VW Golf GTI vervangen. But what to choose?

Dit is ons algemene autoforum.
ErikS

Re: VW Golf GTI vervangen. But what to choose?

Bericht door ErikS » 03 dec 2012, 08:12

Macboy schreef:Hoe kan het dat niemand de GT86 heeft genoemd ? Voor €3000 kun je daar een mooie kit op zetten en dan heb je 270pk. Beter wordt het niet. En anders zou ik voor de Megane RS gaan. Of €8000 meer uitgeven voor een M135i wit 3-deurs en handbak dan heb je alle opties die je nodig hebt en ook gratis leer.
Het is wachten op de eerste demo, voor hem! :attentie:

Hij heeft de keuze al gemaakt man.. Wil alleen nog bevestiging!

Mijn tip; Haal die Megane en hou geld in je zak!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 03 dec 2012, 09:03

Hans R schreef:MINI Works GP 2

Afbeelding

iets duurder en minder praktisch maar wel de meeste fun!!
Als ex eigenaar van een GP MK1 had ik van jou meer verwacht Hans. De R56 haalt bij lange na het jolige van de R53 niet.

2000USA

Bericht door 2000USA » 03 dec 2012, 10:53

Als brandstofverbruik, MRB en gemis van de 3/4e deur je niet uitmaakt, zou ik lekker eens gaan kijken wat het occasion-aanbod doet (dus richting de 335i, S5, etc). Een GTI lijkt me nog courant genoeg, en er zijn genoeg dikke sjaken te koop, ongetwijfeld ook zoals je hem zelf samengesteld had.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 03 dec 2012, 11:01

Petrolhead Tom schreef:
Hans R schreef:MINI Works GP 2

Afbeelding

iets duurder en minder praktisch maar wel de meeste fun!!
Als ex eigenaar van een GP MK1 had ik van jou meer verwacht Hans. De R56 haalt bij lange na het jolige van de R53 niet.
Als het nieuwe hatchback moet zijn zal dit toch mijn keuze zijn, ondanks dat de R56 idd minder scherp is dan de R53 maar is altijd nog scherper dan een Golf GTI die is alleen allrounder.
Advies neem een Golf GTI 7 met een Lotus ernaast :mrgreen:

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 03 dec 2012, 14:05

sitechris schreef:Ik rijd nu rond in een Golf 6 GTI met JD paprikachips. Ik ben zeer tevreden over de auto, het is een geweldige allrounder maar na 2 jaar kriebelt het toch al weer hevig. Tijd voor wat nieuws.

Mijn wensen en eisen.
- Minimaal 265 pk. Als dit met goede tuning bereikt kan worden, dan mag dat ook. (JD chips of iets dergelijks).
- De auto moet echt een tandje sportiever zijn als de GTI. Die mist net die 10-20% scherpte. Ik wil echt een rijdersauto die op de belevingsladder veel punten scoort. Ik overweeg ook zeker om er bv mee de Ring op te gaan.
- De auto hoeft echter niet zo hard geveerd te zijn als mijn eerdere 2006 BMW 130i. Dat ging echt nergens over. Ik moet er wel fatsoenlijk mee kunnen knallen op de Autobahn.
- Budget max 45k.
- Ik heb een voorkeur voor een nieuwe auto. Ik weet het, financieel onverstandig etc etc. Maar ik vind het gewoon leuk om zelf een auto samen te stellen.
- Kofferruimte van 300 liter minimaal vind ik wenselijk. Het hoeft geen ruimtewonder te zijn maar ik moet er wel mee op vakantie kunnen met 2 personen.
- Ik houd steeds meer van opvallende auto's. Ik vind de GTI ondanks de prachtige Detroit velgen toch net nog wat te anoniem.
- Qua uitrusting heb ik niet zo heel veel eisen. Ik hoef niet perse navi, leer en een high-end audio (is wel leuk). Wel wil ik xenon en PDC. Maar dat is bij beide auto's geen probleem.

De shortlist:
- Megane RS Cup
- Opel Astra OPC
- VW Golf GTI VII

Ik heb in 1 auto recent gereden, dat is de Megane RS. Die voldoet aan alle eisen, ik vond de auto echt geweldig rijden! Ik heb gereden met de cupversie en 19 inch velgen en was zeer te spreken over de auto. De wegligging, het geluid, de looks gewoonweg geweldig. En zelfs het comfort vind ik acceptabel. Dat is een serieuze kanshebber. Maar ik ga geen dief van mijn eigen portemonnee zijn. De inruil van de GTI moet gewoon goed zijn.

