Jeroen K. schreef:waarom zegt iedereen dat hier in nl altijd, geen wonder dat het zo'n saai land is met die mentaliteit onder iedereen....Luco schreef: Doe normaal doe je gek genoeg.
en fotos van kuwait? weinig te maken behalve van de autos, anders dan dat is er nix aan het landdaarom hou ik er zo van
Remmen vervangen E46 M3
- Luc B
Re: Remmen vervangen E46 M3
-
OnlineLuco
Ik denk de onderste Luc.
-
Re: Remmen vervangen E46 M3 - F*CK
Tja ondertussen alweer 2 a 3 weken in kuwait, waarvan ik de laatste anderhalve week zonder M3 heb moeten doen en ook niet meer zou krijgen voor mijn volgende vakantie... gelukkig heb ik de remmen toch maar niet zelf gedaan aangezien we tegen de nodige problemen zijn aangelopen -.-
Vorige eigenaar heeft dus met de remmen gekloot waardoor nix meer past (is een CS auto, maar de CSL remmen zijn eraf gehaald waardoor er alleen nog 328MM schijven passen inplaats van 345MM) maar achter hebben ze wel de CSL remmen gelaten (daar passen de 328mm schijven nog wel, wat een CSL achter rem is)
Nieuwe klauwen bestellen kost 805 euro en duurt 25 DAGEN VOORDAT ZE ER ZIJN, (WHAT THE FUCK?) nou vind ik het geld niet eens zo erg, dat verdien ik wel weer terug. waar ik niet tegen kan is in kuwait zijn en dan niet in mijn auto kunnen rijden en alleen in die saaie bakken van me ouders rijden
Nou word er door verschillende mensen andere dingen geroepen. Mijn ouders roepen vooral: standaard M3 remmen zijn goed genoeg ga naar de sloop en haal die van een gecrashed exemplaar af, nou wil ik dat zelf niet aangezien dat de auto slechter zou laten presteren en nogal raar oogt (zelfde maat remmen zowel voor als achter)
Anderen zeggen koop gewoon nieuwe CSL onderdelen voor de 805 euro. Heb ik wel weer een normale M3CSL remmen er onder en is de auto weer volledig origineel
En weer anderen (en ook ikzelf denk hier aan) is een BBK er onder te gooien, als ik toch nieuwe remklauwen nodig heb (met brackets) wat al 805 euro kost waarom dan niet iets duurder gaan en voor een BBK kiezen, staat mooier, en remt beter, en als ik de auto dan toch ooit is op circuit wil rijden meteen goed voor elkaar! Kan overigens ook een 2e hands Alcon 6 zuigers set krijgen waar 1850 euro voor gevraagd word...
Wat zeggen jullie? deze vakantie lukt me toch niet meer om te rijden, zolang ik het voor 13 feb maar in huis heb vind ik het allemaal prima (mits het niet te duur is)
Vorige eigenaar heeft dus met de remmen gekloot waardoor nix meer past (is een CS auto, maar de CSL remmen zijn eraf gehaald waardoor er alleen nog 328MM schijven passen inplaats van 345MM) maar achter hebben ze wel de CSL remmen gelaten (daar passen de 328mm schijven nog wel, wat een CSL achter rem is)
Nieuwe klauwen bestellen kost 805 euro en duurt 25 DAGEN VOORDAT ZE ER ZIJN, (WHAT THE FUCK?) nou vind ik het geld niet eens zo erg, dat verdien ik wel weer terug. waar ik niet tegen kan is in kuwait zijn en dan niet in mijn auto kunnen rijden en alleen in die saaie bakken van me ouders rijden

Nou word er door verschillende mensen andere dingen geroepen. Mijn ouders roepen vooral: standaard M3 remmen zijn goed genoeg ga naar de sloop en haal die van een gecrashed exemplaar af, nou wil ik dat zelf niet aangezien dat de auto slechter zou laten presteren en nogal raar oogt (zelfde maat remmen zowel voor als achter)
Anderen zeggen koop gewoon nieuwe CSL onderdelen voor de 805 euro. Heb ik wel weer een normale M3CSL remmen er onder en is de auto weer volledig origineel
En weer anderen (en ook ikzelf denk hier aan) is een BBK er onder te gooien, als ik toch nieuwe remklauwen nodig heb (met brackets) wat al 805 euro kost waarom dan niet iets duurder gaan en voor een BBK kiezen, staat mooier, en remt beter, en als ik de auto dan toch ooit is op circuit wil rijden meteen goed voor elkaar! Kan overigens ook een 2e hands Alcon 6 zuigers set krijgen waar 1850 euro voor gevraagd word...
Wat zeggen jullie? deze vakantie lukt me toch niet meer om te rijden, zolang ik het voor 13 feb maar in huis heb vind ik het allemaal prima (mits het niet te duur is)
- Kasteel
Ik heb nog wel een Stoptech 6pots voor en 4pots achter met 355 schijven in de aanbieding, klauwen zijn zwart, maar er is vast wel iemand die ze rood kan maken
.
(voor oa e46 m3/m3 cs/m3 csl/z4m)

-
kwanta kosta? en ach kleur wil ik juist zwart of blauw, rood onder een blauwe auto met zwarte velgen is just not done!Kasteel schreef:Ik heb nog wel een Stoptech 6pots voor en 4pots achter met 355 schijven in de aanbieding, klauwen zijn zwart, maar er is vast wel iemand die ze rood kan maken.
- Geert.
En dat is een geweldig setje en ben je ook van al je gezeik afKasteel schreef:Ik heb nog wel een Stoptech 6pots voor en 4pots achter met 355 schijven in de aanbieding, klauwen zijn zwart, maar er is vast wel iemand die ze rood kan maken.

