De lol in autorijden hervonden.

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: De lol in autorijden hervonden.

Bericht door Robin » 30 dec 2012, 09:05

@Luco, ja misschien ben ik wel wat paranoide geworden na die toestanden met die Audi rijder wie weet. :bag:

@Erik, 'we'nemen helemaal geen rollenbank van X, Y of Z. We 'nemen'helemaal niks.\
We nemen het feit dat ettelijke E9x M3s maar 25whp gemiddeld méér hebben op zelfde rollenbanken dan de standaard 1Ms. Terwijl ze te boek staan voor 80pk meer(420 tov 340) .
En dat 'we' het voor gezien houden om over deze M te fappen etc etc. Dat bepaal ik zélf wel even mijn draadje.
Jij mag in jouw draadje je uitleven met getallen/vermogens/koppel en snelheden waarbij IK nog nooit filmpjes heb gezien. :lollerdelol: We willen filmpjes zien anders geloven we je niet man. (6x herhalen)Etc etc.

@Macboy, tuurlijk weet ik dat wel wat je allemaal zegt. Er zijn hier 'n redelijk aantal DFers die een potje kunnen sturen dat ook. Behalve Hielke :tooth: horen de raddraaiers daar niet bij, OF er moet 'n filmpje zijn die we uiterst nauwkeurig analyseren gaan. :tong:

@gerardR. Klopt. Als die prijzen zakken gaan, wat ze nog gaan doen wat je voor inruiler(eventueel) krijgt die zakt ook mee. De kop is er iig dik af. En zelfde kms wat ik had. Wonderwagentje. Mijn prijs icm feelgoodfactor is top. Daar gaat 't (bij mij) om. Dat had ik niet bij de E90 M3 bijvcoorbeeld Het zijn niet de goedkoopste bakken in aanschaf en je vraagt je dan af waarom voor zo'n hok op wielen ter grootte van 'n tafel. Totdat ik ermee reed en smeet.

Maar het 'verantwoorden' naar een ieder (of zo lijkt het) is nu wel klaar. Ik geef info omdat men dat netjes vraagt. Wat boeit 't iemand betr mijn foto's filmpjes, mods, pks, bochten nemen en andere verhalen om dan vreemd/negatief te reageren? Get a life als mijn verhalen zo belangrijk voor je zijn. Doe 't zelf lekker en geniet van je vervoermiddel ofzo. :thumbup:
:coffee:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 30 dec 2012, 09:16

Robin, gefeliciteerd met je prachtige 1M.

Wat ik alleen niet zo goed begrijp is dat je je steeds zo 'aangevallen' voelt. Jij post iets, en mensen reageren daar kritisch of minder kritisch op. Daarvoor is dit toch een forum?

Mensen hoeven toch niet alleen maar "Robin gefeliciteerd met je prachtige 1M" te typen (zoals ik)? Dan is de lol er snel af.

Anyway, hoe dan ook, desalniettemin, niet tegenstaande dat, met de :df: zit het in elk geval goed, want het enthousiasme spat van het toetsenbord als je aan het tikken bent volgens mij :D . Veel plezier!

Marc R

Bericht door Marc R » 30 dec 2012, 09:20

Robin schreef:
Marc RS4 schreef:Die referentie heb ik ook :wink:

Maar dat ga je echt niet ZO merken hoor,maar niet dat ik daar nou ff een punt van ga maken ofzo.

Ik had het iig niet met mijn 335i toen er een performance uitlaat opkwam,de sport-downpipes maakten wel een merkbaar verschil.
Ik weet dat je je 335i hebt, maar da's geen 1M natuurlijk die nog net even wat anders is in de basis :)

Zijn wel verschillende onderdelen/ dingen waar jij 't nu over hebt natuurlijk. Bovenin voel je 't aldus de 1M rijders. Daar ga ik dan vanuit. Ieder het zijne toch?
Je hebt helemaal gelijk. :D
Laatst gewijzigd door Marc R op 30 dec 2012, 09:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2012, 09:24

Bedankt Mark. Zoals ik al zei kan dat liggen aan 'n andere 'df'er die hier wel eens komt, mijn reacties.

