Ariel Atom 2 Supercharged. 205 is ook weer weg...
- dvh
Re: Ariel Atom 2 Supercharged. Plastidip wielen pag 5
Ziet er goed uit !
- Petrolhead Tom
-
Ik heb m fullscreen gekeken op 1080P en ik vind het trillen zeker niet vervelend (heb m niet helemaal bekeken dus misschien is t aan het einde erger
)...
Gaaf apparaat!

Gaaf apparaat!
- Roy RS
Ruud schreef:Ik heb m fullscreen gekeken op 1080P en ik vind het trillen zeker niet vervelend (heb m niet helemaal bekeken dus misschien is t aan het einde erger)...
Gaaf apparaat!
Nee voor het beeld is het geen probleem, want hij zit op het chassis, maar je hoort altijd wel ergens een plaatdeel trillen, wat ervoor zorgt dat je het motorgeluid en de supercharger nauwelijks hoort, dat vind ik zonde, want niks zo leuk als comments van "heuj, wasda voor ding, klinkt als een electro kar"
Zelf hoor ik niet veel van de trillende plaatjes, maar op de camera wel, misschien koop ik een externe microfoon die ik dan ook aan het chassis bevestig, maar uit de wind. Geen idee of dat helpt. Het gebrek (afwezig zijn) van isolatie zorgt gewoon dat sommige delen resoneren omdat ze simpelweg staal op staal gepopt of geschroefd zijn. Zelf hoor je dit niet omdat je toch in de wind zit en met je kop recht onder de aanzuiging van de supercharger...
-
Externe microfoon is sowieso de enige goede oplossing voor filmen in de rijwind.
Kun je die ook nog ergens wegwerken waar je de SC goed hoort

- Roy RS
Ruud schreef:Externe microfoon is sowieso de enige goede oplossing voor filmen in de rijwind.
Ja dat klopt, maar ik verander nogal eens de locatie van de camera en als er dan zo'n microfoon aan bungelt moet je die weer meeverplaatsen en hangt er weer een draad meer aan de auto, vind ik allemaal zo lastig en irritant. Wellicht houd ik het bij slecht geluid, kost minder moeite...film toch al niet zo vaak, we zien het volgend jaar lente wel, eerst maar eens de auto in de juiste kleuren krijgen deze winter.
- Petrolhead Tom
Hero3 aanschaffen met een goed statief op rubber gemonteerd? Moet toch het nodige schelen zou je denken.
-
Met het wifi-bacpac kun je een bluetooth mic aansluiten heb ik ooit eens gelezen.
Of is er niet een draadloze mic waarvan je de ontvanger op de cam aan kunt sluiten?
Of is er niet een draadloze mic waarvan je de ontvanger op de cam aan kunt sluiten?
- Petrolhead Tom
Lijkt me helemaal niets. Onnodig veel kans op vertraging. Liever een mic zo wegwerken dat hij niet nat kan worden en het draadje iedere keer aansluiten.
- Roy RS
draadloos is geen optie op mijn camera, maar ik zie dat een bedraad microfoontje maar 25 euro kost, dus dat kan ik altijd eens proberen.
- WJ
Paar van die klitteband dingetjes erbij, buizen genoeg om het kabeltje langs te laten lopen en vast te maken, elke keer weer anders.

- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Volgens mij was ik in beeld...
Weet je nu al wat dat spul doet als je velg warm/heet wordt ??, ik kan mijn velg niet aanraken na 20 min. circuit.....zou zonde zijn als er dan 4 hoopjes gesmolten plastidip in de pitsstraat liggen...
Alex,

Weet je nu al wat dat spul doet als je velg warm/heet wordt ??, ik kan mijn velg niet aanraken na 20 min. circuit.....zou zonde zijn als er dan 4 hoopjes gesmolten plastidip in de pitsstraat liggen...

