Gisteren besloten om navigatie business te nemen en het licht- en opbergpakket. Ook besloten om geen climate controle te nemen. Ben ontzettend goed te woord gestaan bij BMW Arnhem. Ook een mooie offerte gekregen van Thijs.
Was ik gisteren eindelijk helemaal klaar met kiezen hoor ik van Thijs dat BMW de executive en high executive weer gaat invoeren vanaf maart ! En de meeste van mijn gekozen opties komen in het executive pakket dus levert een leuk voordeel op. En daar zit dan ook weer climate controle bij en DCC. Beide opties hoef ik dus niet maar goed als het er voor weinig opzit waarom niet ?
Dan resteert nu alleen nog de toestemming van de leasemaatschappij en dat wordt nog spannend. Belangrijkste is dat ik er nu eindelijk uit ben na al die weken. De rest is niet meer aan mij.
M135i handgeschakeld 5-deurs € 55.500
Alpinweiss
Alcantara bekleding
Interieurlijsten aluminium hexagon met blauwe rand
Executive pakket € 2495
Alarm klasse 3 € 532
Opbergpakket € 152
Elektrisch verwarmbare stoelen € 365
Verlichtingspakket € 234
Het Executive pakket bestaat uit:
PDC achter € 457
Regensensor € 132
Airco automatisch € 711
DCC € 316
Navigatie business € 1617
Uitbreiding instrumenten € 173
Prijsvoordeel dus €975 en kan je eigenlijk niet omheen toch ?
Tristan schreef:Dat was vroeger zo. Tegenwoordig durf ik wel te stellen dan de nieuwe 8-traps automaten zuiniger zijn dan de handbak.
Daar zit je behoorlijk naast. De handbak is juist veel en veel zuiniger. Niet alleen volgt dit uit de bladen maar ik volg de gebruikers ervaringen op diverse fora en overal is de handbak zuiniger. Zodra je in de automaat versie rijdt weet je meteen waarom: eco pro modus is de enige modus waar de automaat niet terug schakelt. In alle andere modi (normaal en sport en sport+) schakelt de automaat altijd terug bij het gasgeven vanwege de 8 versnellingen. Dat betekent dat je dus ook altijd meer verbruikt dan een handbak waarin je gewoon veel minder schakelt.
Het is wel zo dat de automaat theoretisch zuiniger kan zijn door de 8 versnellingen. Vandaar ook de gunstigere milieu eisen bij de handbak. Maar de praktijk is duidelijk anders.