En als ik als eerste zeg dat opvoedkampen geen slecht idee zijn is het niks.Bram schreef:Zit wat in.
Toen ik nog jongeren op de kazerne tot soldaat opleidde, kwamen ze de eerste dag met veel praatjes, stoere kapsels, petjes, oorbellen/knopjes en kleding binnen. Soms nog een grote bek ook.
De dag erna gingen we kleden, eenieder datzelfde camo pak aan, je haren normaal doen of naar de kapper (we bleven daar gewoon over zeiken en enigszins belachelijk maken), piercings uit et voila, de grote bakkes is weg en ze gaan meedraaien want ze zijn ineens een stuk minder stoer, aangezien ze allemaal een stukje identiteit in hebben moeten leveren.
Lui die dat niet voor elkaar krijgen doen we even naar pedagogisch verantwoord naar rechts richten door middel van een gesprek met waarschuwing, derde keer dat zo'n officieel gesprek nodig was werd betrokkene met al zijn spullen over het hek gesmeten
Nee elke keer maar alleen mijn naam aanhalen over het doodschieten, ben hier zeker niet de enige die er zo over denkt.
Maar antwoord geven op vragen doe je al helemaal niet.
Nee geef ze nog een bakkie thee en een wijzend vingertje

Dan komt het helemaal goed met deze zielige jongetjes, ze hebben gewoon wat hulp nodig

Ik snap echt niet dat mensen nog steeds zo naief zijn dat een gesprekje en evt 2 jaar straf helpt, hoelang geleden is het dat heel Nederland verontwaardigd was vanwege het eerste slachtoffer van zinloos geweld?
Hoeveel incidenten zijn er sindsdien geweest?
Bij hoeveel van die incidenten waren er (medelanders) betrokken?
Wat is er veranderd in de aanpak of straffen sinds het eerste slachtoffer?
NIKS< NADA< NOPPES
Het wordt dus alleen maar erger met de geitenwollen sokken aanpak.