Robin schreef:Ik zat zo te denken. Kox rijdt niet op de limiet, houdt de boel heel, mooi voor importeurs/AV en materiaal en wordt nog eens gevraagd dit te doen. Nu hoop ik dat Kox niet thuis op 'n belletje van AV zit te wachten ergens in 't najaar. Oftewel hoe belangrijk is 't voor hem , autosporttechnisch en financieel. HIj doet 't uit beleefdheid denk ik?
Dan kwam ik op 'n andere fabrieks-broodrijder Bruno Spengler die de M135i kastijdt alsof er geen morgen is. OK hij is fabriekrijder in een soortement Formulewagen met 'n slihouet/dak erop. Ook strak rijden gewend in de DTM, dat is geen 4 wiel driftwerk meer zoals 25 jaar terug. Die gooit en smijt met die kar. Niet van hem. Van de zaak en voor de marketing van BMW etc. Maar toch.
Twee: toprijders Kox en Spengler en de één laat meer zien dan de ander. Coronel had ik ook die AV Supertest willen zien doen. Verstappen heeft 't eens gedaan toch eind jaren 90 begin '00...met die M Coupé weet ik nog.
Ik ben wel > 20 jaar abonnee geweest, maar sinds 2008 ofzo niet meer.
Alle jongens die je noemt zijn pro's. Ze doen wat je ze vraagt. Als je Coronel inhuurt dan doet 'ie wat je zegt, dus dan kan hij ook bescheiden en serieus zijn. Laat je hem vrij, dan krijg je een enthousiastere Tom te zien. Daarnaast is hij loyaal aan zijn opdrachtgever. Hij werkt op zo'n dag onder jouw vlag. Veel anderen gaan meteen met hun eigen naamkaartjes wapperen als ze potentiele sponsors of opdrachtgevers treffen. D
Sprengler idem dito. Dat is irl een hele bescheiden jongen, bijna verlegen, maar geef je hem een podium of draait het om competitie, dan kan hij de knop omzetten. Leuk en bijzonder om mee te maken. Tomczyk is ook zo. En zo kennen we er wel meer.
Kox doet zijn ding, daarmee verdient hij al jaren een topsalaris, dus waarom zou hij zich gaan gedragen wat niet bij hem past? Dan moet je maar een ander inhuren denkt hij dan. Overigens kan hij wel driften hoor, maar voor hem is dat tegennatuurlijk omdat hij dag in dag uit niets anders doet dan net onder de grens te rijden. Die knop zet je niet zo makkelijk om. Nogmaals, die auto's waarin hij rijdt (en die hij afstelt!) hebben een extreem kleine sliphoek. Daarom zijn ze zo snel, vooral op lange afstanden icm downforce. Dan blijven zijn banden langer goed, rijdt hij minder schade en hoeft 'ie minder vaak de pits in. Een maatje van mij rijdt ook zo en die heeft ook nog nooit betaald om in een raceauto te rijden. Dat soort jongens worden gevraagd. Want juist zij vallen op.