
Caterham Roadsport / Defender 130
-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
@Allen : Het zijn jou remmen die af moeten , niet de mijne 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Zal overmorgen per aangetekende post jouw kant op komen. Vergeet niet een fotootje te maken voor Aram! z'n beeldvorming... 

-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Aangetekend hoeft nou ook weer niet, het is wat u wil 
Zal jou foto's mailen, moet je zelf maar kijken wat je ermee wil

Zal jou foto's mailen, moet je zelf maar kijken wat je ermee wil

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Ben benieuwd naar de foto's, het is te hopen dat je hem voor het aankomende seizoen af hebt 

- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Ja, veeeel foto's gewoon. 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Ok, eindelijk dan maar wat foto's. Zal vanaf nu wel wat meer foto's gaan maken als ik ermee bezig ben en binnekort komen er nog foto's van de laatste wijzigingen. Wil er nogmaals de nadruk op leggen dat ik geen bedrijfsnamen wil noemen en lezen. Laten we het er maar gewoon op houden dat ze uiteindelijk niet voldeden aan mijn, misschien te hoge, verwachtingen. Terugkijken heeft geen zin, we maken er gewoon wat moois van.
Waar zal ik eens beginnen. Zoals gezegd de auto via een omweg naar huis gehaald.
De koelslangen eerst grof gepast, maar uiteindelijk lopen ze niet zoals de foto hieronder. Doordat heb blok 180 graden gedraaid is, moeten de slangen voorlopig een te lange weg lopen. Gelijk weer 400 euro voor een radiateur uitgeven werd me te gortig. De foto met de oplossing volgt nog.
Een andere radiateur waarschijnlijk ook, maar voor komend seizoen is het wel best zo.

Tijdens het nalopen van wat we wel en niet hebben, komen we erachter dat we de gaskleppositiesensor missen. Nog altijd vergeten te bestellen. Morgen werk van maken.

Geen bevestiging kunnen vinden voor de gaskabel.

Blijkt deze bracket aan de backplate van het luchtfilter te moeten. Nadeel is tevens een lange kabel, maar gelukkig is er iemand die hiervoor een mooiere oplossing aan het zoeken is.

Op de bovenste foto is de waterrail van Raceline te zien. Deze maakt het koelvloeistoftankje overbodig. Volgieten vanaf de toren en bij overdruk loopt de kvs via het kleine tuitje weg. Slangetje erop, naar een tankje en dan vangen we de kvs netjes op. Blijft het motorruim lekker schoon. Het grote gat is voor de sensor bedoeld die de fan van de radiateur aanstuurt. In mijn geval zal dat gebeuren door de Emerald, dus deze is inmiddels afgedopt.

Aan de achterzijde van de waterrail komen de twee sensoren voor de Emerald.

Handig, een wagen waar je overal makkelijk bij kunt. De brandstofrail kwam uit op de rechterzijde van de tunnel. Het motorblok was zoals gezegd 180 graden gedraaid, dus we kwamen met de nieuwe brandstofleiding niet uit. Nader onderzoek wees uit dat de koperen leiding gelukkig aan de linker kant van de middentunnel liep en op het eind met een boog naar rechts afboog. Tie wrap op het einde losgemaakt en het probleem was al snel opgelost.

EGR? Niet op een Caterham uiteraard.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8420090334/]
Hier komt de temperatuursensor. 7,5 - 8 cm van de grond.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991273/]
Deze oldskool koppelingscilinder vervalt gelukkig.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991723/]
Net als de standaard hoofdremcilinder die je op bovenstaande foto ziet. Heeft plaats gemaakt voor een AP versie. Iets meer kracht zetten, maar wel directer, als ik ze mag geloven.

De kabelboom liep voor m'n gevoel te dicht langs het spruitstuk. Dan gooi je hem toch gewoon naar rechts? Klopt, alleen zat ik nu met het probleem dat de knipperlichten verkeerd om werkten. Hoe je dat dan oplost? Simpel. M'n knipperlicht is een 3 standen switch naast het stuur zoals je dat weleens op oude electronica ziet. 180 graden omdraaien en klaar was ik.

Als laatste nog maar even melden dat ik goed was geschrokken toen ik de auto thuis op m'n gemakje kon bekijken. De uitlaatbeugel stond verkeerdom gemonteerd. Ondanks dat ik ze had verteld waar deze hoorde te zitten. De zoveelste die ik had gevraagd een lijstje op het raam te plakken. Maar het zou wel goed komen. Dat komt het ook wel, maar voorlopig helaas niet.

Handig dat ze in m'n chassis zijn gaan boren, terwijl ik al 2 keer had aangegeven dat er al schroefdraad op de juiste plek zit hiervoor. Gezien ik al zoveel tegenslagen had gehad met de auto, had ik geen energie meer om mensen op hun flikker te geven. Zelf maar wat plaatwerk verwijderen om bij dat gat te komen.
Zoals het dus hoort te zitten.

