Het ontbreken van service in Nederland.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
michaelvg

Re: Het ontbreken van service in Nederland.

Bericht door michaelvg » 24 jan 2011, 16:28

Nou is het niet dat ik met m'n 19 jaar een wereld ervaring heb maar helaas maak je door die leeftijd vaak wel van dat soort dingen mee.

Helaas spande dit weekend werkelijk de kroon, de plaatselijke juwelier waar ik altijd al heen ben gegaan met mijn ouders voor het 1e horloge tot het laten vervangen van een batterij (om maar iets te noemen).
Een vriend van me had voor de grap voor mij een ''Armani'' horloge geregeld die ik hem eens had laten zien, natuurlijk zo nep als wat maar dat zag je er niet aan.
Aangezien ik soms echt een horloge tik heb en vooral met mat zwarte horloge's wou ik deze graag kleiner laten maken dus ik was naar die juwelier gegaan met de gedachte (ik word altijd goed geholpen).

Toen het zo ver was dat ik geholpen zou gaan worden vroeg de mevrouw het eerst aan een andere dame en die wees mij heel vriendelijk aan dat ik er al eerder was. M'n mond viel bijna open van verbazing wat er volgde want ik kreeg te horen ''Oh ja dat had ik al gezien, maar wat moet jij??
Toen ik heel vriendelijk vroeg of mijn horloge kleiner gemaakt zou kunnen worden kreeg ik gelijk te horen ''komt dat ding uit Turkije of zo!! ? '' en dat ze niet snapte wat ik er mee moest.

Dat was voor mij toen wel de druppel voornamelijk op de toon hoe het gezegd werd en toen de mevrouw zij Dus moet hij kleiner?? Ik maar vriendelijk heb gezegd dat ik hem inderdaad kleiner wou laten maken, maar nu wel ergens anders ging kijken waar ik wel vriendelijk geholpen zou worden.

Gelukkig was ik niet de enigste die het nergens op vond slaan want de vrouw die achter mij stond te wachten liep ook gelijk weg. :thumbup: 2 voor de prijs van 1

Macboy

Bericht door Macboy » 24 jan 2011, 17:20

Petrolhead Tom schreef:Benerink was als eerste aan de beurt. Er kwam direct een verkoper naar me toe en vroeg direct of hij me kon helpen. Ik heb hem toen het verhaal uitgelegd en gevraagd of hij mij meer kon vertellen over de Sidewalk. De beste man was goed op de hoogte, hij had helaas geen folders omdat ze geen officiële Mini dealer zijn, overigens geen probleem. En toonde zich direct geïnteresseerd om de huidige Mini in te ruilen. Dus hij met zijn kladblok naar buiten, de auto bekeken stukje gereden, het kwam allemaal erg goed op mij over. Hij wist niet wat voor prijs hij voor de auto moest geven en vroeg of hij daar niet over een paar dagen over mocht bellen. Ik vond dat eigenlijk raar want volgens mij weet je bij een normale auto toch wel na twee telefoontjes wat je ervoor kunt geven. Helemaal als het ook nog eens een auto betreft van een merk dat je zelf verkoopt. Maar meneer wou zijn huiswerk goed doen en met ene goed bod komen. Prima meneer dan belt u toch. Maar wat schetst mijn verbazing. We zijn inmiddels vier jaar verder en meneer moet nog steeds bellen. Ik snap er tot op de dag van vandaag niks van. Als je toch al de moeite neemt om een auto te bekijken en samen even de mogelijkheden te doorlopen dan kun je er toch vanuit gaan dat meneer ook serieus een auto wil verkopen?
Toch moet je met dit soort verhalen opletten voor dit soort verhalen :)
Benerink schreef:Ik zou die vent nog terugbellen, maar kan nergens het nummer meer vinden... nou ja, hij zal vast zelf wel terugbellen

KoenM

Bericht door KoenM » 24 jan 2011, 17:31

Nu ik dat zo lees, ook wij moeten nog steeds teruggebeld worden voor een proefrit in de toen nog niet leverbare 407 SW :lol:

Achteraf gelukkig, hebben toen maar een A4 gekocht :lol:

SteV6

Bericht door SteV6 » 24 jan 2011, 19:18

Als ik te maken krijg met een teveel eisende klant die roept dat de klant koning is antwoord ik altijd heel rustig dat ik dan nog altijd keizer ben ...

