Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Re: Ariel Atom 2 Supercharged. welke koplampen?? pag 9
Effe een cameratje dat naar rechts gerichts is, en dan wat langzame inhaalakties gaat een youtube hit opleveren denk ik.
- GTRene
-

Gaaf!
Ik ben wel benieuwd hoe dat masker zich gaat gedragen bij 120+ km/u in je Atom. Het ziet er nu al geweldig uit, laat staan als je hem ook nog laat spuiten...
Overigens zag ik dat er al heel veel ontwerpen kant en klaar verkrijgbaar zijn vanuit de US. Zat daar niets bij voor je of wil je gewoon iets echt persoonlijks erop?
- Roy RS
SlowCo schreef:![]()
Gaaf!
Ik ben wel benieuwd hoe dat masker zich gaat gedragen bij 120+ km/u in je Atom. Het ziet er nu al geweldig uit, laat staan als je hem ook nog laat spuiten...
Overigens zag ik dat er al heel veel ontwerpen kant en klaar verkrijgbaar zijn vanuit de US. Zat daar niets bij voor je of wil je gewoon iets echt persoonlijks erop?
ik wil een eigen design, das 1 én in europa zijn ze slecht verkrijgbaar, zeker met designs erop...helaas
-
Een eigen design door een goede airbrusher is natuurlijk nog exclusiever. En anders eerst een keer zelf plastidippen in het zwart? Dat heb je goed in de vingers aan je panelen te zien.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Misschien ook nog een knappe knipbeurt overwegen
, even die krullen inkorten, lijkt Bassie wel...
Ben

Ben
- Roy RS
Dit weekend met de regen mezelf maar nuttig gemaakt ivm niet kunnen rijden...
"Voor" foto, na een hele dag schuren, polijsten en nog meer polijsten:

Je kunt hierboven goed zien hoe verweerd het RVS is geraakt in de jaren, ik zag een foto op autogespot van mijn auto uit 2006 en daar was het al zo, dus dat zat diep, waar de flenzen elkaar raken zat gewoon echt roest, dit krijg ik niet 100% weg, maar ik vind het prima zo. Ik moest beginnen met korrel 280....dan 400-600-800-1200 en eindelijk kon de polijstkop erop...toen zag ik mezelf weer in mijn uitlaatbuis!
Resultaat dus:

"Voor" foto, na een hele dag schuren, polijsten en nog meer polijsten:
Je kunt hierboven goed zien hoe verweerd het RVS is geraakt in de jaren, ik zag een foto op autogespot van mijn auto uit 2006 en daar was het al zo, dus dat zat diep, waar de flenzen elkaar raken zat gewoon echt roest, dit krijg ik niet 100% weg, maar ik vind het prima zo. Ik moest beginnen met korrel 280....dan 400-600-800-1200 en eindelijk kon de polijstkop erop...toen zag ik mezelf weer in mijn uitlaatbuis!
Resultaat dus:
- frank de jonge
Re: Ariel Atom 2 Supercharged.
Bling bling. Me like!
-
Goed werk! Was nooit van het poetsen, maar ik begin te veranderen. 

- Roy RS
Ik ook niet, maar wel van het sleutelen en nu heb ik eens het geluk dat er niet zo veel te sleutelen is opmdit moment aan de Atom. Ik heb alle onderhoud en preventieve vervangingen wel zo'n beetje gehad...hij is aardig klaar, dus dan maar achterstallig poetswerk aanpakken.allen schreef:Goed werk! Was nooit van het poetsen, maar ik begin te veranderen.
- InjectTheVenom
Ziet er goed uit 

- Petrolhead Tom
Mooi resultaat!
- Roy RS
Ik heb de grote lampen teruggestuurd, ik vond ze gewoon niet mooi genoeg om te laten zitten.
Nu heb ik deze besteld, 8,89cm diameter
en zoek ik er nog een knippertje bij:

Als het bij de APK niet roadlegal blijkt maak ik een extra stekkerset om het om te wisselen met de originele, maar men zegt dat deze flat beam OK is voor europa.
Nu heb ik deze besteld, 8,89cm diameter

