nieuwe auto
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Dit is natuurlijk gewoon kut, snap dat je graag je auto wil laten zien, maar om nou tot het uiterste te gaan en ieder ranzig copyright plaatje te gaan posten..Rebel schreef:[img:800:533]http://217.160.73.76/Kampmann/Bilder/20 ... 8_0053.JPG[/img]

-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Je wilt niet weten hoeveel ik er links en rechts zag met logo's erdoor.
En kun je het origineel bestellen voor 20 euro.
Ieder jaar groeien het aantal fotografen, die er munt uit willen slaan.
Belgische vriend "Wally" met een subaru wist dit ooit goed te verwoorden.
Hij zei dat als het een redelijk schemerige bewolkte dag was, dat je tijdens een een rondje compleet blind werd van alle flitsers van de fototoestellen en je je een of andere rally-coureur waande.
Maar goed, er zijn dus fotografen die dan op een dag zo een 800 foto's maken en deze online gooien zodat mensen hun foto bijbestellen.
Ik heb niks tegen dit soort acties, en begrijp dat ze hun tijd erin steken, en hun apparatuur moeten betalen. Maar ik geef mijn geld liever uit aan het rijden dan aan een foto. Uitzonderingen daargelaten....
En kun je het origineel bestellen voor 20 euro.
Ieder jaar groeien het aantal fotografen, die er munt uit willen slaan.
Belgische vriend "Wally" met een subaru wist dit ooit goed te verwoorden.
Hij zei dat als het een redelijk schemerige bewolkte dag was, dat je tijdens een een rondje compleet blind werd van alle flitsers van de fototoestellen en je je een of andere rally-coureur waande.
Maar goed, er zijn dus fotografen die dan op een dag zo een 800 foto's maken en deze online gooien zodat mensen hun foto bijbestellen.
Ik heb niks tegen dit soort acties, en begrijp dat ze hun tijd erin steken, en hun apparatuur moeten betalen. Maar ik geef mijn geld liever uit aan het rijden dan aan een foto. Uitzonderingen daargelaten....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Een dikke maand ongeveer kees.
Heb er op de Ring afgelopen weekend een zien staan.
Ik vind hem open mooi, maar dicht vind ik hem lelijk.
Ik heb mijn TT nu al vanaf november en ben tot nu toe een keer een tegengekomen hier in het zuiden, was ook nog een belg.
Volgens de dealer is de levertijd 6 maanden op dit moment. Vreemd dat er zo weining rond rijden dan.
Heb er op de Ring afgelopen weekend een zien staan.
Ik vind hem open mooi, maar dicht vind ik hem lelijk.
Ik heb mijn TT nu al vanaf november en ben tot nu toe een keer een tegengekomen hier in het zuiden, was ook nog een belg.
Volgens de dealer is de levertijd 6 maanden op dit moment. Vreemd dat er zo weining rond rijden dan.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Nouja dreun is misschien, iets teveel van het goede, maar je voelt hem dicht gaan en neerslaan op de rubbers.
En als je het geluid kent, dan valt je dat op.
Op de Ring heb je veel stukken waar je boven de 120 km/u komt en erna weer onder de 80 km/u zit. Dus viel het neerploffen me op.
Je kunt hem ook handmatig omhoog doen, maar als je dan erna over de 120 km/u hebt gereden , zakt hij weer vanzelf bij 80 km/u.
En als je het geluid kent, dan valt je dat op.
Op de Ring heb je veel stukken waar je boven de 120 km/u komt en erna weer onder de 80 km/u zit. Dus viel het neerploffen me op.
Je kunt hem ook handmatig omhoog doen, maar als je dan erna over de 120 km/u hebt gereden , zakt hij weer vanzelf bij 80 km/u.
- cooldragon
- Berichten: 857
- Lid geworden op: 27 nov 2006, 17:52
het magnetic ride past de dempingskarakteristiek aan voor de gevraagde omstandigheden....maar weet niet of het hetzelfde effect heeft als de dynamic drive van bmwJoop schreef:Wat ik me afvraag: Dat Magnetic Ride helpt dat ook om onderstuur te beperken (heb je overigens überhaupt veel last van overstuur in de nieuwe TT?)?
weet wel dat de RS4 door de magnetic ride prettiger rijdt over oncomfortabel wegdek dan de S4, maar in de bochten juist scherper is, weet niet of dat te danken is aan de magnetic ride of aan het gehele onderstel(naar mijn weten staat de RS4 ook lager dan de S4 en daarmee ook een lager zwaartepunt)
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Juist, dat lijkt er meer op... zwaartepunt verlagen doet over het algemeen ook al het een en ander om wegschuiven over de wielen (voor of achter) te voorkomen. Nu ben ik alleen nog benieuwd hoe dit zit in combinatie met de TT.cooldragon schreef:het magnetic ride past de dempingskarakteristiek aan voor de gevraagde omstandigheden....maar weet niet of het hetzelfde effect heeft als de dynamic drive van bmwJoop schreef:Wat ik me afvraag: Dat Magnetic Ride helpt dat ook om onderstuur te beperken (heb je overigens überhaupt veel last van overstuur in de nieuwe TT?)?
