dit is precies wat ik dachtRico v Velzen schreef:Zo achteruit de baan op. mongool die vent.
130i Cup 2007 (incl 'onze' André)
-
Jordy van Kouwen
- Berichten: 342
- Lid geworden op: 07 mar 2006, 14:51
- Locatie: Oosterhout
Man man man, is het de bedoeling om als snelste over het grijze lint te scheuren of als eerste de auto total loss te rijden?
De grijns op de smoelen van de betaalde rijders sprak weer boekdelen. Andre, succes met de emotionele en fysieke schade!
[img:598:372]http://www.vkdev.nl/bmw130icup.jpg[/img]
De grijns op de smoelen van de betaalde rijders sprak weer boekdelen. Andre, succes met de emotionele en fysieke schade!
[img:598:372]http://www.vkdev.nl/bmw130icup.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Precies, het geknok was erg gaaf om te zien, als kijker was de spanning al hoog, laat staan als je achter het stuur zou zitten. Hier en daar was het wat wild (oa vd Ende, maar die kreeg dan ook een waarschuwing). Heb net als nandor ook op een klein schermpje gekeken, dus lang niet alles meegekregen. 
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
-
leonard
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
hansvisser schreef:Waarom niet vooraf flink gewaarschuwd met straffen op onverantwoord rjden, waardoor de 1ste manche misschien minder als losgelaten honden, die een hele maand niet gegeten hebben, zou zijn verlopen.
André zijn plezier (naar ik aan neem) in cup racen word op deze manier volledig weggenomen. Stelletje idioten zoals ze er elkaar continu vanaf willen beuken, zelf in de formule1 wordt zo niet gereden!!!! En daar gaat het om echt veel geld.
Marco, de beelden nogmaals gezien te hebben lijkt het er echt op dat Ricardo dit had kunnen voorkomen door z'n poot op de rem te houden. Dit maakt het allemaal nog kwalijker, want zo iets kun je voorkomen.
Andre moet gewoon bij ons in de zac komen rijden.
Die 130 kan hij dan houden en met jou strijden Hans.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Enerzijds kan ik moeilijk geloven dat Van der Ende met opzet z'n auto op de baan heeft laten terug rollen, anderzijds spreken een aantal zaken tegen hem.
Zo stuurde hij na zijn 180 graden rol naar rechts zodat de auto wel weer met de kont naar de baan moest komen. Ook als dat niet met opzet gebeurde is het vreemd dat ie 'daarna niet simpelweg z'n rem erop zette. Hij remde pas midden op de baan, de meest beroerde plek. Dat ie ook nog z'n achteruit inschakelde helpt ook niet om 'm vrij te pleiten. Was ie niet voor deze en andere acties bestraft dan had ie bij de rode vlag nadien de race gewonnen. Nu ligt ie in het ziekenhuis, hebben andere mensen ook allerlei pijntjes, en beloopt de totale schade van een auto of 5 meer dan 100.000 euro (de eerste crash met de roll nog niet eens meegerekend).
Er staan nog teveel rekeningen van het vorige seizoen open. Zonder streng ingrijpen van de wedstrijdleiding willen de rijders die eerst vereffenen. Dat schiet niet op. Dat de 130i cup de koningsklasse is en met afstand het meest competatief, dat is meer dan duidelijk. Gewoon lekker streng straffen bij ongein en binnen no time is het gedonder voorbij.
Zo stuurde hij na zijn 180 graden rol naar rechts zodat de auto wel weer met de kont naar de baan moest komen. Ook als dat niet met opzet gebeurde is het vreemd dat ie 'daarna niet simpelweg z'n rem erop zette. Hij remde pas midden op de baan, de meest beroerde plek. Dat ie ook nog z'n achteruit inschakelde helpt ook niet om 'm vrij te pleiten. Was ie niet voor deze en andere acties bestraft dan had ie bij de rode vlag nadien de race gewonnen. Nu ligt ie in het ziekenhuis, hebben andere mensen ook allerlei pijntjes, en beloopt de totale schade van een auto of 5 meer dan 100.000 euro (de eerste crash met de roll nog niet eens meegerekend).
Er staan nog teveel rekeningen van het vorige seizoen open. Zonder streng ingrijpen van de wedstrijdleiding willen de rijders die eerst vereffenen. Dat schiet niet op. Dat de 130i cup de koningsklasse is en met afstand het meest competatief, dat is meer dan duidelijk. Gewoon lekker streng straffen bij ongein en binnen no time is het gedonder voorbij.
-
OnlineBram
- Berichten: 16789
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Ik ben aan het zoeken maar kan het niet vinden daarLeen schreef:ja Leonard, bij CPZ kun je de races "relive" nog een keer bekijken
*EDIT* Zie fragmenten van een paar seconden zonder geluid van een mega klapper, zal hem wel zijn
Laatst gewijzigd door Bram op 09 apr 2007, 21:46, 1 keer totaal gewijzigd.
-
hansvisser
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 27 aug 2006, 21:43
Zou leuk zijn Leonard, maar dat is niet de bedoeling van André.
