Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie

Welke kies jij? Toyota GT86 of de Subaru BRZ

Toyota GT86
71
48%
Subaru BRZ
77
52%

Totaal aantal stemmen: 148

Erik
Auto: BMW ///M

Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ

Bericht door Erik » 08 dec 2012, 00:01

Laat dat maar aan Subaru over......

Die 100kg so what als jij een avondje hebt getafeld bij de chinees, en je met je 3 onderkinnen plaats neemt in dat gebakje, is de balans sowieso al voor goed verkloot. :kikker:

Die 100kg denk niet dat je dat zomaar gaat redden trouwens.

:swinging:

Maar laten we nu eerlijk zijn. Een 1350kg wegende RWD met 300pk en 400Nm is dat behelpen dan ? Als je onderstel ok is, gaat dat niet ten koste van agiliteit, insturen, weggedrag. Of is alles boven de 1200kg nu opeens suboptimaal ? Want dan kunnen we de BMW bukake hier van afgelopen jaren ook wel met terugwerkende kracht gaan editten :bag:

Ik denk trouwens dat hij sub 1300 blijft. Kun je er nog een paar kuipen, en lichte velgen onder slingeren en kijk dan eens :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 dec 2012, 00:38

Jongens, look no further, koop maar gewoon een BMW, Volkswagen of Audi en doe je kunstje net als de rest in rechte lijn.

Als je die pk's zo nodig hebt dan ben je het lage zwaartepunt en de 1220 kg niet waard.

Erik

Bericht door Erik » 08 dec 2012, 01:29

Heb in deze gereden (BRZ) en dat was gewoon kut, ja het stuurt goed en remt redelijk, maar je ergert je de hele tijd op de openbare weg gewoon kapot aan gebrek aan koppel/vermogen, en niet een beetje ook, gewoon kut. en om nu te zeggen oh oh oh oh wat een verschil zeg dat wagen gewicht vergeleken met mijn 130kg zwaardere WRX, echt niet, dat verschil trek je er op de openbare weg helemaal niet uit, ja soms, maar je rijd meestal normaal en soms kun je je gang gaan, heel soms. En zoals JC zegt, meestal ben je niet als laatste weg, maar vaak genoeg wel kan ik je vertellen. Eerste de beste tditje van een tandeborstel verkoper laat je vertwijfeld achter in een toefje dieselroet, ja sorry hoor, dan is het feit dat hij zo goed instuurt en hoekt, al snel een excuus geworden om de slechte prestaties te verbloemen.

Ik wacht wel af tot ie er is.
En tot die tijd laat ik het speculeren wel aan Hielke over, die is daar schijnbaar beter in dan ik :bag:
:beer:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2012, 09:43

Mij gaat het nog niet eens om het rechtuitbranden, het frustreert gewoon dat je de auto constant op 10/10 moet rijden om het onderstel een beetje te prikkelen. Maarja, Hielke.

Erik

Bericht door Erik » 08 dec 2012, 13:53

Wat Martijn zegt, die auto moet je uitwringen om hem uitdagend te krijgen.
En dat ging bij mij binnen 10min vervelen.

Hielke

Bericht door Hielke » 08 dec 2012, 14:10

Ik hoef mijn Mazda'tje met 115 pk nooit uit te wringen om 'm uitdagend te maken.

Waar ligt dat dan aan? Ben ik snel uit te dagen? Is de wegligging van de auto zo belabberd dat 't snel uitdagend wordt? Zoek ik de uitdaging niet rechtelijnacceleratie? Zoek ik de uitdaging in agiliteit en stuurprecisie?

Misschien moet je gewoon accepteren dat je minimaal 300 pk nodig hebt om de kont die dingen te laten doen die je leuk vindt. Of dat je je thrill's uit het voorblijven van potente diesels op vierbaanswegen haalt. Accepteer in dat geval dat zo'n auto niet jouw cup of tea is. Maar probeer er met opvoersets niet dat van te maken waar ie in de basis niet voor gebouwd is.