De gezichten ... priceless :mrgreen:

In goed overleg kan heel veel. Maar als je dingen gaat eisen die technisch niet kunnen heb je pech.

Stephan

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 jan 2011, 20:38

+1

Mensen die zowel dom als eigenwijs zijn, daarmede gezegend zijn met een fatale combinatie die niet met het leven te verenigen is, stellen altijd en onredelijke en onmogelijke eisen………………..

Leidt altijd tot conflicten…………..die vanwege voornoemde eigenschappen ook niet opgelost kunnen worden……….

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jan 2011, 20:41

@ Macboy, kijk als ik doorheb dat die gast mij totaal niet serieus neemt en ik van tevoren al weet dat hij toch niet gaat bellen zou ik er niks over zeggen. Maar als een verkoper heel bedreven in een auto gaat zitten, stukje rijden, formulieren invullen de hele rataplan ga ik er vanuit dat die man net zo serieus is als ik. :wink:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 27 jan 2011, 20:23

Ik heb vandaag de KLM om enige service gevraagd. Volgende week moet ik voor enkele dagen naar Washington. In december een ticket geboekt met directe vluchten dus duurder dan tickets met een stop over.

Eergisteren belde KLM dat de terugvlucht is geannuleerd en dat de vlucht was omgeboekt naar een dag eerder. Aangezien er een conferentie is tot en met dag van de oorspronkelijke retourvlucht was dat geen optie. KLM kwam met een 'oplossing' van een vlucht op dezelfde dag maar iets later en een stop over in Parijs. Gezien de korte termijn kan ik weinig anders dan met dit voorstel instemmen.
Bij thuiskomst ga je dan toch even denken wat er nu precies aan de hand is. KLM haalt een vlucht uit het schema en zadelt de passagier op met een andere vlucht. Deze vlucht is goedkoper maar de KLM biedt geen restitutie aan. De omgeboekte vlucht is zo'n € 100,- goedkoper. Tickets met stop over bij andere maatschappijen had ik in december zo'n 200-300 euro minder kunnen boeken. Een ander punt is dat de vlucht op 8.00 op Schiphol aan zou komen en er voor die middag afspraken staan met een opdrachtgever. Door het omboeken van de terugvlucht sta ik pas om 14.00u op Schiphol en moeten alle afspraken verzet worden. Dat scheelt mij dus ook nog een halve dag een omzet.

Ik weet niet precies wat ik wil van de KLM. Mijn schade is dat ik een teveel heb betaald voor deze wijze van vliegen en omzet misloop. Wat mij echter het meest stoort is dat KLM niet zelf met enige service komt voor een probleem dat zij zelf veroorzaakt hebben en bij mij neerleggen.

Jussi

Bericht door Jussi » 27 jan 2011, 20:32

romo schreef:+1

Mensen die zowel dom als eigenwijs zijn, daarmede gezegend zijn met een fatale combinatie die niet met het leven te verenigen is, stellen altijd en onredelijke en onmogelijke eisen………………..

Leidt altijd tot conflicten…………..die vanwege voornoemde eigenschappen ook niet opgelost kunnen worden……….
Die woorden doen me denken aan de Belgische impasse.