weet wel dat de RS4 door de magnetic ride prettiger rijdt over oncomfortabel wegdek dan de S4, maar in de bochten juist scherper is, weet niet of dat te danken is aan de magnetic ride of aan het gehele onderstel(naar mijn weten staat de RS4 ook lager dan de S4 en daarmee ook een lager zwaartepunt)
Ik hou de nieuwe TT graag als alternatief achter de hand als ik er met een volgende coupe bij BMW niet meer uitkom. In eerste instantie zat ik namelijk aan AWD (alleen mogelijk bij de V6 versie en niet zeker niet vlotter dan de 2.0tfsi) te denken daar dit wellicht het meest overeenkomt met RWD, maar wanneer onderstuur redelijk beperkt blijft...
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Ik zou het niet weten Romo.
Ik ben zelf alsbehalve technisch op dit gebied, en kan alleen mijn eigen ervaring geven.
Het is adaptief-veersysteem. Dus het is niet sport of comfort in de zin van zacht of hard.
De wagenhoogte blijft in beide standen gelijk.
Magnetic Ride is gekoppeld aan electronisch systeem dat door middel van sensoren de diverse bewegingen, wegdek, stuuruitslag, snelheid, etc, doorgeeft aan een unit. (soortgelijk als ESP)
Deze combineert de ideale demping op dat moment.
Meest simple voorbeeld:
Een voorwielaangedreven auto heeft vaak meer last van het stijgen van de neus, als men met iets meer gas geven dan normaal wegrijdt.
In de comfort-stand is dit nog enigzins voelbaar.
Maar zet de magnetic ride in "sport" en geef vanuit stilstand vol gas.
De neus blijft nagenoeg vlak. Klinkt ongeloofwaardig, maar tot op heden was iedereen onder de indruk hiervan.
Op buitenwegen, of op de Ring waar je iets meer kunt in de bochten, voel je dat niet alleen dit euvel verdwijnt met de sportstand, maar de auto voelt veel vlakker aan. De carrosserie rolt veel minder over zijn as.
Iets dat je niet meteen waarneemt tijdens een testrit van een uur. Maar iets dat je door middel van beide standen te vergelijken op een zelfde stuk weg, die je meerdere malen achter elkaar rijdt wel goed merkt.
Met magnetic ride lijken sommige bochten wel of je op rails rijdt.
Onderstuur is zowiezo al ver terug gedrongen in de nieuwe TT en in combinatie met die syteem is het verwaarloosbaar en voelt hij neutraal aan. Zelfs bij lastwisselingen.
Totale auto voelt veel scherper aan.
Op het engels TT forum zijn al meer dan 300 nieuwe TT rijders, die met Magnetic Ride rijden. En merendeel had net als mij het oude model TT van te voren.
Alles zijn zeer te spreken over magnetic ride, en diverse mensen nemen hun tt mee naar de "track".
De Corvette, Ferrari 599 en de R8 hebben een soortgelijk magnetic-schokbreker van Delhpi in de auto.
@ Joop, sorry van mijn reactie van gisteren, maar ik dacht dat het weer de zoveelste opmerking was om nieuwe technologieen de grond in te boren.
Aangepast door mod!
Ik ben zelf alsbehalve technisch op dit gebied, en kan alleen mijn eigen ervaring geven.
Het is adaptief-veersysteem. Dus het is niet sport of comfort in de zin van zacht of hard.
De wagenhoogte blijft in beide standen gelijk.
Magnetic Ride is gekoppeld aan electronisch systeem dat door middel van sensoren de diverse bewegingen, wegdek, stuuruitslag, snelheid, etc, doorgeeft aan een unit. (soortgelijk als ESP)
Deze combineert de ideale demping op dat moment.
Meest simple voorbeeld:
Een voorwielaangedreven auto heeft vaak meer last van het stijgen van de neus, als men met iets meer gas geven dan normaal wegrijdt.
In de comfort-stand is dit nog enigzins voelbaar.
Maar zet de magnetic ride in "sport" en geef vanuit stilstand vol gas.
De neus blijft nagenoeg vlak. Klinkt ongeloofwaardig, maar tot op heden was iedereen onder de indruk hiervan.
Op buitenwegen, of op de Ring waar je iets meer kunt in de bochten, voel je dat niet alleen dit euvel verdwijnt met de sportstand, maar de auto voelt veel vlakker aan. De carrosserie rolt veel minder over zijn as.