Over de Astra OPC twijfel ik nog sterk. Om te zien een geweldige auto. Na de BMW 1M heb ik in tijden niet zo'n agressieve auto IRL gezien. Werkelijk prachtig! Alleen twijfel ik een klein beetje over de OPC. Zo weegt hij aardig wat kilootjes en denk ik dat de Megane net wat scherper/begeerlijker is. Ik wil wel in de OPC rijden, mits een proefrit geregeld kan worden. Dat is een uitdaging, want er zijn er heel weinig in NL. Maar ik wil er wel graag in rijden. De Golf GTI VII is nog niet op de markt,. maar daar twijfel ik ook aan. Ik verwacht dat dit net wat teveel van hetzelfde is.

Kom ik er nieuw niet uit, dan is de occassionmarkt daarna ook een alternatief. Kanshebbers zijn in dat geval de BMW 335i, Z4, Audi S5. Dat soort werk zeg maar. Ik wil overigens geen exoot voor de deur als een M3/M5/Cayman S. Ik hoef niet perse 400 plus pk en ik wil de runningcosts wel op een acceptabel peil houden.

Graag jullie mening.
Leuk, zelfde situatie hier. Zelfde auto, zelfde chip erin en over een maand of wat ook weer wat anders. Ook ik zoek iets wat nog net een tikje sportiever/scherper is.

Zoals het nu lijkt ga ik voor een Golf 7 GTI met zo'n performance pakket. Iets meer vermogen (230 pk maar da's niet zo spannend, gaat toch wel weer naar JD), grotere remmen en een mechanisch sperdiff. Bovendien schijnt hij scherper/directer te sturen dan de huidige. Daarmee vul ik, naar verwachting, net die 20% scherpte in die ik nu, net als jou, mis.

Dat zijn precies mijn 2 kritiekpunten nu: stuurinrichting en het ontbreken van een 'echt' sperdiff. Dat electronische gedoe bij de huidige is helemaal niks.

Een Golf GTI is en blijft natuurlijk een compromis-auto. Enerzijds ruimte, luxe, redelijk zuinig en genoeg comfort...andere kant sportief. Ik gebruik de auto ook zakelijk en voor m'n gezin dus een Megane RS etc. is niks voor mij. Te schreeuwerig en te krap. Als ik vrijgezel was, dan kwam er wel zoiets.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 03 dec 2012, 14:16

Heeft er iemand ervaringen met een megane cuponderstel icm 19 inch wielen? Is er op hoog tempo op de autobahn nog mee te rijden of stuiter je weg?

Mbt golf gti: ik wacht in spanning de prijzen af.

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2012, 14:26

sitechris schreef:Heeft er iemand ervaringen met een megane cuponderstel icm 19 inch wielen? Is er op hoog tempo op de autobahn nog mee te rijden of stuiter je weg?

Mbt golf gti: ik wacht in spanning de prijzen af.
Stel die vraag eens op de rtc, zijn er genoeg met een rs en cuponderstel

Luca

Bericht door Luca » 03 dec 2012, 16:01

Als ik jouw budget had gehad momenteel was ik gegaan voor de GTI 7.

Ondanks dat de RS ook super is :D :blink:

Hielke

Bericht door Hielke » 03 dec 2012, 16:25

Zal ik je eens DE tip der tippen geven?

Nooit aan een ander vragen wat jij moet gaan rijden!

Lekker gaan testrijden in van alles en nog wat. Of maak een shortlist op looks en ga met de auto's op die list rijden.

PD power

Bericht door PD power » 03 dec 2012, 18:53

Hielke schreef:Zal ik je eens DE tip der tippen geven?

Nooit aan Hielke vragen wat jij moet gaan rijden!

Lekker gaan testrijden in van alles en nog wat. Of maak een shortlist op looks en ga met de auto's op die list rijden.
Waar komt die zelfkennis in 1 keer vandaan Hielke....... :mrgreen:

Hielke

Bericht door Hielke » 03 dec 2012, 19:15

Smiecht!

