Ron98, uitstervend benzinesoort?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Re: Ron98, uitstervend benzinesoort?

Bericht door Alexsti » 01 feb 2013, 01:41

Rene , 'mijn' Gulf-pomp zit in Santpoort is nog geen 2km van huis...en in een straal van 10 km heb ik nog keus uit een BP , en nog een Gulf dus ik zit nog ff goed. :wink:
Lastiger is als je ergens onbekend bent en je staat 'droog' , de Subaru moet echt 98 of hoger hebben anders begint tie boven de 6500 toeren raar te doen. :?

Alex,

Jim V.

Bericht door Jim V. » 01 feb 2013, 17:13

@t Roy, als het goed is heeft de tinq bij de leonardus kerk ook 98 ( is mij gezegd), ikzelf rij altijd naar de bp in eindhoven voor ultimate , maar zie net pas dat ze in eindhoven ook een gulf hebben... Misschien een keer proberen.

GTRene

Bericht door GTRene » 01 feb 2013, 17:45

ik zou vandaag naar Enter gaan voor die Ron100 en Porsche dealert ff kijken, doch problemen met men telefoon...(lees numpty met foon)
wilde bv na Enter een rondje Ron98 pompen in Almelo bekijken of die alle eventueel dat spul nog verkopen.
leuke route gemaakt op men Nokia maps op de pc...ff inloggen weer en opslaan zodat ie dan naar Nokia Suite kan en ik het op men foon kan zetten.

maar ships, had die nokia suite niet meer dus alles downloaden (eerst verkeerde natuurlijk) anyways dat ding doet natuurlijk ook niet zo ik het wil maar hoe Nokia het wil (spys are us) hoe dan ook moest vele updates maken...dus duurde 2 uur ofzo en daarna paar uur proberen en installeren doch men foon maakt geen internet verbinding, denk destijds te veel uitgezet omdat ik het nooit gebruikte maar toch elke keer kosten kreeg...dat ding gaat dan snachts ofzo automatisch aan voor kleine zaken waar ik niet om vraag e.d.

hoe dan ook...ondertussen had ik ook een nwe sim only provider dus dacht, wellicht die gegevens downloaden zodat ik dan verbinding kan maken, schijnt dat je bv je uitgestippelde route op de pc kaart alleen kunt downloaden op je Nokia via mobile Internet dus niet via de usb telefoon/pc dus maar die toestand op men foon gezet, maja...durf niet te veel aan te zetten ivm stiekeme net providers kosten zoals bv T-mobile flikt (en anderen) dus ik kan de route kaart die ik zelf maak niet synchroniseren :devil: lastig als je op de Navi wil rijden voor zoiets.

magoed, morgen weer een dag :D

Martijn M

Bericht door Martijn M » 01 feb 2013, 19:25

Ik was vandaag even in België. Daar de Rallye volgegooid met 98 a 1,63 per liter... Scheelt mooi 22 cent per liter met de lokale pomp. :blackeye:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 feb 2013, 09:56

Iemand enig idee of er in de Duitse V-Power Racing dezelfde toevoegingen zitten als in 95?

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 feb 2013, 11:07

Nee. En het is octaan 100.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 02 feb 2013, 14:53

GTRene schreef:ik zou vandaag naar Enter gaan voor die Ron100 en Porsche dealert ff kijken, doch problemen met men telefoon...(lees numpty met foon)
wilde bv na Enter een rondje Ron98 pompen in Almelo bekijken of die alle eventueel dat spul nog verkopen.
leuke route gemaakt op men Nokia maps op de pc...ff inloggen weer en opslaan zodat ie dan naar Nokia Suite kan en ik het op men foon kan zetten.

maar ships, had die nokia suite niet meer dus alles downloaden (eerst verkeerde natuurlijk) anyways dat ding doet natuurlijk ook niet zo ik het wil maar hoe Nokia het wil (spys are us) hoe dan ook moest vele updates maken...dus duurde 2 uur ofzo en daarna paar uur proberen en installeren doch men foon maakt geen internet verbinding, denk destijds te veel uitgezet omdat ik het nooit gebruikte maar toch elke keer kosten kreeg...dat ding gaat dan snachts ofzo automatisch aan voor kleine zaken waar ik niet om vraag e.d.