Het was ook schrikken van het gat van het spruitstuk. Rondom hoeft nog geen centimeter te zitten. Zoveel Caterhams op het internet te vinden waar gat rond het spruitstuk perfect is gedaan door hobbyboppen, en dan moet dit betaald werk voorstellen.

Die gouden glitters deden me toch even de binnenzijde inspecteren. Tja... Stukjes plaatwerk en slijpsel. Ik zal wel een zeikerd zijn. Opruimen die handel en maar vergeten verder...

Dat de auto onbeschermd buiten heeft gestaan heeft de lak helaas ook geen goed gedaan.

Dit jaar staat dus op de planning om de auto in het voorjaar af te krijgen. Technisch welteverstaan. Afstellen zullen we waarschijnlijk bij Emerald laten uitvoeren.
Eén of twee seizoenen genieten en daarna gaat Lewinsky weer uit elkaar om haar compleet opnieuw op te bouwen. Chassis voor de zekerheid laten richten, nieuw plaatwerk en nieuwe lak.
Waar zal ik eens beginnen. Zoals gezegd de auto via een omweg naar huis gehaald.
De koelslangen eerst grof gepast, maar uiteindelijk lopen ze niet zoals de foto hieronder. Doordat heb blok 180 graden gedraaid is, moeten de slangen voorlopig een te lange weg lopen. Gelijk weer 400 euro voor een radiateur uitgeven werd me te gortig. De foto met de oplossing volgt nog.
Een andere radiateur waarschijnlijk ook, maar voor komend seizoen is het wel best zo.
Tijdens het nalopen van wat we wel en niet hebben, komen we erachter dat we de gaskleppositiesensor missen. Nog altijd vergeten te bestellen. Morgen werk van maken.
Geen bevestiging kunnen vinden voor de gaskabel.
Blijkt deze bracket aan de backplate van het luchtfilter te moeten. Nadeel is tevens een lange kabel, maar gelukkig is er iemand die hiervoor een mooiere oplossing aan het zoeken is.
Op de bovenste foto is de waterrail van Raceline te zien. Deze maakt het koelvloeistoftankje overbodig. Volgieten vanaf de toren en bij overdruk loopt de kvs via het kleine tuitje weg. Slangetje erop, naar een tankje en dan vangen we de kvs netjes op. Blijft het motorruim lekker schoon. Het grote gat is voor de sensor bedoeld die de fan van de radiateur aanstuurt. In mijn geval zal dat gebeuren door de Emerald, dus deze is inmiddels afgedopt.
Aan de achterzijde van de waterrail komen de twee sensoren voor de Emerald.
Handig, een wagen waar je overal makkelijk bij kunt. De brandstofrail kwam uit op de rechterzijde van de tunnel. Het motorblok was zoals gezegd 180 graden gedraaid, dus we kwamen met de nieuwe brandstofleiding niet uit. Nader onderzoek wees uit dat de koperen leiding gelukkig aan de linker kant van de middentunnel liep en op het eind met een boog naar rechts afboog. Tie wrap op het einde losgemaakt en het probleem was al snel opgelost.
EGR? Niet op een Caterham uiteraard.
[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8420090334/]
Hier komt de temperatuursensor. 7,5 - 8 cm van de grond.

[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991273/]
Deze oldskool koppelingscilinder vervalt gelukkig.

[url=http://www.flickr.com/photos/tookaphotoof/8418991723/]
Net als de standaard hoofdremcilinder die je op bovenstaande foto ziet. Heeft plaats gemaakt voor een AP versie. Iets meer kracht zetten, maar wel directer, als ik ze mag geloven.
De kabelboom liep voor m'n gevoel te dicht langs het spruitstuk. Dan gooi je hem toch gewoon naar rechts? Klopt, alleen zat ik nu met het probleem dat de knipperlichten verkeerd om werkten. Hoe je dat dan oplost? Simpel. M'n knipperlicht is een 3 standen switch naast het stuur zoals je dat weleens op oude electronica ziet. 180 graden omdraaien en klaar was ik.