PD power

Bericht door PD power » 03 dec 2012, 19:19

:lollerdelol:

sitechris

Bericht door sitechris » 03 dec 2012, 19:45

Input en ervaringen van anders zijn altijd nuttig. Plus dat het als petrolhead leuk is om er over te praten ;). Dus we houden het topic nog even open ha ha ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 03 dec 2012, 20:07

sitechris schreef:Input en ervaringen van anders zijn altijd nuttig. Plus dat het als petrolhead leuk is om er over te praten ;). Dus we houden het topic nog even open ha ha ;)
En als je toch op de expertise van anderen wilt varen dan moet je vanzelfsprekend bij mij zijn. Maar da's logisch.

PD power

Bericht door PD power » 03 dec 2012, 20:15

Hielke schreef:
sitechris schreef:Input en ervaringen van anders zijn altijd nuttig. Plus dat het als petrolhead leuk is om er over te praten ;). Dus we houden het topic nog even open ha ha ;)
En als je toch op de expertise van anderen wilt varen dan moet je vanzelfsprekend niet bij mij zijn. Maar da's logisch.
Je vraagt er ook om :mrgreen:

Tim N

Bericht door Tim N » 03 dec 2012, 20:26

Hielke schreef:
En als je toch op de expertise van anderen wilt varen dan moet je vanzelfsprekend bij Fiat zijn. Maar da's logisch.

Reind

Bericht door Reind » 03 dec 2012, 20:33

135i m paket. coupe. De oude

sitechris

Bericht door sitechris » 03 dec 2012, 21:33

Die zijn alleen hard to get. Er staat er nu eentje te koop bij De Fonkert, maar die heeft vrij weinig opties aan boord. Wel een schitterende auto trouwens! Verdient mss toch een wat hoger plekje op de ladder.

ErikS

Bericht door ErikS » 03 dec 2012, 21:35

Ex Ferdi staat er ook.... Maar heeft 135k gelopen en is net zo oud als je gti!

Snipe

Bericht door Snipe » 04 dec 2012, 07:34

sitechris schreef:Die zijn alleen hard to get. Er staat er nu eentje te koop bij De Fonkert, maar die heeft vrij weinig opties aan boord. Wel een schitterende auto trouwens! Verdient mss toch een wat hoger plekje op de ladder.
[offtopic] [luco]
...dus ik keek even op die site van De Fonkert. Ze hebben deze ook staan: http://ccdb.autoselect.nl/scripts/ccdb2 ... ken=77XVN9
Dat is toch ook het toppunt van treurigheid? Voor 27k een tweedehands 114i... Bij andere merken heb je er bijna een nieuwe GTI voor.
[/offtopic] [/luco]

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 08:48

:lol: :lol:

david.

Bericht door david. » 04 dec 2012, 09:15

ik zou kiezen voor een rs4 sedan/desnoods avant met de kop eraf. tuurlijk hij is niet nieuw/zelf samestellen.. maar als je zoekt zijn er wat pareltjes te vinden. kwaliteit en veel bang voor de bucks.
zoiets: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... um=1&pos=1
net vorige week test gereden in de nieuwste variant.
Afbeelding

moet eerlijk zeggen.. doe mij die handbak maar van model ervoor. deze nieuwe is editie niet zoveel beter.--veels teveel instel geneuzel etc ;-)

k33z

Bericht door k33z » 04 dec 2012, 09:30

In die klasse (RS4, M3, etc) zou de keuze voor mij makkelijk zijn, een E90 M3 graag. Maar het deze auto's praat je over COMPLEET andere running costs vergeleken met een Megane RS of Golf GTI. Afschrijving is waarschijnlijk wel minder, dus de total cost of ownership valt misschien gelijk uit.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 04 dec 2012, 10:01

Incoming Pingus in 1......2......3.......... :mrgreen:

Tristan

Bericht door Tristan » 04 dec 2012, 10:04

david. schreef:ik zou kiezen voor een rs4 sedan/desnoods avant met de kop eraf. tuurlijk hij is niet nieuw/zelf samestellen.. maar als je zoekt zijn er wat pareltjes te vinden. kwaliteit en veel bang voor de bucks.
zoiets: http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/audi ... um=1&pos=1
Wat een geld! 37,5K voor een auto uit 2006 met 140K gelopen. Die staat er nog wel even. Een vergelijkbare M3 met deze km-stand en jaar pik je voor 10-15K minder op.

Plaats reactie