Met andré's capaciteiten wil je je graag meten met de "top" van Nederland, maar na vandaag denk ik anders over deze rijders.
Hebben ze dan totaal géén respect voor elkaars materiaal, het lijkt erop dat ze ook willens en wetens elkaar in gevaar brengen.
Natuurlijk weet ik dat het gros zwaar gesponsord wordt en bijna onuitputtelijke budgutten schijnt te hebben, maar toch????
Met andré's capaciteiten wil je je graag meten met de "top" van Nederland, maar na vandaag denk ik anders over deze rijders.
Hebben ze dan totaal géén respect voor elkaars materiaal, het lijkt erop dat ze ook willens en wetens elkaar in gevaar brengen.
Natuurlijk weet ik dat het gros zwaar gesponsord wordt en bijna onuitputtelijke budgutten schijnt te hebben, maar toch????
- Wouter
- Berichten: 404
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 00:09
wat een drama, van de ende reed na mijn mening veelste agresief.
of hij die terugrol actie nou wel of niet opzettelijk deed is voor mij nog niet helemaal duidelijk.
maar door deze actie is hij toch nog op een 2de plaats geeindigd wat ik niet vind kunnen.
en wat ligt die auto stabiel opkomen rechte stuk en over de curbs.
er moeten wat strengere staffen op dit soort actie's komen. dan kan het best nog wel een leuk jaar worden.
of hij die terugrol actie nou wel of niet opzettelijk deed is voor mij nog niet helemaal duidelijk.
maar door deze actie is hij toch nog op een 2de plaats geeindigd wat ik niet vind kunnen.
en wat ligt die auto stabiel opkomen rechte stuk en over de curbs.
er moeten wat strengere staffen op dit soort actie's komen. dan kan het best nog wel een leuk jaar worden.
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
ik heb pijn het hoofd van de klap en veel spierpijn in nek en rug.
De auto heeft veel schade ophanging kapot en motorkap en voorkant en achterkant.
Mijn zinnen in het cup racen zijn aardig geslonken.
Ik heb mijn mening ook geschreven in een email naar de 130i cup organisatie. En wacht op respons hoe ze te werk gaan en wat er gaat veranderen. En als er niks veranderd wordt neem ik afscheid.
Hoe hier geraced wordt heeft meer met autocross te maken dan met cup racen. 130i cup wordt afgespempeld als een koningsklasse maar er word geraced als een stel wilde honden die voor eerst in het bos los gelaten worden. Dit is verre van mijn idee van cup racen.
Schade is kut maar dat kan ik snel weer vergeten. Maar als je op het asfalt staat en je ziet iemand inelkaar zakken als een pudding dan gaan er hele andere zaken door je hoofd. Ik weet dat racen risico met zich mee brengt maar om risico s te verhogen door er een beuk festijn van te maken zie ik niet zitten.
Hoe nu verder eerst schade maar bekijken en dan email afwachten van de organisatie dan maak ik mijn conclusie.
De auto heeft veel schade ophanging kapot en motorkap en voorkant en achterkant.
Mijn zinnen in het cup racen zijn aardig geslonken.
Ik heb mijn mening ook geschreven in een email naar de 130i cup organisatie. En wacht op respons hoe ze te werk gaan en wat er gaat veranderen. En als er niks veranderd wordt neem ik afscheid.
Hoe hier geraced wordt heeft meer met autocross te maken dan met cup racen. 130i cup wordt afgespempeld als een koningsklasse maar er word geraced als een stel wilde honden die voor eerst in het bos los gelaten worden. Dit is verre van mijn idee van cup racen.
Schade is kut maar dat kan ik snel weer vergeten. Maar als je op het asfalt staat en je ziet iemand inelkaar zakken als een pudding dan gaan er hele andere zaken door je hoofd. Ik weet dat racen risico met zich mee brengt maar om risico s te verhogen door er een beuk festijn van te maken zie ik niet zitten.
Hoe nu verder eerst schade maar bekijken en dan email afwachten van de organisatie dan maak ik mijn conclusie.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Sterkte André! Dit is je absoluut niet gegund. Hoop dat je er volgende keer vol goede moed bij bent. Al naar de dokter geweest?
Zware klapper heb je wel paar dagen herstel voor nodig, ik had dat tijdje terug met karten ook (nota bene op kartbaan van vd ende).
Wat ik mij afvraag: als een coureur ernstige schade heeft aan zijn auto, dan geef je hem toch een vlagsignaal dat ie de pits in moet oid?
Vd Ende had volgens mij met die kromme auto niet mogen starten, hoe gaaf/spectaculair het er ook uitzag, vooral bij insturen Scheivlak.
Zware klapper heb je wel paar dagen herstel voor nodig, ik had dat tijdje terug met karten ook (nota bene op kartbaan van vd ende).
Wat ik mij afvraag: als een coureur ernstige schade heeft aan zijn auto, dan geef je hem toch een vlagsignaal dat ie de pits in moet oid?
