Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje

Bericht door Niels » 14 nov 2012, 14:30

Jussi schreef:
bouwkwaliteit (degelijkheid) hoger is.
In het interieur niet, hoor. Dat van een E46 bestaat uit troepmateriaal.
Wat een uitspraak man :lol:

Met name het interieur en de zitpositie heeft mij doen besluiten de M3 te verkopen en na de E46 weer gewoon een E46 te nemen. Kraakt en rammelt na 3,5ton aan km,s niet en oogt nog steeds goed.

Jesper
Auto: BMW M135i

Bericht door Jesper » 14 nov 2012, 14:50

Zitpositie en stoelen vind ik juist in een E36 prettiger! Maar dat is natuurlijk ieders persoonlijke voorkeur.
Stuur is overigens wel in hoogte verstelbaar hoor :wink:

De gebruikte materialen zijn in een E46 inderdaad mooier (het zachte dashboard), maar op het gebied van degelijkheid ontlopen ze elkaar niet veel vind ik hoor. Het is ook maar net welke eigenschap je zwaarder vind wegen, bijvoorbeeld rijplezier of luxe/comfort.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 14 nov 2012, 15:00

Klopt alleen ik weet niet of een hoogte verstelbaar stuur een optie is. Mijn beide auto's hebben het in elk geval. Verder heb ik er niet al te veel last van dat het stuur uit het midden staat, met aftermarket kuipstoelen had ik dat wel omdat die minder ver richting tunnel staan (is wel op te lossen dat wel, ik heb mijn stoelmounts aangepast)

Qua zitpositie, ik kreeg het in mijn racer niet goed en ben uiteindelijk met de meetlat langs mijn daily gelopen om te kijken waar nou exact het verschil zat want in de daily zit ik wel goed :)

Verder kraken in het interieur, ligt er ook helemaal aan hoe er mee gereden word. Bij een stevige rijder krijgt de koets meer te verwerken en zal je zien dat je langzaam speling op deurpanelen krijgt etc. Komt puur door het torderen van de koets in bochten etc. Heeft er altijd een oud opatje in gereden dan heb je dat minder.

PeerH

Bericht door PeerH » 14 nov 2012, 15:14

Hoogetverstelling van het stuur is niet erg spannend, met missen van demogelijkheid om het stuur naar je toe te halen is een echt gemis.....imho

Jussi

Bericht door Jussi » 14 nov 2012, 15:22

Ik heb ook 4 jaar in een E46 coupé gereden en daar was er schade aan het interieur dat ik niet nooit in mijn beide E36's heb gezien.
Het hele interieur is zo krasgevoelig dat je er van gaat huilen. Met name het plastiek onder de handrem, de opbergrollo en het vakje voor de pook zijn echt barslecht. De gordelklikker maakt ook bijhoorlijk veel sporen tegen het middenpaneel. Mijn deurpanelen maakten na verloop van tijd ook wel wat lawaai. Het hele interieur wel, maar dat is misschien inherent als je met 19" en een ander onderstel rijdt.
Kabels van de elektrische ramen beginnen ook eerst te kraken alvorens gewoon te knappen. Dan vond ik dat scharensysteem bij de E36 en vroegere modellen beter in elkaar zitten. Een keer de witte geleiders vervangen en je kon er terug tegenaan.
Ook het Clubsport schakelpookje slijtte terwijl je er tegenaan keek. Bij 100K km kon er al een nieuwe in. Maar dat valt onder normale ( :ongeveer als: ) slijtage zeker?

Zitpositie is wel onovertroffen in een E46. Daar treed ik je zeker in bij.

Tim N

Bericht door Tim N » 14 nov 2012, 16:43

PeerH schreef:Hoogetverstelling van het stuur is niet erg spannend, met missen van demogelijkheid om het stuur naar je toe te halen is een echt gemis.....imho
Daar ben ik het wel mee eens, al ligt dat ook aan je potsteur denk ik, zou het ook graag 3 a 4cm naar mij toe hebben staan, nu de stoel dichterbij gezet, kan prima maar had het liever andersom.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 15 nov 2012, 14:31

Ook helemaal mee eens!

