Peric schreef:Dan kan 'ie om te beginnen het LPG er uithalen, scheelt 'm al de helft. Snap sowieso niet als je 3000 km per jaar rijdt dat je dat op LPG doet.
Ik weet niet hoeveel km hij rijdt, weet wel dat hij hem alleen als hobby gebruikt, die regeling niet misbruikt, en datie een dagelijkse auto erbij heeft.
Maar wat je zegt heeft zeker een punt. Beter belastingvrij op benzine rijden dan vanwege de LPG vol belasting moeten gaan betalen.
Luco schreef:Overigens puur persoonlijk, maar een Lincoln Mark IV noem ik nou niet bepaald een rijdend stukje erfgoed, maar gewoon een vieze smerige auto.
Bepaalde Caddilacs of een Toronado, of wat andere merken en modellen is weer een heel ander verhaal
Je moet feiten en persoonlijke smaak niet door elkaar husselen Luco
JohanH schreef:Die liegen er inderdaad niet om, ik zie allemaal auto's onder de 4151 kg.
Ja en dan? Je snapt het punt niet helemaal. Het gaat om het feit dat er heel veel mensen zijn die zoveel MRB moeten gaan betalen dat het (bijna) niet meer op te hoesten is en men dan met tranen in de ogen de lieve schat de deur uit moeten doen. Naast het feit dat er tientalle bedrijven (zowel handelaren/dealers als werkplaatsen) over de kop gaan omdat ze hierdoor geen klanten meer hebben. Waardoor de overheid weer heel veel uitkeringen moet verstrekken omdat al die mensen in deze crisistijden niet meer aan werk kunnen komen.
Of ben je van mening dat mensen die maximaal financieel proberen te profiteren van de regeling geen misbruik maken van het systeem? Het ging toch om liefhebbers, niet om mensen die een gastank inbouwen of op diesel rijden?
Als hij toch belastingvrij is maakt het toch niet uit of je op LPG, kerosine of steenkool rijdt? Die LPG-tanks zijn er (terecht) in gekomen omdat ze toch belastingvrij zijn, en dan rij je vanzelfsprekend op LPG goedkoper dan op benzine.
Nou moet je niet ineens de zaak omdraaien dat er misbruik gemaakt wordt. Het is immers NU pas dat er opties bedacht worden om algehele afschaffing te voorkomen, zoals bv onderscheid gaan maken tussen benzine, LPG en diesel.
Juist dergelijk "misbruik" zorgt ervoor dat dit soort regelingen op de schop gaan. Daarnaast is voor zover mij bekend de meerderheid van de oldtimers in Nederland geen tientonner uit de US of A, laat staan dat die allemaal op LPG rijden, dus ik krijg een donkerbruin vermoeden dat je hier nogal overdrijft.
Hoeveel van welk land er oldtimers zijn weet ik niet, ik weet wel dat er uit de US of A heel erg veel zijn. En meer dan je denkt.
Rij je zelf eigenlijk op benzine?
Ja natuurlijk, gas is om op te koken

en aangezien de mijne (dankzij de al veranderde regel) niet belastingvrij is betaal ik er nog altijd 201 euro per kwartaal voor (1540 kg), ofwel ruim 800 per jaar. Maar dat is voor mij alleen mogelijk door er voor te leven, en om het enigszins draaglijk te houden m'n Vectra V6 2,5 jaar terug al weggedaan voor een 100 euri per kwartaal goedkopere Starlet (155 vs 54 per kwartaal). dus het zou erg fijn zijn als de huidige geldige overgangsregeling van kracht blijft en hij mei komend jaar eindelijk belastingvrij wordt. Misschien dat ik dan een beetje geld overhou om het jaren geleden begonnen restauratieproject eens af te maken.