Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Emiel

Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus

Bericht door Emiel » 26 jan 2013, 22:27

@Allen : Het zijn jou remmen die af moeten , niet de mijne :lol:

allen

Bericht door allen » 26 jan 2013, 22:38

Zal overmorgen per aangetekende post jouw kant op komen. Vergeet niet een fotootje te maken voor Aram! z'n beeldvorming... :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 26 jan 2013, 22:41

Aangetekend hoeft nou ook weer niet, het is wat u wil :)
Zal jou foto's mailen, moet je zelf maar kijken wat je ermee wil ;)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 jan 2013, 11:09

Ben benieuwd naar de foto's, het is te hopen dat je hem voor het aankomende seizoen af hebt :df:

Aram
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Bericht door Aram » 27 jan 2013, 12:49

Ja, veeeel foto's gewoon. :P

allen

Bericht door allen » 27 jan 2013, 14:20

Ok, eindelijk dan maar wat foto's. Zal vanaf nu wel wat meer foto's gaan maken als ik ermee bezig ben en binnekort komen er nog foto's van de laatste wijzigingen. Wil er nogmaals de nadruk op leggen dat ik geen bedrijfsnamen wil noemen en lezen. Laten we het er maar gewoon op houden dat ze uiteindelijk niet voldeden aan mijn, misschien te hoge, verwachtingen. Terugkijken heeft geen zin, we maken er gewoon wat moois van.

Waar zal ik eens beginnen. Zoals gezegd de auto via een omweg naar huis gehaald.

De koelslangen eerst grof gepast, maar uiteindelijk lopen ze niet zoals de foto hieronder. Doordat heb blok 180 graden gedraaid is, moeten de slangen voorlopig een te lange weg lopen. Gelijk weer 400 euro voor een radiateur uitgeven werd me te gortig. De foto met de oplossing volgt nog.
Een andere radiateur waarschijnlijk ook, maar voor komend seizoen is het wel best zo.
Afbeelding

Tijdens het nalopen van wat we wel en niet hebben, komen we erachter dat we de gaskleppositiesensor missen. Nog altijd vergeten te bestellen. Morgen werk van maken.
Afbeelding

Geen bevestiging kunnen vinden voor de gaskabel.
Afbeelding

Blijkt deze bracket aan de backplate van het luchtfilter te moeten. Nadeel is tevens een lange kabel, maar gelukkig is er iemand die hiervoor een mooiere oplossing aan het zoeken is.
Afbeelding

Op de bovenste foto is de waterrail van Raceline te zien. Deze maakt het koelvloeistoftankje overbodig. Volgieten vanaf de toren en bij overdruk loopt de kvs via het kleine tuitje weg. Slangetje erop, naar een tankje en dan vangen we de kvs netjes op. Blijft het motorruim lekker schoon. Het grote gat is voor de sensor bedoeld die de fan van de radiateur aanstuurt. In mijn geval zal dat gebeuren door de Emerald, dus deze is inmiddels afgedopt.
Afbeelding

Aan de achterzijde van de waterrail komen de twee sensoren voor de Emerald.
Afbeelding

Handig, een wagen waar je overal makkelijk bij kunt. De brandstofrail kwam uit op de rechterzijde van de tunnel. Het motorblok was zoals gezegd 180 graden gedraaid, dus we kwamen met de nieuwe brandstofleiding niet uit. Nader onderzoek wees uit dat de koperen leiding gelukkig aan de linker kant van de middentunnel liep en op het eind met een boog naar rechts afboog. Tie wrap op het einde losgemaakt en het probleem was al snel opgelost.
Afbeelding

EGR? Niet op een Caterham uiteraard.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8420090334/]Afbeelding

Hier komt de temperatuursensor. 7,5 - 8 cm van de grond. :bag:
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991273/]Afbeelding

Deze oldskool koppelingscilinder vervalt gelukkig. :mrgreen:
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991723/]Afbeelding

Net als de standaard hoofdremcilinder die je op bovenstaande foto ziet. Heeft plaats gemaakt voor een AP versie. Iets meer kracht zetten, maar wel directer, als ik ze mag geloven.
Afbeelding

De kabelboom liep voor m'n gevoel te dicht langs het spruitstuk. Dan gooi je hem toch gewoon naar rechts? Klopt, alleen zat ik nu met het probleem dat de knipperlichten verkeerd om werkten. Hoe je dat dan oplost? Simpel. M'n knipperlicht is een 3 standen switch naast het stuur zoals je dat weleens op oude electronica ziet. 180 graden omdraaien en klaar was ik. :blink:
Afbeelding

