http://www.elsevier.nl/Europese-Unie/ni ... -1165191W/

Dat heeft de Fisker Karma eigenlijk al, rondom in de bumper zitten 4 ruit-vormige speakers voor dit geluid:Robin Hartog schreef:Dus dan krijg je zo'n systeem als de nieuwe M5 heeft, maar dan aan de buitenkant van de auto?
Dan lijkt het me ook een goed plan om de voetgangerszone borden weg te halen als het iedereen wel enorm stoort maar verder niet geeftSnipe schreef:Goed plan, zeg. Wat me ook enorm stoort is dat je als je in een winkelstraat loopt, je steeds opzij moet springen voor allerlei fietsers (die daar überhaupt niet mogen rijden, maar dat geeft verder niet). Kunnen die ook worden uitgerust met zwaailicht en F1-sound?
barchetta schreef:Kunnen mensen niet meer voor zichzelf denken tegenwoordig?
-Als je als voetganger oversteekt dan kijk je normaal gesproken toch sowieso al opzij? Ik heb nog nooit gehad, dat ik dacht: "Ik hoor niets, dus het kan wel".
Heb je inderdaad wel een punt. Maar zonder de discussie te willen verleggen: Dat lijkt me wel een groot deel opvoeding. Ouders zijn er verantwoordelijk voor dat zij hun kinderen leren te wachten met oversteken en automobilisten zijn er verantwoordelijk voor dat ze rekening houden met een eventueel overstekend kind. Dit heeft denk ik weinig te maken met geluid van een voertuig (of gebrek eraan), eerder met oplettendheid in het algemeen.RVV schreef:barchetta schreef:Kunnen mensen niet meer voor zichzelf denken tegenwoordig?
-Als je als voetganger oversteekt dan kijk je normaal gesproken toch sowieso al opzij? Ik heb nog nooit gehad, dat ik dacht: "Ik hoor niets, dus het kan wel".
Uhm kinderen ? Die kijken al slecht als ze wel auto/motor lawaai horen. Laat staan als ze niets horen of in ieder niet iets wat ze met een auto associëren.
Dit is een misvatting. Kinderen leer je inderdaad dat je goed moet uitkijken hen en weer kijken pas oversteken als er niets aan komt. Maar tussen datgene wat je kind leert en wat een kind doet zit een wereld van verschil. Ik heb mijn dochters al 1000 keer verteld dat als ze de weg bij school oversteken heel goed moeten kijken. En nog gebeurd het dat ze zo oversteken zonder te kijken zelfs als ik er achter loop, of misschien wel in het bijzonder als ik er achter loop. Want kinderen gaan dan af op vertrouwen. Hetr vertrouwen DAT jij wel uitkijkt, het vertrouwen dat ze GEEN auto's HOREN rijden. Dus in hun aller enthousiasme vertellen hoe leuk het op school was steken ze dus zonder te kijken over.. en ja dan geef je ze (weer) een standje en ja dan kijken ze.. maar er komt toch niks aan denken ze dan? Zie je nou wel ik kon wel oversteken. Ik heb het over een leeftijd van 6 á 9 jaar.Dat lijkt me wel een groot deel opvoeding. Ouders zijn er verantwoordelijk voor dat zij hun kinderen leren te wachten met oversteken
Wow, best wel spacend.JoostSchouten schreef:Dat heeft de Fisker Karma eigenlijk al, rondom in de bumper zitten 4 ruit-vormige speakers voor dit geluid:Robin Hartog schreef:Dus dan krijg je zo'n systeem als de nieuwe M5 heeft, maar dan aan de buitenkant van de auto?
Het spijt me zeer, maar say what?RVV schreef:Dit is een misvatting.Dat lijkt me wel een groot deel opvoeding. Ouders zijn er verantwoordelijk voor dat zij hun kinderen leren te wachten met oversteken
Genomen moeite en oplettendheid terzijde.. als de gekozen methode niet genoeg impact heeft probeer dan alsjeblieft wat anders zeg! Doe het ze dag in, dag uit voor.. of maak het interessanter.. whatever it takes, zonder ze om te kopen.RVV schreef:Kinderen leer je inderdaad dat je goed moet uitkijken hen en weer kijken pas oversteken als er niets aan komt. Maar tussen datgene wat je kind leert en wat een kind doet zit een wereld van verschil. Ik heb mijn dochters al 1000 keer verteld dat als ze de weg bij school oversteken heel goed moeten kijken. En nog gebeurd het dat ze zo oversteken zonder te kijken zelfs als ik er achter loop, of misschien wel in het bijzonder als ik er achter loop. Want kinderen gaan dan af op vertrouwen. Hetr vertrouwen DAT jij wel uitkijkt, het vertrouwen dat ze GEEN auto's HOREN rijden. Dus in hun aller enthousiasme vertellen hoe leuk het op school was steken ze dus zonder te kijken over.. en ja dan geef je ze (weer) een standje en ja dan kijken ze..
RVV schreef:Overigens maakte ik gisteren nog mee, 2 fietsende kinderen leeftijd 10+ zaten voor me.. op doorgaande weg in bebouwde kom. .. jochie slingerde eerst naar rechts om achter de andere fietser te rijden, met gelijk een zwaai naar links om zo voor me over te steken, en pas tijdens het oversteken keek hij. Ik ging er al van uit dat zoiets kon gebeuren, doe ik altijd bij kinderen. Had de voet al bij de rem.. ging allemaal verder goed, maar alleen maar omdat ik wel oplette (vanzelfsprekend). Ook dat jochie zal wel 1000 keer hebben gehoord dat hij goed moet opletten. Maar kinderen doen dat gewoon heel slecht. Daarom zijn ze ook kind. Geen enkel perceptie van gevaar en gevolgen.
Kinderen leren het allersnelst als hun iets negatiefs overkomt. 30 keer waarschuwen dat de thee heet is, doet ze niet beseffen dat de thee heet is. Want "heet" hitte dus zien ze niet. Maar komen ze een keer in aanraking met hete thee, bijvoorbeeld kop omgooien en thee over het armpje heen (en nee ik ga niet gelijk uit van zwaar verbrande armpjes, hoewel dit vaak wel een gevolg is). Dan weten ze het en vergeten het nooit meer. Kinderen leren voornamelijk van foute dingen die ze overkomen. Dat is een oer-verdedigingsmechanisme. Maar hoe moet dan dat met auto's? Beste zou zijn om te voorkomen dat ze nooit meer uitkijken ze gewoon onder de auto laten komen. Dan voelen ze het tenminste. Nadeel is dan alleen dat de eerste keer ook gelijk de laatste keer is.Genomen moeite en oplettendheid terzijde.. als de gekozen methode niet genoeg impact heeft probeer dan alsjeblieft wat anders zeg! Doe het ze dag in, dag uit voor.. of maak het interessanter.. whatever it takes, zonder ze om te kopen.
Volgens mij moeten we de rest van 't verkeer 'banger'maken en dus liefst geluiden uit 't V2 tijdperkLuco schreef:Gewoon in elke elektrische auto een vette geluidsinstallatie met formule 1 geluiden uit het V12 tijdperk
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten