Ik snap wat je bedoelt, en je hebt n soort van gelijk voor het basismodel, maar de astrologische complicaties die hij maakt zijn wereldwijd (vrijwel)ongeëvenaard, zeker in dit prijssegment. Maurice Lacroix komt qua afwerking, handwerk en gevoel voor mij niet in de buurt. Maurice lacroix maakt meer horloges per dag(of wellicht per uur) als Klaauw per jaar, dat gevoel kan bijna niet hetzelfde zijn, ook niet als het niet je liefhebberij is.Robin schreef:Van der Klaauw, tja prijs/kwaliteit is redelijk ok. Z'n uurwerken koopt ie in , daar ga je al. Hij zit hier trouwens verderop. Vroeger kwam ie wel bij me in de winkel even babbelen. Marketing heeft ie goed in de gaten, hulde daarvoor, maar 't wordt nooit 'n AP/VC/JLC/Patek....Ik zie hem op Maurice Lacroix niveau qua afwerking en beleving. Dat is voor beide 'n compliment en geen sneer naar beide overigens.Roy RS schreef:Ik ben bij het atelier van C. van der Klaauw geweest, waar mijn klokje vandaan komt, en daar heb ik veel gezien van de complicaties en hoe die gemaakt worden. We hebben het hier over een horlogier die zijn uurwerken inkoopt en zijn complicaties zelf maakt. Dat zelf maken kun je in de meest pure vorm opnemen.
Horloge / Horloges topic
- Roy RS
Re: Horloge / Horloges topic
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
ML is 'n manufacture met eigen werken. Ik heb hier info van wat ze doen(ben ook dealer) ook hun Masterpieces komen overeen met de gemiddelde Van der Klaauw, de Astro vdK dingen zijn weer iets anders inderdaad en daarin is hij dan uniek achtig inderdaad. Maar de normale lijnen van hem echt niet, no way:) Die worden serieus overschat qua prijs/kwaliteit. Kleine aantallen zegt niksd van prijs/kwaliteit natuurlijk. Marketing verhaal. Rolex maakt > 1 miljoen klokken per jaar. Reken maar dat dat at the end of the day beter in mekaar steekt dan alles hierboven besproken. OK minder handwerk dan PP/AP/VC /JLC, maar even 't idee:)Roy RS schreef:Ik snap wat je bedoelt, en je hebt n soort van gelijk voor het basismodel, maar de astrologische complicaties die hij maakt zijn wereldwijd (vrijwel)ongeëvenaard, zeker in dit prijssegment. Maurice Lacroix komt qua afwerking, handwerk en gevoel voor mij niet in de buurt. Maurice lacroix maakt meer horloges per dag(of wellicht per uur) als Klaauw per jaar, dat gevoel kan bijna niet hetzelfde zijn, ook niet als het niet je liefhebberij is.Robin schreef:Van der Klaauw, tja prijs/kwaliteit is redelijk ok. Z'n uurwerken koopt ie in , daar ga je al. Hij zit hier trouwens verderop. Vroeger kwam ie wel bij me in de winkel even babbelen. Marketing heeft ie goed in de gaten, hulde daarvoor, maar 't wordt nooit 'n AP/VC/JLC/Patek....Ik zie hem op Maurice Lacroix niveau qua afwerking en beleving. Dat is voor beide 'n compliment en geen sneer naar beide overigens.Roy RS schreef:Ik ben bij het atelier van C. van der Klaauw geweest, waar mijn klokje vandaan komt, en daar heb ik veel gezien van de complicaties en hoe die gemaakt worden. We hebben het hier over een horlogier die zijn uurwerken inkoopt en zijn complicaties zelf maakt. Dat zelf maken kun je in de meest pure vorm opnemen.
- dvh
Wat een prachtige Montblanc !