Alex,
- Roy RS
Alexsti schreef:Volgens mij was ik in beeld...![]()
Alex,
Hmm, weet ik nog niet zo zeker, maar het zit wel enkel aan de buitenzijde van de velg, de binnenkant was al donker van zichzelf. Dus dat zie ik dan vanzelf als het gaat bubbelen ofzo. Daarbij ben ik toch al niet zo'n circuitbeest als sommige andere hier, ik kom er misschien 2x per jaar, dus die hitte zal bij mij toch wel los lopen.
- Petrolhead Tom
Om eerlijk te zijn vraag ik me ook af of je een Atom als voorbeeld moet nemen. Zo'n Atom is helemaal open. De warmte van de velgen wordt dus ook vele malen efficienter afgevoerd omdat de wielen vol in de rijwind zitten. Ik denk dat de velgen van een auto met conventionele carrosserie veel meer toonaangevend zijn voor het blijven zitten van de verf of niet.Alexsti schreef:Volgens mij was ik in beeld...![]()
Alex,
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Op de 205 gaat het prima, die velgen zijn al een aantal keren goed heet geweest en aan de Plastidip is nog niets te zien/merken dat het zo warm is geweest
- Roy RS
ik ga het wel zien, ik heb er nog niks over gevonden, dus zal het wel loslopen, half Amerika rijdt ermee...ook al wordt daar over het algemeen nogal laf gereden, daar zullen ook wel circuitdudes tussen zitten.
Hoe dan ook, zolang het alleen de dip is die smelt en niet mijn wiel, dan keur ik het sowieso goed!
Het zal wel dik staan denk ik, ze zijn echt mooi geworden! (anders had ik het er ook zeker weer afgehaald)
Hoe dan ook, zolang het alleen de dip is die smelt en niet mijn wiel, dan keur ik het sowieso goed!
Het zal wel dik staan denk ik, ze zijn echt mooi geworden! (anders had ik het er ook zeker weer afgehaald)
- Roy RS
zo moet het een beetje worden, dit is dan wel een 3,5 dus ik heb andere windbescherming en niet deze lampen. Ik weet nog niet of ik de "motorkap" en luchthapper glans of mat zwart maak.

- Petrolhead Tom
Plastidip het geel zwart. Dan ben je er toch? Misschien met glossifier eroverheen en anders mat laten. Ben je het zat en wil je de bumblebee looks terug heb je dat ook zo voor elkaar. 

- Roy RS
Petrolhead Tom schreef:Plastidip het geel zwart. Dan ben je er toch? Misschien met glossifier eroverheen en anders mat laten. Ben je het zat en wil je de bumblebee looks terug heb je dat ook zo voor elkaar.
dat wil ik iig proberen omdat ik toch nog 2 bussen overheb. Als het dan niet mooi dekt of je strepen ziet van het spuiten, dan weet ik iig hoe het oogt op mijn auto en kan ik alsnog laten wrappen! Best wel leuk dat plastidip, kun je voor weinig toch wat dingetjes proberen.
(ondanks dat ik zag dat het in Amerika 3x goedkoper is...marges zullen goed zijn in Nederland)
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik zou de delen mat spuiten
- Roy RS
achterste plaatdeel maar eens geprobeerd te dippen en is verrassend mooi geworden al zeg ik het zelf. Deze week maar eens aan de gele delen beginnen en zien hoe dat gaat...
Als het allemaal zo wordt dan vind ik het wel lollig om elk jaar of voor speciale gelegenheden een ander kleurtje op de gekleurde delen te zetten!

Als het allemaal zo wordt dan vind ik het wel lollig om elk jaar of voor speciale gelegenheden een ander kleurtje op de gekleurde delen te zetten!
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
That's the plastidip spiritRoy RS schreef:Als het allemaal zo wordt dan vind ik het wel lollig om elk jaar of voor speciale gelegenheden een ander kleurtje op de gekleurde delen te zetten!

- frank de jonge
Dat zier er wel erg mooi uit zo!
- Roy RS
Re: Ariel Atom 2 Supercharged.
de luchthapper bovenop is nu ook zwart (van buiten dan he) Ik blijf me verbazen over dat plastidip spul, de finish is helemaal egaal, zelfs als je tijdens het werk wat twijfels hebt...Ik had niet verwacht dat ik zulke grote plaatdelen zelf egaal zou krijgen met een spuitbusje!
Het heeft wel altijd iets of wat van structuur, maar dat heeft ook wel weer wat en volgens mij is dat altijd zo.
- GTRene
ziet er idd wel goed uit