Als het bij de APK niet roadlegal blijkt maak ik een extra stekkerset om het om te wisselen met de originele, maar men zegt dat deze flat beam OK is voor europa.
- GTRene
die lijken me best passen bij zo'n karretje.
benieuwd.
benieuwd.
- InjectTheVenom
Dat zal er vast goed uit gaan zien. Misschien dat je er een paar LED strips onder kunt maken bij wijze van knipperlichten?
-
Zoals al eerder opgemerkt, had je de dubbele Dominators kunnen nemen en in de buitenste lamphuizen een knipperlamp kunnen doen. Dan is het 1 geheel en ziet het er uit alsof het zo hoort (minder kitcar zoals je zelf al schreef). Indien je een enkel lamphuis en los knipperlicht gebruikt is het misschien netjes om die aan de zijkant op/aan het metalen lamphuis te schroeven.SlowCo schreef:Wellicht is het een idee om die dubbele Dominators te monteren waarbij je in de binnenste huizen een H4 (dim en groot licht en van de buitenste een knipperlicht maakt. Hopelijk krijg je dan geen gezeur bij de APK. Volgens mij letten ze niet op welke E maar meer dat ze E gekeurd zijn.Emiel schreef:Je kunt niet alles weten toch ? lang leve het forum/internet.
Maar ik heb even google gedaan.. en op dit plaatje lijkt er E4 op te staan. En ik meen dat E2 en E4 is toegelaten. Is via google vast wel wat op te vinden.
Wel moet dan alsnog het licht beeld kloppen.
Zijn de Engelse lampen om te bouwen naar NL licht beeld ? .............. LHD vs RHD.
http://www.ukbikeparts.net/acatalog/Mot ... ights.html
Succes.
- Roy RS
ik ben inderdaad van plan iets in het lamphuis te boren, iets kleins. Ik vond de dubbele dominator niet zo mooi en dat is in totaal toch weer erg groot, heb ik liever een kleine knipper aan de zijkant erbij.
-
Ik zou dan een knipperlicht kiezen die qua vorm zo dicht mogelijk bij het koplamphuis komt zodat het bij elkaar lijkt te horen. Zeg maar een kleinere versie ervan:
http://www.motozoom.nl/webshop/fotoGroo ... BBDC2E07BF
http://www.louis.de/_30987592b8f1bf8f4a ... E=10033338
De meeste ronde knipperlichten zijn met chromen behuizing maar die kun je natuurlijk spuiten/plastidippen.
Of eventueel een stuuruiteinde knipperlicht:
http://www.louis.de/_30987592b8f1bf8f4a ... E=10033338
De meeste ronde knipperlichten zijn met chromen behuizing maar die kun je natuurlijk spuiten/plastidippen.
Of eventueel een stuuruiteinde knipperlicht:
- Roy RS
ik dacht wellicht aan zo'n half bolletje wat je wel eens op de zijkant van de auto ziet, dat zit dan zo tegen het voorpanel aangeschroefd, wellicht kan dat ertegenaan, maar ik weet niet of de bolling van de lamp dat moeilijk maakt, dus ik neem de lamp mee naar motoport ofzo en dan probeer ik wel wat uit.
- InjectTheVenom
Zoiets als de kleine driehoekige knippers van de vorige pagina bijvoorbeeld? Die zouden goed staan bij de over het algemeen hoekig vormen van de Atom zelf.
-
OnlineAlex
Ik heb volgens mij nog ergens dezelfde knipperlichten liggen als die wat op deze brommer zitten.

Als het je iets lijkt mag je ze gratis hebben, maar ik weet niet 100% zeker of ik ze nog heb. Dan zou ik even moeten zoeken
Als het je iets lijkt mag je ze gratis hebben, maar ik weet niet 100% zeker of ik ze nog heb. Dan zou ik even moeten zoeken

- Roy RS
@alex: aardig aangeboden, maar ik ga iets nieuws aanschaffen.
Ik wilde mijn stuur iets dichter bij me hebben, zonder dat dit ten kostte gaat van mijn beenruimte/zitpositie, dus ik wilde een stuurnaafverlenger bestellen, dit bleek vrijwel niet beschikbaar, maar gelukkig hebben we hier op de zaak een paar handige jongens die dat voor me konden maken, past precies en ziet er net zo uit als de oplossing die Ariel bied.
Het zijn 2 schijven van 15mm, zodat ik er iets tussenuit kan halen om er tussenin te gaan zitten, mocht dit te dicht bij zijn.

Verder zijn net de koplampen binnengekomen, ze zijn keurig van E4 keurmerk voorzien en zien er bijzonder klein, degelijk en goed uit. Het montagepunt is precies goed voor mijn auto, nu nog een knipper zoeken die leuk staat.

Ik wilde mijn stuur iets dichter bij me hebben, zonder dat dit ten kostte gaat van mijn beenruimte/zitpositie, dus ik wilde een stuurnaafverlenger bestellen, dit bleek vrijwel niet beschikbaar, maar gelukkig hebben we hier op de zaak een paar handige jongens die dat voor me konden maken, past precies en ziet er net zo uit als de oplossing die Ariel bied.
Het zijn 2 schijven van 15mm, zodat ik er iets tussenuit kan halen om er tussenin te gaan zitten, mocht dit te dicht bij zijn.
Verder zijn net de koplampen binnengekomen, ze zijn keurig van E4 keurmerk voorzien en zien er bijzonder klein, degelijk en goed uit. Het montagepunt is precies goed voor mijn auto, nu nog een knipper zoeken die leuk staat.
- frank de jonge

- Petrolhead Tom
Mooi ook dat de standaard look behouden blijft.