Ha, PvdA gedrag. Struisvogelpolitiek.Metchu schreef:
*kijkt om zich heen, vertrekt uit draadje

Ha, PvdA gedrag. Struisvogelpolitiek.Metchu schreef:
*kijkt om zich heen, vertrekt uit draadje
Ouwe hippy !RVV schreef:Zou het dan de tijd zijn? In mijn (stap)tijd.. heb ik het over 1985/1990 werd er eigenlijk nooit geknokt.. tenminste niet in mijn vriendenkring/schoolkring/rondom het sportgebeuren.. al had ik willen knokken.. ik maakte nooit wat mee. Eerste 4 jaar LSD, .
En dan ook van mijn tijd? +/- 2005 tot op heden (alhoewel wel wat minder vaak inmiddels). Of zal het dan aan Emmen liggen?RVV schreef:Zou het dan de tijd zijn? In mijn (stap)tijd.. heb ik het over 1985/1990 werd er eigenlijk nooit geknokt.. tenminste niet in mijn vriendenkring/schoolkring/rondom het sportgebeuren.. al had ik willen knokken.. ik maakte nooit wat mee. Eerste 4 jaar LDS, daarna 3 jaar MDS... altijd stappen in het weekend. Arthur weet er alles van want we gingen vaak stappen. Soms een grote bek van een ander.. maar dat liep altijd met een sisser af.
Mogelijke oorzaken zijn volgens mij deels al genoemd in dit topic. Niet weten hoe je je dient te gedragen als je verliest of een besluit genomen wordt in je nadeel, de individuele vrijheid die als hoogste goed beschouwd wordt en waar een ander niet aan kan en mag tornen, onverschilligheid, het recht van de sterkste, nooit gecorrigeerd worden etc.RVV schreef:Zou het dan de tijd zijn? In mijn (stap)tijd.. heb ik het over 1985/1990 werd er eigenlijk nooit geknokt.. tenminste niet in mijn vriendenkring/schoolkring/rondom het sportgebeuren.. al had ik willen knokken.. ik maakte nooit wat mee. Eerste 4 jaar LDS, daarna 3 jaar MDS...(lager en middelbaar beroepsonderwijs) altijd stappen in het weekend. Arthur weet er alles van want we gingen vaak stappen. Soms een grote bek van een ander.. maar dat liep altijd met een sisser af.
Nee het vergelijken met een diefstal getuigd van een hoog iqpartyondude schreef:Na onderzoek kan de aanklacht nog uitgebreid/verzwaard worden.Luco schreef:Ik vind het al belachelijk dat het alleen doodslag is, wat mij betreft gewoon moord als je met een paar man op iemands hoofd gaat trappen.
Verder blijken er foto's te zijn waarop alles is vastgelegd, laten we voor de rechtszaak hopen dat dit druwelijke beelden zijn en ze daardoor toch wat zwaarder gestraft worden.
Persoonlijk denk ik, er zijn foto's, er zijn getuigen, wat rechtzaak, 3 x 16 cent voor een kogel, opgeruimd staat netjes.
Daders dood schieten lijkt me vrij achterlijk, doen ze in de V.S. ook en dat haalt weinig uit.
Gezien het verleden van deze aardige nette en weldenkende jongeren is de kans zeer groot dat als ze uberhaupt al straf krijgen het een kwestie van tijd is voor ze een volgend slachtoffer maken, hoeveel slachtoffers moeten er nog komen?partyondude schreef:Ach, het leverde in ieder geval reacties op. Moord en witteboorden criminaliteit zijn natuurlijk niet te vergelijken met elkaar.
Maar goed, jij bent er dus voor om die 16 jarigen gewoon dood te schieten?
Eén probleempje over dat corrigeren Bram. Die ouders hier verwachten waarschijnlijk dat wij ook in Nederland hun kinderen gaan corrigeren. Ik gok dat geen van ons allen daar bezwaar tegen zou hebben om ze, in beginsel, af en toe op een normale manier terecht te wijzen. Helaas is de realiteit dat we dat waarschijnlijk met een ziekenhuisbezoek of crematie moeten beslechten...partyondude schreef:Ik heb het boek 'Het Marokkanendrama' van Fleur Jurgens gelezen om eens meer inzicht te krijgen in de cultuur die ze mee genomen hebben naar Nederland in de jaren '60. Daar komt en ook dat heb ik al in dit topic gelezen, onder andere in voor dat er thuis gewoon weinig gecorrigeerd wordt, de kinderen zijn veel op straat waar al helemaal geen berisping plaatsvindt. In Marokko schijnt het normaal te zijn andermans kinderen te corrigeren en dus voor een klein deeltje bij te dragen aan een stukje opvoeding, iets wat we met ons steeds verder geïndividualiseerde maatschappij niet meer kennen.
Feyenoord-hooligans hebben een busonderneming in Middelharnis in brand gestoken nadat ze door het bedrijf in Praag waren achtergelaten. Dat vermoedt de Rotterdamse politie. De hooligans werd de terugreis geweigerd nadat ze een bus van het touringcarbedrijf hadden vernield. Dreigementen en brandstichting richtten de eigenaar van het bedrijf daarna te gronde, schrijft het AD vandaag.
De 39-jarige Michel verzorgt 3 jaar lang schoolreisjes en bedrijfsuitjes met zijn kleine reisbureautje Michel Travel. In augustus van dit jaar boekt een groep van 38 Feyenoordfans bij hem een driedaagse trip naar het Europa League-duel tussen Sparta Praag en de Rotterdamse voetbalclub.
Woedend
Op 29 augustus stapt het gezelschap in Rotterdam op de bus voor de reis naar Praag. Michel rijdt de bus zelf. Bij aankomst in de Tsjechische hoofdstad blijkt tot zijn grote verbazing dat een aantal passagiers flinke vernielingen in zijn enige touringcar heeft aangericht. De eigenaar is woedend en besluit zonder pardon zijn passagiers in Praag achter te laten en alleen terug naar Nederland te rijden.
Doodsbedreigingen
Kort daarop verschijnen de eerste doodsbedreigingen. Een week na het duel wordt er brand gesticht in het bedrijfspand van Michel Travel in het Zuid-Hollandse Middelharnis. De politie vermoedt dat de brandstichting te maken heeft met het incident een week eerder. Het zou een wraakactie kunnen zijn van boze hooligans die in Praag werden achtergelaten, zo denkt de politie.
Anderhalve maand later gaat rond 5.00 uur ook de enige touringcar van Michel Travel in vlammen op. De bus staat op dat moment geparkeerd in het Brabantse Diessen en brandt volledig uit.
Stekker eruit
Michel is alles kwijt. Noodgedwongen moet hij stoppen met zijn reisbureau. Hij laat de zaak failliet verklaren. Op 9 november gaat de stekker er definitief uit.
'We nemen deze zaak uiteraard uiterst serieus,' zegt een politiewoordvoerder. 'Om in contact te komen met getuigen wordt er volgende week dinsdag aandacht aan geschonken in het televisieprogramma Opsporing Verzocht.'
dvh schreef:Prik hier ff een extra datum voor een cameraman
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=27133
Gebruikers op dit forum: A110_Bleu_Sierra, Andreass, Berry1000RR, dave van marion, Google [Bot], HarryC, Hitz, Joost H., Nivek, ron36, ThomasGTT, Wimo, WJ en 2 gasten