strengere controle op illegale uitlaten

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
alexm3gt

strengere controle op illegale uitlaten

Bericht door alexm3gt » 08 apr 2007, 14:38

wat kunnen we straks nog met onze hobby :evil: :evil:
ik heb zelf een supersprint racing system onder de m3 dat wordt nog wat als dit zo door gaat
http://www.autoschade.nl/bericht.asp?b_id=240

Erik K.

Bericht door Erik K. » 08 apr 2007, 14:43

Je mag ook echt helemaal geen lol meer beleven in dit land met autorijden :evil:

Door rijden mag niet, beetje mooie sound maken ook al niet meer, bah

Roman

Bericht door Roman » 08 apr 2007, 15:38

Je kan in Nederland nog echt een hoop vergeleken met andere landen hoor.

Je komt hier niet eens door de APK als je ook maar iets aan de auto veranderd. Ander banden type niet eens.

TENZIJ je het niet erg vind om te betalen. Je mag niks veranderen bij wet, tenzij je "homologeert".

Voorbeeld: "Nee die bullbar mag echt niet, levensgevaarlijk. Kan je voetgangers zo mee dood rijden, en motorrijders. 500 euro homologatie betaald. Ja die bullbar is goedgekeurt. Veilig voor iedereen. Geen probleem."

Lekker is dat.

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 08 apr 2007, 17:52

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 09 apr 2007, 00:02

pure kartelvorming waarbij men door lobbien de pliesie zover heeft gekregen
zijn ze gvd helemaal van de pot gerukt
hebben ze echt niets beters te doen dan naar de pijpen te dansen van een een of andere branchevereniging

rustig ademhalen

mijn kat zit er nog onder, de rest is alleen niet std meer..........

E

markk

Bericht door markk » 09 apr 2007, 08:22

Meneer ik kan geen E-keurmerk op uw katalysator vinden
Agent, dat is helemaal geen katalysator

;-)

Mark.

allen

Bericht door allen » 09 apr 2007, 09:02

Nou goed, was juist van plan om die kat er tussenuit te halen. Wat kost zo'n boete me als ik op straat gepakt wordt en hoe zien ze dat eigenlijk? Afgezien van wat staandehoudingen voor alcoholcontroles en een paar keer wegens snelheidsovertredingen heeft nog nooit iemand gevraagd of ik een katvervanger had.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 09 apr 2007, 09:23

Ik denk dat ze meer de auto's er tussen uit halen die zoveel herrie maken dat je er bijna gehoorbeschadiging oploopt..

Maarja...zolang al die Harley's met hun blérpijpen rondrijden...

Tommy

Bericht door Tommy » 09 apr 2007, 10:24

ja en allen heeft net geregeld dat hij kompleet supersprint racing system heeft... supersprint spaghetti, katvervanger, racing system(ja die is echt loud)

Erik K.

Bericht door Erik K. » 09 apr 2007, 11:09

Uitlaten verbouwen mag niet meer?

Dan moeten we het dus maar gaan zoeken aan de inlaatkant, Paul regel jij even e.e.a? ;) :lol:

allen

Bericht door allen » 09 apr 2007, 13:21

Nopes Tom, katvervanger had ik (gelukkig?) nog niet besteld. :lol:

Misschien toch maar op zoek naar een tussenoplossing.

alexm3gt

Bericht door alexm3gt » 09 apr 2007, 13:55

allen schreef:Nou goed, was juist van plan om die kat er tussenuit te halen. Wat kost zo'n boete me als ik op straat gepakt wordt en hoe zien ze dat eigenlijk? Afgezien van wat staandehoudingen voor alcoholcontroles en een paar keer wegens snelheidsovertredingen heeft nog nooit iemand gevraagd of ik een katvervanger had.
allen ik zou me niet zo druk maken over die kat vervanger ik rijd al een jaar zonder, maar dat geluid he de supersprint is echt luid en dan heb ik de katvervanger met dempers
wel mooi stukje van eps die ga ik wel even bewaren alleen weet ik niet hoe oom agent gaat reageren als je hem verteld dat er niks in de wet mulder staat over een e keur voor uitlaten,
en erik wat had je in gedachte voor de inlaat kant die carbon boxen met alfa n software zijn het volgens mij ook niet helemaal hoor ik heb er een gezien maar de voetjes zijn wel heel dun en ook van carbon of je moet die van mk motorsport nemen die zien er wel goed uit

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 09 apr 2007, 13:58

wimwerf schreef:Ik denk dat ze meer de auto's er tussen uit halen die zoveel herrie maken dat je er bijna gehoorbeschadiging oploopt..

Sja inderdaad Wim, maar daar heeft men voor zover ik zie en hoor, geen oog voor :? Zou dat een geaccepteerd feit zijn, of durven ze die mannen gewoon niet aan te houden :roll:

alexm3gt

Bericht door alexm3gt » 09 apr 2007, 14:03

partyondude schreef:
wimwerf schreef:Ik denk dat ze meer de auto's er tussen uit halen die zoveel herrie maken dat je er bijna gehoorbeschadiging oploopt..

