Calibra AWD Turbo roestauratie *07-07: na 4 jaar.... APK!*
- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *30-11: tweede achtersche
Nouja alsof de berichtgeving rond de nieuwe ontdekking wat betreft de band met mijn grootvader van gisteren nog niet genoeg was (zie Off-Topic) bezorgt de post vandaag een voor dit topic gigantisch bijzondere update.
Moet nog even wat administratie bijwerken in deze kerstvakantie en dan zal ik er 1 of meerdere foto's van maken. Waar het in ieder geval op neer komt is dat ik, geheel in de lijn van mijn doelstelling, een splinternieuwe versie van het raamwerk/frontpaneel van de climate control bediening heb kunnen scoren voor het bedrag van... pak het reukzout of wat voor ander werkbaar middel er maar vast bij...
€13,90 ex verzending en BTW, dus in totaal €30,40.
Moet nog even wat administratie bijwerken in deze kerstvakantie en dan zal ik er 1 of meerdere foto's van maken. Waar het in ieder geval op neer komt is dat ik, geheel in de lijn van mijn doelstelling, een splinternieuwe versie van het raamwerk/frontpaneel van de climate control bediening heb kunnen scoren voor het bedrag van... pak het reukzout of wat voor ander werkbaar middel er maar vast bij...
€13,90 ex verzending en BTW, dus in totaal €30,40.
- frank de jonge
- Petrolhead Tom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *18-12: Schrik er niet va
Toffe update! Ik wil dit project zeker een keer in het echt bewonderen. Wat wordt de uiteindelijke kleur uiteindelijk? 

- InjectTheVenom
De uiteindelijke kleur uiteindelijk gaat dezelfde kleur worden als reeds aanwezig was, E270 Spectral Blau oftewel donkerblauw metallic
Laat het nog even inwerken... 100% splinternieuw in het plastic... 100% OEM... niet te beschrijven % uniekheid wat betreft de vondst...

Laat het nog even inwerken... 100% splinternieuw in het plastic... 100% OEM... niet te beschrijven % uniekheid wat betreft de vondst...
- InjectTheVenom
... en 100% hier naast me op tafel

- Petrolhead Tom

- InjectTheVenom
En toen stond hij vanmiddag vrijwel helemaal ingepakt klaar voor de verfspuit
Ik hoorde een driftig bezig zijnde mixmachine die de verf waarschijnlijk al aan het mengen is, bij het volgende bezoek even vragen of ik de precieze details van dat proces mag optekenen voor de verslaglegging. Mijn auto wordt in ieder geval op exact dezelfde manier gespoten als ze destijds in de fabriek deden wat geheel in de lijn van mijn doelstelling ligt, maar dan met een "ietsje" betere roestpreventie door de op maat geklopte wielranden.
Foto's moeten nog even uploaden, klein ogenblik geduld a.u.b.

Ik hoorde een driftig bezig zijnde mixmachine die de verf waarschijnlijk al aan het mengen is, bij het volgende bezoek even vragen of ik de precieze details van dat proces mag optekenen voor de verslaglegging. Mijn auto wordt in ieder geval op exact dezelfde manier gespoten als ze destijds in de fabriek deden wat geheel in de lijn van mijn doelstelling ligt, maar dan met een "ietsje" betere roestpreventie door de op maat geklopte wielranden.
Foto's moeten nog even uploaden, klein ogenblik geduld a.u.b.

- InjectTheVenom
Re: Calibra AWD Turbo roestauratie *11-01: SCHRIK...*
Een album aan maken op Imageshack wilde niet vlotten en dus zijn ze op foto-emmer geplaatst.
http://s1050.beta.photobucket.com/user/ ... %20Project
http://s1050.beta.photobucket.com/user/ ... %20Project
- Roy RS
Net een cossie vleugel zo met de klep open!
Wordt vast erg strak dit!
Wordt vast erg strak dit!
- Joopieboy
Super gaaf, nu word het heel spannend, komt dadelijk al het vele werk tot uiting!
-
Laat je het open dak dicht maken?
Nice man!
Nice man!
-
OnlineWJ
Nice, zag vd week toevallig nog een rijden die ook wel in goede staat leek. Setje BBS Lemans eronder, stond super, was een mooi ding.
-
- Niels
- Auto: Prius+
De aanhouder wint
Ben benieuwd naar het resultaat!

