Heeft het te maken met 300+ pk ? Zou kunnen, het gaat op die manier "lekker vooruit" en je hebt voldoende vermogen om mee te spelen. Maar aan de andere kant, hoeveel auto's hebben nou 300+ pk ? Als driving-fun zou gaan om vermogen dan is het maar triest gesteld met "driving-fun" in Nederland.
Heeft het te maken met RWD of 4WD met sperdifferentieelen ? Dit zodat je het bovengenoemde vermogen "kwijt" kan op de weg. Dat je er op de mm precies een auto meer kan laten driften. Ja kan, maar ook hier weer geldt dan dat "driving-fun" maar is weggelegd voor een zeer select publiek, bijv. de BMW ///M rijders. En de rest dan ? Hebben die geen driving-fun ?
Heeft het te maken met turbo's, dikke spoilers en chiptuning ? Je leest er veel over en soms worden er bakken met geld aan uit gegeven. Vraag het aan DIE mensen en ja natuurlijk dat is driving-fun, dat zijn liefhebbers. Maar hoe zit het dan met de postbode op de hoek met drie kinderen en net genoeg geld voor z'n tweedehands Fiat Panda ? Kan die dan nooit "driving-fun" hebben ?
Ik ben er al een tijdje uit. Bovenstaande zaken hebben niets met "driving-fun" te maken. Driving-fun heeft m.i. met emotie, gevoel, en liefde te maken. Een voorliefde om te rijden, te sturen, een motor te horen draaien, uitlaatgassen te ruiken. Gewoon puur voor de lol, puur voor ontspanning.
Zoals die "medegek" die ik zojuist tegenkwam toen ik een uurtje op zondagmiddag ging sturen. Op z'n oude 50cc Zundapp, pruttelend door het groene hart en met een big-smile onder z'n pothelmpie.
Met 300+pk, 4WD, 3 sperdifferentieelen, een gechiptunede turbo en een dikke spoiler over binnenweggetjes heen crossen ? Noop, driving-fun is zoveel meer

Mark.
https://lh6.googleusercontent.com/-543I ... icense.jpg