Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Re: Mijn kinderen gaan niet op voetbal

Bericht door Wouter81 » 06 dec 2012, 16:15

Metchu schreef:Afbeelding

*kijkt om zich heen, vertrekt uit draadje
Ha, PvdA gedrag. Struisvogelpolitiek. :) Er is geen probleem, iedereen doorlopen!

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2012, 16:16

Zou het dan de tijd zijn? In mijn (stap)tijd.. heb ik het over 1985/1990 werd er eigenlijk nooit geknokt.. tenminste niet in mijn vriendenkring/schoolkring/rondom het sportgebeuren.. al had ik willen knokken.. ik maakte nooit wat mee. Eerste 4 jaar LDS, daarna 3 jaar MDS...(lager en middelbaar beroepsonderwijs) altijd stappen in het weekend. Arthur weet er alles van want we gingen vaak stappen. Soms een grote bek van een ander.. maar dat liep altijd met een sisser af.

dvh

Bericht door dvh » 06 dec 2012, 16:22

RVV schreef:Zou het dan de tijd zijn? In mijn (stap)tijd.. heb ik het over 1985/1990 werd er eigenlijk nooit geknokt.. tenminste niet in mijn vriendenkring/schoolkring/rondom het sportgebeuren.. al had ik willen knokken.. ik maakte nooit wat mee. Eerste 4 jaar LSD, .
Ouwe hippy ! :kikker:

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 06 dec 2012, 16:26

RVV schreef:Zou het dan de tijd zijn? In mijn (stap)tijd.. heb ik het over 1985/1990 werd er eigenlijk nooit geknokt.. tenminste niet in mijn vriendenkring/schoolkring/rondom het sportgebeuren.. al had ik willen knokken.. ik maakte nooit wat mee. Eerste 4 jaar LDS, daarna 3 jaar MDS... altijd stappen in het weekend. Arthur weet er alles van want we gingen vaak stappen. Soms een grote bek van een ander.. maar dat liep altijd met een sisser af.
En dan ook van mijn tijd? +/- 2005 tot op heden (alhoewel wel wat minder vaak inmiddels). Of zal het dan aan Emmen liggen?

Nee, ook hier zijn er plekken waar bepaalde figuren hun gaan voor het vechten. Ik heb het echter nog nooit meegemaakt en heb nog nooit echt slaande ruzie gehad.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 06 dec 2012, 16:28

RVV schreef:Zou het dan de tijd zijn? In mijn (stap)tijd.. heb ik het over 1985/1990 werd er eigenlijk nooit geknokt.. tenminste niet in mijn vriendenkring/schoolkring/rondom het sportgebeuren.. al had ik willen knokken.. ik maakte nooit wat mee. Eerste 4 jaar LDS, daarna 3 jaar MDS...(lager en middelbaar beroepsonderwijs) altijd stappen in het weekend. Arthur weet er alles van want we gingen vaak stappen. Soms een grote bek van een ander.. maar dat liep altijd met een sisser af.
Mogelijke oorzaken zijn volgens mij deels al genoemd in dit topic. Niet weten hoe je je dient te gedragen als je verliest of een besluit genomen wordt in je nadeel, de individuele vrijheid die als hoogste goed beschouwd wordt en waar een ander niet aan kan en mag tornen, onverschilligheid, het recht van de sterkste, nooit gecorrigeerd worden etc.

Ik heb het boek 'Het Marokkanendrama' van Fleur Jurgens gelezen om eens meer inzicht te krijgen in de cultuur die ze mee genomen hebben naar Nederland in de jaren '60. Daar komt en ook dat heb ik al in dit topic gelezen, onder andere in voor dat er thuis gewoon weinig gecorrigeerd wordt, de kinderen zijn veel op straat waar al helemaal geen berisping plaatsvindt. In Marokko schijnt het normaal te zijn andermans kinderen te corrigeren en dus voor een klein deeltje bij te dragen aan een stukje opvoeding, iets wat we met ons steeds verder geïndividualiseerde maatschappij niet meer kennen.
Verder spreken de ouders vaak slecht Nederlands waardoor de kinderen het thuis al snel voor een groot deel te vertellen hebben, ouder-gesprekken op scholen lopen hierdoor voor geen meter als men überhaupt al op komt dagen etc.

Kortom, integreren en dan vooral de taal goed leren zou denk ik al enorm veel oplossen. Daardoor voel je je minder buitengesloten aangezien je dan gewoon aan het werk kan gaan en je daardoor je sociale kring kan uitbreiden, mogelijk ook met Nederlandse vrienden.

Goed, verder ben ik nog nooit in Marokko geweest en haal ik mijn kennis uit boeken en het dagelijks leven, maar volgens mij klopt bovenstaand verhaal wel aardig.

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2012, 16:33

partyondude schreef:
Luco schreef:Ik vind het al belachelijk dat het alleen doodslag is, wat mij betreft gewoon moord als je met een paar man op iemands hoofd gaat trappen.
Verder blijken er foto's te zijn waarop alles is vastgelegd, laten we voor de rechtszaak hopen dat dit druwelijke beelden zijn en ze daardoor toch wat zwaarder gestraft worden.

