Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 14 feb 2013, 12:18

De website en hun manier van presenteren komt niet op mij over als een after market 'bedrijfje' wat een graantje mee wil pikken door de boel flink op te pimpen eerlijk gezegd. Het ziet er allemaal professioneel en strak verzorgd uit.

Ben wel benieuwd wat zo'n opgepimpte/gecustomizede Rolex voor wat betreft waardeontwikkeling doet, misschien dat Robin daar iets zinnigs over kan zeggen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 14 feb 2013, 12:25

Bram schreef:De website en hun manier van presenteren komt niet op mij over als een after market 'bedrijfje' wat een graantje mee wil pikken door de boel flink op te pimpen eerlijk gezegd. Het ziet er allemaal professioneel en strak verzorgd uit.

Ben wel benieuwd wat zo'n opgepimpte/gecustomizede Rolex voor wat betreft waardeontwikkeling doet, misschien dat Robin daar iets zinnigs over kan zeggen?
Wat Rico zegt:)

Maar er zijn altijd 'gekken' die zo'n ding willen. Standing out of the crowd. Deze die jij post is subtiel zegmaar.
Waardeontwikkeling? Tja. Ik denk dat je at the end of the day 't best een 'gewone'sportrolex kunt hebben dan zo'n ding, want je hebt al overbetaald tov een normale dus waar wil je die waarde dan weer terughalen? En dit begon 'n paar jaar terug , maar nu heb je denk ik 10tallen bedrijfjes die die dingen pimpen, dus zo origineel is 't ook niet(meer) . Vraagprijzen zeggen me niet zoveel:)

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2013, 12:28

Bram schreef:De website en hun manier van presenteren komt niet op mij over als een after market 'bedrijfje' wat een graantje mee wil pikken door de boel flink op te pimpen eerlijk gezegd. Het ziet er allemaal professioneel en strak verzorgd uit.
Snap ik, maar Rolex zelf denkt daar toch wel wat anders over. Met dit model hoef je ook geen service van Rolex zelf te verwachten.

Waardeontwikkeling? Wat de gek er voor over heeft. Maar verwacht er niet teveel van. Waarde is ook deels de hype die ergens om heen hangt. Rolex puristen hebben over het algemeen weinig interesse in zo'n klok. Wil je hem om wat voor reden na een paar jaar kwijt dan moet er vraag naar zijn in de markt. Als je de puristen niet weet te bereiken is de vraag ook erg klein. Dus minder waard. Kijk als je het echt mooi vind. En je koopt voor jezelf (eenmalig) zo'n horloge dan hoeft de restwaarde niet in de weg te staan. Dan is het gewoon elke dag er van genieten. Want dat jij het wel mooi vind kan ik ook wel begrijpen. Over smaak valt ook niet te twisten.

RVV

Bericht door RVV » 14 feb 2013, 12:30

Die Fly back,,, prachtig ding.

Bram

Bericht door Bram » 14 feb 2013, 12:30

Hmmm, het niet verlenen van service zou natuurlijk wel eens voor een domper kunnen zorgen...

Nou ja, ik heb nog anderhalf jaar om te oriënteren, wil mezelf een mooie klok cadeau doen als ik afgestudeerd ben :mrgreen:

En die Panerai met blauwe en witte details is inderdaad een erg fraaie klok :clap:

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2013, 12:32

Fixed
Bram schreef: Nou ja, ik heb nog twaalfeneenhalf jaar om te oriënteren, wil mezelf een mooie klok cadeau doen als ik afgestudeerd ben :mrgreen:

Bram

Bericht door Bram » 14 feb 2013, 12:34

:roflol:

Ik lig nog prima op schema Luco :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 14 feb 2013, 12:48

Bram schreef::roflol:

Ik lig nog prima op schema Luco :mrgreen:
:thumbup:

Macboy

Bericht door Macboy » 14 feb 2013, 15:56

Die blauwe wijzer op de Panerai is bijzonder afwijkend en daardoor extra indrukwekkend.

Chapeau :thumbup:

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2013, 16:15

Winkelverkoop 9800,- :bag:

Chuck

Bericht door Chuck » 14 feb 2013, 16:17

RVV schreef:
Snap ik, maar Rolex zelf denkt daar toch wel wat anders over. Met dit model hoef je ook geen service van Rolex zelf te verwachten.

Waardeontwikkeling? Wat de gek er voor over heeft. Maar verwacht er niet teveel van. Waarde is ook deels de hype die ergens om heen hangt. Rolex puristen hebben over het algemeen weinig interesse in zo'n klok. Wil je hem om wat voor reden na een paar jaar kwijt dan moet er vraag naar zijn in de markt. Als je de puristen niet weet te bereiken is de vraag ook erg klein. Dus minder waard. Kijk als je het echt mooi vind. En je koopt voor jezelf (eenmalig) zo'n horloge dan hoeft de restwaarde niet in de weg te staan. Dan is het gewoon elke dag er van genieten. Want dat jij het wel mooi vind kan ik ook wel begrijpen. Over smaak valt ook niet te twisten.
+1

Hier een fotootje van de gepimpte lexen, 1 van de bekende pimp bedrijfjes zie http://www.brevetplus.com
Ben er zelf niet zo gek van hou het liever simpel en origineel.

Afbeelding

Tom

Bericht door Tom » 14 feb 2013, 16:22

Die Daytona met Zenith plaat is wel erg fout.
Sommige bedrijfjes hebben trouwens ook gewoon Photoshopjes op de site staan. Beginnen waarschijnlijk pas als ze er een klant voor hebben. Zegt genoeg.
Ik ben er ook geen fan van al heb ik een keer een zwarte DLC GMT2 omgehad met donkergroene nato... dat vond ik wel mooi, maar denk ook dat je er sneller op uitgekeken raakt. En aan restwaarde moet je schijt hebben. Doe mij maar origineel ipv die in elkaar gekluste klokken.