GTRene

Bericht door GTRene » 08 dec 2012, 14:15

Afbeelding

foto ff van Koens site af gehaald, die was in Essen en heeft wat fraaie platen geschoten>>

https://skydrive.live.com/?cid=2A6E45DA ... FF%2125755

Joy

Bericht door Joy » 08 dec 2012, 14:31

Ik hoef mijn M3 met 286 pk nooit uit te wringen om 'm uitdagend te maken.

Waar ligt dat dan aan? Ben ik snel uit te dagen? Is de wegligging van de auto zo belabberd dat 't snel uitdagend wordt? Zoek ik de uitdaging niet in stuurprecisie of agiliteit? Zoek ik de uitdaging in een gemakkelijk naar de hand te zetten auto en prettig acceleratievermogen?

Misschien moet je gewoon accepteren dat je met meer vermogen, zonder als een malle op de grens te moeten rijden, fijn met de kont kunt sturen zonder het amechtige gevoel van een koppelarm blok. En dat je door dat extra vermogen in het dagelijkse verkeer overal tussendoor weet te manoeuvreren zonder telkens terug te moeten schakelen. Accepteer in dat geval dat zo'n auto niet jouw cup of tea is. Maar probeer er met negatieve uitlatingen niet telkens op te hameren dat wat buiten je eigen straatje valt per saldo kansloze keuzes zijn.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2012, 14:42

Afbeelding

Erik

Bericht door Erik » 08 dec 2012, 15:00

I second that Joy.

Hielke, ga eens rijden in dat hok, ipv droogneuken en klaar komen op cijfertjes en gelul van anderen.

Verder quote ik nog even:

Probeer er met negatieve uitlatingen niet telkens op te hameren dat wat buiten je eigen straatje valt per saldo kansloze keuzes zijn.

Doe je best Hielke, je kunt het !

:beer:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 dec 2012, 16:04

Wacht even, over welke auto ben ik op deze laatste pagina's nou negatief? Precies, over geen enkele!

Ik reageer simpelweg op de negatieve uitlatingen van een aantal mensen die stellen dat de Toysub te weinig vermogen heeft.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2012, 16:50

Nee, je reageert alleen om te laten weten dat je altijd gelijk hebt. :tong:

allen

Bericht door allen » 08 dec 2012, 16:59

Sinds de Forester ben ik heel anders gaan denken over auto's. Als daily wil je vooral koppel hebben. Dus plemp die turbo er maar gewoon op!

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2012, 17:01

Allen, look no further, koop maar gewoon een BMW, Volkswagen of Audi en doe je kunstje net als de rest in rechte lijn.

Als je die pk's zo nodig hebt dan ben je het lage zwaartepunt en de 1220 kg niet waard.

allen

Bericht door allen » 08 dec 2012, 17:20

Ik heb daarom ook een niet verlaagde lwb Transporter. :blink:

Hielke

Bericht door Hielke » 08 dec 2012, 17:22

MartijnGizmo schreef:Nee, je reageert alleen om te laten weten dat je altijd gelijk hebt. :tong:
Daar heb je ongelijk!

Ik heb bijna altijd gelijk!

:lol:

Maar als je 'm met een daily gaat vergelijken, ja, dan is zelfs m'n Punto de betere auto.

Erik

Bericht door Erik » 09 dec 2012, 13:51

als je hem met een fun auto gaat vergelijken is hij niet te duur
(zonder kenteken besteld in buitenland)

Erik

Bericht door Erik » 10 dec 2012, 23:51

475pk en dito Nm (omdat de bak zeker niet meer aan kan) op E85, de dyno staat op Nasioc.
Let svp niet op het rijgedrag, daar krijg ik ook redelijk jeuk van :coffee:
Voor diegenen die crawford niet kennen, dankzij Crawford kennen we de gymkhana filmpjes van Ken Block.
Een zeer professionele tuner uit de states.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ykX-QmNr ... r_embedded[/youtube]

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 dec 2012, 00:22

Dat lijkt me dan weer wat teveel van het goede, zoals de bestuurder fraai demonstreert... :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2012, 10:02

klinkt lekker, bovendien alsof de motor het makkelijk af gaat en de auto goed reageert op het gas.
kortom, nice.