Vd Ende had volgens mij met die kromme auto niet mogen starten, hoe gaaf/spectaculair het er ook uitzag, vooral bij insturen Scheivlak.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Peter Tunissen
- Berichten: 8389
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ai, sterkte met het herstel, Andre!
De crash nu ook even terug gezien, te suf voor woorden dat iemand zijn auto dwars op het gras even in zijn achteruit zet en dwars voor een aanstormend pak auto's parkeert.
Nu zal zoiets een beslissing van een fractie van een seconde zijn en met de adrenaline uit je oren spuitend neem je niet altijd de meest rationele beslissingen, maar toch is het niet echt heel handig.
Wel een mooie raceklasse verder en de auto's zien er qua wegligging echt geweldig uit, heerlijke sliphoek door de snellere bochten en prachtig stabiel over de curbs.
Nu alleen nog iets als een regel: drie tikjes uitdelen = stop & go krijgen, dan zou het misschien nog een close racing klasse met respect voor elkaars auto kunnen worden.
De crash nu ook even terug gezien, te suf voor woorden dat iemand zijn auto dwars op het gras even in zijn achteruit zet en dwars voor een aanstormend pak auto's parkeert.
Nu zal zoiets een beslissing van een fractie van een seconde zijn en met de adrenaline uit je oren spuitend neem je niet altijd de meest rationele beslissingen, maar toch is het niet echt heel handig.
Wel een mooie raceklasse verder en de auto's zien er qua wegligging echt geweldig uit, heerlijke sliphoek door de snellere bochten en prachtig stabiel over de curbs.
Nu alleen nog iets als een regel: drie tikjes uitdelen = stop & go krijgen, dan zou het misschien nog een close racing klasse met respect voor elkaars auto kunnen worden.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Hier de filmpjes van de ongelukken nog een keer
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6500
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=6500
-
OnlineBram
- Berichten: 16789
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Jeroen
- Berichten: 1115
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Zwaar klote Andre, wat een trieste mannetjesputters zitten er in een aantal auto's, kunt merken dat het hun niet in de portemonee raakt. Hoe mooi cupracen ook kan zijn, ik heb het idee dat als een priveteer het goed gaat doen, de betaalde rijders simpel wat tikjes uitdelen, om je budget in no time te verbranden.
Hoop de de organisatie hard in gaat grijpen, en dat je schade mee gaat vallen. Ik kan me voorstellen dat de lol er op deze manier rap af is in jou situatie.
Michel
Hoop de de organisatie hard in gaat grijpen, en dat je schade mee gaat vallen. Ik kan me voorstellen dat de lol er op deze manier rap af is in jou situatie.
Michel
-
Andre
- Berichten: 11445
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Ik sprak even met huub vermeulen.
Dus ik zei nou lekker 6 auto s totallos mooie reclame voor bmw. Huub lacht een keer en zegt. Denk je dat bmw nederland hier zich druk om maakt. Dit is juist wat ze willen spektakel. En brengt nog geld op ook.
Jeroen zegt het goed stop een hok vol ego s in 1 raceklasse en je hebt een nieuwe kermis attractie met alle risico s van dien.
Ik heb op dit moment mijn buik er vol van. Ik twijfel heel sterk om hier mee door te gaan. Je knapt je auto op en bij de volgende race kan je weer je complete auto oplappen en dan nog hopen dat je er zelf gezond en wel uitkomt.
Dit heeft niks maar dan ook helemaal niks met autoracen te maken.
Racen is een groot onderdeel van mijn leven. Ik vindt het prachtig. Maar ik twijfel heel sterk als ik hier nog meer energie in moet steken.
Dus ik zei nou lekker 6 auto s totallos mooie reclame voor bmw. Huub lacht een keer en zegt. Denk je dat bmw nederland hier zich druk om maakt. Dit is juist wat ze willen spektakel. En brengt nog geld op ook.
Jeroen zegt het goed stop een hok vol ego s in 1 raceklasse en je hebt een nieuwe kermis attractie met alle risico s van dien.
Ik heb op dit moment mijn buik er vol van. Ik twijfel heel sterk om hier mee door te gaan. Je knapt je auto op en bij de volgende race kan je weer je complete auto oplappen en dan nog hopen dat je er zelf gezond en wel uitkomt.
Dit heeft niks maar dan ook helemaal niks met autoracen te maken.
Racen is een groot onderdeel van mijn leven. Ik vindt het prachtig. Maar ik twijfel heel sterk als ik hier nog meer energie in moet steken.
-
Tomaz
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Crashes zijn beiden
. Ik kan me goed voorstellen dat André naar alternatieven voor deze cup kijkt. Het is misschien leuk rijden met "het zwijntje" tussen de GTR´s in de DSC?

gelöl imho, als de man ervoor betaald word om dit te doen verwacht ik dat ie met iets beters aankomt dan ff de achteruit te selecteren en de wagen ook nog eens de baan op te zetten.Peter Tunissen schreef: Nu zal zoiets een beslissing van een fractie van een seconde zijn en met de adrenaline uit je oren spuitend neem je niet altijd de meest rationele beslissingen
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baidu [Spider], malle eppie en 6 gasten
