TLRS schreef:
Aan auto's werk ik niet nee. Maar ik weet ongeveer wat je voor M3 koopt voor 10k. Dan staat er toch tussen de 150 en 200k op. Dan kun je geluk hebben dat er altijd met beleid is gegast, geschakeld en over drempels gerold. Maar je kunt het slechter treffen en de dubbele vanos moeten reviseren, de koppeling vervangen, lagerschalen, oliepomp, schokbrekers, rubbers van het onderstel. Dan ben je al redelijk op weg om een paar k stuk te slaan lijkt me zo. Verder misschien nog grut zoals schijven, blokken, revisieset voor de remmen, wiellagers, rempomp, abs pomp, sensoren, versnellingsbak, elektrisch systeem, benzinepomp, uitlaat, afstelling gasklephuizen..
En dan alles aan de buitenkant nog? Verkleurde logo's en strips, doffe lampen, steenslag/krasjes/deukjes, doorgezakte stoel..
Ergo, niet te vergelijken in my book! Maar het zal me benieuwen wat de enthousiaste oude M3 rijders erover te zeggen hebben.
Ja, hallo...no offense, maar wat jij beschrijft is een afgetrapt hok van EUR 4k zonder onderhoud.
Maar bij een mooie M3 van 10k zijn dit soort dingen allemaal al aangepakt, zo niet dan is ie te hoog geprijsd. Als je 10k betaalt voor zo'n wagen die jij beschrijft verdien je het imo ook om die reparaties te moeten doen.

Dat was mijn punt.
Tuurlijk moeten al die dingen ooit gedaan worden, ik ondervind het zelf ook, maar mijn auto heb ik dan ook niet voor 10k gekocht. En ik telde dus ook niet de uren, want dan kom je inderdaad wel al snel aan dat bedrag ja. Maar qua onderdelen an sich blijf ik bij mijn punt.
Dubbele vanos reviseren? EUR 70 aan onderdelen uit de USA, wel een dag werk...dat dan weer wel. Lagerschalen? Ook hier onderdelen is het geld niet, het werk wel...Ik wil het niet bagatelliseren, maar het valt echt allemaal wel mee, als je zelf handig bent.