Ik heb wel eens gekeken of ik misschien een (elektrische) stuurkolom van een E32 kon inbouwen, die zowel verticaal als axiaal te verstellen is.

Alles is natuurlijk mogelijk, maar dat ding is zwaar (pure gimmick natuurlijk) en het is alles behalve plug&play.

Nu is de (sport)stoel wel uitstekend te verstellen, maar omdat ik relatief lange benen heb is het toch dat of net het stuur te ver staat, of me knieën in me nek hangen.
Ik heb al CC bediening via het stuur zodat ik niet die tweede stengel aan me stuurkolom heb, want die zit dan echt in de weg.

Zet het stuur na instappen altijd op de laagste stand, dat rijdt het fijnst voor mij.

Wat betreft E46 vs E36 interieur. Qua opzet vind ik het E46 dashboard en de gelijk gestijlde E39/E38 opzet een van de mooiste die BMW gemaakt heeft, met het navigatiescherm mooi verwerkt en niet als en puist bovenop het dash zoals je nu altijd ziet (ok misschien beter af te lezen, maar toch).

Echter, steeds weer als ik in een E46 stap valt me op hoe afstandelijk het dashboard is. Ik heb altijd het gevoel op de bok te zitten. De E36 geeft me meer het cockpitachtige gevoel, waar je echt in zit. Daar hecht ik wel waarde in.

Afhankelijk van de uitrusting kun je in zowel de E36/E46 over een gaar of juist bijzonder mooi interieur beschikken. Het uitgebreide leerpakket is daarvoor wel een must.

Zeker zoiets als dit is werkelijk prachtig. Maar vindt ze nog maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 15 nov 2012, 15:36

WOW! :strong:

dik zeg!

GTRene

Bericht door GTRene » 15 nov 2012, 15:50

mooie kleur leder idd, ik had ooit een e30 M3 met hetzelfde leder en super uitgebreid, zelfd de hoedenplank en console en deurplaten dacht ik...en de hemel was ook wat mee en het dash ook, super apart ding in elk geval.

eerst wilde ik die niet kopen, ik kwam destijds regelmatig bij een lokaal autobedrijfje dat veel import DLD auto's had.
ik kwam kijken en dacht hm...beetje to much wellicht?...toen naar huis...doordenken over dat ding, dacht toen verrek das toch wel heel apart en echt een superstrak ding en eigenlijk best gaaf die combo...dus smorgens meteen weer naar die garage en dat ding gekocht :mrgreen:

MParallel

Bericht door MParallel » 15 nov 2012, 18:04

Ik ben wel van zwarte interieuren, maar mocht ik ooit zo'n setje als hierboven vinden in zo'n staat (forget it!) dan zal ik niet twijfelen.

Ik heb wel dat "extended" leder (alleen de volledige deurpanelen niet) maar omdat dit ook zwart is, valt het niet zo mooi op als hier boven.

Hitz
Auto: KIA

Bericht door Hitz » 04 dec 2012, 12:02

Originele NL auto?

Dat is toch geen S50 lijkt me!?

Tristan

Bericht door Tristan » 04 dec 2012, 12:07

US M3.

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 04 dec 2012, 12:23

Nou staat die firma reeds wijd en zijd bekend als de firma list en bedrog, je gaat je alweer afvragen hoe ze dit gedaan hebben om idd een US M3 met 240pk als origineel NL gekentekend te krijgen.... of ze hebben er weer een mooi kletsverhaal bij.

Fabian

Bericht door Fabian » 04 dec 2012, 12:53

"Nee meneer, u moet wel goed lezen! Er staat: deze origineel nederlandse bmw dealer onderhouden m3"

"De klemtoon ligt ergens anders, wij hebben nooit gezegd dat het een nederlands geleverde auto was" :clown:

Jeroen E21

Bericht door Jeroen E21 » 04 dec 2012, 18:01

LOL ben wel benieuwd wat voor kenteken erop zit.