Als laatste nog maar even melden dat ik goed was geschrokken toen ik de auto thuis op m'n gemakje kon bekijken. De uitlaatbeugel stond verkeerdom gemonteerd. Ondanks dat ik ze had verteld waar deze hoorde te zitten. De zoveelste die ik had gevraagd een lijstje op het raam te plakken. Maar het zou wel goed komen. Dat komt het ook wel, maar voorlopig helaas niet.
Afbeelding

Handig dat ze in m'n chassis zijn gaan boren, terwijl ik al 2 keer had aangegeven dat er al schroefdraad op de juiste plek zit hiervoor. Gezien ik al zoveel tegenslagen had gehad met de auto, had ik geen energie meer om mensen op hun flikker te geven. Zelf maar wat plaatwerk verwijderen om bij dat gat te komen.
Zoals het dus hoort te zitten.
Afbeelding

Het was ook schrikken van het gat van het spruitstuk. Rondom hoeft nog geen centimeter te zitten. Zoveel Caterhams op het internet te vinden waar gat rond het spruitstuk perfect is gedaan door hobbyboppen, en dan moet dit betaald werk voorstellen.
Afbeelding

Die gouden glitters deden me toch even de binnenzijde inspecteren. Tja... Stukjes plaatwerk en slijpsel. Ik zal wel een zeikerd zijn. Opruimen die handel en maar vergeten verder...
Afbeelding

Dat de auto onbeschermd buiten heeft gestaan heeft de lak helaas ook geen goed gedaan.
Afbeelding

Dit jaar staat dus op de planning om de auto in het voorjaar af te krijgen. Technisch welteverstaan. Afstellen zullen we waarschijnlijk bij Emerald laten uitvoeren.
Eén of twee seizoenen genieten en daarna gaat Lewinsky weer uit elkaar om haar compleet opnieuw op te bouwen. Chassis voor de zekerheid laten richten, nieuw plaatwerk en nieuwe lak.
Laatst gewijzigd door allen op 28 jan 2013, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Aram

Bericht door Aram » 27 jan 2013, 14:39

Kijk, dat is al beter, ik zit op meer dan 2100 foto's van de Toyo nu, dus ga nog maar even door. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2013, 14:44

ah foto's :hosanna:

der is weer wat hoop zie ik wel in de foto's, ik kan me de frustratie en energie levels goed voorstellen na al die zaken...best triest bij sommige prutsers...
ik maak meestal een lijst met things to do en of aanwijzingen en die stop ik in een plastic hoesje (als een auto weg moet) en leg ik op de passagiers stoel en vertel dat ook erbij en waar het kan loop ik ff mee om toe te lichten.

dan heb je kans dat het gebeurt of in elk geval de helft :mrgreen:

maar ken ook zaken als je wat van jou 'vreemde' auto wilt zeggen wat ze wel of beter niet kunnen doen dat ze zeggen, we hebben zoveel ervaring blabla (terwijl ze nog nooit zo'n auto bv hebben gehad) en of worden 'boos' als je wat wil toelichten (hun trots??) of je je praat met A die zegt komt goed en begrijpt het en je denkt tis in goede handen...
en dan zetten ze er een goedkope nwe kracht aan die geen ervaring heeft en een Hamer als sleutel/gereedschap gebruikt ala holbewoner :hammer:

in men leven al aardig wat gezien en meegemaakt ook, dus zoveel mogelijk zelf of bij meer 'kleine' zaken waar personeel werkt met gevoel voor en of echte ervaring met, doch die moet je maar net kennen of in de buurt hebben zitten... :ongeveer als:

owja, die bodemvrijheid is idd weinig, doch zo wel mooi het gewicht laag :D
doet me herinneren aan een autovisie test met een donkervoort waar ze een carter aan gort reden...das minder.

Joopieboy

Bericht door Joopieboy » 27 jan 2013, 15:01

Damn zonde van die optiegaten en dat gapende gat voor je spruitstuk, dat is echt lomp...
Hopelijk word dat allemaal weer netjes gemaakt...

Maar gaat wel lekker zo!