hoe dan ook...ondertussen had ik ook een nwe sim only provider dus dacht, wellicht die gegevens downloaden zodat ik dan verbinding kan maken, schijnt dat je bv je uitgestippelde route op de pc kaart alleen kunt downloaden op je Nokia via mobile Internet dus niet via de usb telefoon/pc dus maar die toestand op men foon gezet, maja...durf niet te veel aan te zetten ivm stiekeme net providers kosten zoals bv T-mobile flikt (en anderen) dus ik kan de route kaart die ik zelf maak niet synchroniseren :devil: lastig als je op de Navi wil rijden voor zoiets.

magoed, morgen weer een dag :D
Rene, dit is op afstand de meest onduidelijke post ooit op DF.
:roll:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 feb 2013, 15:07

Heb 't even vertaald voor je Ferdinand:
poshel by, chtoby Vojti segodn'a dl'a teh Ron100, i Porsche dealert i sleduyuschiye smotr'at, no problemy s odnim telefonom ... (prochitajte numpty s telefonom),
trebuyemyj eg posle raunda Ron98 Vhod'at v nasosy v predstavlenii Almelo ili vozmozhno ves', chto vse yesche prodayet material.
horoshij marshrut sozdal na kartah Nokia na PC ... i sleduyuschiye login snova i cekonomit' tak, on mozhet pojti v Nabor Nokia, i ya mogu pomestit' eto po odnomu telefonu.

no suda, kotoryye imeli nabor nokia ne tak zagruzka vse (snachala nepravil'no konechno) anyways, chto vesch' delayet konechno ne, poskol'ku ya budu, no chto zhelaniya Nokia (spys - nas) tak ili inache dolzhny byli sdelat' mnogimi izmeneniyami ..., takim obrazom trebuyets'a priblizitel'no 2 chasa i zatem neskol'ko chasov i probuyet ustanovit' eto, no telefon, ne imeyut internet-sv'azi, dumajte slishkom mnogo svobodnogo vremeni, potomu chto ya nikogda ne ispol'zoval, no kazhdyj raz stoit... dobrals'a, ta vesch' idet avtomaticheski noch''u, ili koye-chto dl'a nebol'shih veschej I ne trebuyet i t.d.

tak ili inache ... teper', ya imel nwe Sima tol'ko postavschik, takim obrazom ya dumal, mozhet byt' te dannyye zagruzki, takim obrazom ya mogu soyedinit's'a, kazhets'a Vami eg, vash zaplanirovannyj marshrut na karte PC mozhet tol'ko Ron Brandsteder

GTRene

Bericht door GTRene » 02 feb 2013, 16:07

whahahah :TV kijken:

afijn, vandaag de rit genomen, de Ron98 tocht die verliep van Almelo naar Enter via de porsche dealer (ff voor het raam gekeken, geen 'go' om naar binnen te gaan) naar Almelo...korte route met vele bulten :ongeveer als:
aangekomen in Almelo van te voren al 3 pompen afgeschreven waarvan ik wist dat ze geen Ron98 meer verkochten sinds eind 2012, dus met nog totaal 8 tankstations op de kaart de rit voortgezet :tooth:

Tja men telefoon en Internet (geen Internet abon en het pakket werkte niet om het wel te maken maybe omdat het eerder van T-mobile was?) geen uitgestippelde map op men foon, dus elke keer maar 1 intoetsen :mrgreen:

Conclusie...

van de nog 8 resterende Ron98 pompen waarvan 6 in Almelo en 1 in Borne (BP Ultimate) en 1 in Enter (Gulf Chalenger) vielen er in Almelo 3 af :mrgreen:
die verkochten dus al geen Ron98 dat waren de automaat tankstations van AVIA en ene Schell wat nog anders op de kaart stond.

Heb die Internet kaart dus al aangepast en de Ron98 pompen verwijderd (mag je zelf doen)
en heb nu nog over de volgende stations, 5 totaal waarvan zelfs nog zeker 3 in Almelo doch Almelo meeste vrij prijzig.

De Gulf Chalenger Ron100 in Enter was zelfs de goedkoopste :hungry:
koste daar 1.774 per liter :thumbup:

heb voor mezelf van die lease site de volgende info overgenomen,
om voor mezelf als overzicht bij de hand te hebben incl de afstand vanaf men straat en welke ik als 1ste zou nemen op volgorde.

prijs van de Firezone kon ik zo niet zien aldaar, dat werkt pas als je gaat tanken bij die, doch die schijnt wel de goedkoopste in Almelo te zijn ala Tango....Tango is 1.83

Afbeelding

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 feb 2013, 16:35

Conclusie: Ron Brandsteder doet de Tango in 1:83 buiten openingstijden.