HJ2

Bericht door HJ2 » 27 jan 2011, 20:37

GVD... deze week is er een vrachtwagen in de E39 gereden... Mijn meissie werd afgesneden op de snelweg notabene. Dat was wel een heeeeel grote dode hoek :bag: Afijn, 2 deuren en een achtervleugel en een fikse dosis spierpijn verder de verzekering (AON) gebeld. " wij hebben het druk, kan ik u morgen terug bellen" ?
Nee muts!!! vraag eerst even wat er aan de hand is! Dit een aantal malen achter elkaar. Wat een ellende maatschappij :bag: Geen enkele service, niet meedenken, stug de protokollen volgen, geen sympathie... niks!.... gewoon een 1e lijns helpdesk in de polder met protokol mutsen (sorry, excuse me my language, ik ben echt razend) Daar kan ik dus niet tegen. :hammer:

FrankS

Bericht door FrankS » 27 jan 2011, 20:54

Gister 2 kentekenplaten met van die opplakletters gehaald. Kom binnen, jongen is bezig achter de computer en ik wacht rustig (immers, het is 16.45, ze sluiten om 17.00). Hij zegt netjes dat ie bestellingen aan het doen is die er vóór 1700 uit moeten. Joh, doe lekker rustig aan ik wacht wel effe... wat moet dat moet.

Dus ik wacht rustig... Komt er een andere jongen binnen. Wie kan ik helpen? Nou, ik naar hem toe. Ik wil graag 2 kentekenplaten met opplakletters en een kentekenplaathouder, en wat me dat kost.

Word ik me daar een partij schaapachtig aangekeken. Dus ik herhaal nog een: Wat kost dat? Nou, hij opzoeken in de computer: 44,50 (ongeveer) in totaal. Prima, regel maar. Alles ingevuld en hij zegt: U kunt de platen overmorgen (vrijdag) ophalen. Dus ik: Prima, weet je hoelaat ongeveer? Ja, in de middag...
Omdat ik smiddags vrij ben zou ik graag een indicatie willen hoelaat (meestal komen die dingen met de aflevering van onderdelen etc). Dus ik vraag, weet je ongeveer hoelaat?... Krijg ik een vuile blik met een sneer: In de middag, dat is na de ochtend.

Lekker bijdehand doen joh, daar hou je klanten mee. Heb hem maar vriendelijk bedankt. Stond op het punt om de hele zooi te cancellen.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 27 jan 2011, 20:57

Geen Cup-a-Soup gehad denk ik....

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jan 2011, 10:46

RutgerK schreef:Ik heb vandaag de KLM om enige service gevraagd. Volgende week moet ik voor enkele dagen naar Washington. In december een ticket geboekt met directe vluchten dus duurder dan tickets met een stop over.

Eergisteren belde KLM dat de terugvlucht is geannuleerd en dat de vlucht was omgeboekt naar een dag eerder. Aangezien er een conferentie is tot en met dag van de oorspronkelijke retourvlucht was dat geen optie. KLM kwam met een 'oplossing' van een vlucht op dezelfde dag maar iets later en een stop over in Parijs. Gezien de korte termijn kan ik weinig anders dan met dit voorstel instemmen.
Bij thuiskomst ga je dan toch even denken wat er nu precies aan de hand is. KLM haalt een vlucht uit het schema en zadelt de passagier op met een andere vlucht. Deze vlucht is goedkoper maar de KLM biedt geen restitutie aan. De omgeboekte vlucht is zo'n € 100,- goedkoper. Tickets met stop over bij andere maatschappijen had ik in december zo'n 200-300 euro minder kunnen boeken. Een ander punt is dat de vlucht op 8.00 op Schiphol aan zou komen en er voor die middag afspraken staan met een opdrachtgever. Door het omboeken van de terugvlucht sta ik pas om 14.00u op Schiphol en moeten alle afspraken verzet worden. Dat scheelt mij dus ook nog een halve dag een omzet.

Ik weet niet precies wat ik wil van de KLM. Mijn schade is dat ik een teveel heb betaald voor deze wijze van vliegen en omzet misloop. Wat mij echter het meest stoort is dat KLM niet zelf met enige service komt voor een probleem dat zij zelf veroorzaakt hebben en bij mij neerleggen.
Lees deze brochure even om te kijken of je recht hebt op compensatie: http://www.klm.com/travel/nl_nl/images/ ... 296072.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf een keer zelfs op Schiphol gestaan om vervolgens te horen dat de vlucht naar Maleisië geannuleerd was en 24 uur later pas konden vertrekken. Ik kreeg netjes binnen 2 a 3 weken 600 euro teruggestort (ongeveer de waarde van de ticket), dus ik heb nagenoeg gratis gevlogen.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 28 jan 2011, 12:15

Goeie link Maurice.