En anders kun je altijd nog gaan voor deze 3.2 :roll:

FreudeamFahren

Bericht door FreudeamFahren » 04 dec 2012, 18:06

Het feit dat het een Ami M3 betreft hoeft niet te betekenen dat hij niet door een Nederlandse dealer is uitgeleverd. Er zijn ook rechtsgestuurde BMWs verkocht bij NLse dealers...

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 04 dec 2012, 20:46

MParallel schreef:Zeker zoiets als dit is werkelijk prachtig. Maar vindt ze nog maar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hé dat is mijn interieur kleur :mrgreen: , jammer genoeg heb ik alleen geen uitgebreid leerpakket :ninja:
Maar wel weer mooie inspiratie aangezien ik mijn voorstoel ook nog moet laten repareren.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 dec 2012, 22:58

Prachtig interieur ! Is opnieuw bekleed denk ik maar dat vind ik juist fraai. Nieuw leer in oude auto.

Gert-jan

Bericht door Gert-jan » 04 dec 2012, 23:10

Hier nog een foto van de mijne, nog met smg knobbel:

Afbeelding
Afbeelding

Toch wel een stuk knapper met het 'extra' leer en lichte vloermatten.

MParallel

Bericht door MParallel » 05 dec 2012, 00:13

Macboy schreef:Prachtig interieur ! Is opnieuw bekleed denk ik maar dat vind ik juist fraai. Nieuw leer in oude auto.
Is niet nieuw. Eigenaar is geen petje en heeft hem in nieuw staat gehouden.

@ GJ: uitgebreid leer is idd erg mooi. Soms vind ik het wel jammer dat ik het in het zwart heb, dan valt het niet zo op.

Die lichte matten vind ik juist weer zonde in die auto.

hanske

Bericht door hanske » 05 dec 2012, 01:11

Jeroen E21 schreef:En anders kun je altijd nog gaan voor deze 3.2 :roll:
Wat heeft zo'n US 3.2 eigenlijk aan PK's?

Fabian

Bericht door Fabian » 05 dec 2012, 07:08

240 pk

///Joost

Bericht door ///Joost » 05 dec 2012, 08:50

Jeroen E21 schreef:LOL ben wel benieuwd wat voor kenteken erop zit.

En anders kun je altijd nog gaan voor deze 3.2 :roll:
Heeee...die ken ik. Dat ding stond bij een huis bij m'n nicht in de straat. Geen idee natuurlijk dat het een US uitvoering was...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 dec 2012, 11:02

Macboy schreef:Prachtig interieur ! Is opnieuw bekleed denk ik maar dat vind ik juist fraai. Nieuw leer in oude auto.
Ik vind het juist mooia ls je kunt zien dat het gebruikt is. Het leer moet wel in goede staat verkeren maar het mag best wat gebruikssporen hebben.

MParallel

Bericht door MParallel » 05 dec 2012, 14:54

Petrolhead Tom schreef:
Ik vind het juist mooia ls je kunt zien dat het gebruikt is. Het leer moet wel in goede staat verkeren maar het mag best wat gebruikssporen hebben.
Precies. Leer "leeft" en geeft het karakter. Gebruikt is natuurlijk wat anders als versleten.

Hanske: zoals Fabian al zegt, zowel de US M3 3.0 als de 3.2 hebben "maar" 240pk. De 3.2 heeft alleen meer koppel door de grotere inhoud. Vermogens/koppelkromme zal ook ff anders zijn.

Die "origineel nederlandse" M3. Lelijk ding man. Oud, prefacelift, weinig opties. Mooi laten staan.

Iemand leg mij alsjeblieft uit. Waarom geilen al die schrijvers van advertentie op "origineel nederlandse auto"?

Voor mij is dat juist een reden om een auto NIET te nemen, i.p.v. wel. De ironie :lol:

Ik heb liever een origineel duitse auto, zoals mijn huidge. Met alle stickers enz in duits. Maar misschien ben ik wel te extreem daarin.
Zo heb ik ook een nieuwe handleiding van mijn radio besteld destijds, in het Duits.

En volgens mij had je in duitsland wat andere opties. Duitse E36's hebben standaard ook geen slot in de passagiersdeur zitten bijvoorbeld.

Plaats reactie