Laat ik 't zo zeggen: Zou IK de behoefte hebben om aan alle DF met hun auto's waar ze trots op zijn (opbouwende) kritiek te tonen, we dan wel wat wrijving bij sommigen zouden krijgen. Dus hou ik me daar maar stil.Wel zo netjes en handig.

Marc R

Bericht door Marc R » 30 dec 2012, 09:27

Ik zou me der lekker niet druk om maken,je hebt n superauto met n juweel van n motor.

Geniet van dat ding,ik geef je alleen even mee dat ie schreeuwt om getuned te worden.....der zit echt n berg potentie in.

Vergelijkbaar met de 2.7TT van Audi.

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2012, 09:34

Marc bedankt, maar ivm garantie en niet eens de behoefte(hoe raar dat nu met die midpipe pk discussie klinkt) dat klopt. Ding is gewoon supersnel al.

De N54 is de eerstgeboren new generation turbo met überpotentie en daardoor 'n beetje de King, N55 is 'n beetje 'n surrogaat kostenbesparend ding, prima, maar niet zoals de N54 inderdaad. N54 is veel kwalitatief sterker in mekaar gedesigned dan de N55 qua meer power etc.

Oh ja nu ik toch bezig ben nog even de 'flaws' in het dagelijks leven van dat bushokje:

-Drone bij 2600 onder deellast (130 in 6) Als je 'm op cc hebt wordt dat minder . 140 is goed 120 is redelijk goed.
-Zware besturing, wat nu al meevalt/weg is. Doe al maanden opdrukken en situps dus niet zeuren.
-Stuiterbak maar géén rammel.
-4 persoons auto, niet 5 persoons.
-instap naar achteren ivm tweedeurs.
-Electrische stoelverstelling met memory, pas op met op wat voor knop je drukt.
-overmatige achterbandenslijtage :tooth:

Nu de real life pluspuntjes alsje niet gaat hooligannen :
-Zitpositie/stoel zit als gegoten
-Besturing is zo direct voor 'n middenklassertje met 'n vast dak
-Apps /internet op langere ritten
-Kracht/overboost bij inhalen bij normale toerentallen
-Relatief zuinig
-Dat je als je 'm parkeert nog even omkijkt naar de looks en stance van dat toestel.
(2273 in 't wit geproduceerd wereldwijd in 't achterhoofd hebbende: ok 't is geen F1, 959, RS200, of F40 , GTS of M3 CSL, maar toch iets aparters)

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 dec 2012, 10:02

Hahahah Robin ik zie de stoom uit je oren komen :)

Het is jouw auto jou keuze dus top toch...geniet ervan en laat je niet gek maken. Menig DF-er zou zo'n hok morgen halen als ze de knaken ervoor hadden...simpel.

Mooi om te zien wat mensen altijd tikken om hun keuze te rechtvaardigen voor zichzelf en anderen :mrgreen: en logisch ook anders had je een andere keuze gemaakt.

Rebel

Bericht door Rebel » 30 dec 2012, 10:06

Mon dieu, je staat er mee op en gaat er mee naar bed heh :D
De zaterdagavond opofferen om iedereen uit te leggen hoe dik je flurk wordt van die 1M.
Prachtig topic! Hey laat je niet gek maken door de rest, gewoon blijven posten! ;-)

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2012, 10:10

Jacco, dat valt wel mee. Ja wat 'men' altijd tikt om de keuze voor hem/haarzelf te rechtvaardigen en voor anderen: Dat is zo en ik zie ook prachtbolides hier op DF. Echt wel 'n stuk of > 10 waarbij dat 1M apparaat in niet eens in de schaduw staat. Jammer dan ook dat ik dáár dan niet vaak of nooit filmpjes van zie.

Worden die dan wel gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn denk ik dan? Tja da's de vraag. Je zou denken van niet, want geen footage, maar dat kan je nog wel eens meevallen.

Ignore werkt zie ik.

Nu eerst even 'n blok om met dat ding :df:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 30 dec 2012, 10:19

Robin schreef:Bedankt Mark. Zoals ik al zei kan dat liggen aan 'n andere 'df'er die hier wel eens komt, mijn reacties.

