Ja, typefoutallen schreef:12 Bedoel je dan toch?dvh schreef:Congrats Frank ! 199,- is een koopje inderdaad.
De 1.2/20 is inderdaad kostbaar. Echter ben ik wel overtuigd van de meerwaarde. Weinig vertekening en goede beeldkwaliteit, met daarbij een fraai uiterlijk..
Iig, alleen dit is al de reden dat ik voor de Olympus lens zou gaan:
Fotografie
- dvh
Re: Fotografie
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Mooie foto Freek!
Gister nog in de Amsterdams Waterleiding Duinen geweest en wat plaatjes geschoten.
Lowieke was er ook weer en was op jacht.
2 uitsnede's gemaakt, ben benieuwd wat jullie leuker/mooier vinden?

Kwam er ook nog een roerdomp tegen en die zie je niet alle dag....deze is bijna nooit vrij op de foto te krijgen, ben hier dus wel blij mee.

Gister nog in de Amsterdams Waterleiding Duinen geweest en wat plaatjes geschoten.
Lowieke was er ook weer en was op jacht.
2 uitsnede's gemaakt, ben benieuwd wat jullie leuker/mooier vinden?
Kwam er ook nog een roerdomp tegen en die zie je niet alle dag....deze is bijna nooit vrij op de foto te krijgen, ben hier dus wel blij mee.
- markk
Eerste uitsnede vind ik sterker. Geeft meer context. Je ziet dat de vos aan de rand van beschutting staat en naar 'de vlakte staart' (of zoiets). 2e uitsnede heeft dat veel minder.
btw: Erg mooi beest / foto. Loopt dat zomaar los rond in het wild ?
Zo ja dan moet ik daar ook maar eens naartoe...
Mark.
Mark.
-
allen
Zit Dexter niet meer te lezen op het forum tegenwoordig? Van hem zag ik gisteren echt prachtige platen. Die was er ook geweest.
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Bedankt voor je reactie Mark!markk schreef:Eerste uitsnede vind ik sterker. Geeft meer context. Je ziet dat de vos aan de rand van beschutting staat en naar 'de vlakte staart' (of zoiets). 2e uitsnede heeft dat veel minder.
Die lopen daar idd. los rond in 't wild en een aantal zijn redelijk tam, want die zijn door mensen gevoerd.
Aangezien het kwaad toch al geschied is en er mensen bij lopen die ze maar blijven voeren maken de meeste fotografen hier dan maar gebruik van door de vossen in hun natuurlijke omgeving te fotograferen.
Het is trouwens een heel mooi en ook groot natuurgebied waar ook veel herten rondlopen.
Je moet voor deze 'tamme' vossen wel weten waar je moet zijn, want die zitten meest rondom dezelfde plek.
Er zijn veel fotografen die dat weten, want gisteren[op een vrijdag] liepen er denk wel 15 à 20 fotografen rond en in 't weekend kan dat nog wel meer zijn.
Nu was 't gister waarschijnlijk 1 van de laatste dagen dat er nog sneeuw ligt met een zonnetje erbij, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben.
Dexter heb ik gister niet gezien trouwens, maar misschien is hij niet naar de vossen gegaan.
- dvh
Mooi dat dat nog wild leeft in Nederland.
Die zie je hier echt niet in het echt..
Jammer dat ie zo knijpt en het riet zo dicht op de ogen zit.
De (warme) kleuren spreken me wel erg aan!
De eerste vind ik overigens het fijnste. Het bokeh-effect kijkt prettig en leidt net de aandacht wat af bij de minpunten die ik hierboven noem.
Die zie je hier echt niet in het echt..
Jammer dat ie zo knijpt en het riet zo dicht op de ogen zit.
De (warme) kleuren spreken me wel erg aan!
De eerste vind ik overigens het fijnste. Het bokeh-effect kijkt prettig en leidt net de aandacht wat af bij de minpunten die ik hierboven noem.
Laatst gewijzigd door dvh op 28 jan 2013, 09:35, 3 keer totaal gewijzigd.
- dvh
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Kloteherten. Ik rijd regelmatig over de weg langs de Amsterdamse Water Leidingduinen (hemelsbreed 2 km van mijn huis) en heb er al een paar bijna onder m'n auto gehad, ze springen zo uit de bosjes..... Eentje rende op een gegeven moment voor mijn auto uit en ging op de rotonde zitten. Dombo, want daar kwamen van alle kanten verkeer aan met verlichting aan waar hij dus bang voor is.Opa schreef: Die lopen daar idd. los rond in 't wild en een aantal zijn redelijk tam, want die zijn door mensen gevoerd.![]()
Aangezien het kwaad toch al geschied is en er mensen bij lopen die ze maar blijven voeren maken de meeste fotografen hier dan maar gebruik van door de vossen in hun natuurlijke omgeving te fotograferen.
Het is trouwens een heel mooi en ook groot natuurgebied waar ook veel herten rondlopen.
- frankv
Een paar foto's van gigapica van geenstijl, van een brand die geblust is in de vrieskou in Chicago, geeft mooie absurde beelden:

- KW
^^ ben er idd al een paar tegengekomen. Echt geniaal dat 'blussen' als het stevig vriest!
Even uit het grappige plaatjes topic, waarvan ik vind datie hier ook wel past

@Opa gave foto's weer
Ook ik vind de 1e het mooiste, vanwege dezelfde reden als al genoemd.
En dat andere beest nog nooit van gehoord, laat staan gezien
wel gaaf dat als je weet datie zeldzaam is dat je hem toch zo mooi op de plaat gekregen hebt!
Ook mooie bloemenfoto's dvh, zelf ook al vaker iets dergelijks geprobeerd maar toch geeft het bij m'n eigen foto's (en bij jullie ook niet als ik het hier post, dus tis niet zo dat bij de buren het gras groener is) niet die 'oempf' die ik bij deze foto's heb.
Even uit het grappige plaatjes topic, waarvan ik vind datie hier ook wel past
@Opa gave foto's weer
En dat andere beest nog nooit van gehoord, laat staan gezien
Ook mooie bloemenfoto's dvh, zelf ook al vaker iets dergelijks geprobeerd maar toch geeft het bij m'n eigen foto's (en bij jullie ook niet als ik het hier post, dus tis niet zo dat bij de buren het gras groener is) niet die 'oempf' die ik bij deze foto's heb.
-
Xave30
- Opa, nr. 1. Magnificent.
- DVH Mastering your camera I see.
Ik ben van foto nrs 2 en 4 gecharmeerd.
- KW Die foto past hier echt niet. Het onderwerp is leuk te noemen maar een leuke foto is het niet. Het kon zoveel beter.
- DVH Mastering your camera I see.
- KW Die foto past hier echt niet. Het onderwerp is leuk te noemen maar een leuke foto is het niet. Het kon zoveel beter.
- dvh
Need time for mastering
Wil o.a. deze 'bulb'-functie graag eens uitproberen.. Is er nog niet van gekomen.
Wel een erg makkelijke functie natuurlijk
Gewoon een lange sluitertijd optie. Echter zonder vaste sluitertijd. De sluiter sluit pas wanneer je je vinger v/d knop haalt en ondertussen zie je live op je scherm hoe de foto veranderd.
Voorbeeldfoto

