Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Bericht door Luco » 07 dec 2012, 19:28

Bram schreef:Zit wat in.

Toen ik nog jongeren op de kazerne tot soldaat opleidde, kwamen ze de eerste dag met veel praatjes, stoere kapsels, petjes, oorbellen/knopjes en kleding binnen. Soms nog een grote bek ook.

De dag erna gingen we kleden, eenieder datzelfde camo pak aan, je haren normaal doen of naar de kapper (we bleven daar gewoon over zeiken en enigszins belachelijk maken :verveeld: ), piercings uit et voila, de grote bakkes is weg en ze gaan meedraaien want ze zijn ineens een stuk minder stoer, aangezien ze allemaal een stukje identiteit in hebben moeten leveren.

Lui die dat niet voor elkaar krijgen doen we even naar pedagogisch verantwoord naar rechts richten door middel van een gesprek met waarschuwing, derde keer dat zo'n officieel gesprek nodig was werd betrokkene met al zijn spullen over het hek gesmeten :mrgreen:
En als ik als eerste zeg dat opvoedkampen geen slecht idee zijn is het niks.
Nee elke keer maar alleen mijn naam aanhalen over het doodschieten, ben hier zeker niet de enige die er zo over denkt.

Maar antwoord geven op vragen doe je al helemaal niet.
Nee geef ze nog een bakkie thee en een wijzend vingertje :thumbup:
Dan komt het helemaal goed met deze zielige jongetjes, ze hebben gewoon wat hulp nodig :kotsen:

Ik snap echt niet dat mensen nog steeds zo naief zijn dat een gesprekje en evt 2 jaar straf helpt, hoelang geleden is het dat heel Nederland verontwaardigd was vanwege het eerste slachtoffer van zinloos geweld?
Hoeveel incidenten zijn er sindsdien geweest?
Bij hoeveel van die incidenten waren er (medelanders) betrokken?
Wat is er veranderd in de aanpak of straffen sinds het eerste slachtoffer?

NIKS< NADA< NOPPES
Het wordt dus alleen maar erger met de geitenwollen sokken aanpak.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 dec 2012, 20:43

Ik twijfel aan de praktische uitvoerbaarheid en geef al meerdere keren aan het ook niet te weten. Maar strafkampen of erger lijken me sowieso niet passen binnen Nederland. Dat jij dat dan opvat als de thee drinken en vinger oplossing, prima.

Shakes

Bericht door Shakes » 07 dec 2012, 20:56

Heren, zolang er van "hun" kant geen enkel voorstel komt omdat er voor hen geen enkel probleem is kunnen jullie door blijven fantaseren en met ogenschijnlijk leuke ideeen komen maar dat heeft 0.0 zin.

Succes verder.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 07 dec 2012, 21:09

:mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 07 dec 2012, 21:48

Shakes schreef:Heren, zolang er van "hun" kant geen enkel voorstel komt omdat er voor hen geen enkel probleem is kunnen jullie door blijven fantaseren en met ogenschijnlijk leuke ideeen komen maar dat heeft 0.0 zin.

Succes verder.
Spijker. Kop. Slotje?

dvh

Bericht door dvh » 11 dec 2012, 20:46

dvh schreef: En Luco, jij woont nu al een aantal jaren in de gemeente Aalburg.
Ik hoef jou niet te vertellen hoe de jeugd zich gedraagt in Wijk en Aalburg, Veen, Heusden ect.
Dat zijn nou niet bepaald de liefste jongetjes, over het algemeen gesproken.

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... l#comments
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2114 ... lmd__.html
http://www.omroepbrabant.nl/?news/18452 ... oeten.aspx
http://www.omroepbrabant.nl/?news/18433 ... Bosch.aspx

Wederom een dieptepunt.

Luco

Bericht door Luco » 11 dec 2012, 20:55

raadsleden die agenten gaan schoppen, het moet niet gekker worden.

peu 207

Bericht door peu 207 » 11 dec 2012, 23:20

en wat voor raadsleden he!!! aalburgse alliantie schei uit man de grootste crimi in de politiek!

TLRS

Bericht door TLRS » 12 dec 2012, 00:06

Even los van de vorige 10 pagina's (te lui om alles te lezen)

Is voetbal het probleem? Ja, het is extremisme als je het mij vraagt. Winnen is het enigste wat telt, net zoals op de TV dus een grote bek en te pas en onpas proberen 'winst' te halen, net als op TV. Volgens mij gewoon ontzettend vaak niet gecorrigeerd of juist zelfs gesteund.