-
update, even in het engels omdat ik het al op die manier heb uitgetypt.. kan men even schrikken.....
just called my mechanic again, and he told me the 150kd for the calipers is excluding brackets! so ontop of the 150kd (405 euro) comes another 100 kd (270 euro) making it a total of 250kd (675 euro) per side! thats big brake kit money considering this is excluding rotors! the rotors and brackets alone for the front were another 201 KD (544 euros).... all together added up would cost: 700 KD (1897 euro's!).
en dan te denken dat dat 1897 euro voor alleen de vooras is! achter as past wel perfect dus, die hoeft niet perse gedaan te worden (tenzij ik die combo van kasteel zou kopen)
Kortom er komt zowiezo een BBK onder te zitten...
just called my mechanic again, and he told me the 150kd for the calipers is excluding brackets! so ontop of the 150kd (405 euro) comes another 100 kd (270 euro) making it a total of 250kd (675 euro) per side! thats big brake kit money considering this is excluding rotors! the rotors and brackets alone for the front were another 201 KD (544 euros).... all together added up would cost: 700 KD (1897 euro's!).
en dan te denken dat dat 1897 euro voor alleen de vooras is! achter as past wel perfect dus, die hoeft niet perse gedaan te worden (tenzij ik die combo van kasteel zou kopen)
Kortom er komt zowiezo een BBK onder te zitten...
- Petrolhead Tom
Hebben die prijzen nog te maken met de welvaart aldaar Jeroen? Is alles duur of is dit toevallig erg duur?
-
BMW is toevallig erg duur hier omdat het het meest verkochte merk is samen met mercedes in kuwait... dus kunnen vragen wat ze willen. wat ook niet meewerkt is dat je niet verschillende dealers hebt, het hele land telt van elk merk 1 dealer wat ook meteen importeur is dus je kan het nergens anders vandaan halen. ook buitenland bijna niet omdat de duane hier zo moeilijk doet met dingen!
Leuk vergelijk, mijn moeder heeft hier een volvo XC60 tekocht vorig jaar, alle opties erop en eraan. die zou in Nederland rond de 100,000 euro uitkomen. We kunnen dezelfde auto 3x kopen voordat we aan die prijs zitten voor 1 exemplaar in nederland...
De pajero die wij hebben in Nederland. konden we in Kuwait 7 KEER KOPEN!! voordat we aan het zelfde bedrag zaten voor 1 exemplaar in nederland!
Alle autos die niet italiaans of duits zijn, zijn erg goedkoop hier als ze nieuw zijn. 2e hands zijn italianen en duitsers heel goedkoop vergeleken met de jappen!
Leuk vergelijk, mijn moeder heeft hier een volvo XC60 tekocht vorig jaar, alle opties erop en eraan. die zou in Nederland rond de 100,000 euro uitkomen. We kunnen dezelfde auto 3x kopen voordat we aan die prijs zitten voor 1 exemplaar in nederland...
De pajero die wij hebben in Nederland. konden we in Kuwait 7 KEER KOPEN!! voordat we aan het zelfde bedrag zaten voor 1 exemplaar in nederland!
Alle autos die niet italiaans of duits zijn, zijn erg goedkoop hier als ze nieuw zijn. 2e hands zijn italianen en duitsers heel goedkoop vergeleken met de jappen!
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 03 jan 2013, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
Duidelijk. 

-
als de autoos daar zo goedkoop zijn kun je toch beter een andere kopen met wel goede remmenJeroen K. schreef:BMW is toevallig erg duur hier omdat het het meest verkochte merk is samen met mercedes in kuwait... dus kunnen vragen wat ze willen. wat ook niet meewerkt is dat je niet verschillende dealers hebt, het hele land telt van elk merk 1 dealer wat ook meteen importeur is dus je kan het nergens anders vandaan halen. ook buitenland bijna niet omdat de duane hier zo moeilijk doet met dingen!
goede smoes om over te stappen naar een e90 / e93 m3
- Luc B
does arab driften
-
probleem is juist dat M modellen hier heel schaars zijn... ik kon voor het zelfde geld als mijn M3 ook een corvette z06 kopen... maar dat deed ik niet omdat ze zoveel hier rond rijden... een M3 is een van de schaarste sport autos hier in kuwait (ben ze minder tegen gekomen dan aventadors bijvoorbeeld)... een E9x M3 doet hier nog gewoon een 40,000 euro.... precies om die reden