GT86 Daily - p7
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: MR2 ZZW30 Daily
Gaaf!
- Niels v/d burgh
- Berichten: 2168
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 10:49
- Auto: Zweedse diesel
- Locatie: Noord- NL
Re: MR2 ZZW30 Daily
Ziet er goed uit 

-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 19:19
Re: MR2 ZZW30 Daily
netjes... van die koplampen ga ik ook eens achteraan mijn 207 heeft er ook last van! stoor me d,r mateloos aan
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: MR2 ZZW30 Daily
Thanks mannen. 

Je kan een "beam kit" kopen en het zelf doen, maar de betere schade hersteller kan het ook. Kost wat meer (200-300 euro) maar dan is het wel perfect en streepvrij. Bij de beam kit zit een kwast/spons om de UV coating aan te brengen, daar krijg je toch strepen van. Zeker bij koplampen met vreemde hoeken er in (zoals de mijne) is het niet te doen (ik heb het geprobeerd).peu 207 schreef:netjes... van die koplampen ga ik ook eens achteraan mijn 207 heeft er ook last van! stoor me d,r mateloos aan
-
- Berichten: 139
- Lid geworden op: 10 sep 2011, 19:19
Re: MR2 ZZW30 Daily
207 heeft ook van die vreemde hoeken zal eens gaan kijken. pas wel geprobeerd met een setje van turtle wax dat is een soort polijsten 4 stappen plan. nu alweer vaal!!! rommel
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: MR2 ZZW30 Daily
Ziet er weer netjes uit! Ook een bekende schadehersteller zo te zien, mijn vorige auto is daar ook enkele keren geweest! Niets dan lof over het werk dat ze leveren 

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: MR2 ZZW30 Daily
Daar ontbreekt de UV coating dus aan. Zonder bescherming tegen UV zijn de lampen zo weer dof, dat komt doordat er voor koplampen polycarbonaat gebruikt wordt in verband met mogelijke steenslag. Dat reageert nu eenmaal op UV...peu 207 schreef:207 heeft ook van die vreemde hoeken zal eens gaan kijken. pas wel geprobeerd met een setje van turtle wax dat is een soort polijsten 4 stappen plan. nu alweer vaal!!! rommel
Het geleverde werk is echt super! Jij woont ook in het zuiden dan, neem ik aan?Kevin20v schreef:Ziet er weer netjes uit! Ook een bekende schadehersteller zo te zien, mijn vorige auto is daar ook enkele keren geweest! Niets dan lof over het werk dat ze leveren

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: MR2 ZZW30 Daily
Echt geweldig dit. Mooi plaatje die auto!
Zie nu pas Roermond staan, dat is om de hoek. Humor.
Zie nu pas Roermond staan, dat is om de hoek. Humor.
- Kevin20v
- Berichten: 599
- Lid geworden op: 05 nov 2008, 20:48
Re: MR2 ZZW30 Daily
Jup, als er iets aan mijn huidige auto gespoten moet worden gaat ie ook weer daar naartoe! Een verademing vond ik het toen ik de mijne mocht ophalenYoup schreef: Het geleverde werk is echt super! Jij woont ook in het zuiden dan, neem ik aan?

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: MR2 ZZW30 Daily
Waar woon jij dan?Emiel schreef:Echt geweldig dit. Mooi plaatje die auto!
Zie nu pas Roermond staan, dat is om de hoek. Humor.

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: MR2 ZZW30 Daily
Ba Dum Tsss!

Pilot Pro-Line 5000K xenon (H7). Alleen het dimlicht in de projector dus, zoals het hoort.
Geen Sjonnie/Tjoener taferelen met bakken strooilicht...

Pilot Pro-Line 5000K xenon (H7). Alleen het dimlicht in de projector dus, zoals het hoort.

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: MR2 ZZW30 Daily
Youp, even over je tapeinden.. Jij hebt waarschijnlijk studbolts in je naaf, die kun je dus ook verlengd kopen. Dan heb je misschien wat meer ruimte om naar velgen te zoeken..
http://www.biesheuvel.nl/store/group/63/stud_bolts
http://www.biesheuvel.nl/store/group/63/stud_bolts
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: MR2 ZZW30 Daily
Ik geloof dat je dat soort studs via de britse Ebay heel wat goedkoper kunt krijgen. Als ik zo zie wat Martijn laatst betaald heeft scheelt dat aanzienlijk.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: MR2 ZZW30 Daily
Ja, ik had ook bij Biesheuvel gekeken, zou me daar meer dan het dubbele gekost hebben...
Ik heb ze dus van http://rallydesign.co.uk