Als laatste nog maar even melden dat ik goed was geschrokken toen ik de auto thuis op m'n gemakje kon bekijken. De uitlaatbeugel stond verkeerdom gemonteerd. Ondanks dat ik ze had verteld waar deze hoorde te zitten. De zoveelste die ik had gevraagd een lijstje op het raam te plakken. Maar het zou wel goed komen. Dat komt het ook wel, maar voorlopig helaas niet.
Handig dat ze in m'n chassis zijn gaan boren, terwijl ik al 2 keer had aangegeven dat er al schroefdraad op de juiste plek zit hiervoor. Gezien ik al zoveel tegenslagen had gehad met de auto, had ik geen energie meer om mensen op hun flikker te geven. Zelf maar wat plaatwerk verwijderen om bij dat gat te komen.
Zoals het dus hoort te zitten.
Het was ook schrikken van het gat van het spruitstuk. Rondom hoeft nog geen centimeter te zitten. Zoveel Caterhams op het internet te vinden waar gat rond het spruitstuk perfect is gedaan door hobbyboppen, en dan moet dit betaald werk voorstellen.
Die gouden glitters deden me toch even de binnenzijde inspecteren. Tja... Stukjes plaatwerk en slijpsel. Ik zal wel een zeikerd zijn. Opruimen die handel en maar vergeten verder...
Dat de auto onbeschermd buiten heeft gestaan heeft de lak helaas ook geen goed gedaan.
Dit jaar staat dus op de planning om de auto in het voorjaar af te krijgen. Technisch welteverstaan. Afstellen zullen we waarschijnlijk bij Emerald laten uitvoeren.
Eén of twee seizoenen genieten en daarna gaat Lewinsky weer uit elkaar om haar compleet opnieuw op te bouwen. Chassis voor de zekerheid laten richten, nieuw plaatwerk en nieuwe lak.
Laatst gewijzigd door allen op 28 jan 2013, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Kijk, dat is al beter, ik zit op meer dan 2100 foto's van de Toyo nu, dus ga nog maar even door. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
ah foto's
der is weer wat hoop zie ik wel in de foto's, ik kan me de frustratie en energie levels goed voorstellen na al die zaken...best triest bij sommige prutsers...
ik maak meestal een lijst met things to do en of aanwijzingen en die stop ik in een plastic hoesje (als een auto weg moet) en leg ik op de passagiers stoel en vertel dat ook erbij en waar het kan loop ik ff mee om toe te lichten.
dan heb je kans dat het gebeurt of in elk geval de helft
maar ken ook zaken als je wat van jou 'vreemde' auto wilt zeggen wat ze wel of beter niet kunnen doen dat ze zeggen, we hebben zoveel ervaring blabla (terwijl ze nog nooit zo'n auto bv hebben gehad) en of worden 'boos' als je wat wil toelichten (hun trots??) of je je praat met A die zegt komt goed en begrijpt het en je denkt tis in goede handen...
en dan zetten ze er een goedkope nwe kracht aan die geen ervaring heeft en een Hamer als sleutel/gereedschap gebruikt ala holbewoner
in men leven al aardig wat gezien en meegemaakt ook, dus zoveel mogelijk zelf of bij meer 'kleine' zaken waar personeel werkt met gevoel voor en of echte ervaring met, doch die moet je maar net kennen of in de buurt hebben zitten...
owja, die bodemvrijheid is idd weinig, doch zo wel mooi het gewicht laag
doet me herinneren aan een autovisie test met een donkervoort waar ze een carter aan gort reden...das minder.

der is weer wat hoop zie ik wel in de foto's, ik kan me de frustratie en energie levels goed voorstellen na al die zaken...best triest bij sommige prutsers...
ik maak meestal een lijst met things to do en of aanwijzingen en die stop ik in een plastic hoesje (als een auto weg moet) en leg ik op de passagiers stoel en vertel dat ook erbij en waar het kan loop ik ff mee om toe te lichten.
dan heb je kans dat het gebeurt of in elk geval de helft

maar ken ook zaken als je wat van jou 'vreemde' auto wilt zeggen wat ze wel of beter niet kunnen doen dat ze zeggen, we hebben zoveel ervaring blabla (terwijl ze nog nooit zo'n auto bv hebben gehad) en of worden 'boos' als je wat wil toelichten (hun trots??) of je je praat met A die zegt komt goed en begrijpt het en je denkt tis in goede handen...
en dan zetten ze er een goedkope nwe kracht aan die geen ervaring heeft en een Hamer als sleutel/gereedschap gebruikt ala holbewoner

in men leven al aardig wat gezien en meegemaakt ook, dus zoveel mogelijk zelf of bij meer 'kleine' zaken waar personeel werkt met gevoel voor en of echte ervaring met, doch die moet je maar net kennen of in de buurt hebben zitten...

owja, die bodemvrijheid is idd weinig, doch zo wel mooi het gewicht laag

doet me herinneren aan een autovisie test met een donkervoort waar ze een carter aan gort reden...das minder.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Damn zonde van die optiegaten en dat gapende gat voor je spruitstuk, dat is echt lomp...
Hopelijk word dat allemaal weer netjes gemaakt...
Maar gaat wel lekker zo!
Hopelijk word dat allemaal weer netjes gemaakt...
Maar gaat wel lekker zo!
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Je bent er maar druk mee zo te zien, jammer van de missers bij de uitlaat. Misschien dat je daar een mooi afdekplaatje voor kunt maken zodat het er weer toonbaar uit ziet en het plaatwerk gelijk beschermd is tegen de uitlaathitte?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Met 1883 custom parts kom je al snel aan die 2100 foto'sAram schreef:Kijk, dat is al beter, ik zit op meer dan 2100 foto's van de Toyo nu, dus ga nog maar even door.

