Vind 1200-1300 genoeg eigenlijk.. Daar heb ik 2x een iphone5 voor
Maar ik neem je advies mee Frank.
Overigens heb ik liever een 45mm F1.8 olympus lens erbij. Dus ik ben even aan het kijken waar dat op uit komt. ( dus enkel body + lens )
Just because it's promoted as a portrait lens doesn't mean you have to use it as one
De 45/1.8 is echt top idd, dus voor mij zou het een G3 met 20/1.7 en 45/1.8 zijn. Oh, en een 7-14/4. Oh wacht, dat is mijn kit! Toevallig!So, if you’d like the convenience, or can’t find a body-only OM-D, it’s not a bad buy; but if you’re expecting it to come close to the resolution of the M4/3 system’s primes, you’re going to be disappointed. MT
Dat probleem heb ik dus ook elke keerdvh schreef:Echter, hoe langer ik wacht hoe meer ik over het budget lijk te gaan.......
Ja, stuur hem maar, ben wel benieuwd!allen schreef:Even serieus, maar wordt 45mm niet vaak erg krap voor je gevoel?
@Robin Hartog, mocht even met de raw file voor me willen spelen pb dan maar ff. Heb wel wat geprobeerd, maar van sommige delen in de foto wordt ik blijer, van andere weer wat minder nu.
Daar heb ik een vraag over: Je kunt het afschermen op Flickr?frankv schreef:Maar ik zet nooit portretten van mijn kinderen e.d. online, dus dit zijn natuur- en omgevingsplaatjes:
http://www.flickr.com/photos/frnkvizr/s ... 984971910/
Canon heeft zelf ook een 50mm lens in 1.8, is dat geen idee?Peric schreef:Ik heb een Canon 1100D, en heb nu een leuke Carl Zeiss 50mm lens 1.8 gevonden. Het is een MF-lens die met een adapater-ring is aangepast voor een Digitale SLR.
Kan 'm natuurlijk ook gewoon op de camera proberen als ik langsga..
Vast wel, en dan krijg je een guest pass, of weet ik veel en kun je mensen zo laten kijken. Maar de familie en vrienden die ik die foto's wil laten zien, werken veel gemakkelijker met een picasa album link waar ik er gelijk 50 of 100 in kan stoppen en hen een verborgen link kan sturen. Die foto's gooi ik er na een tijdje weer af. Zelf bekijk ik ze wel in Aperture. Dus ik heb er geen behoefte aan om ze op Flickr te zetten, ook niet verborgen.Ar schreef:Daar heb ik een vraag over: Je kunt het afschermen op Flickr?frankv schreef:Maar ik zet nooit portretten van mijn kinderen e.d. online, dus dit zijn natuur- en omgevingsplaatjes:
http://www.flickr.com/photos/frnkvizr/s ... 984971910/
Die was ik ook al tegengekomen ja, ook een leuke lens voor relatief weinig geld. Maar zou Carl Zeiss niet beter zijn? Weet dat die erg goede lenzen maken..Ferdi Gielen schreef:Canon heeft zelf ook een 50mm lens in 1.8, is dat geen idee?Peric schreef:Ik heb een Canon 1100D, en heb nu een leuke Carl Zeiss 50mm lens 1.8 gevonden. Het is een MF-lens die met een adapater-ring is aangepast voor een Digitale SLR.
Kan 'm natuurlijk ook gewoon op de camera proberen als ik langsga..
Hoef je ook niet met een ring te werken.
Heb een keer met die lens mogen spelen en ding was eigenlijk boven mijn verwachting. Ga hem zelf nog een keer bestellen
Ik zou persoonlijk toch voor een spiegel gaan......dvh schreef:Bedankt Frank !
Het is me ook om omgevingfoto's te doen. Mensen waarschuwde me dat dat niet zou gaan met deze lens, wat volgens mij wel mee zou vallen.
Kwaliteit v/d lens vind ik iig erg fijn zo op de foto's afgaande.
Tja, maar wat zijn de nabewerkingen denk ik dan wel eens......Als ik soms zie wat verschillende mensen daar uit een zogenaamd pislensje trekken, ligt het toch al vaker aan mezelf dan de lens.
I did it !Robin Hartog schreef:
Doen dvh!
Haha. Gefeliciteerddvh schreef:I did it !Robin Hartog schreef:
Doen dvh!
Je hebt nu de grote versie geplaatst, die wordt door de forumsoftware verkleind. Je moet op Flickr de BB-code met de foto in 640px kiezen om hier te plakken.allen schreef:En goed, zelf dan ook maar een foto plaatsen. Gewoon omdat ik vandaag lol had met de kleine:
http://www.flickr.com/photos/49651941@N03/8368350022/
Overigens wel vaag dat de foto veel onscherper is hier, terwijl ik hem gewoon via flickr heb gelinkt. Weet iemand hoe dat zit?
Duurt wel lang, grote foto?allen schreef: @Robin, foto is onderweg![]()
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], EricYellow, RS-Ron, tomgtr, Wimo en 1 gast