Sja inderdaad Wim, maar daar heeft men voor zover ik zie en hoor, geen oog voor :? Zou dat een geaccepteerd feit zijn, of durven ze die mannen gewoon niet aan te houden :roll:
dat vroeg ik me nou ook al af er rijden bij mij in de buurt een hoop harley,s met een uitlaat van een halve cm ofzo rond :?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 11 apr 2007, 19:04

Tja als dat zo was dan vond ik het geen probleem alleen slaat Nederland altijd zo door en aangezien politie agenten nog altijd een bepaald budget jaarlijks bij elkaar moeten schrijven komt het in de praktijk er gewoon op neer dat je vreselijk genaaid wordt wanneer je weer eens de juiste (not) treft :wink:

Zelf heb ik op de motor (nee geen Harley) ook open uitlaten zitten maar dit niet alleen voor het mooie geluid. Het brengt namelijk ook extra veiligheid aangezien de gemiddelde verkeersdeelnemer te lui is om eens op of om te kijken :evil: Mijn eerste motor had een legale demper en die had ik binnen 3 weken total loss.......tja sorry....ik zag je niet :evil:

Alles leuk en aardig maar een beetje normaal db niveau dan :?
Laatst gewijzigd door Niels op 11 apr 2007, 21:28, 1 keer totaal gewijzigd.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 11 apr 2007, 20:07

Loud pipes save lives! :lol:

[img:290:194]http://i5.photobucket.com/albums/y166/E ... Piped2.jpg[/img]

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 11 apr 2007, 23:41

Ik vraag mij dan wel eens af hoe een Ferrari door zo'n keuring heen komt. Als er iets herrie (muziek) maakt is het wel een 360 die vol open gaat. Die hoor je op kilometers afstand al, en dan wel gaan zitten zeuren omdat iemand met een 13 in dozijn auto een sportuitlaat heeft die nog geen eens een kwart van de herrie maakt die de Ferrari maakt. Heerlijk lekker scheef weer allemaal. :?

RVV

Bericht door RVV » 11 apr 2007, 23:44

LOL Martijn

Knot

Bericht door Knot » 12 apr 2007, 10:50

Gewoon allemaal een dikke diesel rijden met afneembare trekhaak, autoambulance eracher en speelautotje mee naar circuit, zijn we van al het gejank af... triest maar waar.

Eltjo

Bericht door Eltjo » 12 apr 2007, 12:20

Jan Visser schreef:Ik vraag mij dan wel eens af hoe een Ferrari door zo'n keuring heen komt. Als er iets herrie (muziek) maakt is het wel een 360 die vol open gaat. Die hoor je op kilometers afstand al, en dan wel gaan zitten zeuren omdat iemand met een 13 in dozijn auto een sportuitlaat heeft die nog geen eens een kwart van de herrie maakt die de Ferrari maakt. Heerlijk lekker scheef weer allemaal. :?
3x raden waarom ze tegenwoordig bijna allemaal vlinderklepjes in de pijp hebben die pas bij een x aantal toeren op gaan (en dan komt het gebler dus pas) Op deze manier komen ze, blijkbaar, toch door de "typegoedkeuring"... Wat opzich dikke prima is natuurlijk :D

Pescatore

Bericht door Pescatore » 12 apr 2007, 12:21

Knot schreef:Gewoon allemaal een dikke diesel rijden met afneembare trekhaak, autoambulance eracher en speelautotje mee naar circuit, zijn we van al het gejank af... triest maar waar.
Op Assen geldt tegenwoordig toch ook een dB-limiet? :roll:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 apr 2007, 12:24

Pescatore schreef:Op Assen geldt tegenwoordig toch ook een dB-limiet? :roll:
Al zo lang ik me kan herinneren :wink: maar het wordt niet altijd gecontroleerd :D

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 12 apr 2007, 18:22

Jan Visser schreef:Ik vraag mij dan wel eens af hoe een Ferrari door zo'n keuring heen komt. Als er iets herrie (muziek) maakt is het wel een 360 die vol open gaat. Die hoor je op kilometers afstand al, en dan wel gaan zitten zeuren omdat iemand met een 13 in dozijn auto een sportuitlaat heeft die nog geen eens een kwart van de herrie maakt die de Ferrari maakt. Heerlijk lekker scheef weer allemaal. :?

Dat is toch heel simpel.
Met een kadett 1.3 uitlaat naar de RDW.
Klaar, daarna die brulpijp eronder met hetzelfde numero.
(mafioso gedano ke)

Tenminste zo zou ik het doen.
En ik denk dat er geen Jan Agent is die een Ferrari eigenaar op een wet Mulder zet.
Meestal is Ferrari rijden gelijk aan, kijk me aan en je krijgt mijn advokaat op je nek. :lol:

wimwerf

Bericht door wimwerf » 12 apr 2007, 21:16

En ik denk dat er geen Jan Agent is die een Ferrari eigenaar op een wet Mulder zet.
Kan aan mij liggen..maar ik snap er geen zak van..

A1-G60

Bericht door A1-G60 » 12 apr 2007, 21:34

wimwerf schreef:
Kan aan mij liggen..maar ik snap er geen zak van..
Wet Mulder zijn de lichte overtredingen.

Plaats reactie