Wil o.a. deze 'bulb'-functie graag eens uitproberen.. Is er nog niet van gekomen.
Wel een erg makkelijke functie natuurlijk
Gewoon een lange sluitertijd optie. Echter zonder vaste sluitertijd. De sluiter sluit pas wanneer je je vinger v/d knop haalt en ondertussen zie je live op je scherm hoe de foto veranderd.
Voorbeeldfoto
- markk
@DvH: Prachtige bloemencollectie. Laatste spreekt me daarin het meest aan vanwege de hoge belichting. Heerlijk sfeertje.
@Xave: Quick picking on KW. Zeg anders wat ie beter had kunnen doen:
- onderwerp is erg leuk
- ik had meer de details opgezocht qua compositie.
- en qua bewerking -> meer contrast. Ijs witter minder grauw en rest donkerder / zwarter.
@DvH: Live bulb had ik al eerder over gelezen. Lijkt me erg leuk en ook handig. Nu is het vaak toch altijd een beetje gokken hoe een lange sluitertijd foto eruit komt te zien.
Mark.
@Xave: Quick picking on KW. Zeg anders wat ie beter had kunnen doen:
- onderwerp is erg leuk
- ik had meer de details opgezocht qua compositie.
- en qua bewerking -> meer contrast. Ijs witter minder grauw en rest donkerder / zwarter.
@DvH: Live bulb had ik al eerder over gelezen. Lijkt me erg leuk en ook handig. Nu is het vaak toch altijd een beetje gokken hoe een lange sluitertijd foto eruit komt te zien.
Mark.
- Petrolhead Tom
Dat soort foto's heb ik ook wel eens geprobeerd. Vrij makkelijk te realiseren en het resultaat is elke keer te gek! Zelfs bij een slechte foto.
-
allen
Kwam allemaal recepten tegen over winterkoffie. Nu is bij mij koffie met een toevoeging tot nu toe altijd tegengevallen, maar als ik dan toch iets aan de koffie moest toevoegen was het de sfeer misschien. De koffie in de tuin was lekker, alleen jammer dat de honden van binnen het slot op de deur hadden gegooid zodat ik moest omlopen en aanbellen...
Achteraf had ik even moeten kijken of ik niet voor een paar seconden wat sneeuw bovenop de koffie kon leggen, maar dat gaat nu niet meer lukken.

winter coffee by Tookaphotoof, on Flickr
Als het beter weer is, zal ik zelf eens op zoek gaan naar een bushalte en een brievenbus.
Btw, 1600 foto's en maar eentje gepost. Snel met meer van die sfeerfoto's komen!
Achteraf had ik even moeten kijken of ik niet voor een paar seconden wat sneeuw bovenop de koffie kon leggen, maar dat gaat nu niet meer lukken.
winter coffee by Tookaphotoof, on Flickr
Als het beter weer is, zal ik zelf eens op zoek gaan naar een bushalte en een brievenbus.
Btw, 1600 foto's en maar eentje gepost. Snel met meer van die sfeerfoto's komen!
Laatst gewijzigd door allen op 31 jan 2013, 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
- frankv
Watch out where the huskies go, don't you eat that yellow snow.
- Peric
Het begin is al mooi Robin! En dat op ISO 1600.Robin Hartog schreef:Zeker gezien het feit dat 'slechts' 600 uit de EOS gekomen zijn..allen schreef:1600?! Die Pen is je dan goed bevallen.![]()
Moet alleen even heel snel een nieuwe HDD halen, ik heb ruimte tekort..
Tot nu toe welgeteld 1 foto kunnen 'doen' en ben ik redelijk tevreden over. Hoefde ook bijna niets aan bewerkt te worden, beetje bijgesneden en contrast. Uit de PEN deze, met ISO 1600.
Ik heb sinds kort deze.. http://nl.hardware.info/productinfo/163 ... 0gb-usb-30
-
Jeroen E21
Bah, zo te zien zit er iemand in Tamil Nadu en ik ben het niet
mooie plaat!
- KW
Ik mis maar een klein beetje: iets meer beeld zijkanten en boven, maar compositie vind ik verder erg ok, evenals belichting.Xave30 schreef:- KW Die foto past hier echt niet. Het onderwerp is leuk te noemen maar een leuke foto is het niet. Het kon zoveel beter.
-
MartijnS
Haha
Midden in beeld en belichting, tja hoe moelijk kan het zijn; een witte vrachtwagen op klaarlichte dag.
Midden in beeld en belichting, tja hoe moelijk kan het zijn; een witte vrachtwagen op klaarlichte dag.
- dvh
* burp *
Ik bedoel, bulb..
Het is gelukt ! Min of meer.. Je zou denken dat het even een knopje omzetten is en voila.. niet dus.. het lukt met knopjes draaien ect. Maar de handleiding was niet echt duidelijk en uiteindelijk via een youtube-filmpje gevonden hoe ik het moest doen.
Maar het is, min of meer, gelukt!
Een testshot speciaal voor DF

