Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
KW

Re: Fotografie

Bericht door KW » 03 dec 2012, 23:55

Opa schreef: @KW, duifje staat er netjes scherp op, jammer dat ie net z'n oogje dicht heeft.
Het is wat jammer van de drukke omgeving, vooral de onscherpe tak in de voorgrond stoort nogal en bij dieren is het vaak mooier als ze wat meer ruimte in de kijk- of loop/vlieg-richting hebben. :wink:
Thx voor die tip iig :)
En dat oogje, hij zat bijna heel de tijd met z'n oogje dicht, zat echt te slapen, en dat vond ik juist leuk om vast te leggen :)
Dat takje op de voorgrond stoort idd een beetje, maar kan er niks aan doen

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 dec 2012, 15:51

Begin dit jaar geschoten. Jammer van scherpte..

Afbeelding

KW

Bericht door KW » 07 dec 2012, 18:53

Zijn er mensen die een LensCoat gebruiken? Zoja waarom en zonee waarom niet? Het lijkt me minder lekker werken, maar gezien die lens nogal duur is vond ik een stukje bescherming wel op z'n plaats.

Afbeelding

Verder is Sinterklaas ook bij mij langsgeweest :mrgreen: Dank u Sinterklaasje :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Wat resulteert in de volgende lineup

Afbeelding

Vanmiddag even mee rondgelopen thuis en nog niet eens zo'n hele gekke eerste pics mee geschoten :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2012, 19:00

O_o

Afbeelding

Is dit een camera of een kanon ?

KW

Bericht door KW » 07 dec 2012, 19:43

Misschien een kanon, maar in ieder geval geen canon :mrgreen:

Hij lijkt groter dan hij is, zitten 2 zonnekappen op en uitgschoven tot maximale lengte.
En owja, hij lijkt nog groter omdat die D3200 het kleinste/instap formaat dSLR is :P
Laatst gewijzigd door KW op 07 dec 2012, 23:26, 2 keer totaal gewijzigd.

Michele

Bericht door Michele » 07 dec 2012, 19:56

Lenscoat... da's typich zo'n product waar je geld aan uitgeeft terwijl het niet hoeft. Inspelen op angst noemen ze dat en dat werkt erg goed. Profi spul kan best wat hebben en krassen op de behuizing komen er toch wel bij de Bigma, Zen finish is extreem kwetsbaar.
Een lenscoat biedt geen enkele bescherming tegen echte tikken en dat is het enige wat kwaad kan: slinger tegen een muurtje, val uit vochtige handen, klap van een medefotograaf in het gedrang.... dat werk. Allemaal in praktijk meegemaakt, met een defecte AF op mijn (destijds) Canon 70-200mm 2.8 tot gevolg (250 euro reparatie, verzekeringswerk), een D2X met een verwarde AF (prijs onbekend, manual focus doet 't prima), en een overleden flitser (150 euro vervanging flitsbuis of 8 tientjes voor een andere, occasion). Dit voorkom je echter niet met een lenscoat!
Enige reden om het erop te stoppen is de eventuele verkoop in de toekomst. Als je particulier verkoopt krijg je altijd zeurpieten die gaan lopen mekkeren over een krasje op de behuizing en daarom de vraagprijs niet willen betalen. Mijns inziens dus weggegooid geld.

KW

Bericht door KW » 07 dec 2012, 20:11

Michele schreef:Lenscoat... da's typich zo'n product waar je geld aan uitgeeft terwijl het niet hoeft. Inspelen op angst noemen ze dat en dat werkt erg goed.
Ben niet gevoelig voor praatjes, ben zelf op zoek gegaan naar iets van bescherming, en dit is het enige dat ik tegenkwam dat bij mijn wensen in de buurt kwam. Tis wel prijzig ja maar voor een lens van 1250 en 1850 euro vind ik het dat wel waard.

Een ander voordeel van LensCoat is dat ze in camouflagekleuren te krijgen zijn, dat kan best een nuttige 2e functie zijn, maar vond ik zelf iets tever gaan.

Een lenscoat biedt geen enkele bescherming tegen echte tikken en dat is het enige wat kwaad kan: slinger tegen een muurtje, val uit vochtige handen, klap van een medefotograaf in het gedrang.... dat werk.
Dat weet ik, daar heb ik het ook niet voor.

Enige reden om het erop te stoppen is de eventuele verkoop in de toekomst. Als je particulier verkoopt krijg je altijd zeurpieten die gaan lopen mekkeren over een krasje op de behuizing en daarom de vraagprijs niet willen betalen. Mijns inziens dus weggegooid geld.
Ok thx voor de uitleg iig :)

Macboy

Bericht door Macboy » 07 dec 2012, 22:08

Held :clap:

Afbeelding

dvh

Bericht door dvh » 07 dec 2012, 22:09

Toch een knappe wagen..
Leuke foto ook :-)

Macboy

Bericht door Macboy » 07 dec 2012, 22:18

Vooral mijn kenteken sex trio ...

Xave30

Bericht door Xave30 » 08 dec 2012, 01:08

:tooth:

@ Dvh- Dank je.

@ KW- Veel plezier met je nieuwe gear! :)

KW

Bericht door KW » 08 dec 2012, 04:13

Thanx, kan ik alleen weer een nieuwe cameratas kopen :bag: want daar pastie niet bij... en ik ga niet met een losse lenstas (2 tassen) lopen.