- Roy RS
dvh schreef:Wat een prachtige Mont blanc!
Huh...fotofopje?
- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Haha, schitterend!SlowCo schreef:Dag heren,
Ik kom weer even ruw inbreken in dit horlogedraadje, omdat dit het beste hier past denk ik.
Op pagina 215 had ik mijn nieuw bestelde horloge al geïntroduceerd, maar werd ik volkomen genegeerd.
En terecht natuurlijk!
Want na al die prachtige klokken waar het hier in dit draadje over gaat met de bijbehorende prijzen, valt mijn aankoop natuurlijk een beetje uit de toon....
Met een aanschafprijs van € 3,49 (yep, de komma staat op de goede plek) inclusief verzenden vanuit China zit ie namelijk helemaal aan het andere eind van het spectrum. Maar omdat ie bedoeld was voor een projectje waarvan ik niet wist of het zou lukken en hoe het er uit zou komen zien, vond ik het duur zat.
![]()
Gisteren kwam hij binnen en kon mijn projectje beginnen. Eerst gekeken of hij het überhaupt deed (dat verwacht je eigenlijk niet voor die prijs...) en toen begonnen met demonteren en bewerken. De bandjes eraf, de glasplaat afgeplakt en de nokjes er afgezaagd. Daarna de kast mooi rond gevijld en gladgeschuurd. Vervolgens dubbelzijdige tape op het achterdeksel geplakt en de kast zwartgelakt.
Na een aantal uren op de verwarming kon hij toen eindelijk op de plek bevestigd worden waar ik hem voor bedoeld had. In het zicht bij de andere klokken!
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (please be gentle...)
P.S. Nee ik kan niet fatsoenlijk fotograferen helaas.
- Booooh
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Als je er ook mee kunt toeteren, vind ik hem briljantSlowCo schreef:Dag heren,
...
Gisteren kwam hij binnen en kon mijn projectje beginnen. Eerst gekeken of hij het überhaupt deed (dat verwacht je eigenlijk niet voor die prijs...) en toen begonnen met demonteren en bewerken. De bandjes eraf, de glasplaat afgeplakt en de nokjes er afgezaagd. Daarna de kast mooi rond gevijld en gladgeschuurd. Vervolgens dubbelzijdige tape op het achterdeksel geplakt en de kast zwartgelakt.
Na een aantal uren op de verwarming kon hij toen eindelijk op de plek bevestigd worden waar ik hem voor bedoeld had. In het zicht bij de andere klokken!
Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden. (please be gentle...)

Ben
-
Zie je wel , ik wist dat ik wat vergeten was....Booooh schreef: Als je er ook mee kunt toeteren, vind ik hem briljant...
Ben

-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Macboy
- Petrolhead Tom
-
Vind het wel lachen, SlowCo.
Ga je daar je ronde tijden mee bijhouden?

Ga je daar je ronde tijden mee bijhouden?

-
Precies!ErikS schreef: Ga je daar je ronde tijden mee bijhouden?![]()
Om eerlijk te zijn kostte het horloge met stopwatchfunctie bijna het dubbele. Veel te duur voor mij...

- ///Joost
Hahaha...classic!SlowCo schreef:
Om eerlijk te zijn kostte het horloge met stopwatchfunctie bijna het dubbele. Veel te duur voor mij...

-
OnlineBram
Net bij van Grinsven in 's-Hertogenbosch geweest. Daar helaas verliefd geworden op de Omega Seamaster Planet Ocean Big Size

Brochure meegenomen die al op leeftijd is, ze wachten op nieuwe.
Rare is dat in de brochure (januari 2011) dit horloge nog €3.300,- kost, terwijl het nieuwe model liefst €4.660,- kost
Nou is dat in beide gevallen veel geld, maar het nieuwe model €1.300,- duurder maken is toch wel behoorlijk fors. Enig idee hoe dit kan? Ik kon het horloge trouwens wel voor aardig wat minder meenemen, maar vanzelfsprekend veel meer dan de €3.300,-.
Het mechaniek is van Omega zelf, de 8500 Co-Axial. Kan Robin daar wat over vertellen, of is dat al ergens in dit 220 pagina's tellende topic gedaan? Geen idee wat dat coaxiale inhoudt? Wat kost het onderhoud aan zo'n top klok?
Voor de mensen die het interessant vinden, er ligt daar in de vitrinekast waar -40% op staat onder andere een Omega Speedmaster Broad Arrow, een Seamaster, een aantal Ebels, wat Longines klokjes en meer fraai spul, allen dus met 40% korting.

Brochure meegenomen die al op leeftijd is, ze wachten op nieuwe.
Rare is dat in de brochure (januari 2011) dit horloge nog €3.300,- kost, terwijl het nieuwe model liefst €4.660,- kost

Het mechaniek is van Omega zelf, de 8500 Co-Axial. Kan Robin daar wat over vertellen, of is dat al ergens in dit 220 pagina's tellende topic gedaan? Geen idee wat dat coaxiale inhoudt? Wat kost het onderhoud aan zo'n top klok?
Voor de mensen die het interessant vinden, er ligt daar in de vitrinekast waar -40% op staat onder andere een Omega Speedmaster Broad Arrow, een Seamaster, een aantal Ebels, wat Longines klokjes en meer fraai spul, allen dus met 40% korting.
- dvh
Altijd een leuk model gevonden!
Wel met lederen band

Maar deze niet met 40% ?

