Remmen vervangen E46 M3

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jeroen K.

Remmen vervangen E46 M3

Bericht door Jeroen K. » 11 dec 2012, 17:18

Ik ga volgende week terug naar huis, en ga dus de remmen van mn M3 vervangen. hier zitten ook de remblokken slijtage sensoren bij. heeft iemand hier enig idee hoe moeilijk dit te doen is en of je de computer van de auto dan moet resetten....
Laatst gewijzigd door Jeroen K. op 03 jan 2013, 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Erik dB

Re: Remmen vervangen E46 M3

Bericht door Erik dB » 11 dec 2012, 17:42

Jeroen K. schreef:Ik ga volgende week terug naar huis, en ga dus de remmen van mn M3 vervangen. hier zitten ook de remblokken slijtage sensoren bij. heeft iemand hier enig idee hoe moeilijk dit te doen is en of je de computer van de auto dan moet resetten....
Als de sensoren niet " door" zijn is het erg makkelijk. Wiel eraf, klauw los, blokken eruit, klauw goed schoonmaken, nieuwe blokken erin met wat keramisch vet (wel aan de goede kant :-)), klauw er weer op, wiel terug.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 11 dec 2012, 17:51

Erik dB schreef:
Jeroen K. schreef:Ik ga volgende week terug naar huis, en ga dus de remmen van mn M3 vervangen. hier zitten ook de remblokken slijtage sensoren bij. heeft iemand hier enig idee hoe moeilijk dit te doen is en of je de computer van de auto dan moet resetten....
Als de sensoren niet " door" zijn is het erg makkelijk. Wiel eraf, klauw los, blokken eruit, klauw goed schoonmaken, nieuwe blokken erin met wat keramisch vet (wel aan de goede kant :-)), klauw er weer op, wiel terug.
hoe weet je of ze door zijn of niet? de onderdelen heb ik al dus als het niet al te veel werk is kan ik het net zo goed meteen meepakken, ook voor de stuurhoek sensor, is die moeilijk te doen? hoorde dat die nogal vaak stoort dus ook meteen aangeschaft om mee te nemen (goedkoper hier en weet zeker dat je het goede onderdeel krijgt)

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 dec 2012, 10:47

Jeroen K. schreef: hoe weet je of ze door zijn of niet? de onderdelen heb ik al dus als het niet al te veel werk is kan ik het net zo goed meteen meepakken, ook voor de stuurhoek sensor, is die moeilijk te doen? hoorde dat die nogal vaak stoort dus ook meteen aangeschaft om mee te nemen (goedkoper hier en weet zeker dat je het goede onderdeel krijgt)
Als je dashboardlampje niet brandt zijn ze niet door. Plus je kunt het ook zien in hoeverre de remvoering afgesleten is qua hoogte in vergelijking met de hoogte van de sensor.

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 12 dec 2012, 11:28

Jeroen,

Als je niet weet hoe het zit met de slijtage-indicatoren lijkt het mij toch raadzaam dat je iemand anders aan de remmen laat werken die er meer verstand van heeft. (goed bedoeld advies)

Joy

Bericht door Joy » 12 dec 2012, 11:40

Wellicht heb je hier wat aan:

Slijtageindicatoren zijn herbruikbaar indien het lampje van de remvoering nog niet aan is gegaan op je dashboard. Het is niks anders als een slijtnokje wat door het schuren over de remschijf contact gaat maken waardoor het lampje geactiveerd wordt. Zijn je blokken nog dik genoeg dan zit deze sensor onder de remvoering verstopt. Zit het blok bijna op zijn minimale dikte komt de slijtageindicator er door gesleten.

Het is een kliksysteem dus de oude sensor van de oude blokken verwijderen en een nieuwe erop of de oude hergebruiken en weer door de klauw steken in het nieuwe remblok. Je hoeft er verder niks voor te resetten.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 12 dec 2012, 13:27

Eric-328 schreef:Jeroen,

Als je niet weet hoe het zit met de slijtage-indicatoren lijkt het mij toch raadzaam dat je iemand anders aan de remmen laat werken die er meer verstand van heeft. (goed bedoeld advies)
weet ik, maar mijn garage heeft het momenteel zo druk dat het minimaal 3 weken duurt voor ik er terecht kan, en dan ben ik alweer weg dus liggend de remmen ook maar wat weg te stoffen.... en een andere garage vertrouw ik niet in kuwait (bmw dealer al helemaal niet, die gasten wisten niet eens wat een inspection II was) vandaar dat ik het zelf ga proberen te doen, lukt het niet dan laat ik me vader hem er toe brengen als ie terecht kan

Reind

Bericht door Reind » 12 dec 2012, 13:36

Ik denk dat de BMW idd nog nooit remblokken heeft vervangen in Kuwait :?

Maargoed, volgens mij heb je nu genoeg ingredienten om het zelf te doen. Een bedankje kan er wel vanaf dacht ik zo....

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 12 dec 2012, 21:45

Reind schreef:Ik denk dat de BMW idd nog nooit remblokken heeft vervangen in Kuwait :?

Maargoed, volgens mij heb je nu genoeg ingredienten om het zelf te doen. Een bedankje kan er wel vanaf dacht ik zo....
dat zal best dat ze dat gedaan hebben maar vertrouw ze niet rondom mijn auto :) ben er paar keer geweest voor dingen en ze weten nooit iets voor mij geen bmw kuwait meer.