WJ

Bericht door WJ » 08 dec 2012, 14:42

Poezenbeest zat te zonnen en was not amused toen ik de camera voor d'r kop zette. :D

Afbeelding

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 08 dec 2012, 16:43

Prachtige luchten in deze tijd van het jaar, net zelfs de moeite genomen om de camera op een monopod een eind uit het zolderraam te steken. Paar minuten later was het weer gewoon grijs...

Afbeelding
Winter Skies over Groningen by MartijnKoevoets, on Flickr

dvh

Bericht door dvh » 08 dec 2012, 17:41

Lekker sfeervol.
:beer:

Peric

Bericht door Peric » 08 dec 2012, 20:15

Erg mooi licht vandaag. Met m'n favoriete onderwerpen.. :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Joop

Bericht door Joop » 08 dec 2012, 23:23

De SLR in de auto laten liggen vanmiddag in Düsseldorf; dus moest het met m'n telefoon doen (met te grove korrel)...

Afbeelding

Afbeelding

Xave30

Bericht door Xave30 » 09 dec 2012, 00:20

@ Peric - Nr. 1

@ Joop - Nr. 2

@ Martijn - Goede timing.

Hehe WJ.

:foto:

KW

Bericht door KW » 09 dec 2012, 02:03

Ondanks de grove korrel van Joop nr 1 vind ik het een mooie compositie met erg leuke belichting en sfeer.

KW

Bericht door KW » 09 dec 2012, 13:29

Ongelofelijk maar waar, dat zo'n gaar plantje in de tuin met een flinke toeter nog zo mooie pics kan opleveren :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

frankv

Bericht door frankv » 09 dec 2012, 16:20

@peric: ik ben geen hondenmens, maar die hond op je eerste foto ziet er uit alsof hij niemand kwaad zou doen

@kw: gast! wtf... geniet toch van het ding zonder al dat plakband er op, of heb je dit thuis ook:
Afbeelding

gisteren ben ik naar het Louwman Museum geweest, ik was al eerder in Raamsdonkveer geweest, maar dit nieuwe gebouw is toch wel erg indrukwekkend, met zo'n collectie mogen we als Nederland echt heel blij zijn

ik vond het jammer dat zijn Toyota collectie niet getoond was, niet dat ik een Toyota fan ben, maar een 2000GT, of een Celica uit de jaren 70 zijn gewoon cult geworden, en zie je anders nooit ergens, hier een paar foto's van wat er wel stond:

Tja, net scheef zag ik thuis, jammer...
Afbeelding
silberpfeil in the louwman museum by frnkvizr, on Flickr

Wie spot de slechte sjop:
Afbeelding
silberpfeil in the louwman museum by frnkvizr, on Flickr

Lekkere inlaatkelken!
Afbeelding
mclaren in the louwman museum by frnkvizr, on Flickr

Mijn nieuwe favoriete Bugatti lijnen:
Afbeelding
bugatti in the louwman museum by frnkvizr, on Flickr

Peric

Bericht door Peric » 09 dec 2012, 17:34

Frank, klopt. Maya is zo'n lieve hond.. :)

Mooi platen weer joh! Bewerk je de pics nou nog? Of heb je gewoon een erg goede lens?

frankv

Bericht door frankv » 09 dec 2012, 18:04

Peric schreef:Frank, klopt. Maya is zo'n lieve hond.. :)

Mooi platen weer joh! Bewerk je de pics nou nog? Of heb je gewoon een erg goede lens?
Deze zijn niet gesjopped (behalve het SHOP dat ik boven deur heb weggehaald, spot the bad sjop!). Her en der een half stopje belichting er bij of er af, de juiste uitsnede, maar verder niet.

Zoals ik wel vaker heb gezegd is de m43 panasonic 20/1.7 een klassieker, een lens die een bepaalde uitstraling aan foto's geeft.

In 2009 zei dpreview dit al:
Overall, we can't help but conclude that the 20mm F1.7 is the first must-have lens for Micro Four Thirds, and one which especially makes sense with the compact-bodied E-P1 and GF1. On these cameras it provides a winning combination of small size, high all-round image quality and excellent low-light capability. The only real negative is that it's quite expensive (at least at launch) compared to similarly-fast normal primes for other formats (such as the Nikon 35mm F1.8G DX). But given the quality you get in such a small package, we think it's a price worth paying.
En photozone dit:
The Panasonic Lumix G 20mm f/1.7 ASPH is an interesting little being. The center image quality is nothing short of phenomenal. The borders are slightly worse but still very good level and that's straight from f/1.7.
Dus geen zoemtoeter, maar gewoon een standaard viewing angle pancake met f1.7 lichtsterkte zodat je fatsoenlijk binnen kunt fotograferen. En het blijft een speciale lens, mijn favoriet.

dvh

Bericht door dvh » 09 dec 2012, 18:14

Mooi scherp hoor Frank !
Zeker als je kijkt naar die eerste foto, welke vrij donker is blijft de kwaliteit hoog. Weinig korrel en toch behoorlijk scherp !

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 09 dec 2012, 18:18

Knap lensje KW! :D

Leuke foto's die eerste 2 Peric....je eerste foto vind ik 't best, die moet je alleen nog even recht zetten.
Zou in 't vervolg proberen 't onderwerp wat meer uit 't midden te houden, in dit geval meer ruimte in de kijkrichting.....maakt de foto's spannender om naar te kijken. :wink:

Ook mooie foto's Frank, maar in die 2e zie ik idd. dat er een een stuk doorzichtige muur boven de deur of raam is geplakt......zelfs ook nog een heel klein stukje op de auto. :lol:

Plaats reactie