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 jan 2013, 15:05

Je bent er maar druk mee zo te zien, jammer van de missers bij de uitlaat. Misschien dat je daar een mooi afdekplaatje voor kunt maken zodat het er weer toonbaar uit ziet en het plaatwerk gelijk beschermd is tegen de uitlaathitte?

allen

Bericht door allen » 27 jan 2013, 15:36

Aram schreef:Kijk, dat is al beter, ik zit op meer dan 2100 foto's van de Toyo nu, dus ga nog maar even door. :)
Met 1883 custom parts kom je al snel aan die 2100 foto's :mrgreen:

Gapende gat bij het spruitstuk moet idd even een nette oplossing voor komen. Nu zie je het blok zo zitten. Leuk, maar ik heb niet, net als ZR1 bezitters, een bevestiging nodig dat er een motorblok in hangt. :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 jan 2013, 15:43

allen schreef:Leuk, maar ik heb niet, net als ZR1 bezitters, een bevestiging nodig dat er een motorblok in hangt. :mrgreen:
Da's een goeie ja *proest* :lollerdelol:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 27 jan 2013, 16:25

Precies daarom probeer ik echt altijd alles zelf te doen aan speciale projecten als deze, je kunt van een ander schijnbaar niet verwachten, zelfs niet als het grof geld kost, dat ze op jouw kwaliteits niveau en precisie aan het werk gaan. Wat ze hier gedaan hebben is vooral gewoon erg lomp, prutsers.

Verder ziet het er wel uit alsof er goede vooruitgang is en dat dingen vooral goed gedaan worden, wordt een mooi eindresultaat denk ik zo.

Emiel

Bericht door Emiel » 27 jan 2013, 17:02

Daarom doet Allen het nu ook zelf met wat hulp van anderen. Wijze en dure les helaas.

Zodra ik weer een dag vrij heb van familie gaan we er weer een dag flink tegen aan. Remmen monteren, Spaghetti sorteren, roze koeken eten :P

Aram

Bericht door Aram » 27 jan 2013, 17:50

Het is inderdaad zeer zelden dat iemand anders het niveau haalt zoals je graag zou willen, zeer triest in sommige gevallen zelfs.
Heel erg grote bron van ergernis!!

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 27 jan 2013, 17:53

Mooi dat je hulp hebt van Emiel. Hopelijk kun je je ervaringen met-de-toko-zonder-naam daardoor achter je laten als je eenmaal over een mooie route dendert met dit ding. Hij wordt gewoon gaaf en hopelijk zul je er daarom lang plezier van hebben.

Rupie

Bericht door Rupie » 27 jan 2013, 18:29

Toko's zonder naam. :tooth: Maar er valt heel veel voor zelf doen te zeggen als het even kan :thumbup:

allen

Bericht door allen » 27 jan 2013, 18:53

Ach ja, mijn enige frustratie zit momenteel vooral in het feit dat we in een paar uurtjes meer hebben gedaan dan in 2,5 jaar dat de auto bij anderen heeft gestaan. En dan neem ik het in dit geval vooral mezelf kwalijk omdat ik zo goedgelovig ben geweest dat het wel goed zou komen.
Straks nog even wat spullen bestellen en dan weer eens ouderwets een dagje vieze handen en foto's maken. :tooth:

Emiel

Bericht door Emiel » 27 jan 2013, 19:15

Zeker weten Allen dat we vieze handen gaan krijgen.

En hoe meer handen hoe beter , des te sneller is het af.
Die grote meneer had ook al flink geholpen met veel dingen. :beer:
Ik was blij dat hij nog energie had met de remklauwen achter want de mijne was op :bag:

Roy RS

Bericht door Roy RS » 27 jan 2013, 19:27

Waar zit je ergens? Ik kom met liefde een dagje klussen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 27 jan 2013, 19:28

Tegen betaling van 1 of meer biertjes en wat te bikken wil ik eventueel ook best komen helpen als je met openbaar vervoer een beetje te bereiken bent :)

allen

Bericht door allen » 27 jan 2013, 19:49

Allemaal :thumbup: om te lezen!
Zit in Dordrecht en geloof me, het komt zelden voor dat iemand zonder volle buik het huis verlaat. :mrgreen:

Peric

Bericht door Peric » 27 jan 2013, 19:54

Geef maar een gil Allen! Als er tijd is kom ik ook wel helpen.. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jan 2013, 21:35

Zie het DF hart kloppen :thumbup:

Maik

Bericht door Maik » 27 jan 2013, 22:13

Och, och, hoe krijgt die kabouter het weer voor elkaar he... Straks is die auto weer helemaal af, in concoursstaat en met 300 N/A pk's, en de kabouter heeft zelf weer geen ene reet gedaan!

:bag:

Plaats reactie