Wielrennen naar de klote ?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Downforce Hans

Re: Wielrennen naar de klote ?

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2013, 23:00

Bram schreef:Ja, dat is dus geen optie, rare baard :mrgreen:
Weet je hoeveel doping die baart gebruikt als hij aan het schilderen is..........is Lance een kleine jongen bij :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 19 jan 2013, 23:04

Pff als ik vandaag doping had gebruikt had ik vast wel goed gelezen dat deel 2 on 21 uur begon ipv 23 uur... :devil:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 19 jan 2013, 23:06

Downforce Hans schreef:
Weet je hoeveel doping die baart gebruikt als hij aan het schilderen is..........is Lance een kleine jongen bij :mrgreen:
:roflol:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 19 jan 2013, 23:07

Danny Nellisen geeft nu ook zijn doping gebruik toe...........

///Joost

Bericht door ///Joost » 19 jan 2013, 23:23

Downforce Hans schreef:Danny Nellisen geeft nu ook zijn doping gebruik toe...........
Goeie zaak...Nu komt het echt los. Hopelijk betekent het ook een ommekeer in de sport en is het niet slechts een tijdelijk iets.
Ik heb het vermoeden al eens uitgesproken en ik ga het weer doen: ik denk dat Lance hier beter uitkomt dan de meesten verwachten. Dit gaat nog een staartje krijgen, let maar op. Hij had een goed punt in deel 2, iedereen krijgt een schorsing aan z'n broek, maar hij krijgt de 'doodstraf'...waarom? Tuurlijk, hij was een boegbeeld, maar moet je daarom een hogere straf krijgen bij hetzelfde vergrijp als de collega's? Ik denk zo dat iedere kopman in een 'dopingploeg' wel een zekere mate van zeggenschap had, waarbij al dan niet druk werd uitgeoefend.
Als de renners een beetje ballen hebben, staan ze hem bij en komen ze op de proppen met hun verhaal i.p.v. hem kapot te maken.
En die Boogerd maar blijven ontkennen... :roflol: :roflol:

Hielke

Bericht door Hielke » 19 jan 2013, 23:36

Mede door die NRC artikelen wordt het nu wel duidelijk: tussen 1997 en 2005 gebruikte zo'n beetje iedereen. En anders was je een nietsbetekenend lulletje die het volgende jaar kon zeggen dat ie ooit profwielrenner was. Mavo diploma, niets bijgeleerd, golddigger-vrouwtje die ook niets kan maar alles wil, liefst gisteren. En het duurde niet lang meer voordat dergelijke dilemma's ook niet meer meespeelden. Als aankomend talentje wist je al vroeg het klappen van de zweep, het hoorde er gewoon bij.

Maar de frustraties bleven, de vragen en de onzekerheden ook. Hoe kon Armstrong dan toch nog zoveel sneller zijn? Simpel natuurlijk, omdat hij met z'n talent en inzet altijd de sterkste van z'n generatie zou zijn. Zolang ie ook maar ging gebruiken. En ook als innemer was ie meedogenloos. Alles altijd tot in de puntjes geregeld. Totdat de frusties en zij die afgunstig en jaloers waren begonnen te praten.

///Joost

Bericht door ///Joost » 19 jan 2013, 23:49

Ik heb z'n boek 'It's not about the bike' gelezen. Erg impressive. Echter heb ik daarbij altijd gezegd dat ook hij heeft gebruikt. Het KON er bij mij gewoon niet in, omdat er zoveel gebruikers waren.
Ik blijf erbij dat het een eerlijk speelveld was waarbij de slimste hardste werker met het meeste talent won. Dat was hij.

Zoals het eerder aangegeven voorbeeld van bodybuilding... Iedereen weet dat iedereen gebruikt, maar niet degene met de meeste kuurtjes wint, maar degene met de meeste toewijding en talent. Steroids is daar vanzelfsprekend zoals EPO en bloeddoping dat in wielrennen ook was/is.

RobS

Bericht door RobS » 20 jan 2013, 09:24

Hielke schreef:Maar de frustraties bleven, de vragen en de onzekerheden ook. Hoe kon Armstrong dan toch nog zoveel sneller zijn? Simpel natuurlijk, omdat hij met z'n talent en inzet altijd de sterkste van z'n generatie zou zijn. Zolang ie ook maar ging gebruiken.
Je vergeet nog dat LA zelf bepaalde wie zijn ploegmaten waren, ze kregen allemaal de keuze, of je gaat mee in het LA doping programma of je ligt eruit. Zonder ploeg om je heen win je de tour niet, ook al ben je nog zo goed.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 20 jan 2013, 09:29

Er zullen echt wel renners zijn geweest die met, of voor hem wilde fietsen. Topsporters zijn ijdel, succes beleven is het mooiste wat er is en dat was in zijn ploeg wel gegarandeerd.

