Net terug van een heerlijke mini roadtrip in de Alpen! Een gîte genomen in La Grave waar we ons echt thuis voelden. Voor zij die La Grave niet kennen:
http://www.youtube.com/watch?v=wlNC4WBi4eM
Vanaf daar hebben we 1 dag La Grave kunnen doen. Zeer vette powder runs kunnen maken en hopen sneeuw. Nadien werden de condities op de berg te extreem dat ze de lift niet open deden. De kans op lawines in de couloirs werd te groot. We zijn dan een dag naar Les Deux Alpes en een dag Serre Chevalier gereden die elk op 20 minuten rijden liggen.
Condities in de bergen liggen nu helemaal overhoop. Er waren bergen sneeuw gevallen maar het is er momenteel even warm als in BE/NL overdag. Zelfs 's nachts vriest het niet. Dat betekent dat alle diepsneeuw ofwel pap ofwel ijzig is geworden.
Desondanks veel vette runs gedaan en veel kilometers op de sneeuw gemaakt. Ook enkele very, very close calls gehad die me aardig in mijn broek hebben doen schijten.

Het was weeral veel te kort en ik hoop zeer snel terug te gaan. De gîte "Le Rocher La Grave" is ook een absolute aanrader. Ik ga er proberen jaarlijks terug naartoe te gaan.
We hebben een 20 uur filmmateriaal met 2 GoPro's uit verschillende hoeken en een aantal foto's. Volgende maand zal ik hier eens een filmpje zetten.