Marc R

Bericht door Marc R » 14 feb 2013, 16:25

In dat geval zou BV een Alpina ook "in elkaar geklust" zijn?

Of is het dan zo slecht van kwaliteit?

frankv

Bericht door frankv » 14 feb 2013, 16:37

Dan vind ik die submariner met die explorer wijzerplaat nog wel weer aardig.

Maar normaliter vind ik het zo pimpen niets toevoegen. Frustrerend is wel dat als Rolex zelf eens 100 stuks met de 6 op zijn kop maakt, die dingen gelijk 100.000 waard zijn. Of de waarde van een Comex submariner tov een normale, het is niet meer dan een streekje verf op een wijzerplaat die daarvan op zich zelfs lelijker wordt, maar ja... er zit ineens een verhaal aan vast. De kosten van het pimpen gaan vele malen uit boven het printen van Comex op een wijzerplaat, maar toch zullen gepimpte submariners nooit hetzelfde opbrengen als een Comex submariner.

Dus tja, een rationeel iets is het niet. En dan vind ik het wel eens vreemd dat mensen doen alsof het dat wel is, terwijl het gewoon om het verhaal er achter en de "heb" gaat. Een Comex submariner is daarmee niets beter dan een TAG die bekritiseerd wordt omdat er een ETA uurwerk in zit. In beide gevallen gaat het niet om de kwaliteit op zich, maar om het verhaal dat er wel of niet mee te vertellen is. Want functioneel maakt het niets uit.

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 14 feb 2013, 16:45

Bram schreef:Afbeelding

:love:
Oei...die is wel erg gaaf inderdaad :crazy:

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2013, 16:50

@frankv, inderdaad.
Tóch is 'n Rolex 1570(?), 3035/3135 etc toen in een Comex SD een zeer doordacht/degelijk caliber(zoals alle Rolex calibers) en ik durf (ook door reparatie ervaring) wel te stellen dat die calibers toch welheel gemakkelijk boven any ETA staan, qua doordachtheid/robuustheid/degelijkheid/lang meegaan zonder onderhoud/precisie en high tech(Parachrom bleu toestanden) .

Maar ze kosten ook wel wat meer dan een ETA caliber, mede omdat ze iets minder geproduceerd worden en in de in Rolex- ogen hoogst haalbare(voor de centen) kwaliteitsspecificatie hebben. (terwijl ETA vanalles doormekaar produceert, van 2824 basis/Unitas Elabore en top tot 2892/7750 voor IWC compleet getuned zegmaar. En zelfs die laatsten halen 't gewoon echt niet bij de Rolex calibers. Echt niet.

frankv

Bericht door frankv » 14 feb 2013, 17:18

@robin, ik bedoelde niet zozeer te zeggen dat een comex submariner net zo goed of slecht is als een TAG met een ETA uurwerk. Ik bedoelde meer dat een comex submariner functioneel niets beter is dan een gewone submariner, en een ETA TAG niets minder dan een TAG met een inhuis uurwerk (is dat de 16 ofzo?) terwijl het wel als een verschil in waarde wordt gezien.

dvh

Bericht door dvh » 14 feb 2013, 18:06

Martin van der Zwaard schreef:
Bram schreef:Afbeelding

:love:
Oei...die is wel erg gaaf inderdaad :crazy:
Mooie foto, maar in het echt een stuk minder opvallend :-)

Robin

Bericht door Robin » 14 feb 2013, 18:41

frankv schreef:@robin, ik bedoelde niet zozeer te zeggen dat een comex submariner net zo goed of slecht is als een TAG met een ETA uurwerk. Ik bedoelde meer dat een comex submariner functioneel niets beter is dan een gewone submariner, en een ETA TAG niets minder dan een TAG met een inhuis uurwerk (is dat de 16 ofzo?) terwijl het wel als een verschil in waarde wordt gezien.
Ok, ja klopt. Nou ik ben wel bereid stukkie meer te betalen voor een inhouse/manufactuur/non ETA, maar een ETA in een nog redelijk betaalbare klok kan ik prima mee leven. Vormgeving van de klok is zeer zeker belangrijk, MAAR de 'motor' voor mij eigenlijk 't belangrijkste anders had ik m'n IWCs nooit verkocht en vond ik ELKE Panerai de moeite van 't kopen waard:)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 feb 2013, 16:50

Vandaag naar Amsterdam geweest om horloge voor m'n vrouw te kopen en kwam deze tegen. Lang genoeg gewacht op die group buy. :tooth: Dan maar zonder group buy gekocht.

Afbeelding

Max V

Bericht door Max V » 16 feb 2013, 17:07

Prachtig horloge, alleen snap ik die wereldklok niet. Alsof ik ooit wil weten hoe laat het op de Azoren is...

Xave30

Bericht door Xave30 » 16 feb 2013, 17:54

Erg mooie aankoop Tomgtr.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 16 feb 2013, 18:33

Mooie klok Tom :thumbup: ...

Ben

dvh

Bericht door dvh » 16 feb 2013, 19:16

Congrats Tom!

Macboy

Bericht door Macboy » 16 feb 2013, 20:25

Geweldige aankoop Tom ! Heb je wat meer real fotos ?

Beetje rare opmerking Max. Alsof je aan een mobiel niet genoeg hebt om te zien hoe laat het is. Het is de techniek en tijd dat een horloge zo boeiend maakt. Het begrip tijd is echter afhankelijk van waar je je in de wereld bevindt. Als je dat kan combineren in een horloge dan is dat toch geweldig ?

Plaats reactie