Vorige winter de S50 erin gehangen en het afgelopen jaar best wat plezier gehad. Inbouw was na de M50 niet heel lastig, hier en daar een aanpassing en gaan.
Expres behoorlijk stil gehouden zodat Zolder ook geen problemen geeft.
Dit was trouwens belachelijk vet, trappen in het donker, eens moest de eerste keer zijn. Inmiddels ligt de auto volledig uit elkaar voor winter onderhoud.
- Binnenkant opnieuw gewit.
- Accu verplaats naar achter de passagier.
- Ivm de benzinecatchtank de hoedenplank en achterbank netjes afgewerkt (brandvertragend en optisch mooier).
- Stuur verlaagd.
- Display en meters om deze reden verplaatst.
- Nieuwe achterruitjes.
- Achterklep vervangen door een stalen met spoiler (nog ongespoten, als test).
- Hardere veren rondom.
- Nieuwe draagarmen voor met nieuwe draagarmbussen.
- Opnieuw gelijnd en uitgewogen.
- Anti knockback springs in de klauwen.
- Wielkuipen gespoten.
- Bedrading wat netter gemaakt.
- Extra kopontluchting + catchtank.
Heeft even geduurd maar gisteren weer eens gereden. Mooie dag gehad op Zolder bij Skylimit Events.
We lopen nog steeds tegen redelijke knockback aan al valt dit op te vangen door na een bocht even het pedaal aan te tikken. An sich niet erg maar het geeft minder vertrouwen dus we oriënteren wel om een betere oplossing te vinden.
De druk die zich ontwikkelt in de kop lijkt nu beter afgevoerd te kunnen worden. Af en toe nog wel merkbaar maar aanzienlijk minder.
Het onderstel is behoorlijk verbeterd. Turn in is zoveel beter, nu een beetje spelen om de achterkant mee te laten spelen. Qua banden twijfelen we nu nogal waar we nu mee verder gaan. Nieuwe slicks vind ik minder interessant, oude slicks is over het algemeen troep en Toyo's zijn leuk maar lijken met de maat waarop we reden (205/15") behoorlijk warm te worden. Wellicht eens proberen of 225/17 pasbaar te maken is.
Twee foto's en een testfilmpje :
Om een te hoge temperatuur te voorkomen was het wat shortshiften. Het filmpje was van het begin van de dag toen we de auto continue aan het afstellen waren. Uiteindelijk ging het allemaal wel wat rapper maar halverwege de eerste of tweede sessie was de batterij al leeg helaas.
Daar heb ik al eens naar gekeken, zeker op het lijstje maar niet aan de bovenzijde. Het is inderdaad een behoorlijke schakelweg, vooral naar 5 is een aardig eind. Het is een shortshift maar met de pooklengte wil het nog wel een stukje moeten overbruggen.