Persoonlijk denk ik, er zijn foto's, er zijn getuigen, wat rechtzaak, 3 x 16 cent voor een kogel, opgeruimd staat netjes.
Na onderzoek kan de aanklacht nog uitgebreid/verzwaard worden.

Daders dood schieten lijkt me vrij achterlijk, doen ze in de V.S. ook en dat haalt weinig uit.
Nee het vergelijken met een diefstal getuigd van een hoog iq :bag:

Bram

Bericht door Bram » 06 dec 2012, 16:35

Ach, het leverde in ieder geval reacties op. Moord en witteboorden criminaliteit zijn natuurlijk niet te vergelijken met elkaar.

Maar goed, jij bent er dus voor om die 16 jarigen gewoon dood te schieten?

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2012, 16:46

partyondude schreef:Ach, het leverde in ieder geval reacties op. Moord en witteboorden criminaliteit zijn natuurlijk niet te vergelijken met elkaar.

Maar goed, jij bent er dus voor om die 16 jarigen gewoon dood te schieten?
Gezien het verleden van deze aardige nette en weldenkende jongeren is de kans zeer groot dat als ze uberhaupt al straf krijgen het een kwestie van tijd is voor ze een volgend slachtoffer maken, hoeveel slachtoffers moeten er nog komen?

Wil je wel eens horen als het jouw broer of vader zou zijn, of geef je ze dan ook een kopje thee met een wijzend vingertje?

Bram

Bericht door Bram » 06 dec 2012, 16:51

Een kopje thee en wijzend vingertje?

Er zit nog zoveel tussen die bak thee en de daders overhoop schieten. Het laatste ben ik gewoon sowieso op tegen, het eerste is natuurlijk net zo achterlijk.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 06 dec 2012, 16:52

Zelf ook nooit echt knokpartijen meegemaakt in de plaatsen waar ik ging stappen:
- Zeist, Utrecht, Amersfoort, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam. Wel een paar keer 2 gasten op de vuist zien gaan met elkaar, maar dat was dan na 1 klap meestal meteen afgelopen. Of er sprong iemand tussen (soms ik), of eentje ging gevloerd. Dat is mooi knokken.

Dat doortrappen dáárna, dat moet je echt niet meemaken.... Ik ben dus zo'n sukkel die dat probeert tegen te gaan en dan waarschijnlijk zelf de lul is. Zo heb ik onder andere een keer meegemaakt dat iemand me een klap wilde geven tijdens 't dansen, omdat ik met zijn vriendin aan de haal ging kennelijk. Die klap ving ik met 1 hand op (beginnersgeluk) en dat maakte zoveel indruk dat 'ie een 2e poging staakte. Daarna haalde hij een biertje nadat ik mijn excuses aanbood voor 't feit dat 'ie een knappe vriendin had. :D

Eén keer heb ik tijdens het fietsen een kopstoot gehad van een Jari Litmanen lookalike. Die gast wilde mijn maatje op z'n bek slaan, maar ik sprong ervoor omdat het nergens op sloeg. Toen gaf 'ie mij dus een kopstoot en zakte hij zelf direct door z'n poten. Hij had mijn jukbeen geraakt en dat is kennelijk nogal hard. :lol:

2 weken lang was ik de grote held met mijn blauwe oog. :blackeye:

Dat zijn zo even de enige niet echt spannende incidenten die ik mij kan herinneren. Meestal voel je wel aan dat er iets staat te gebeuren. Op een kermis heb ik dat weleens gehad. Veel politie en veel opgewonden standjes (Mediterraan publiek zeg maar). Dan loop ik gewoon zo snel mogelijk, zo ver mogelijk daar vandaan.
Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 06 dec 2012, 17:00, 2 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 06 dec 2012, 16:54

partyondude schreef:Ik heb het boek 'Het Marokkanendrama' van Fleur Jurgens gelezen om eens meer inzicht te krijgen in de cultuur die ze mee genomen hebben naar Nederland in de jaren '60. Daar komt en ook dat heb ik al in dit topic gelezen, onder andere in voor dat er thuis gewoon weinig gecorrigeerd wordt, de kinderen zijn veel op straat waar al helemaal geen berisping plaatsvindt. In Marokko schijnt het normaal te zijn andermans kinderen te corrigeren en dus voor een klein deeltje bij te dragen aan een stukje opvoeding, iets wat we met ons steeds verder geïndividualiseerde maatschappij niet meer kennen.
Eén probleempje over dat corrigeren Bram. Die ouders hier verwachten waarschijnlijk dat wij ook in Nederland hun kinderen gaan corrigeren. Ik gok dat geen van ons allen daar bezwaar tegen zou hebben om ze, in beginsel, af en toe op een normale manier terecht te wijzen. Helaas is de realiteit dat we dat waarschijnlijk met een ziekenhuisbezoek of crematie moeten beslechten...
Boek lijkt me overigens een interessant pak papier om eens te lezen.
Verder ben ik overigens absoluut tegen de 'redneck' mentaliteit van een hoop Df'ers in dit draadje. Is geen haar beter dan die van hun. 'We weten niet direct hoe we het probleem moeten oplossen dus laten we er maar gewoon op los slaan.' :zwijntje:

Bram

Bericht door Bram » 06 dec 2012, 16:59

Dat verwachtten ze inderdaad, voor zover ik weet was het in eerste instantie in ieder geval geen onwil of gemakzucht, zo is men dat gewoon gewend.