Erik

Bericht door Erik » 11 dec 2012, 19:52

Is een 2liter met twin scroll turbo voor de motor gemonteerd.
De dyno ziet er zo uit, fokking impressive (zie de spool, voor een dergelijke grote turbo deze spool uit een 2 liter)
De cheat is dat hij op E85 is gemapped, maar goed, zal op ron98 nog altijd ca 400pk doen.
En dat vind ik nog steeds wat fors, ik denk dat 300-350 meer dan zat is, met 400Nm max koppel.
Die kerel die hierin rijd verdient een tik op zijn neus, wat een onwezenlijke mongol, slaat gewoon nergens op dit, verkrachten van de techniek.
Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 11 dec 2012, 20:00

350pk is idd al een heel stuk levendiger en 'voldoende' om het gat op te vullen en de techniek betrouwbaar te houden lijkt me.

de foto werkt trouwens niet, althans niet met mijn instellingen op de pc welke ik niet meer weet hoe die staan :mrgreen:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 dec 2012, 20:07

Ik word al misselijk als ik naar het filmpje kijk.. Laat staan er bij in zitten.. Maar vet gebakje! Klinkt lekker en zo te zien genoeg power. :D

Erik

Bericht door Erik » 11 dec 2012, 21:09

ow ik zie die dyno gewoon

TLRS

Bericht door TLRS » 11 dec 2012, 22:57

De GT86 is in mijn ogen niet gemaakt voor een turbo en sommige zullen het met me eens zijn, de meesten kennelijk niet.

Eindelijk zijn ze zo verstandig geweest om een auto op de markt te zetten die niet om rondetijden gaat of voor de power. Draai het eens om.. als je met zo'n auto vermogen te kort komt..rijd je op de verkeerde wegen?! Wat zijn de leukste auto's om mee te rijden en met name om te sturen? Als ik rondkijk, meestal kan ik eruit opmaken dat power niet altijd voorop staat, soms juist het tegenovergestelde. Minder power = meer volgas. En welk blok klinkt er nou niet lekkerder onder vollast! Dat is iets waar ik me in elk geval heel erg in kan vinden. Wel lieft een blok die je het idee geeft dat ie zin heeft. Dus linear of progressieve afgifte bij voorkeur. Okay, als daily is het lekker dat je ook met koude motor soepel mee kan in het verkeer. Dus een 1.3 isn't gonna cut it.. fair enough.. in mijn ogen nog steeds geen reden voor tich pk.

Het voelt niet als 200 pk? kijk dan praat je over wat anders denk ik. Want dat gevoel had ik ook wel. Ik dacht 'torretje niet los, automaat (..), misschien euro 95 dus regelt terug? Maar misschien ligt het 'probleem' dieper en moet er gewoon een ongecompliceerd en lichter vliegwiel in. Misschien wat minder demping/zachte rubbers in de aandrijflijn? Volgens mij heb je dan een heel andere sensatie :df:

En in die trend.. natuurlijk een knap uitlaat systeem en liefst itb's, als ze dat geneuzel met directe injectie onder de knie hebben. Misschien nog wat kleinigheidjes zoals het stuur wat dichterbij krijgen, een short shifter en misschien wat meer aanzuiggeluid. Gewoon wat meer leven, geen gefluister maar praten so to speak.

Vervolgens heb je een auto zonder macho of patser imago, zonder peperdure rekeningen (ga ik van uit), betrekkelijk betaalbaar in aanschaf, geen gekloot met targa rubbers of cabriokappen ($$$, minder stijf), een redelijke kofferbak.. een soort van achterbank, achterwielaandrijving, niet te zwaar en een lekkere handbak. En als ze half zo lang probleemloos rijden als de bijna witte (roze, ooit rooie) celica die ik wel eens tegenkom heb je zeker 10 jaar plezier.

Zo.. en nu weer ff op gaspedaal kijken of ik nog een ongeblazen E30 M3 kan vinden :bag:

Plaats reactie