-
OnlineBram
Nee was het maar waar
Volgens mij lag deze daar voor 40% minder:

Die vind ik dus net iets te druk.
De Seamaster PO vind ik ook een fantastisch mooie klok, subtiel, oranje accenten maken het net wat spannender en ik denk dat ik de lederen band ook de mooiste van deze 2 vind.
Ik voel dus van m'n stoel af hier toen ik in de brochure zag dat die 'slechts' €3.300,- kost, in plaats van €4.660,-. Wilde al meteen terug racen en dat ding uit de winkel kapen
Maar helaas, gebeld met van Grinsven, hij had zich echt niet vergist, ik bekeek het oude model en had het nieuwe om de pols gehad
Crap

Volgens mij lag deze daar voor 40% minder:
Die vind ik dus net iets te druk.
De Seamaster PO vind ik ook een fantastisch mooie klok, subtiel, oranje accenten maken het net wat spannender en ik denk dat ik de lederen band ook de mooiste van deze 2 vind.
Ik voel dus van m'n stoel af hier toen ik in de brochure zag dat die 'slechts' €3.300,- kost, in plaats van €4.660,-. Wilde al meteen terug racen en dat ding uit de winkel kapen

Crap

- Robertdj
De Speedmaster vind ik gaaf! Heeft destijds mijn aandacht voor klokjes (en vooral Omega's) gewekt. De Railmaster is sinds kort mijn nieuwe liefde 

- Macboy
Die onderste is wel wat drukker maar heeft wel een chronograaf !
-
OnlineBram
Wil ik niet
Begrijp op een andere website dat het verschil vooral zit in het 2500 en 8500 mechaniek.

Begrijp op een andere website dat het verschil vooral zit in het 2500 en 8500 mechaniek.
-
Vroeger moest het bij mij ook chronograaf zijn maar ben door de jaren heen ook de iets rustigere horloges gaan waarderen.
Speedmaster is mooi maar dan wel met zwarte bezel en niet in deze uitvoering.
Seamaster ook erg fraai, al ben ik niet zo'n fan van felle kleurtjes. Al dat dat bij dit model nog mee
Seamaster ook erg fraai, al ben ik niet zo'n fan van felle kleurtjes. Al dat dat bij dit model nog mee

- ///Joost
Wow, ben ik het ook echt compleet mee eens.Tom schreef:Vroeger moest het bij mij ook chronograaf zijn maar ben door de jaren heen ook de iets rustigere horloges gaan waarderen.
Bram, Ik weet niet of je al meerdere dure klokken bezit, maar als dit je enige gaat zijn, of een van de weinige, zou ik niet die met oranje nemen, maar een wat neutralere kleur. De compleet zwarte PO vind ik ook echt een geweldig horloge. Ik denk dat het oranje een beetje zou gaan vervelen na een tijd als dat m'n enige horloge zou zijn. Maar goed, verschillende mensen, verschillende smaken.
Verder qua Speedmaster, tsja, de enige Speedmaster is voor mij de Moonwatch...OK, de automaat versie mag dan ook nog wel qua gemak, zo lang ie optisch maar hetzelfde is.
-
OnlineBram
Ik heb een Longines Opposition (alweer 12 jaar oud) en een Tissot T Touch. Dat waren, althans dat vind ik dan, geen goedkope horloges (beiden globaal €750,-), maar van een hele andere prijsklasse dan zo'n Omega, dat mag duidelijk zijn
Misschien morgen even bij Schaap&Citroen kijken in de stad
Zit wat in ten aanzien van de kleuren, houd ik in het achterhoofd.

Misschien morgen even bij Schaap&Citroen kijken in de stad

Laatst gewijzigd door Bram op 26 jan 2013, 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
Check Chrono24 app Bram !
-
OnlineBram
Heeft Android niet 

- RVV
Plus het 8500 uurwerk heeft een glas/zichtbodem. Die met het 8500 uurwerk zou ik vorig jaar ook kopen, maar uiteindelijk werd het de PAM 359. Verder een erg mooi horloge. Ik vind de oranje accenten ook wel gaaf. Vervelen zal wel meevallen. Mijn Zenith heeft ook oranje accenten en die verveeld na 15 jaar me nog steeds niet.Bram schreef:Wil ik niet![]()