Laat ik 't zo zeggen: Zou IK de behoefte hebben om aan alle DF met hun auto's waar ze trots op zijn (opbouwende) kritiek te tonen, we dan wel wat wrijving bij sommigen zouden krijgen. Dus hou ik me daar maar stil.Wel zo netjes en handig.
Gelijk heb je. Ik heb zelf ook niet zo de drang op overal op te reageren.

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2012, 10:30

Nu nog even deze op uit veiligheid:
Afbeelding

En dit uit de speakers:
Afbeelding

Vorsprung durch Gasgeben. :df:

Und tschüß! : :attentie:

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 dec 2012, 10:43

Robin schreef:Jacco, dat valt wel mee. Ja wat 'men' altijd tikt om de keuze voor hem/haarzelf te rechtvaardigen en voor anderen: Dat is zo en ik zie ook prachtbolides hier op DF. Echt wel 'n stuk of > 10 waarbij dat 1M apparaat in niet eens in de schaduw staat. Jammer dan ook dat ik dáár dan niet vaak of nooit filmpjes van zie.

Worden die dan wel gebruikt waarvoor ze bedoeld zijn denk ik dan? Tja da's de vraag. Je zou denken van niet, want geen footage, maar dat kan je nog wel eens meevallen.

Ignore werkt zie ik.

Ik weet dat je mijn BX mooier vind :) en die word echt gebruikt waarvoor die gemaakt is!

Enjoy! :df: Ik kom vanmiddei nog langs Heerenveen ik zal ff zwaaien :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 30 dec 2012, 11:12

Ik weet het nog niet met die 1M's, ik ben er nog niet uit. En pas als ik er goedkeuring aan geef dan is het ook echt wat.

:lol:

Robin, je zit vaak op het randje van strafbaar gedrag. Omdat je zo makkelijk op de kast te krijgen bent schaar ik veel van je posts onder de noemer "uitlokking". En omdat de meeste vormen van uitlokking in Nederland verboden zijn ben je met strafbaar gedrag bezig. Maar vooruit, ik zal me van aangifte onthouden :wink: :D

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 30 dec 2012, 11:43

Robin, ga je de volgende drenthe toertocht ook mee gummen? André heeft zich ook wel flink vermaakt toen met de 1M.

gerardR

Bericht door gerardR » 30 dec 2012, 12:30

Waar zijn jullie dan in Drenthe wil graag langskomen en even meerijden in een 1m

Andre

Bericht door Andre » 30 dec 2012, 12:59

Gerard als je ooit in de Buurt bent van Heerenveen mag ja altijd even langskomen bij de Indoor kartbaan dan kan ik je zo een rondje meenemen. Soms is Robin er ook.

Joop

Bericht door Joop » 30 dec 2012, 13:16

Vergeet niet een paar spanbanden mee te nemen... :df:

Niks van anderen aantrekken Robin; maar knallen met dat hok!

leonard

Bericht door leonard » 30 dec 2012, 14:38

Robin schreef:M

-Relatief zuinig
)
@robin

Wat is het verbruik dan van zo'n 1M?

En omdat ik geen zin heb om alles door te lezen... zit er in een 1M een N54 of 55 motor??

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2012, 15:22

Een N54. Tussen de 1 op 5 en 1 op 10. 1 op 8 9 als je normaal doet.

Zojuist niet dus eerder 1 op 5:)

Ging prachtig vandaag. Je leert elke dag en 't regende beetje . Ideaal. Machtig mooi. Machtig mooi mavchtig mooi. Wat 'n auto en wat krijg ik 't weer in de smiezen.Ding is nog handelbaarder als ik dacht ook over de grens . :shock: Ik ga weer mee naar Papenburg (ook over de grens LOL) Andre. :df: :headbang:

Hier even wat schrale pics. Het was koud en winderig daaro, maar gottegot met > 180 daar langs is wel kicke:)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Robin op 30 dec 2012, 15:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 dec 2012, 15:24

Allejezus wat dik. :thumbup:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 30 dec 2012, 15:58

Tja, wat moet je er van zeggen. Uiterlijk moet je van houden, het lijkt net alsof het jasje wat ie aan heeft net te klein is voor al z'n spieren en dat staat hem meer dan prima. Heerlijk bommetje!