Gapende gat bij het spruitstuk moet idd even een nette oplossing voor komen. Nu zie je het blok zo zitten. Leuk, maar ik heb niet, net als ZR1 bezitters, een bevestiging nodig dat er een motorblok in hangt.

- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Da's een goeie ja *proest*allen schreef:Leuk, maar ik heb niet, net als ZR1 bezitters, een bevestiging nodig dat er een motorblok in hangt.

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Precies daarom probeer ik echt altijd alles zelf te doen aan speciale projecten als deze, je kunt van een ander schijnbaar niet verwachten, zelfs niet als het grof geld kost, dat ze op jouw kwaliteits niveau en precisie aan het werk gaan. Wat ze hier gedaan hebben is vooral gewoon erg lomp, prutsers.
Verder ziet het er wel uit alsof er goede vooruitgang is en dat dingen vooral goed gedaan worden, wordt een mooi eindresultaat denk ik zo.
Verder ziet het er wel uit alsof er goede vooruitgang is en dat dingen vooral goed gedaan worden, wordt een mooi eindresultaat denk ik zo.
-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Daarom doet Allen het nu ook zelf met wat hulp van anderen. Wijze en dure les helaas.
Zodra ik weer een dag vrij heb van familie gaan we er weer een dag flink tegen aan. Remmen monteren, Spaghetti sorteren, roze koeken eten
Zodra ik weer een dag vrij heb van familie gaan we er weer een dag flink tegen aan. Remmen monteren, Spaghetti sorteren, roze koeken eten

- Aram
- Berichten: 1508
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
- Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Het is inderdaad zeer zelden dat iemand anders het niveau haalt zoals je graag zou willen, zeer triest in sommige gevallen zelfs.
Heel erg grote bron van ergernis!!
Heel erg grote bron van ergernis!!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Mooi dat je hulp hebt van Emiel. Hopelijk kun je je ervaringen met-de-toko-zonder-naam daardoor achter je laten als je eenmaal over een mooie route dendert met dit ding. Hij wordt gewoon gaaf en hopelijk zul je er daarom lang plezier van hebben.
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Toko's zonder naam.
Maar er valt heel veel voor zelf doen te zeggen als het even kan 


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Ach ja, mijn enige frustratie zit momenteel vooral in het feit dat we in een paar uurtjes meer hebben gedaan dan in 2,5 jaar dat de auto bij anderen heeft gestaan. En dan neem ik het in dit geval vooral mezelf kwalijk omdat ik zo goedgelovig ben geweest dat het wel goed zou komen.
Straks nog even wat spullen bestellen en dan weer eens ouderwets een dagje vieze handen en foto's maken.
Straks nog even wat spullen bestellen en dan weer eens ouderwets een dagje vieze handen en foto's maken.

-
- Berichten: 4215
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Zeker weten Allen dat we vieze handen gaan krijgen.
En hoe meer handen hoe beter , des te sneller is het af.
Die grote meneer had ook al flink geholpen met veel dingen.
Ik was blij dat hij nog energie had met de remklauwen achter want de mijne was op
En hoe meer handen hoe beter , des te sneller is het af.
Die grote meneer had ook al flink geholpen met veel dingen.

Ik was blij dat hij nog energie had met de remklauwen achter want de mijne was op

- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Waar zit je ergens? Ik kom met liefde een dagje klussen.
- InjectTheVenom
- Berichten: 4264
- Lid geworden op: 09 jun 2007, 12:21
- Locatie: Import-Limburger
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Tegen betaling van 1 of meer biertjes en wat te bikken wil ik eventueel ook best komen helpen als je met openbaar vervoer een beetje te bereiken bent 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Allemaal
om te lezen!
Zit in Dordrecht en geloof me, het komt zelden voor dat iemand zonder volle buik het huis verlaat.

Zit in Dordrecht en geloof me, het komt zelden voor dat iemand zonder volle buik het huis verlaat.

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Geef maar een gil Allen! Als er tijd is kom ik ook wel helpen.. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Zie het DF hart kloppen 

- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Een degelijke Caterham en een bouwvakkersbus
Och, och, hoe krijgt die kabouter het weer voor elkaar he... Straks is die auto weer helemaal af, in concoursstaat en met 300 N/A pk's, en de kabouter heeft zelf weer geen ene reet gedaan!

