Er zijn trouwens de volgende updates onderweg;
1) Cosworth cold air intake (we hebben onderdruk in de filterbak en dat kost flow dus vermogen)
2) Downpipe met meer flow (we hebben overdruk in de downpipe en dat kost deltaP dus vermogen)
3) Iets dikkere uppipe onder de turbo, het blijkt dat ik in mijn race naar spoolup, 3mm te kleine diamter heb gekozen, de uitlaatspruitstukdruk loopt ietsje op, dat kost flow dus vermogen
Bovenstaande upgrades zullen allemaal iets bijdragen aan een verbeterde VE (volumetrische eficiency) van de motor, waardoor het koppel en vemrogen omhoog gaat, of we met minder druk hetzelfde of zelfs meer eruit kunnen halen als nu.
Doel is 400pk van kleine 4500 rpm tot 7500rpm en dat koppel wat ik nu heb is precies goed
De TCS (traction control) moeten we ook iets voor vinden, omdat het koppel nogal hoog is, breekt hij op nat wegdek in de 2e versnelling volledig los, geen probleem als je de TCS uit hebt staan, erg gaaf zelfs, maar de TCS komt gewoon weer terug aan, en dan opeens van 400pk terug naar 200pk lijkt misschien niet zo erg, maar je bek zit dan op het stuur.
Tevens problemen met Fuel surge bij een halve benzine tank. Normaliter heb je dat op het circuit wel eens bij een 1/4 tank, de drift WRX had er ook last van, blijkbaar bij dit koppel ook gewoon in rechte lijn.........dus ergens een extra pomp + klein tankje inbouwen (ik denk voorin gaat er gelijk een grote pomp tbv de E85 setup in de tank)
Mooi man puntjes op de i zetten.
Qua onderstel; net een hele mooie offerte van Reiger ontvangen. We gaan maar een afspraak inplannen voor Juni. Wordt dan de 5062 (50mm zuigerstangen) set met externe reservoirs met 3weg regeling die aan de strutbars worden gehangen. Omdat we toch bezig zijn, gelijk alu tophats rondom en camber shims.