foto aangepast. Wielen op exact dezelfde hoogte (uitgaande dat beide 20"zijn)Rebel schreef:Foto's zijn niet gelijkwaardig qua schaal, Ferdy
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Sperdy
Re: 2012 Porsche Cayman 981
-
Zondags een rondje om de kerk doe ik later wel met een rollator.
De rit in emmen was gaaf achteraf wegjes onverhard erbij haren recht op de kop en dan einde van de dag weer heerlijk annoniem naar huis met de modder op het dak. Werkelijk fantastisch. Niemand op de weg die je aankijkt. Ah misschien paar die denken die man moet ze auto ook vaker schoonmaken. haha.
De rit in emmen was gaaf achteraf wegjes onverhard erbij haren recht op de kop en dan einde van de dag weer heerlijk annoniem naar huis met de modder op het dak. Werkelijk fantastisch. Niemand op de weg die je aankijkt. Ah misschien paar die denken die man moet ze auto ook vaker schoonmaken. haha.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Bovenstaande foto geeft mooi aan wat "gedrongenheid " met een kar doet..............
991 te lang en gestrekt, te veel overhang ook..........
-
Andre, hier in het zuiden woont een malloot. Phil B. Rijdt iedere morgen ook in zijn Porker GT3 alsof hij op het circuit zit. Is me al diverse keren voorbij gevlogen alsof de politie achter hem aan zat. Met zijn eigen naam aan iedere kant van de auto. Iedere keer heeft hij het geluk dat er in de onoverzichtelijke bochten geen tegenliggers komen. Zoiets zou je toch niet verwachten van mensen die op het circuit hun boterham verdienen.
Hij zoekt notabene nog sponsors voor zijn raceactiviteiten...
- Apolo2
Pff André zo'n Cayman is geen GT3 wat betreft comfort zeker niet met het adaptieve onderstel. Menig "burger" Audi stuitert harder over de weg met een S-line onderstelletje! Prima mee te leven dagelijks!
Sperry, als je beiden nu aan de voorkant gelijk had gezet kon je ook goed zien hoe identiek ze aan elkaar zijn tot achter de deuren de 991 en 981
Sperry, als je beiden nu aan de voorkant gelijk had gezet kon je ook goed zien hoe identiek ze aan elkaar zijn tot achter de deuren de 991 en 981
Laatst gewijzigd door Apolo2 op 29 nov 2012, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
Dit gaat niet over mijAndre schreef:..
Altijd zie je ouwe knarren in porsches of andere sportauto s rijden die op hun ouwe brakke leeftijd nog wat jeugd willen ophalen. Als je ze dan ziet uitstappen dan denk ik man doe dit je lichaan niet aan.Ze trekken hun aan het dak of de deur uit hun stoel:)..

Wist jij André, dat er ook hele ouwe knarren van 40+ in van die "wielkast-opgeklopte 1M/// BMW-tjes" rijden. Heus, 't is waar. Die Porsj-knarren hebben dan nog stijl. Maar die petjes-ouwe knarren in die emmetjes, geloof je toch niet ..

- Apolo2
Ssssst Sperder, hij heeft er zelf éénSperdy schreef: Wist jij André, dat er ook hele ouwe knarren van 40+ in van die "wielkast-opgeklopte 1M/// BMW-tjes" rijden. Heus, 't is waar:

- Sperdy
at your serviceApolo2 schreef:Sperry, als je beiden nu aan de voorkant gelijk had gezet kon je ook goed zien hoe identiek ze aan elkaar zijn tot achter de deuren de 991 en 981
- GTRene
de 911 is saai zo
komt ook wel wat door de meer bewerkte deuren in de Cayman, dat vind ik wel mooi.
plug hem ook ff door naar PH

komt ook wel wat door de meer bewerkte deuren in de Cayman, dat vind ik wel mooi.
plug hem ook ff door naar PH

Laatst gewijzigd door GTRene op 29 nov 2012, 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Die Cayman gaat volgens mij hoge ogen gooien bij evo car of the year volgend jaar.
-
@ferdi Ja de pet heb ik al:)

-
Sorry hoor, maar de Cayman is en blijft met deze styling een baby Porsche.romo schreef:Bovenstaande foto geeft mooi aan wat "gedrongenheid " met een kar doet..............
Je kan het leuk vinden maar de vrouwen draaien om voor de 991. Ik zweer het je!
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ruben schreef:Sorry hoor, maar de Cayman is en blijft met deze styling een baby Porsche.romo schreef:Bovenstaande foto geeft mooi aan wat "gedrongenheid " met een kar doet..............
Dan heb je nooit goed opgelet hoe vrouwen op (andermans) babies reageren.................