- InjectTheVenom
De spanning van wat naar de 3 jaar toe gaat sinds dat ik hem op stok (lees: krikstokken) gezet heb begint er idd uit te komen ik lig nu met knallende koppijn, een forse verkoudheid en een niet minder zware griep op m'n nestJoopieboy schreef:Super gaaf, nu word het heel spannend, komt dadelijk al het vele werk tot uiting!

Het is ontzettend hard werken geweest op meer manieren dan 1 plus dat het op het werk momenteel dusdanig rustig is dat de werktijden aangepast zijn. Gaat niet bepaald lekker op het moment hier maarja nog even de laatste loodjes en dan aan de wederopbouw beginnen.
- InjectTheVenom
Oh die ken ik volgens mij, was hij een paar tinten lichter blauw als de mijne en zat er een verlaging van het type "met de buik plat op de straat" onder inclusief dubbele uitlaat?WJ schreef:Nice, zag vd week toevallig nog een rijden die ook wel in goede staat leek. Setje BBS Lemans eronder, stond super, was een mooi ding.
- InjectTheVenom
Zeer zeker niet want het functioneert gelukkig naar behoren!ErikS schreef:Laat je het open dak dicht maken?
Nice man!
- Petrolhead Tom
Gaaf hoor! Ben benieuwd naar het eindresultaat.
- Joopieboy
Beterschap dan iig, niet gaar van alle primer en filler en schuurstof?InjectTheVenom schreef:De spanning van wat naar de 3 jaar toe gaat sinds dat ik hem op stok (lees: krikstokken) gezet heb begint er idd uit te komen ik lig nu met knallende koppijn, een forse verkoudheid en een niet minder zware griep op m'n nestJoopieboy schreef:Super gaaf, nu word het heel spannend, komt dadelijk al het vele werk tot uiting!![]()
Het is ontzettend hard werken geweest op meer manieren dan 1 plus dat het op het werk momenteel dusdanig rustig is dat de werktijden aangepast zijn. Gaat niet bepaald lekker op het moment hier maarja nog even de laatste loodjes en dan aan de wederopbouw beginnen.

Maar is idd leuk zo ja, afbouwen is helemaal prachtig. Wel voorzichtig, en plak hoekjes af.

- InjectTheVenom
De voorbereidingen zijn niet door de spuiter en mij gezamenlijk gedaan dus nee het zijn toch de 3 jaar aan werken, wachten, onderdelen bij elkaar sprokkelen en verslaglegging volledig vanaf nul geheel zelfstandig uit de pc stampen die nu hun vruchten af beginnen te werpen.
- InjectTheVenom
Even een puntje van discussie, stel de auto is dalijk gespoten en hij kan opgebouwd worden waar begin ik dan het beste, bij de grote delen aan de buitenkant zoals bumpers en lampunits of beter aan de binnenkant bij het interieur? Ik zie dit van projekt tot project anders aangepakt worden daarom ben ik benieuwd naar de meningen.
- ///Joost
Heel mooi, ik zie een stijgende lijn richting afbouw! Ben benieuwd naar de foto's tzt.
Beterschap met de griep!
Beterschap met de griep!
- Joopieboy
Makkelijkste is idd van binnen naar buiten, zeker als de deuren er nog niet inzitten scheelt dat veel met plaatsen van stoelen en je dashboard.InjectTheVenom schreef:Even een puntje van discussie, stel de auto is dalijk gespoten en hij kan opgebouwd worden waar begin ik dan het beste, bij de grote delen aan de buitenkant zoals bumpers en lampunits of beter aan de binnenkant bij het interieur? Ik zie dit van projekt tot project anders aangepakt worden daarom ben ik benieuwd naar de meningen.

- InjectTheVenom
Danku///Joost schreef:Heel mooi, ik zie een stijgende lijn richting afbouw! Ben benieuwd naar de foto's tzt.
Beterschap met de griep!

- InjectTheVenom
Vanmiddag alsnog de bovenste deurrubber helften nieuw besteld voor beide kanten... *auw die prijs*... pijnlijk maar zo wil ik het nu eenmaal hebben, een zo goed als nieuwe auto moet gewoon nieuw spul op.