SlowCo

Bericht door SlowCo » 02 feb 2013, 16:49

:lollerdelol:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 feb 2013, 16:56

:mrgreen:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 02 feb 2013, 17:12

GTRene,

Het blijft een uitdaging om je posts te ontcijferen. Maar "keep up the good work" want jouw bijdragen op dit forum worden zeer gewaardeerd! :clap:

SlowCo :wheelchair:

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 02 feb 2013, 17:42

98 kost €1,619 in Emlicheim op dit moment.

daNpy

Bericht door daNpy » 02 feb 2013, 18:27

In nl gisteren e95 getankt voor 1,71, vandaag in Duitsland aral 102 voor 1,71...

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 03 feb 2013, 06:44

BP ult 98 zou altijd mijn keuze zijn, gebruikt vaste compartimenten voor het vervoer van de producten. Ook voor diesel is dat heel belangrijk, ivm vlampunt.

Tango en andere stations die 98 verkopen is allemaal dezelfde 98, namelijk uit antwerpen.

Gulf en Tinq pis ik nog niet eens tegen de pomp, laat staan dat ik het in mijn auto gooi.

GTRene

Bericht door GTRene » 03 feb 2013, 13:34

ow? ik dacht Gulf best een goed merk dus die brandstof zal ook wel goed zijn :D

wat is daar grofweg gezegd zo anders aan?

eneuh neem aan (weer een aanname :D )dat de Challenger wel iets beter zal zijn als hun gewone product?
daar (challenger) hebben ze wel een pdf van met specs.

maareuh, Firezone (alleen automaten pomp) is dat dan hetzelfde als zeg Tango?
ik vond destijds (jaren terug) de Tango niet geweldig...destijds met die S54 M coupe liep ie er wel oke op doch niet meer dan dat...de Ultimate BP deed het beter en op V-power liep die zeker net zo goed (die M coupe S54 dan) met de V-power was de motor alerter, iets sneller en zuiniger dan die Ron98 van Tango (voor de S54 dan)

daNpy

Bericht door daNpy » 03 feb 2013, 17:01

frank de jonge schreef:98 kost €1,619 in Emlicheim op dit moment.
Da's wel erg "goedkoop" :)

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 03 feb 2013, 17:42

Daarom tanken we daar ook. Euro 95 kost 1,57.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 feb 2013, 21:33

Ha Rene, ik doe even mee met je (wetenschappelijke) testje benzine.
Heb nu 2 tanken 102 Aral Ultimate de Spyder gedaan: hangt nog gretiger aan het gas. Ja, is merkbaar. Gasrespons beter, tikkie meer koppel etc. Wat vooral opvalt is gas los, alsof je op de rem trapt :). Had doe Spyder altijd al, maar nu helemaal .. dus ja, 102 alles tikkie feller ..

GTRene

Bericht door GTRene » 06 feb 2013, 23:12

:thumbup:
wellicht loopt ie nu in verhouding met hetzelfde rijgedrag/km/tank, ook een tikkie zuiniger door de betere verbranding, niet dat het daar om gaat doch zo kan je het iets goed praten :mrgreen:

hoever is het voor jou 'om' rijden :ongeveer als:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 06 feb 2013, 23:37

GTRene schreef:..hoever is het voor jou 'om' rijden :ongeveer als:
145 km :D :D

Ik zit voor zaken in Duistland deze week ...

:blink:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 feb 2013, 23:48

:D ah kijk, dan ist mooi meegenomen als het een beetje op de route des werks ligt, testcase :df:

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 08 feb 2013, 21:04

daNpy schreef:In nl gisteren e95 getankt voor 1,71, vandaag in Duitsland aral 102 voor 1,71...
Gelukkig rij ik op LPG. Das ook te vergelijken met een goeie octaan 100. Maar als ik dan even in Kleve ben om mijn overige dranken aan te vullen. Toppen we ook altijd af met Aral 102. Laatste keer was de Aral 102 1,65 en op de terugweg zag ik dat de e95 bij mij om de hoek 1,74 deed. Ik ga maar wat vaker bier halen denk ik.....

daNpy

Bericht door daNpy » 08 feb 2013, 22:23

Ligt er ook aan waar je tankt, ook in Duitsland scheelt het schijnbaar nogal.

Plaats reactie