Iets dat je niet meteen waarneemt tijdens een testrit van een uur. Maar iets dat je door middel van beide standen te vergelijken op een zelfde stuk weg, die je meerdere malen achter elkaar rijdt wel goed merkt.
Met magnetic ride lijken sommige bochten wel of je op rails rijdt.
Onderstuur is zowiezo al ver terug gedrongen in de nieuwe TT en in combinatie met die syteem is het verwaarloosbaar en voelt hij neutraal aan. Zelfs bij lastwisselingen.
Totale auto voelt veel scherper aan.
Op het engels TT forum zijn al meer dan 300 nieuwe TT rijders, die met Magnetic Ride rijden. En merendeel had net als mij het oude model TT van te voren.
Alles zijn zeer te spreken over magnetic ride, en diverse mensen nemen hun tt mee naar de "track".
De Corvette, Ferrari 599 en de R8 hebben een soortgelijk magnetic-schokbreker van Delhpi in de auto.
@ Joop, sorry van mijn reactie van gisteren, maar ik dacht dat het weer de zoveelste opmerking was om nieuwe technologieen de grond in te boren.
Aangepast door mod!
-
- Berichten: 22278
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Je bericht is top en erg duidelijk mbt Magnetic Ride, maar zoals je afsluit is dan weer een beetje jammer.
Ik rijd ook BMW maar heb daarnaast een Alfa en een Honda gehad.. dus het merkje boeit mij echt niet hoor. Audi was niet in de picture omdat ik de Seat en VW modellen niks vond qua rijden. Een sportieve Audi heb ik echter nooit gereden, maargoed, ik heb verder weinig 'feel' bij heel de VAG groep, net zoals jij weinig met BMW hebt gok ik. Het moet je ook een beetje liggen en ik heb dat bij sommige merken wel, sommige niet. Is niet alleen bij auto's maar dat heb je met alles, kun je mensen niet kwalijk nemen, een auto moet maar net de juiste snaar weten te raken.
Verder valt het mij op dat je de meningen alleen baseert op wat reacties op een forum. Waarom kom je niet gewoon naar een meeting? De CBR is een prima gelegenheid om nader kennis te maken en ik weet zeker dat men positief is over je TT. Natuurlijk niet zo erg dat ze gelijk zo'n auto gaan bestellen (los van het geld), maar enthousiast zijn over een auto is prima mogelijk en men is dat in het echt al sneller dan op een forum.
Ik heb niks met klassiekers maar als ik iemand met een big smile in een mooie klassieke auto zie rijden, dan vind ik dat schitterend en kan ik daar zelf ook van genieten.
De CBR is behalve het hele snelheidsgebeuren vooral leuk om wat contacten te leggen en eens wat andere auto's te zien dan je eigen auto... het is altijd leuk om eens de verhalen van een ander te horen. En er komen echt niet alleen BMW's. De DFers die ik ken zijn stuk voor stuk hele geschikte lui, en dat zijn ze echt niet alleen omdat ik toevallig een BMW heb.
Ik rijd ook BMW maar heb daarnaast een Alfa en een Honda gehad.. dus het merkje boeit mij echt niet hoor. Audi was niet in de picture omdat ik de Seat en VW modellen niks vond qua rijden. Een sportieve Audi heb ik echter nooit gereden, maargoed, ik heb verder weinig 'feel' bij heel de VAG groep, net zoals jij weinig met BMW hebt gok ik. Het moet je ook een beetje liggen en ik heb dat bij sommige merken wel, sommige niet. Is niet alleen bij auto's maar dat heb je met alles, kun je mensen niet kwalijk nemen, een auto moet maar net de juiste snaar weten te raken.
Verder valt het mij op dat je de meningen alleen baseert op wat reacties op een forum. Waarom kom je niet gewoon naar een meeting? De CBR is een prima gelegenheid om nader kennis te maken en ik weet zeker dat men positief is over je TT. Natuurlijk niet zo erg dat ze gelijk zo'n auto gaan bestellen (los van het geld), maar enthousiast zijn over een auto is prima mogelijk en men is dat in het echt al sneller dan op een forum.
Ik heb niks met klassiekers maar als ik iemand met een big smile in een mooie klassieke auto zie rijden, dan vind ik dat schitterend en kan ik daar zelf ook van genieten.
De CBR is behalve het hele snelheidsgebeuren vooral leuk om wat contacten te leggen en eens wat andere auto's te zien dan je eigen auto... het is altijd leuk om eens de verhalen van een ander te horen. En er komen echt niet alleen BMW's. De DFers die ik ken zijn stuk voor stuk hele geschikte lui, en dat zijn ze echt niet alleen omdat ik toevallig een BMW heb.