Emiel

Bericht door Emiel » 20 jan 2013, 09:47

Naast de wielrenners, hopelijk nu ook de voetballers, hardlopers, hordelopers, sprinters, kogelstoters, speerwerpers, F1 coureurs, Sportschool amateurs, etc.

Iedereen bekennen, dan kunnen we verder. Want het is al jaren bekend.

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 20 jan 2013, 10:24

Downforce Hans schreef:
:mrgreen:

Maar idd in alle vormen van topsport gebruiken ze....

Shakes

Bericht door Shakes » 20 jan 2013, 10:36

Kleine correctie: Voetbal is geen topsport.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 jan 2013, 10:48

Shakes schreef:Kleine correctie: Voetbal is geen topsport.
Meer een Tobsport........

busby

Bericht door busby » 20 jan 2013, 12:32

Ik heb net het boek "voetbalmaffia" gelezen.
Vreemd dat er tegen hetmatchfixing geen actie wordt ondernomen, iets waar véél meer geld in verdiend wordt dan in de hele wielersport bijelkaar. Daarnaast zijn er in het matchfixing wél slachtoffers en levens van duizenden geruïneerd, in het wielrennen gelukkig niet.

Eén reden lijkt me dat je als wielrenner ook een gemakkelijker slachtoffer bent voor een onderzoeker, iedereen kan en mag zo maar wat roepen. (denk aan het Madrileense lopinglab; 200 bloedzakken waarvan 80 van wielrenners die met naam en toenaam bekend worden gemaakt. De overige 120 namen worden niet bekend gemaakt).
Voetbal is daarentegen net zo gesloten als het wielrennen, alleen de belangen zijn vele malen groter...

PD power

Bericht door PD power » 20 jan 2013, 13:57

Downforce Hans schreef:Danny Nellisen geeft nu ook zijn doping gebruik toe...........
Ik geef het ook toe Hans, ik gebruik dagelijks een flinke doses doping in de vorm van Koffie...het spijt me ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Niet :mrgreen:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 jan 2013, 15:48

Een mars voor het sporten is dat ook doping?

JP

Bericht door JP » 20 jan 2013, 15:49

Downforce Hans schreef:Een mars voor het sporten is dat ook doping?
....en hoe zit het met sex (voor de wedstrijd) ?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 20 jan 2013, 16:02

Wel als je poppers gebruikt, JP :tong:

Luco

Bericht door Luco » 20 jan 2013, 16:05

JP schreef:
Downforce Hans schreef:Een mars voor het sporten is dat ook doping?
....en hoe zit het met sex (voor de wedstrijd) ?
Als ze slikt is het eiwitgehalte te hoog :mrgreen:

PD power

Bericht door PD power » 20 jan 2013, 17:20

:lollerdelol: :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 06 mar 2013, 08:20

Goh Boogerd gebruite ook doping.
WAT EEN VERRASSING :lol:

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 mar 2013, 09:22

Luco schreef:Goh Boogerd gebruite ook doping.
WAT EEN VERRASSING :lol:

Afbeelding

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 09:24

Het zijn allemaal vieze junks. Als ik toch lees hoe ver die lui gaan voor een paar euro's. Zo verschrikkelijk zielig. Wat een losers! Ik zag vorige week een groep heren op leeftijd fietsen. Allemaal op een stalen fietsje gezellig een middag op stap. Zo hoort wielrennen te zijn. Zo hard mogelijk fietsen maar zonder enige vorm van poeders, supplementen of bloedtransfusies.

Bloedtransfusies?! Hoe gestoord ben je dan eigenlijk? Ik begrijp dat echt niet.

///Joost

Bericht door ///Joost » 06 mar 2013, 09:31

Petrolhead Tom schreef: Bloedtransfusies?! Hoe gestoord ben je dan eigenlijk? Ik begrijp dat echt niet.
Tsja, draait allemaal om geld. De meeste van die renners (net zoals vele andere topsporters trouwens) hebben geen opleiding om op terug te vallen. Dan is het kiezen of delen. Gaan voor het grote geld en met de top mee inclusief snoepjes...of achteraan fietsen, danwel de profcarriere gedag zeggen en postbode worden.

Gelukkig zie je het steeds vaker dat de olympische sporters onder ons ook een goede studie ernaast doen. Dat is onmisbaar als je tegen de 30 jaar uitgerangeerd bent. De meesten kunnen nu eenmaal niet rentenieren van die paar jaren voetbal/judo/zwemmen/vul-maar-in.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 06 mar 2013, 09:34

Dat begrijp nik wel. Maar stap dan op je 22 van die fiets. Ga terug naar school en doe het op die manier. Als je dat doet getuigt dat echt wel van een goed stel hersens. Ga je lekker met zakken bloed smeren en epo pillen vreten als Smarties hoef je je ook niet echt druk te maken over je toekomst volgens mij. Ik kan me niet voorstellen dat de huidige lichting wielrenners erg oud wordt namelijk. Die hebben zoveel troep in hun lichamen gestopt dat kan niet goed gaan.

Plaats reactie