- Apolo2
Ik vraag me af waar het verschil in PK's tussen de Carrera en Cayman S vandaan komt. De motoren zijn in de nieuwe generatie gelijk aan elkaar, ze leveren beiden hun maximum vermogen bij het zelfde toerental en ook het koppel is bijna gelijk, dat van de Cayman is 20Nm lager over een breder bereik oftewel hij is waarschijnlijk softwarematig geknepen.
In hoeverre is de 981 dan simpel te updaten naar 350pk? Mogelijk dat het afwijkende uitlaattraject nog wat verschil in PK's maakt maar het zal niet veel zijn. Of zou er ook hardwarematig geknepen zijn in het inlaattraject?
@Ferdi: op je laatste plaatje zie ik voor het eerst dat de 981 een geheel andere deurlijn heeft gekregen (buiten de profielwijziging voor de luchtinlaten). De aansluiting op het voorscherm is anders (of kijk ik niet goed) en dat is voor het eerst, bij de oude kon je alles nog één op één omzetten van een 911 ook de voorschermen. Dat gaat nu niet meer lukken?
In hoeverre is de 981 dan simpel te updaten naar 350pk? Mogelijk dat het afwijkende uitlaattraject nog wat verschil in PK's maakt maar het zal niet veel zijn. Of zou er ook hardwarematig geknepen zijn in het inlaattraject?
@Ferdi: op je laatste plaatje zie ik voor het eerst dat de 981 een geheel andere deurlijn heeft gekregen (buiten de profielwijziging voor de luchtinlaten). De aansluiting op het voorscherm is anders (of kijk ik niet goed) en dat is voor het eerst, bij de oude kon je alles nog één op één omzetten van een 911 ook de voorschermen. Dat gaat nu niet meer lukken?
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Ergens in '96 of '97 reden we via BMW NL in de toen nieuwe E36 M3 321pk met die SMG bak in Zuid Limburg /Ruhrgebiet. Phil reed met mij mee en andersom. Aardige vent. Beetje Gilles Villeneuve achtige trekjes heeft ie vind ik.Rebel schreef:Andre, hier in het zuiden woont een malloot. Phil B. Rijdt iedere morgen ook in zijn Porker GT3 alsof hij op het circuit zit. Is me al diverse keren voorbij gevlogen alsof de politie achter hem aan zat. Met zijn eigen naam aan iedere kant van de auto. Iedere keer heeft hij het geluk dat er in de onoverzichtelijke bochten geen tegenliggers komen. Zoiets zou je toch niet verwachten van mensen die op het circuit hun boterham verdienen.
Beetje Autobahnknalwerk om die SMG bak te demonstreren en wat korte landweggetjes. Was niet enorm spectaculair eigenlijk. Maar nu je Phil noemt. Ja die auto was wel geinig en snel. Maar het ging niet Spaans ofzo. Misschien zit ie in z'n 2e jeugd? Heeft ie toen ook niet in de kreukels gelegen met 'n Clio op Zandvoort toch?
- Joost
Sorry hoor, maar de Cayman is en blijft met deze styling een baby Porsche.
Sinds wanneer baseren we hier de keuze van een auto op het wel of niet draaien van vrouwen als een auto langsrijdt?!?
Een roze Cayman will do the trick I think!
- Robin
Babylooks of niet, voor zover ik vrouwen ken is 't in 't algemeen zo dat ze warm lopen voor 'n cabriooTJE in 'n leuke KLEUR en wagens als MINIs dat soort spul. Die van m ij wil 'n zwarte Ford F150 Raptor Pickup dus uitzonderingen zijn er altijd:))
Ik doe 'n aanname(mijn vrouw zat eens in 'n Cayman) dat het hun in 't algemeen worst is , of 911 of Cayman, ergo, Jan Publiek (m/v) ziet bij beide een Porsj.

Ik doe 'n aanname(mijn vrouw zat eens in 'n Cayman) dat het hun in 't algemeen worst is , of 911 of Cayman, ergo, Jan Publiek (m/v) ziet bij beide een Porsj.

- Sperdy
Heb geen idee hoe dat precies zit Apolo vwb. dat minimale pk-verschil tussen die 3.4 blokken onderling. Ik denk een combi van software en toch ook wat (minimale) motoraanpassingen. Er is m.i. meer nodig dan alleen een tjippie om van je 325pk versie zo maar een 350pk te maken. Nokkenas? Koeling? Spruitstuk?Apolo2 schreef:Ik vraag me af waar het verschil in PK's tussen de Carrera en Cayman S vandaan komt. De motoren zijn in de nieuwe generatie gelijk aan elkaar, ze leveren beiden hun maximum vermogen bij het zelfde toerental en ook het koppel is bijna gelijk, dat van de Cayman is 20Nm lager over een breder bereik oftewel hij is waarschijnlijk softwarematig geknepen.
De rev-piek ligt hoger bij de Carrera, en dat is precies waar die extra pk's zitten en wat koppel.
Dus het zou kunnen dat de Cayman op de max revs wordt geknepen. Is volgens mij bij onze blokken ook zo. De Spyder en Cayman R hebben exact hetzelfde blok. Cayman R met 330pk, Spyder 320. Ook daar wordt volgens mij alleen geknepen op max revs. Maar ik ben niet technisch, ik niet weet