Ik reisde feb 1990(ja das lang geleden) met KLM naar Caracas, daar overnachten en daarna 'n vlucht naar Bogota , waar m'n oom woonde.

Ik in Caracas bij de loopband wachten op m'n koffer. Kwam niet....

Bleek dat ie was blijven 'steken' in het vliegtuig wat doorvloog naar Curacao.Kaa Uuu Teee!

Had m'n handbagage en centen nog en in Bogota bij 't hoofdkantoor 2 dagen later m'n beklag gedaan. Meteen 500 US $ uitgekeerd gekregen voor de geleden schade zonder morren(meteen spijkerbroekje /shirtje ondergoed etc. van gekocht) en de koffer kwam 1 of 2 dagen later van Curacao in Bogota aan, gewoon onaangeroerd.
Beetje stress eerst, maar prima geregeld toen door KLM.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jan 2011, 12:27

Yup Robin. Zo moest mijn vader met een aantal collega's op cursus naar New York, waarbij de koffers van hem en een collega ergens anders heen waren gevlogen. Ze hebben voor 2 dagen ondergoed, scheerspul (je kent het wel) ingekocht en alles vergoed gekregen van KLM. Mijn pa deed het rustig aan en was krapaan 100 dollar kwijt, zijn collega 500 dollar (kocht maar meteen een flink electrisch scheerapparaat :mrgreen:) en ze kregen elke cent terug.

Joy

Bericht door Joy » 28 jan 2011, 12:44

De ergste ervaringen heb ik met de plaatselijke Volkswagen dealer. Nieuwe auto gekocht. Aflevering aan het einde van de middag. Ik sta op de afgesproken tijd samen met pa binnen, in de verte zitten de verkopers in hun kantoor te kletsen. 20 minuten verder alleen een blik van hun onze kant op en that's it. Pa had het niet meer dus die is woest richting het kantoor gelopen en even laten weten dat als er nu niet iemand kwam de auto mocht blijven staan. Waardeloze lui. Zaak is failliet gegaan en de betreffende arrogante verkoper is er bij de doorstart ook uitgebonjourd.

Verder een bezoek aan de werkplaats voor een kleinigheidje aan de bus. In de werkplaats kwam het verzoek of ze meteen een modificatie aan de handrem mochten uitvoeren, dan was dat gelijk gebeurd. Zo gezegd zo gedaan. 5 minuten op weg klonk het waarschuwingssignaal van de handrem om vervolgens niet meer uit te gaan. Dus wij weer terug. Zegt de werkplaatschef doodleuk dat we maar een afspraak moeten maken voor later die week, want het is nu te druk :shock: . Are you kidding me ? En dan nog gewoon kwaad worden ook.

Maar ook bij particuliere verkopen zie je de laksheid terug. Geen moeite doen om een goede advertentie op te stellen. Weinig of geen foto's. Niet eerlijk over de staat van het product. Geen fatsoenlijke reacties op vragen.

Ik heb nu zelf wat dingen op Marktplaats gezet, en ben binnen 24 uur van vrijwel alles af geraakt. Dat komt volgens mij toch door de manier van adverteren en hoe je mensen te woord staat. Ik snap niet dat mensen niet even de moeite nemen om een en ander net wat beter neer te zetten.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jan 2011, 13:10

Maus335i schreef:
Lees deze brochure even om te kijken of je recht hebt op compensatie: http://www.klm.com/travel/nl_nl/images/ ... 296072.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Ik heb zelf een keer zelfs op Schiphol gestaan om vervolgens te horen dat de vlucht naar Maleisië geannuleerd was en 24 uur later pas konden vertrekken. Ik kreeg netjes binnen 2 a 3 weken 600 euro teruggestort (ongeveer de waarde van de ticket), dus ik heb nagenoeg gratis gevlogen.
Helaas staat er in deze brochure niets vermeld over deze situatie.