Robin

Bericht door Robin » 30 dec 2012, 16:15

Het geinige is dat het alweer ergens eind 2009 begin 2010 was dat ik dat voor het laatst deed. De auto 'doelloos' pakken op 'n zondagmorgen...met fokking kutweer.

Dat doe je gewoon niet. Is onzin. Wat heb je, als 't pijpestelen regent, koud is en 't waait als de hel, alléén in je auto te zoeken? NUL komma NUL. En de muziek schalt net zo leuk uit de stereo/headset thuis als in een auto.

Je kunt nog zeggen: die verwarmde stoelen , lekker voor je rug(wat ze ook meer dan kosten LOL)
Dat is nog wat. Maar plezierritjes? Pak nog liever de fiets of ik ga as usual wat joggen.
ofzo.

Maar nu pak ik de auto weer en ga een K(l)e(i) n Blockje om. :df:

Je zoekt de bochten weer op die er toe doen, je doet bij de auto 'n regendans die niet werkt gvd maar na 'n paar minuten waren de Goden me goed gezind en Piet Paulusma niet.

Opeens waardeer je de muziek van Garbage nog meer.

Skitterend. Alles uit (behalve sokken en onderbroek) Insturen toefje gas erop en daar ga je. Mooi mooi mooi. Minirotondes en het aan mekaar vlechten gaat al weer aardig.

Alles werkt met mekaar. Het cliché van de som der delen is meer dan de delen whatever is waar. Het is het diff de besturing , de thrust, sound en natuurlijk JIJzelf die het compleet maakt. Even gassen van bocht naar bocht en gas erop IN de bocht. Kicke.

Dit soort dingen deed ik niet met de normalere auto's. Nu weer wel. Daar gaat 't ook mede om.

En dan weer even cooling down rijden. Weer in de garage zetten omkijken en nagenieten/natikken. :hangloose:

En nu naar de bios met de vrouw & kids. :popcorn:

markk

Bericht door markk » 30 dec 2012, 16:22

> Turbo druk max 0.9 bar

Pfff, lijkt wel standaard Impreza / EVO setup.

Op naar de 1,6bar in middengebied en 1,2-1,4 op het eind van de toerenschaal kan ie ook vast wel hebben

;-)

Mark.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 30 dec 2012, 16:51

mooie foto's! en dikke auto :love:

veel plezier er mee :df:

jacobt

Bericht door jacobt » 30 dec 2012, 17:28

Robin schreef:Jacco, dat valt wel mee. Ja wat 'men' altijd tikt om de keuze voor hem/haarzelf te rechtvaardigen en voor anderen: Dat is zo en ik zie ook prachtbolides hier op DF. Echt wel 'n stuk of > 10 waarbij dat 1M apparaat in niet eens in de schaduw staat. Jammer dan ook dat ik dáár dan niet vaak of nooit filmpjes van zie.

Ignore werkt zie ik.

Wat een prachtig draadje, heb hem net helemaal gelezen, echt lachen :hosanna:
Mooie auto hoor de 1m, voor en achterkant vind ik prachtig, de zijkant iets minder.
Overigens hebben de meeste auto's wel wat minder kanten (ik wil je niet op de kast jagen :mrgreen: ), de 996 heeft een lelijke voorkant bijv.
De kleur is prachtig, had ik ook op de e30 m3.

Overigens een antwoord op je vraag of alle auto's altijd gebruikt worden waar voor ze gemaakt zijn heb ik wel. Natuurlijk niet, we rijden op de openbare weg. Volgens mij willen de meeste lezers zichzelf zien als pro driver, in werkelijkheid zal 5% echt kunnen rijden, wat dat dan ook maar inhoud. Voor de een is dat driften, voor de ander strakke lijnen.
Waar een auto voor gemaakt is bepaald zijn baasje volgens mij, hij is gemaakt voor de eigenaar die het geld er voor over heeft. Het koesteren van mooi bezit, er even naar kijken af en toe, poetsen als hij smerig is, en op straat gewoon normaal rijden ipv Andre style. Daar is toch niks mis mee? Laat je niet opjutten.
Af en toe Papenburg en een cicuitdag en jij voelt je prima in een super mooie wagen.
Blijf posten :forum:

Plaats reactie