Heb dit wel bij Beek Autoracing gevraagd. Antwoord: met alleen een ander tjippie tover je geen extra 25pk uit een atmo Porsj. Daar is meer voor nodig. Niet doen voor Porsj's straatauto's, was hun advies.
Ja, Cayman en Boxster hebben eigen deuren gekregen, geen leentjebuur meer bij de 911.
Laatst gewijzigd door Sperdy op 30 nov 2012, 13:04, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sperdy
Goeie samenvatting vwb. vrouwen en auto's Robin. Maar vrouwen interesseren zich overigens in het algemeen niet voor auto's en niet voor voetbal. Scoor je niet mee ..Robin schreef:Babylooks of niet, voor zover ik vrouwen ken is 't in 't algemeen zo dat ze warm lopen voor 'n cabriooTJE in 'n leuke KLEUR en wagens als MINIs dat soort spul. Die van m ij wil 'n zwarte Ford F150 Raptor Pickup dus uitzonderingen zijn er altijd:))
Ik doe 'n aanname(mijn vrouw zat eens in 'n Cayman) dat het hun in 't algemeen worst is , of 911 of Cayman, ergo, Jan Publiek (m/v) ziet bij beide een Porsje

- Robin
-e want jij plakte 'n e aan mijn PorsjE Terwijl de 'kenner' altijd Porsj zegt.Sperdy schreef:Goeie samenvatting vwb. vrouwen en auto's Robin. Maar vrouwen interesseren zich overigens in het algemeen niet voor auto's en niet voor voetbal. Scoor je niet me ..Robin schreef:Babylooks of niet, voor zover ik vrouwen ken is 't in 't algemeen zo dat ze warm lopen voor 'n cabriooTJE in 'n leuke KLEUR en wagens als MINIs dat soort spul. Die van m ij wil 'n zwarte Ford F150 Raptor Pickup dus uitzonderingen zijn er altijd:))
Ik doe 'n aanname(mijn vrouw zat eens in 'n Cayman) dat het hun in 't algemeen worst is , of 911 of Cayman, ergo, Jan Publiek (m/v) ziet bij beide een Porsje

Maar klopt , vrouwen imponeer je niet met auto's in 't algemeen.
- Apolo2
Ik rij regelmatig in mijn porsj cabriotje met mijn dochter van 3 door het land....ben ik dan nu een babe magnet? :strong: :shakeit:

Max vermogen ligt bij 991 en 981 beiden bij 7400 t/pm. Het zal wel zijn zoals bij de 987, door het plaatsen van het gasklephuis van de 3.6 motor win je vermogen. Je hebt daar kant en klare upgrades voor. Advies van Beek om niet te gaan sleutel voor die enkele Pk's zou ik ook ter harte nemen. Maar het is jammer te weten dat er simpel iets meer uit de Cayman te halen is. Liever op termijn een R met 350pk dan een 4 pitter turbo met 360 zoals in de wandelgangen rondgaat.Sperdy schreef:De rev-piek ligt hoger bij de Carrera, en dat is precies waar die extra pk's zitten en wat koppel.
- Mathieu
@ Apolo2
Ik weet dat je geen sportwagen nodig hebt om indruk te maken bij de vrouwtjes.
Je bent nog zo'n persoon die met alles vooraan gestaan heeft tijdens de assemblage van je lichaam.
- Every where the best parts -

Ik weet dat je geen sportwagen nodig hebt om indruk te maken bij de vrouwtjes.
Je bent nog zo'n persoon die met alles vooraan gestaan heeft tijdens de assemblage van je lichaam.
- Every where the best parts -

- Apolo2
Idd, de volgende keer begin ik echter eerst met een stel ogen uit te zoeken voordat ik de rest uit de bakken grabbelMathieu schreef:Je bent nog zo'n persoon die met alles vooraan gestaan heeft tijdens de assemblage van je lichaam.

- Sperdy
Eensch. Laten we discussie turbo/atmo weer effe oprakelenApolo2 schreef:... Liever op termijn een R met 350pk dan een 4 pitter turbo met 360 zoals in de wandelgangen rondgaat.

Maar ik heb ervaring met de acs1 (n54 turbo) en nu deze atmo. Die Schnitsel was/is prima maar deze atmo anytime boven dat turbo-blok.
Filmpje oud model R. Beetje Porsie promo etc. Maar kijk daar even doorheen, deze 'Scottishman' vertelt in mijn optiek wel het verhaal waarom die kleine Porsies zo fucking goed zijn ...
Laatst gewijzigd door Sperdy op 31 dec 2012, 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.