Elise

Bericht door Elise » 28 jan 2011, 13:24

Joy schreef:Ik heb nu zelf wat dingen op Marktplaats gezet, en ben binnen 24 uur van vrijwel alles af geraakt. Dat komt volgens mij toch door de manier van adverteren en hoe je mensen te woord staat. Ik snap niet dat mensen niet even de moeite nemen om een en ander net wat beter neer te zetten.
Volgens mij komt dat door de onverschilligheid die er in de maatschappij heerst.

En niet alleen bij advertenties voor kleine en eenvoudige dingen kom je dit tegen, ook bij bijvoorbeeld advertenties voor huizen.....
Gelukkig is het tegenwoordig wat beter, maar af en toe kom je toch advertenties tegen..... :bag:

WJ

Bericht door WJ » 30 jan 2011, 10:22

Vriend van mij gaat verhuizen, dus ze vrouw had wat mailtjes gestuurd naar een aantal woonzaken of ze wat folders/informatie toe konden sturen. Ze willen namelijk alles nieuw. Krijgen ze van een zaak terug:

"Wie zegt dat wij folders hebben?"

Meer niet, niet eens een aanhef of naam of iets, alleen dat..... :bag:
Zeg dan iets van hebben we niet maar kom gerust langs ofzo..

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 jan 2011, 10:54

Shakes schreef:Binnenkort activiteitendag op m'n werk.

Eerst naar McDonald's met ze en dan met z'n 27en naar Oger jassen en pakken passen. Heb er zin in :)

:popcorn:

Met z'n 27'en moet er in elk geval iets van korting in zitten lijkt mij :thumbup:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 30 jan 2011, 12:25

WJ schreef:Vriend van mij gaat verhuizen, dus ze vrouw had wat mailtjes gestuurd naar een aantal woonzaken of ze wat folders/informatie toe konden sturen. Ze willen namelijk alles nieuw. Krijgen ze van een zaak terug:

"Wie zegt dat wij folders hebben?"

Meer niet, niet eens een aanhef of naam of iets, alleen dat..... :bag:
Zeg dan iets van hebben we niet maar kom gerust langs ofzo..
Mail uitprinten en mee naar de zaak lopen, laten lezen aan de manager or whatever.
Als ik zoiets zou sturen vanuit mijn werk...Dan had ik nu een goede verstandhouding met een uitzendbureau gok ik :P.

daNpy

Bericht door daNpy » 04 jan 2013, 13:49

Schopje.

Heb sinds oktober 2012 een HTC One S. Geleased via Hi, de voordeligste optie.
Je moet de telefoon inleveren aan het einde van het contract maar dat maakt tegenwoordig niks meer uit. Al mijn oude telefoons liggen in de kast te niksen en de laatste was nog 20 euro waard.

Maar daar gaat het niet om. De One S begon af en toe raar te doen. Software matig probleem wat schijnbaar vaker voorkomt (nog niet opgezocht).
Gebeld met Hi en hij werd opgehaald en een leentoestel in vergelijkbare klasse, maar iets ouder, werd afgeleverd.
Dikke prima (dacht ik) toen ze op 10 december kwamen.

Het leentoestel bleek een Samsung Galaxy Mini te zijn. Neem nooit zo'n ding, een heel klein ding vol met ellende is het. Een berichtje typen is nagenoeg onmogelijk en de bediening is gewoonweg ruk. Ik heb hem dus erg weinig gebruikt.