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: MR2 ZZW30 Daily
Hoe bepaal je trouwens de maten van de studs? Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Gewoon meten aan de hand van wat er nu in zit? Ik heb nu namelijk wielbouten in plaats van moeren met studs.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: MR2 ZZW30 Daily
Weet ik Peric, we gebruiken ze voor de raceauto's ook in verschillende lengtes, alleen dan met schroefdraad en Locktite. Dat is wat eleganter dan persen.Peric schreef:Youp, even over je tapeinden.. Jij hebt waarschijnlijk studbolts in je naaf, die kun je dus ook verlengd kopen. Dan heb je misschien wat meer ruimte om naar velgen te zoeken..
http://www.biesheuvel.nl/store/group/63/stud_bolts
Het probleem van andere tapeinden is dat ze bij mijn Toyota dus hoogstwaarschijnlijk geperst zitten. Wil ik er andere in zetten, zal ik de oude er uit moeten persen en de nieuwe er weer in. Dat betekent dat ik alle vier de naven uit elkaar moet halen en onder de pers moet leggen. Daar ben je een hele dag zoet mee -waarschijnlijk kost het me ook nog wel een wiellager- en het bijkomend nadeel is dat mijn originele velgen met wielmoeren (van die chromen dopjes) niet meer passen. Dan moet ik daar weer andere voor kopen en dat is het mij allemaal niet waard. Een setje Team Dynamics Pro Race 1.2 kan mij prima bevallen. OZ Alleggerita's zijn ook een stuk duurder en goede spacers (die ik dan toch nodig heb) zijn ook aan de prijs. Al met al kost het me een dag, veel ergernis en 600-700 Euro meer. Dat is het mij niet waard.

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: MR2 ZZW30 Daily
Een wielbout er uit draaien, met de dieptemeter van een schuifmaat meten hoe dik de velg is, van naaf tot pasvlak wielbout en daar de hoogte van een wielmoer bij optellen. Als je met spacers wil gaan werken, de dikte van de spacer er nog bij tellen.Petrolhead Tom schreef:Hoe bepaal je trouwens de maten van de studs? Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Gewoon meten aan de hand van wat er nu in zit? Ik heb nu namelijk wielbouten in plaats van moeren met studs.
Je moet ook weten wat voor schroefdraad er nu op de wielbouten zit en dan studs met schroefdraad kopen en sterke Locktite.
- MartijnGizmo
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: MR2 ZZW30 Daily
EDIT: ^^ dat dus
Jup, gewoon opmeten even eventueel op fora kijken wat anderen hebben...Petrolhead Tom schreef:Hoe bepaal je trouwens de maten van de studs? Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Gewoon meten aan de hand van wat er nu in zit? Ik heb nu namelijk wielbouten in plaats van moeren met studs.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: MR2 ZZW30 Daily
Thanks Youp!Youp schreef:Een wielbout er uit draaien, met de dieptemeter van een schuifmaat meten hoe dik de velg is, van naaf tot pasvlak wielbout en daar de hoogte van een wielmoer bij optellen. Als je met spacers wil gaan werken, de dikte van de spacer er nog bij tellen.Petrolhead Tom schreef:Hoe bepaal je trouwens de maten van de studs? Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Gewoon meten aan de hand van wat er nu in zit? Ik heb nu namelijk wielbouten in plaats van moeren met studs.
Je moet ook weten wat voor schroefdraad er nu op de wielbouten zit en dan studs met schroefdraad kopen en sterke Locktite.

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: MR2 ZZW30 Daily
Ah, dát wist ik niet.. Dan, as you were soldier..
(@ Youp)

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: MR2 ZZW30 Daily
Geeft niet.Peric schreef:Ah, dát wist ik niet.. Dan, as you were soldier..(@ Youp)


- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: MR2 ZZW30 Daily
Net even je topic doorgelezen en gaaf hoe je hem zo verbeterd. Met de huidige prijzen zijn het toch behoorlijk aantrekkelijke fun-auto's geworden. Zo in het zwart blijven ze er toch het netste uit zien,.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: MR2 ZZW30 Daily
Ziet er netjes uit, wat een helder beeld ook zeg....Youp schreef:Ba Dum Tsss!![]()
Pilot Pro-Line 5000K xenon (H7). Alleen het dimlicht in de projector dus, zoals het hoort.Geen Sjonnie/Tjoener taferelen met bakken strooilicht...
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: MR2 ZZW30 Daily
Jij ook bedankt Martijn!MartijnGizmo schreef:EDIT: ^^ dat dus
Jup, gewoon opmeten even eventueel op fora kijken wat anderen hebben...Petrolhead Tom schreef:Hoe bepaal je trouwens de maten van de studs? Ik heb zoiets nog nooit gedaan. Gewoon meten aan de hand van wat er nu in zit? Ik heb nu namelijk wielbouten in plaats van moeren met studs.
Ben benieuwd naar je updates Youp. Ik heb ook op het punt gestaan om zo'n bruin metallic facelift uit zuid Duitsland te halen. Het is dat ik destijds mijn Bmw nog niet verkocht had.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Dimitri, Peter-Paul, Thomas H en 3 gasten