Ook helemaal mee eens!
Ik heb wel eens gekeken of ik misschien een (elektrische) stuurkolom van een E32 kon inbouwen, die zowel verticaal als axiaal te verstellen is.
Alles is natuurlijk mogelijk, maar dat ding is zwaar (pure gimmick natuurlijk) en het is alles behalve plug&play.
Nu is de (sport)stoel wel uitstekend te verstellen, maar omdat ik relatief lange benen heb is het toch dat of net het stuur te ver staat, of me knieën in me nek hangen.
Ik heb al CC bediening via het stuur zodat ik niet die tweede stengel aan me stuurkolom heb, want die zit dan echt in de weg.
Zet het stuur na instappen altijd op de laagste stand, dat rijdt het fijnst voor mij.
Wat betreft E46 vs E36 interieur. Qua opzet vind ik het E46 dashboard en de gelijk gestijlde E39/E38 opzet een van de mooiste die BMW gemaakt heeft, met het navigatiescherm mooi verwerkt en niet als en puist bovenop het dash zoals je nu altijd ziet (ok misschien beter af te lezen, maar toch).
Echter, steeds weer als ik in een E46 stap valt me op hoe afstandelijk het dashboard is. Ik heb altijd het gevoel op de bok te zitten. De E36 geeft me meer het cockpitachtige gevoel, waar je echt in zit. Daar hecht ik wel waarde in.
Afhankelijk van de uitrusting kun je in zowel de E36/E46 over een gaar of juist bijzonder mooi interieur beschikken. Het uitgebreide leerpakket is daarvoor wel een must.
Zeker zoiets als dit is werkelijk prachtig. Maar vindt ze nog maar.