Tim N

Bericht door Tim N » 12 dec 2012, 23:09

Reind schreef: Een bedankje kan er wel vanaf dacht ik zo....
:lollerdelol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 12 dec 2012, 23:52

:lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 12 dec 2012, 23:56

Misschien moet je eens wat minder patsen met je jurkenvriendjes en je verdiepen in wat onderhoud :coffee:

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 13 dec 2012, 10:24

ach onderhoud laat ik altijd aan dat ding doen, tis puur dat ze geen tijd hebben ervoor als ik er ben dat ik het zelf even doe :) anders gewoon lekker laten doen :)

maar filmpje heeft inderdaad geholpen joy, thx

Luc B

Bericht door Luc B » 13 dec 2012, 22:07

Is het (vooral) bij een M3 ook niet handig om meteen de remolie mee te pakken ? Voor die paar euro , en dan zit het zeker weer in het nieuw. Zodra zo'n ding niet meer bij de dealer onderhouden is word naar die olie ook nooit meer om gekeken.

maar een monteur niet rond je auto vertrouwen, maar wel zelf wat aanbakken, in de hoop dat het ongeveer wel in orde is ? Que ?

TLRS

Bericht door TLRS » 14 dec 2012, 02:41

Kwestie van huiswerk doen en goed aanpakken.

Het kan verstandig zijn de remzuiger(s) er een beetje uit te pompen, niet te ver. En er weer in te drukken. Indien nodig herhalen. Dan weet je zeker dat vervuilde remvloeistof in het spoeltraject tussen de banjo en de ontluchtingsnippel komt.

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 14 dec 2012, 16:49

Luc B schreef:Is het (vooral) bij een M3 ook niet handig om meteen de remolie mee te pakken ? Voor die paar euro , en dan zit het zeker weer in het nieuw. Zodra zo'n ding niet meer bij de dealer onderhouden is word naar die olie ook nooit meer om gekeken.

maar een monteur niet rond je auto vertrouwen, maar wel zelf wat aanbakken, in de hoop dat het ongeveer wel in orde is ? Que ?
auto wordt altijd onderhouden bij de meest bekende exotic tuner van midden oosten, maar die zijn momenteel zo druk dat ze geen tijd hebben, eerder dit jaar (regio april) hebben ze nog alle vloeistoffen in de auto vervangen incl rem vloeistof etc dus dat zit wel goed. ik kan wel hun werkplaats gebruiken na sluitingstijd (eigenaar is een vriend van me) en miss dat ik 1 van de monteurs kan vragen me erbij te helpen :)

thx voor de tip van de zuigers "pompen"

hanske

Bericht door hanske » 14 dec 2012, 21:14

Jeroen K. schreef:auto wordt altijd onderhouden bij de meest bekende exotic tuner van midden oosten........................ :blabla: ............................... (eigenaar is een vriend van me)

:kotsen: :kotsen: :kotsen:

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2012, 21:20

Jeroen, ik heb nou werkelijk waar bijna niet een post van je gezien waarin je niet moet patsen met wie je vrienden en bekenden allemaal zijn.

Heb je nou nog niet door dat het hier niemand interesseert dat je miljonairsvriendjes hebt die de hele dag in een jurk rondlopen.
Doe normaal doe je gek genoeg.

Het kan ook zo.
auto wordt altijd onderhouden bij een goede garage, maar die zijn momenteel zo druk dat ze geen tijd hebben, eerder dit jaar (regio april) hebben ze nog alle vloeistoffen in de auto vervangen incl rem vloeistof etc dus dat zit wel goed. ik kan wel hun werkplaats gebruiken na sluitingstijd, en miss dat ik 1 van de monteurs kan vragen me erbij te helpen

Luc B

Bericht door Luc B » 14 dec 2012, 22:26

Jeroen K. schreef: (eigenaar is een vriend van me)"
Afbeelding

Shakes

Bericht door Shakes » 14 dec 2012, 22:51

LOL

Laat die jongen een beetje. Jeroen, plaats eens wat foto's van Koeweit. Auto's ook goed, boeit me minder maar ben wel benieuwd hoe het er daar uitziet.

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2012, 23:29

Shakes schreef:LOL

Laat die jongen een beetje. Jeroen, plaats eens wat foto's van Koeweit. Auto's ook goed, boeit me minder maar ben wel benieuwd hoe het er daar uitziet.
ZANDZANDZANDZANDZANDZANDZANDZAND

.
OW ja en ZAND

Pedro de Ronlass

Bericht door Pedro de Ronlass » 14 dec 2012, 23:33

Afbeelding

Loopt Sander S nu daar in die woestijn?

Luco

Bericht door Luco » 14 dec 2012, 23:36

Afbeelding

Jeroen K.

Bericht door Jeroen K. » 15 dec 2012, 18:07

Luco schreef: Doe normaal doe je gek genoeg.
waarom zegt iedereen dat hier in nl altijd, geen wonder dat het zo'n saai land is met die mentaliteit onder iedereen....

en fotos van kuwait? weinig te maken behalve van de autos, anders dan dat is er nix aan het land :) daarom hou ik er zo van :)

TLRS

Bericht door TLRS » 15 dec 2012, 18:15

Nu kan ik me niet voorstellen dat je bedoelt dat NL minder saai zou zijn als meer mensen meer zouden pronken/posen/opscheppen.. maar zo leest het wel een beetje?

Plaats reactie