Winterbanden en marketing
- Joy
Re: Winterbanden en marketing
Ik kwam zo juist terug van Antwerpen en na de Vlaketunnel was de weg opeens compleet wit. Dat was even een verrassing. Die natte drap voelde niet geweldig aan op de zomersloffen. Morgen toch maar even de winterbanden eronder schroeven.
Mocht je vanavond nog op pad gaan kijk even uit voor plaatselijke gladheid.
Mocht je vanavond nog op pad gaan kijk even uit voor plaatselijke gladheid.
-
Natte sneeuw hier ook zien vallen. Winterbanden moeten nog onder..
- MartijnGizmo
Met het oog op de voorspellingen heb ik ze vorig weekend vast weer eronder gegooid, en dat bleek dus een prima inschatting... 

- Martijn_bmw

Hier ook alweer een paar weken de Vredestein quatracjes er onder en was er gisteravond alweer blij mee

- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Op de V70 heb ik ze er vandaag onder gezet, de boot moet nog even wachten ivm Zandvoort overmorgen.
- Hielke
Ik ben in het verleden wel eens op kruistocht tegen het bestaan van winterbanden in Nederland geweest. Het was een mooi avontuur en een schitterende strijd
Nu heb ik ze onder de Punto liggen

- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Heb ze ook onder de DS3 laten leggen. Bridgestone Blizzak.
- PD power
Toch wel een paar Federals, met een paar scheurtjes.....Hielke schreef:Ik ben in het verleden wel eens op kruistocht tegen het bestaan van winterbanden in Nederland geweest. Het was een mooi avontuur en een schitterende strijd![]()

- ///Joost
Hier ook Semperits...Afgelopen jaren op zomersloffen en RWD was gewoon niet te doen in de binnenstad.
- dvh
Op de 165 breed 14"jes van de 107 doe ik geen winterbanden. Dat rijdt toch wel.
Onder de familiestation wel. Volgende week naar Duitsland / winterberg en dat gaat echt niet zonder..
Onder de familiestation wel. Volgende week naar Duitsland / winterberg en dat gaat echt niet zonder..
- Hielke
Zonder die scheuren zouden het geen winterbanden zijnPD power schreef:Toch wel een paar Federals, met een paar scheurtjes.....Hielke schreef:Ik ben in het verleden wel eens op kruistocht tegen het bestaan van winterbanden in Nederland geweest. Het was een mooi avontuur en een schitterende strijd![]()

Tweedehands Firestone Winterhawks. Kon er goedkoop aan komen. De Michelin zomerbanden zijn door de grote lamellen een drama in de sneeuw. De vorige Energy's onder de Bravo waren halve winterbanden, zoveel grip in sneeuw.
- Tristan
Zaterdag ook de winterset eronder gezet. Grip van de RE050A's is ver te zoeken onder de 3 graden. Ook precies op tijd.
Heb nu Pirelli Sottozero's eronder zitten. Geen ervaring ermee, dus ben benieuwd.
Heb nu Pirelli Sottozero's eronder zitten. Geen ervaring ermee, dus ben benieuwd.
- MartijnGizmo
Onlangs een 911 Carrera 4S van dichtbij mogen ervaren in winterse omstandigheden op Sottozero's, viel me niks tegen, ook niet op droog!
- Martijn_bmw
inderdaad de Aygo doe ik ze ook niet onder... met die smalle fietswieltjes en geen gewicht ploegt die toch wel door de sneeuw...dvh schreef:Op de 165 breed 14"jes van de 107 doe ik geen winterbanden. Dat rijdt toch wel.
-
Onder de Up! komen wel winterbanden.
Onder de BMW zitten ze sinds afgelopen week. (Lekker fout, dat zwarte staal)
BMW rijd heerlijk op 15" ipv de 18".
En met 1,5mm 225 breed achter reed het toch voor geen meter meer.....
Onder de BMW zitten ze sinds afgelopen week. (Lekker fout, dat zwarte staal)
BMW rijd heerlijk op 15" ipv de 18".
En met 1,5mm 225 breed achter reed het toch voor geen meter meer.....
-
Sottozero's zijn (onder een E34) heerlijk op droog en nat.Tristan schreef:

- Luc B
Zo, de eerste "sneeuw" is nog niet gevallen of we kunnen elkaar alweer digitaal de koppen inslaan over of ze er nu wel of niet onder moeten. L
Vrijdag eens onder de bimmert schroeven. In de zomer een flinke bult aan winterbanden ingeslagen voor alle autos. Prijzen vandaag weer omhoog gegaan. zit nu gemiddeld per auto 10,- per band goedkoper als huidige prijs.
Vrijdag eens onder de bimmert schroeven. In de zomer een flinke bult aan winterbanden ingeslagen voor alle autos. Prijzen vandaag weer omhoog gegaan. zit nu gemiddeld per auto 10,- per band goedkoper als huidige prijs.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Ik heb zo het vermoeden dat er onder 6 van de 6 auto's bij de ongevallen op de A58 zondagochtend geen winterbanden zaten....
Neuh joh, nergens voor nodig winterbanden in NL, ik laat de auto wel staan als er sneeuw ligt.
Enneh, zon 107 is vrij licht, dus drukt niet hard genoeg in de sneeuw.... Of op het ijs....
Neuh joh, nergens voor nodig winterbanden in NL, ik laat de auto wel staan als er sneeuw ligt.
Enneh, zon 107 is vrij licht, dus drukt niet hard genoeg in de sneeuw.... Of op het ijs....
- Joy
Die kleine autotjes hebben er niet zo een probleem mee. Ik heb het met een Panda ook gemerkt, die heeft relatief weinig last van sneeuw. Kun je nog prima mee rijden zonder alle kanten op te vliegen. In tegenstelling tot de M3, die kwam nog niet van z'n parking af. Wat overigens niet wil zeggen dat zo een Panda/ Aygo/ 107 geen baat zou hebben bij winterbanden. Maar het is nog goed te doen zonder.
- Robertdj
Mee eens, met de Matiz van ma kon ik destijds prima door de sneeuw banjeren, zonder winterbanden.
- Hielke
Het hangt ontzettend van de bouw van de lamellen van zomerbanden af of ze het in winterse omstandigheden ook goed doen. Hoe groter de lamel en hoe minder groefjes in de lamel, hoe minder de band op sneeuw te vertellen heeft.
Voor Nederland hoeft een winterband daarom geen noodzaak te zijn. FWD heeft het tov RWD natuurlijk een stuk makkelijker.
Voor Nederland hoeft een winterband daarom geen noodzaak te zijn. FWD heeft het tov RWD natuurlijk een stuk makkelijker.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Klopt. De gemiddelde frontmotor rwd heeft geen achterasdruk dus daar ga je al om op zomerbanden op sneeuw vanuit stilstand weg te komen, wordt niks allemaal. Tractie nul.Hielke schreef:Het hangt ontzettend van de bouw van de lamellen van zomerbanden af of ze het in winterse omstandigheden ook goed doen. Hoe groter de lamel en hoe minder groefjes in de lamel, hoe minder de band op sneeuw te vertellen heeft.
Laat staan vals plat/heuveltje op. Waardeloos. Maar met 'n beetje regenachtig weer en plus 2 celsius heb ik nog geen winterbanden nodig(die er ook nog niet waren trouwens! pfff) Wanneer 't echt sneeuw en ijs wordt:Graag!
Ik denk dat 'n middenmotor rwd (Boxster) of 'n 911 met zomerbanden in de sneeuw stukken beter van z'n plek komt dan 'n BMWtje. Relatief.
-
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Ik heb ze er afgelopen zaterdag ook onder gedaan. Laat maar komen dat winterse weer, stukken beter dan die herfstachtige regen en wind.
Dan maar lekker wat vorst, wat sneeuw en een winters zonnetje
Dan maar lekker wat vorst, wat sneeuw en een winters zonnetje

- wjn
Afgelopen maandagochtend met de RS4 en Vredestein Sessanta geen problemen gehad
Die hebben relatief veel negatief profiel, echt ideaal voor regen / natte sneeuw icm. 4WD.
Over een paar weken gooi ik wel de winterbanden erom, voor echte sneeuw / ijs is dat beter.

Die hebben relatief veel negatief profiel, echt ideaal voor regen / natte sneeuw icm. 4WD.
Over een paar weken gooi ik wel de winterbanden erom, voor echte sneeuw / ijs is dat beter.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Sinds 1 week de winterbandenset er weer onder..........qua profiel kan het nog net 1 winter...........daarna maar oproken of zo..........
Romo calling Andre voor opdriften laatste mm`s
Romo calling Andre voor opdriften laatste mm`s