Hard straffen is net als pk's, het 'verkoopt'. Hard straffen zie ik als een vorm van extremisme. Maar dat klopt niet natuurlijk, extremisten staan altijd in het nieuws met een doek op hun hoofd ergens in de desert :coffee:

Om maar eens en paar wijze quote's uit de cabaret te bezigen:

"Elke generatie krijg de jeugd die het verdient"

Fragmentje van Steve Hughes.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 dec 2012, 11:18

IMHO is dit een veel groter issue als alleen integratie en voetbal.

Die Marrokanen waren inderdaad geen lieverdjes maar dat waren bijvoorbeeld de jongeren in Haren ook niet. En daar heb ik geen Marrokanen op TV gezien.

Dit is niet zozeer een integratieprobleem maar iets wat speelt over de gehele Nederlandse maatschappij. Het publiek op DF zijn over het algemeen welgestelde Nederlanders met een behoorlijk inkomen, er zijn ook groepen Nederlanders waar de meesten zich niet mee willen identificeren, de bekende Henk & Ingrid. De Nederlandse jongeren in die sociale klassen gedragen zich doorgaans net zo kansloos. Of om maar even terug te komen bij voetbal, kijk even naar het publiek welke aanwezig is bij de zoveelste voetbalrel, toch veelal blank.

Dit afschuiven op integratieproblemen is iets te makkelijk vind ik.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 12 dec 2012, 11:22

het probleem wat we nu hebben is nu eenmaal niet op te lossen, ook niet met surrealistische strafkampen, dat moeten we accepteren. Het doel moet zijn om volgende generaties een betere kans te geven, maar hoe, dat weet ik ook niet.

Ik ben dit jaar in Marokko geweest en daar was zo'n mega kloof qua alles, cultuur, normen en waarden, gedrag, logica, noem maar op. Niet per se beter of slechter, maar giga anders als wat "wij" gewend zijn.

Nu kan ik me voorstellen als je dan in Nederland geboren wordt en je ouders spreken de taal niet en doen min of meer hetzelfde als daar en passen ze zich niet echt aan aan de nieuwe samenleving en komen in wijken te wonen met vooral lotgenoten, dat je dan tussen thuis en de maatschappij waar je als jeugd in terecht komt zo een enorme kloof hebt, welke je beide maar half begrijpt, dat je daar vreemde reacties op geeft en je af gaat zetten tegen beide.
Daar hebben ze hele andere normen en waarden als hier en dat levert een reactie op, die is voor elke groep weer anders.

Ik keur het niet goed en stoor me ook vaker, maar begrijp soms wel dat er reacties komen van die groepen mensen. Wellicht zit er in de genen en normen en waarden van Marokkanen meer agressie in gemapt (om bij auto termen te blijven) dan bij andere groepen zoals Chinezen of Turken, waardoor hun reactie op de moeilijke situatie agressie met zich meebrengt en bij Chinezen of Turken misschien juist het tegenovergestelde. Misschien geven sommige groepen mensen van nature wat sneller op of hebben sommige groepen juist van nature meer een hardwerkend karakter (mijn indruk van Chinezen in het algemeen)

Ik weet het ook niet, maar de oplossing is niet aaien en ook niet overmatig straffen, babbelen werkt ook niet, terugsturen is natuurlijk één oplossing, maar dat is net als een auto met een fout in de motor verkopen, het probleem is weg bij jou, maar niet opgelost.
Daarnaast kun je de jongeren die hier geboren zijn simpelweg niet terugsturen, waar wil je ze naartoe terugsturen, ze komen hier vandaan...

Opvoedkamp klinkt geweldig, isoleren van de cultuur van de niet aangepaste ouders, maar dat is weer theorie en niet uitvoerbaar/ politiek mogelijk. Als dat ooit zover komt moeten er eerst veel meer slachtoffers gaan vallen en wat mij betreft dan graag voor alle afkomsten, óók die verrekte witte hooligans, die moesten ze wegsturen...zelfde probleem weer, waarheen?

Het probleem ligt bij alle bevolkingsgroepen, ook de Nederlanders, maar sommige groepen ligt de frequentie wat hoger en dat komt ergens door, daar is niet zomaar een oplossing voor te bedenken...

allen

Bericht door allen » 12 dec 2012, 13:25

Ben zelf nooit in Marokko geweest, maar als de kinderen daar net zo zijn als het opvallende gedeelte van de Marokkanen (inclusief mensen als Badr) heb ik weinig trek in een vakantie daar. In alle culturen heb je rotte appelen, maar bij sommigen lijkt het wat 'te' opvallend aanwezig.

Dat gezegd te hebben, kon ik wel er wel een paar die eigenlijk alles behalve agressief waren. Die spraken overigens ook Nederlands zonder dialect. Wonderbaarlijk bijna...

Shakes

Bericht door Shakes » 12 dec 2012, 14:13

Je hebt Rif en de rest van Marokko he.....

Plaats reactie