Op 21 december kreeg ik gelukkig een mailtje dat mijn toestel klaar was en ik moest bellen voor een afspraak.
Ik moet een telefoonmaatschappij bellen? Nouja goed.. afspraak gemaakt vor vrijdag 28 december tussen 900 en 1300u. Heel de dag gewacht en om 1600u eens gebeld. Afspraak was door de koerier geannuleerd.
Fijn, waarom hoor ik zoiets niet? Anyway, minder dan een uur later krijg ik een mailtje dat mijn toestel klaar is en ik moet bellen voor een nieuwe afspraak.
Waarom moet ik een telefoonmaatschappij bellen? Hebben die geen telefoons of wat?

Nieuwe afspraak gemaakt voor vandaag tussen 900u en 1300u. Gisteren kreeg ik ook een sms ter bevestiging dat ik de koerier tussen 900 en 1100u kon verwachten.
Om 13:20u maar weer eens gebeld met Hi. Dat ik het nu wel een beetje beu ben dat het niet meer mogelijk is om een afspraak te maken. En waarom ik in godesnaam hun moet bellen, ze hebben mijn telefoonnummer toch of niet?
"Zo werkt de service niet". Nee inderdaad, dat is namelijk geen service.
Het was ook niet mogelijk om me door te verbinden met Smartcare want de lijnen waren overbezet (gek he...)
Ik moest op een later tijdstip maar weer terug bellen. W-T-F. Er was geen andere oplossing (letterlijk gezegd).

ik heb wel een maand kosten gecrediteerd gekregen. Maar dan nog, hoe fucking moeilijk is het om een pakketje af te leveren of ff te bellen.

Het wordt tijd dat de crisis in NL eens écht toeslaat zodat mensen hun geld bij zich houden en bedrijven weer eens service gaan verlenen om klanten tevreden te houden of überhaupt te krijgen. Want de mensen hebben nog steeds geld genoeg....

Ahmed

Bericht door Ahmed » 04 jan 2013, 14:09

Schandalig hoor. Al geprobeerd contact op te nemen met het webcare team? Dus via Twitter en/of Facebook.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 jan 2013, 14:21

Heb ook nog wel een leuke ervaring :mrgreen:

Ik was 26, had knaken, kon BPM/BTW vrij kopen en wilde graag iets erg vlots, of iets wat makkelijk sneller te maken was. In ieder geval iets wat sneller was dan de BMW 318tds Compact die ik vol in de bomen had gehangen :bag:

De BMW M3 viel af aangezien me die belastingvrij toch nog een ruime 40K ging kosten en dat had ik niet. De Impreza STI kostte me 28K, met wat toetertjes erop 32K (in plaats van 50K), prima deal dus.

Op naar de Subaru dealert in Vught. Daar werd ik voorzien van folder materiaal maar proefrijden was niet mogelijk. De verkoper negeerde me eigenlijk nogal, ik voelde me daar echt in de zeik gezet. Geen koffie of uitnodiging tot gesprek, ik kreeg die folders in m'n handen gedrukt en dat was het wel. Oen.

Prima, Utrecht gebeld. Daar kon ik wel proefrijden, maar niet langer dan 45 minuten en onder begeleiding. :stom: Anyway, daarheen met een maat van me, uiteindelijk mochten we samen een uur knallen en na de eerste keer vol wegtrekken wist ik het al, dit wordt het en het mooie is, ik kan het nog betalen ook :mrgreen:

Onderhandelen ging goed, kreeg veel terug voor mijn Fiat Punto HGT en spoedig knalde ik rond in een echt snelle auto :mrgreen:

En toen ging er een lampje stuk. Wat is nou een betere plek om een set reserve lampjes te halen dan Vught, waar ik me zo klote behandeld voelde :mrgreen:

En geloof het of niet, na goed in het zicht geparkeerd te hebben werd ik door diezelfde knakker geholpen en opeens ging het 'lampje' bij hem branden. Hé, jij was hier toch laatst voor die proefrit?

Jazeker :lollerdelol: Die kop van die kerel, godsakke wat was dat priceless :mrgreen:

:hosanna:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 04 jan 2013, 14:41

Prachtig! :tooth:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 04 jan 2013, 14:43

Ik heb daar achteraf best goed om gelachen ja :mrgreen:

Plaats reactie