Even klikken voor groot
Maar werkt mooi!
Je kan het op 2 manieren instellen. Je klikt en hij blijft lopen totdat je weer klikt, zodat jijzelf weg kan van de camera om bijvoorbeeld bovenstaande te maken. De andere stand is dat je je vinger op de knop houdt en zodra je hem loslaat sluit de sluiter.
Ik ga vanavond nog even op pad om te kijken of ik nog wat leuks kan maken..
Gaaf man, zo'n camera
Ik bedoel, bulb..
Het is gelukt ! Min of meer.. Je zou denken dat het even een knopje omzetten is en voila.. niet dus.. het lukt met knopjes draaien ect. Maar de handleiding was niet echt duidelijk en uiteindelijk via een youtube-filmpje gevonden hoe ik het moest doen.
Maar het is, min of meer, gelukt!
Een testshot speciaal voor DF
Even klikken voor groot
Maar werkt mooi!
Je kan het op 2 manieren instellen. Je klikt en hij blijft lopen totdat je weer klikt, zodat jijzelf weg kan van de camera om bijvoorbeeld bovenstaande te maken. De andere stand is dat je je vinger op de knop houdt en zodra je hem loslaat sluit de sluiter.
Ik ga vanavond nog even op pad om te kijken of ik nog wat leuks kan maken..
Gaaf man, zo'n camera
- dvh
- markk
Tijd om met fotografie te stoppen of niet? :
Valt me al een tijdje op en ik irriteer me er mateloos aan. Veronica reclame blok. Paar bn'ers op wintersport, gefilmd met tegenlicht en een partij CA / paarse randen bij waar je niet goed van wordt...
Mark.
Valt me al een tijdje op en ik irriteer me er mateloos aan. Veronica reclame blok. Paar bn'ers op wintersport, gefilmd met tegenlicht en een partij CA / paarse randen bij waar je niet goed van wordt...
Mark.
- Robin Hartog
@Allen: Ik heb geen opslagruimte meer, dus ik kan geen foto's meer importeren. Morgen nieuwe HDD halen en dan weer verder, in de loop van de week nieuwe pics!
@Peric: Thanks! En @ HDD: 500GB is me te weinig, maar eigenlijk ook geen geld meer hee! Ga denk ik 'even' twee keer een 1TB schijf halen. Dan heb ik voorlopig wel weer voldoende.
@Jeroen E21: óf je hebt op m'n flickr gekeken, óf hetgeen op de foto is gewoon erg herkenbaar, maar het is inderdaad Tamil Nadu gebied ja.
(Madras/Chennai in dit geval) En ik zat er vorige week, nu helaas ook niet meer.
@dvh: Die foto's van die bloemen vind ik er mooi uitzien! Lekker om naar te kijken. Die van die muis is niet spectaculair imho. Die zwart/wit-nacht-foto vind ik ook heerlijk rustig. Erg aangenaam om naar te kijken
@Peric: Thanks! En @ HDD: 500GB is me te weinig, maar eigenlijk ook geen geld meer hee! Ga denk ik 'even' twee keer een 1TB schijf halen. Dan heb ik voorlopig wel weer voldoende.
@Jeroen E21: óf je hebt op m'n flickr gekeken, óf hetgeen op de foto is gewoon erg herkenbaar, maar het is inderdaad Tamil Nadu gebied ja.
@dvh: Die foto's van die bloemen vind ik er mooi uitzien! Lekker om naar te kijken. Die van die muis is niet spectaculair imho. Die zwart/wit-nacht-foto vind ik ook heerlijk rustig. Erg aangenaam om naar te kijken