Eervolle vermeldingen voor de complete redactie van EVO en natuurlijk voor Dennis Drenthe en Wouter Karssen!

Dit.Wouter81 schreef:Jeremy Clarkson, Tiff Needell en Chris Harris. In willekeurige volgorde. Verdere toelichting niet nodig, staat hierboven wel.
Jij ook bedankt voor 't mooie filmwerk.MartijnGizmo schreef:Sjoerd is ook echt een autoliefhebber, leuke vent om mee samen te werken ook!
Moet je op BNR 's naar de 'Nationale Autoshow' luisteren, daar doet 'ie het ook leuk.Godspeed schreef:Dit.Wouter81 schreef:Jeremy Clarkson, Tiff Needell en Chris Harris. In willekeurige volgorde. Verdere toelichting niet nodig, staat hierboven wel.
En inderdaad Wouter Karssen, ik vind dat hij het ook altijd leuk doet bij autoblog.
Heeeelemaal mee eens en niet alleen over historie ook van de hedendaagse autosport weet hij zeer professioneel en compleet verslag te doen. Dutch geeft inhoud aan de FP en is wat mij betreft de aanwinst vh jaar (of schreef hij in '11 ookal?)Peric schreef:Als we het over historie gaan hebben vind ik Dutch z'n stukjes ook altijd lekker weglezen. Heel erg informatief.
Ik wist dat jij die zou noemen!Snipe schreef:Er is meer op de wereld dan alleen maar zo hard mogelijk en zo dwars mogelijk gaan met de auto's waar de hele wereld al mee rijdt. Daarom vind ik de reportages van Bart Lenaerts en Lies de Mol altijd erg mooi: goed geschreven, mooie foto's en vaak een verrassende onderwerpkeuze of invalshoek.
Dat blijft een heikel thema, wat ook lastig te bewijzen is. Ferrari is daar een duidelijk voorbeeld in, maar ik vraag me af in hoeverre andere fabrikanten zich hiertoe laten verleiden. Een beetje extra turbodruk is zo geregeld natuurlijk...alt schreef:Heb over dit onderwerp niet zoveel verstand, maar (dit MOET ik even kwijt) de auto's die de heren journalisten testen zijn geen dealer auto's, maar geprepareerde show auto's die door gespecialiseerde monteurs worden opgebouwd en niet van de band komen.
Dat is volgens mij geen vergelijk.
Sorry dat moet ik even kwijt.
+10000Peric schreef:Als we het over historie gaan hebben vind ik Dutch z'n stukjes ook altijd lekker weglezen. Heel erg informatief.
Wouter81 schreef:Achterkant van het wereldje.... tja, zelf ook meegemaakt. Paar jaar motorjournalist geweest, ook de nodige Europese introducties meegemaakt. Drank, luxe diners, peperdure hotels, helicoptervluchten, cadeau's, stripteasedanseressen....
Leuk hoor maar daar moet je uiteraard wel doorheen prikken. Die stripteasedanseressen waren de volgende dag (toen ik ze weer op het vliegveld zag, onder de felle TL verlichting) trouwens ineens heel wat minder knap.
Ook briljant hoe hij bij CAR terecht is gekomen trouwens.Ron4S schreef:Georg Kacher, meest invloedrijke autojournalist ter wereld, en dat al decennia lang.
Weet vaak eerder waar een fabrikant als volgende auto mee komt dan veel managers van diezelfde fabrikant.
Hij brengt ECHT autonieuws in een tijd dat zogenaamd alles binnen 10 seconden op het internet staat. Hij was ook degene die destijds (jaren 80-90) dagen in bomen zat om bv als eerste de nieuwe Golf op foto te krijgen, hij deed alles voor een primeur. Alle autofabrikanten vrezen zijn oordeel en zijn pen. Hij is niet beïnvloedbaar en staat mede door dat al zo lang vol te houden op een apart voetstuk. Fabrikanten vragen hem regelmatig om raad en advies bij de ontwikkeling van nieuwe modellen.
Lees eens een aantal artikelen en tests van hem in Car (of Autobild), voor mij mede de reden al meer dan 15 jaar elke maand de CAR te kopen. Misschien niet zozeer omdat hij het mooiste schrijft van allemaal, maar doordat hij bijna altijd iets schrijft dat ik tot dat moment nog nergens anders kon lezen, ook niet op internet.
Komt uit dit artikel over de geschiedenis van CAR, het beste autoblad ter wereld (nou ja, met Evo en Octane dan):They were thrown off Millbrook, berated at MIRA and, while snooping around Jaguar’s factory between shifts, lifted the cover of a prototype car. They were hunting for the replacement for the E-type. Nichols found it. He had indeed lifted the covers on the Jaguar XJ-S, the first-ever journalist to see it. But he didn’t know it. ‘Nah. Too ugly,’ he commented, although a few snaps were taken just to be on the safe side. It was one of his few errors of judgement. Another was to rebuff the initial efforts of an Austrian student who stopped at CAR’s office to enquire about freelance work in 1974. It was gigantic Georg Kacher’s first face-to-face with CAR.
Undeterred Kacher came back the following year. ‘They’d just had a fire in the office and a lot of manuscripts were burnt,’ Georg says. ‘They had six days to deadline. “If you’re worth a pinch of salt, you can write a story now and if it’s any good we’ll run it,” Nichols said. So I sat down and wrote about driving a Peugeot 405 to Iran and selling it. There wasn’t a single photo. I didn’t bring my photos with me. They used illustrations.’
Kacher has contributed to every issue since ‘apart from one or two in the very early days’. When our European editor graduated from university, he ‘enjoyed the work so much I never contemplated doing anything else’.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten