Herkeuring RDW na opvoeren?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Martijn_bmw

Re: Herkeuring RDW na opvoeren?

Bericht door Martijn_bmw » 03 dec 2012, 09:04

Fabian schreef:Pak een A4 1.8 TFSI van Audi, van 122 naar 210pk chippen met behoud van fabrieksgarantie is mogelijk.....
+1 collega van me had hem ook zo besteld met ABT-pakketje naar 210pk... maar op kenteken veranderd er niks :wink:

wbt keuring kan ik het verhaal van voetballer87 bevestigen ook bij mij stelde het echt niks voor, even de weegbrug op, rondje om en onder de auto door en ze kijken of je alles mooi, netjes en deugdelijk hebt gemonteerd.

Ik had wel de papieren van mijn donor auto bij me en die gegevens werden zo een op een overgenomen op het kenteken.

Enige stomme is dat ze de handelbenaming niet mogen aanpassen dus igv BMW had ik op kenteken een BMW 318i met 6 cilinders en 2,5L inhoud :lol:

Iwan

Bericht door Iwan » 03 dec 2012, 09:29

Groot verschil in dit verhaal mbt het omkeuren is het bouwjaar van de auto zoals eerder in dit topic al terecht wordt aangehaald. Is een auto van voor 01-01-1998 dan is het omkeuren vrij makkelijk. Maar is een auto van na deze datum dan zit je vast aan een technische keuring, een geluidsmeting en een rijvaardigheidstest. Dan is het minder makkelijk en vooral veel duurder: lees +E900,-

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 03 dec 2012, 10:24

Volgens mij niet hoor:
uw voertuig een datum eerste toelating heeft van na 31 december 1997 en een complete motor met versnellingsbak en uitlaatsysteem is gemonteerd uit een gekentekend donorvoertuig met een typegoedkeuring.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 dec 2012, 20:00

Das niet waar...

Die verhalen gingen ook al de ronde toen ik destijds mijn auto opbouwde...

Toen was er nog geen bouwjaar grens en gold voor elke auto hetzelfde.

Die keuring is alleen van toepassing als jr een niet bestaande auto maakt.

Bijv een v12 in een 3 serie maar van 318i naar 325i of van Cooper naar Cooper S is als je alles ombouwd en papier van de donor spullen hebt echt een eitje om op kenteken te krijgen ;-)

Iwan

Bericht door Iwan » 03 dec 2012, 20:08

Weer wat geleerd :coffee:

Ik sprak uit eigen ervaring maar dat was gebaseerd op een motor conversie in een lupo van 60pk naar 283pk

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 03 dec 2012, 20:15

Die Lupo is ook nooit met 1.8T geleverd. Een 1.6-GTI-blok had wel op de makkelijke manier gekund.
Martijn_bmw schreef:Das niet waar...

Die verhalen gingen ook al de ronde toen ik destijds mijn auto opbouwde...

Toen was er nog geen bouwjaar grens en gold voor elke auto hetzelfde.

Die keuring is alleen van toepassing als jr een niet bestaande auto maakt.

Bijv een v12 in een 3 serie maar van 318i naar 325i of van Cooper naar Cooper S is als je alles ombouwd en papier van de donor spullen hebt echt een eitje om op kenteken te krijgen ;-)
Precies mijn idee. Dan wel graag met papieren van een Cooper S Works of GP, anders zit je na tunen weer met die 20% (163 > 195pk of 170 > 204pk), en dat haal je met alleen een kleinere pulley op de compressor al zowat. Works heeft op papier 211pk, de GP 218, dan kun je tenminste tot 253/261.

EDIT: als ik wat random Cooper S Works van Marktplaats ingeef bij een kentekencheck, hebben die allemaal 163/170pk. Die zijn dus ook niet legaal met de 20%-regel. Zie ook hier: http://www.autozine.nl/text/246.html een oude persdemo, ook gewoon 163pk op kenteken.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 03 dec 2012, 20:22

@Iwan graag gedaan :-) ik heb destijds ook heel veel uitgezocht op dit gebied voordat ik ging ombouwen wilde niet achteraf voor verassingen komen te staan bij de RDW...

Hoe dat zit met die 20% weet ik ook niet... Zie ook het eerder al aangehaalde voorbeeld van de a4 die kan je bestellen met 1.8tfsi 122pk en met af dealer/pon abt chip naar 211pk maar er verandert niks op kenteken....

Plaats reactie