En inderdaad, daders afschieten of andere in mijn ogen kortzichtige straffen hebben al helemaal geen zin. Tenzij we met z'n allen terug willen naar de Middeleeuwen...Jij neemt een leven, pak ik lekker het jouwe.

Maar goed, je hier tegen keren levert je al meteen het predicaat 'Cohen' en 'theedrinker' op, jammer en gewoon onterecht.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 dec 2012, 17:02

Toen ik lang geleden nog in Wierden woonde, sloegen bij mij ook wel eens de stoppen door :wtf:

gelukkig had ik dan nog reserve,
je kon in de meterkast met stoppen zo zien waar het 'hoedje' uitgeslagen was en daar draaide je dan een nwe stop in. :mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 06 dec 2012, 17:17

Al die verhalen over "afmaken" kan ik me ook niet in vinden.

Joy

Bericht door Joy » 06 dec 2012, 17:40

In het kader van voetbal en haar geneugden:
Afbeelding

Feyenoord-hooligans hebben een busonderneming in Middelharnis in brand gestoken nadat ze door het bedrijf in Praag waren achtergelaten. Dat vermoedt de Rotterdamse politie. De hooligans werd de terugreis geweigerd nadat ze een bus van het touringcarbedrijf hadden vernield. Dreigementen en brandstichting richtten de eigenaar van het bedrijf daarna te gronde, schrijft het AD vandaag.

De 39-jarige Michel verzorgt 3 jaar lang schoolreisjes en bedrijfsuitjes met zijn kleine reisbureautje Michel Travel. In augustus van dit jaar boekt een groep van 38 Feyenoordfans bij hem een driedaagse trip naar het Europa League-duel tussen Sparta Praag en de Rotterdamse voetbalclub.

Woedend
Op 29 augustus stapt het gezelschap in Rotterdam op de bus voor de reis naar Praag. Michel rijdt de bus zelf. Bij aankomst in de Tsjechische hoofdstad blijkt tot zijn grote verbazing dat een aantal passagiers flinke vernielingen in zijn enige touringcar heeft aangericht. De eigenaar is woedend en besluit zonder pardon zijn passagiers in Praag achter te laten en alleen terug naar Nederland te rijden.

Doodsbedreigingen
Kort daarop verschijnen de eerste doodsbedreigingen. Een week na het duel wordt er brand gesticht in het bedrijfspand van Michel Travel in het Zuid-Hollandse Middelharnis. De politie vermoedt dat de brandstichting te maken heeft met het incident een week eerder. Het zou een wraakactie kunnen zijn van boze hooligans die in Praag werden achtergelaten, zo denkt de politie.

Anderhalve maand later gaat rond 5.00 uur ook de enige touringcar van Michel Travel in vlammen op. De bus staat op dat moment geparkeerd in het Brabantse Diessen en brandt volledig uit.

Stekker eruit
Michel is alles kwijt. Noodgedwongen moet hij stoppen met zijn reisbureau. Hij laat de zaak failliet verklaren. Op 9 november gaat de stekker er definitief uit.

'We nemen deze zaak uiteraard uiterst serieus,' zegt een politiewoordvoerder. 'Om in contact te komen met getuigen wordt er volgende week dinsdag aandacht aan geschonken in het televisieprogramma Opsporing Verzocht.'

Bram

Bericht door Bram » 06 dec 2012, 17:43

Bizar.

:kotsen:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2012, 18:57

Nooit trammelant met uitgaan !

Romo nooit in de problemen door?;

1 verkeert altijd in gegoede kringen :tooth:

2 ging maar weinig uit, beetje tokkie kudde gedrag :tooth:

3 al die vrouwen die naar me keken, was nooit een bedreiging/ probleem, ik herkende het toch niet :tooth:

Kruis de meest waarschijnlijke optie aan.

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2012, 19:04

3 :tong:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 dec 2012, 19:08

Luco man

Je hebt net een 135igewonnen............ :tooth: :lol: :hot: :lollerdelol:

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2012, 19:09

:lollerdelol: :lollerdelol:

Mooi wanneer kan ik hem ophalen, drift ik hem gelijk tegen de eerste beste boom :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 06 dec 2012, 19:11

Prik hier ff een extra datum voor een cameraman
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=27133

:TV kijken:

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2012, 19:12

dvh schreef:Prik hier ff een extra datum voor een cameraman
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=27133

:TV kijken:
:roflol:

Luco

Bericht door Luco » 06 dec 2012, 19:51

Afbeelding

Rupie

Bericht door Rupie » 06 dec 2012, 22:31

Waar kan ik "liken" :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2012, 09:50

Afbeelding
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... mden.dhtml

Die vent staat gewoon met z'n handen in z'n zakken !?

Plaats reactie