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Kijk dat is het verslag wat ik wilde horen.
Of nieuwe techniek werkt weet je pas echt wanneer je het uitgeprobeerd heb, aan gezien je de auto nou al een tijdje heb en hem daarnaast ook nog voor andere doeleinden gebruikt (een keer of wat de Ring over jagen bijv.), dacht ik toch bij jou aan het goede adres te zijn. Nieuwe techniek krijgt bij mij ook altijd het voordeel van de twijfel en zal het ook nooit veroordelen als ik hetzelf niet uitgeprobeerd heb.
Destijds wellicht niet mijn voorsteltopic gezien, maar daarin stond te lezen dat ik Audi toch best hoog heb zitten, vindt het alleen erg jammer dat ze geen RWD auto's bouwen, anders had ik wellicht nu ook een TT gehad ipv een 3er.
Een snelwegtripje doet mij ook heel weinig, maar pak liever zoals vanavond lekker een paar bochtige stukken weg door de Veluwese bossen, wat ik overigens regelmatig graag mag doen, vandaar de vraag.
Of nieuwe techniek werkt weet je pas echt wanneer je het uitgeprobeerd heb, aan gezien je de auto nou al een tijdje heb en hem daarnaast ook nog voor andere doeleinden gebruikt (een keer of wat de Ring over jagen bijv.), dacht ik toch bij jou aan het goede adres te zijn. Nieuwe techniek krijgt bij mij ook altijd het voordeel van de twijfel en zal het ook nooit veroordelen als ik hetzelf niet uitgeprobeerd heb.
Destijds wellicht niet mijn voorsteltopic gezien, maar daarin stond te lezen dat ik Audi toch best hoog heb zitten, vindt het alleen erg jammer dat ze geen RWD auto's bouwen, anders had ik wellicht nu ook een TT gehad ipv een 3er.
Een snelwegtripje doet mij ook heel weinig, maar pak liever zoals vanavond lekker een paar bochtige stukken weg door de Veluwese bossen, wat ik overigens regelmatig graag mag doen, vandaar de vraag.
-
- Berichten: 4800
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46
Sander misschien dat we elkaar een keer op de ring zien. Ben weer van plan vaker te gaan dit jaar.
Tom, ik heb niet altijd de behoefte om mensen te treffen die ik mag op een forum.
Ik heb een paar vrienden leren kennen op de Ring, die mij inmiddels ook beter kennen.
Uiteindelijk basseert iedereen zijn meningen over iemand op de reacties van deze persoon op een forum. Niks mis mee toch?
Ik ben al 4 jaar lid van een engels TT-forum, waar ik nooit iemand van heb getroffen, maar waar ik wel veel informatie en hulp heb gekregen op allerlei gebied. Maar ook wel eens een discussie mee heb gevoerd.
Daarvoor zijn forum's toch?
Ik combineer posten op een forum vaak met andere werkzaamheden op mijn thuis-pc. Overdag op de zaak post ik nooit.
Misschien als het iets dichter in de buurt was geweest, dat ik langs was gekomen, maar nimmer om vol gas op een snelweg te rijden in een groep. Dus dit heeft niks met de mensen of hun auto's te maken.
Mijn passie ligt op de Nordschleife...
Joop, je moet gewoon eens een dag vrijblijvend een TT meenemen voor een testrit bij je dichtsbijzijnde Audi dealer, hij kan vast een demo regelen met Magnetic Ride.
Tom, ik heb niet altijd de behoefte om mensen te treffen die ik mag op een forum.
Ik heb een paar vrienden leren kennen op de Ring, die mij inmiddels ook beter kennen.
Uiteindelijk basseert iedereen zijn meningen over iemand op de reacties van deze persoon op een forum. Niks mis mee toch?
Ik ben al 4 jaar lid van een engels TT-forum, waar ik nooit iemand van heb getroffen, maar waar ik wel veel informatie en hulp heb gekregen op allerlei gebied. Maar ook wel eens een discussie mee heb gevoerd.
Daarvoor zijn forum's toch?
Ik combineer posten op een forum vaak met andere werkzaamheden op mijn thuis-pc. Overdag op de zaak post ik nooit.
Misschien als het iets dichter in de buurt was geweest, dat ik langs was gekomen, maar nimmer om vol gas op een snelweg te rijden in een groep. Dus dit heeft niks met de mensen of hun auto's te maken.
Mijn passie ligt op de Nordschleife...
Joop, je moet gewoon eens een dag vrijblijvend een TT meenemen voor een testrit bij je dichtsbijzijnde Audi dealer, hij kan vast een demo regelen met Magnetic Ride.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bakker, Bing [Bot] en 11 gasten