De GT86 is in mijn ogen niet gemaakt voor een turbo en sommige zullen het met me eens zijn, de meesten kennelijk niet.
Eindelijk zijn ze zo verstandig geweest om een auto op de markt te zetten die niet om rondetijden gaat of voor de power. Draai het eens om.. als je met zo'n auto vermogen te kort komt..rijd je op de verkeerde wegen?! Wat zijn de leukste auto's om mee te rijden en met name om te sturen? Als ik rondkijk, meestal kan ik eruit opmaken dat power niet altijd voorop staat, soms juist het tegenovergestelde. Minder power = meer volgas. En welk blok klinkt er nou niet lekkerder onder vollast! Dat is iets waar ik me in elk geval heel erg in kan vinden. Wel lieft een blok die je het idee geeft dat ie zin heeft. Dus linear of progressieve afgifte bij voorkeur. Okay, als daily is het lekker dat je ook met koude motor soepel mee kan in het verkeer. Dus een 1.3 isn't gonna cut it.. fair enough.. in mijn ogen nog steeds geen reden voor tich pk.
Het voelt niet als 200 pk? kijk dan praat je over wat anders denk ik. Want dat gevoel had ik ook wel. Ik dacht 'torretje niet los, automaat (..), misschien euro 95 dus regelt terug? Maar misschien ligt het 'probleem' dieper en moet er gewoon een ongecompliceerd en lichter vliegwiel in. Misschien wat minder demping/zachte rubbers in de aandrijflijn? Volgens mij heb je dan een heel andere sensatie
En in die trend.. natuurlijk een knap uitlaat systeem en liefst itb's, als ze dat geneuzel met directe injectie onder de knie hebben. Misschien nog wat kleinigheidjes zoals het stuur wat dichterbij krijgen, een short shifter en misschien wat meer aanzuiggeluid. Gewoon wat meer leven, geen gefluister maar praten so to speak.
Vervolgens heb je een auto zonder macho of patser imago, zonder peperdure rekeningen (ga ik van uit), betrekkelijk betaalbaar in aanschaf, geen gekloot met targa rubbers of cabriokappen ($$$, minder stijf), een redelijke kofferbak.. een soort van achterbank, achterwielaandrijving, niet te zwaar en een lekkere handbak. En als ze half zo lang probleemloos rijden als de bijna witte (roze, ooit rooie) celica die ik wel eens tegenkom heb je zeker 10 jaar plezier.
Zo.. en nu weer ff op gaspedaal kijken of ik nog een ongeblazen E30 M3 kan vinden