En profile, zie je dat die kont zo veel beter is geworden.
Porsche Cayman type 981 nu ook GTS & GT4 + clubsport
- Sperdy
Re: 2012 Porsche Cayman 981
- RVV
Grote verschil is eigenlijk dat de daklijn bij de nieuwe bol is ipv hol (relatief) Daardoor oogt die zo van opzij een stuk volwassener.
-
Dit is een begeerlijke auto. Ziet er schitterend uit. Hij doet een oude Boxster/Cayman verbleken.
De tegenstanders cq afgunstige tellen 30k aan opties bij de normale prijs en vergelijken hem dan met een kale 911. Iedereen heeft een bepaalde grens of bedrag waar het "stopt" . Alsof alle oude Boxsters behangen zijn met 30K aan opties?
Ik vind het de fraaiste auto in deze klasse. En als hij net zo goed of beter is als de vorige Cayman wordt dit wederom een succes voor Porsche. Vergeet niet dat ze goed in elkaar steken en perfecte service leveren. Met name hierdoor zullen ze steeds vaker verknochte RWD-rijders, lees: BMW rijders, over de streep trekken. (zie commentaar van Robin op z'n F30 of Romo met zijn vorige M3)
De tegenstanders cq afgunstige tellen 30k aan opties bij de normale prijs en vergelijken hem dan met een kale 911. Iedereen heeft een bepaalde grens of bedrag waar het "stopt" . Alsof alle oude Boxsters behangen zijn met 30K aan opties?
Ik vind het de fraaiste auto in deze klasse. En als hij net zo goed of beter is als de vorige Cayman wordt dit wederom een succes voor Porsche. Vergeet niet dat ze goed in elkaar steken en perfecte service leveren. Met name hierdoor zullen ze steeds vaker verknochte RWD-rijders, lees: BMW rijders, over de streep trekken. (zie commentaar van Robin op z'n F30 of Romo met zijn vorige M3)
- Sperdy
En er is meer aan de hand, hier de Cayman vs de 911/991

Laatst gewijzigd door Sperdy op 29 nov 2012, 22:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Doe mij die grijze maar.
-
Eens met Ruben. Eigenlijk na de 993 weer een echt mooie auto geworden. Met name die achterzijde vind ik prachtig vanuit alle hoeken!
-
Foto's zijn niet gelijkwaardig qua schaal, Ferdy 

- Joop
Bewegende beelden uit de commercial:
De lijnen kloppen wel!
De lijnen kloppen wel!
-
Joop schreef:Bewegende beelden uit de commercial:
De lijnen kloppen wel!

- Sperdy
Geweldige looks.
Echt beter dan de 1 serie konijn, of niet .....

(geintje, geintje ... )

-
Als ik de Porsche importeur (Pon) was, gaf ik Andre een Cayman voor niks. Betere marketing geeft het niet. Zowizo verkochten ze er dan 4 extra aan DF-leden. En DF zou binnen no time een Porsche-forum worden ipv een BMW-forum. 

- Joost
Laat Porsche nu gelijk eens met een clubsport achtige variant komen ipv wachten met zo´n versie totdat het model al weer bijna opgevolgd wordt door een nieuwe (zoals bij de Cayman R).
Paar goede kuipstoelen, beetje minder gewicht, goede remmen, rolbeugel (voor zover dat kan bij een Cayman).
Dan wordt het lastig keuzes maken volgend jaar!
Paar goede kuipstoelen, beetje minder gewicht, goede remmen, rolbeugel (voor zover dat kan bij een Cayman).
- GTRene
mooie vergelijk foto van de oude en nwe Cayman.
de nwe lijkt idd volwassener en veul mooier, Ik zou er best 1 willen
grappig ook het vergelijk met de 991...
van voor tot en met de deur lijkt de Cayman bijna gelijk van opzij, doch daarna vind ik de Cayman veul mooier, even los van de centen, als ik mocht kiezen tussen de basis 991 en een Cayman eventueel aangevuld met leuke goodies en eventueel wat tuning tot aan het bedrag van de basis 991, dan altijd de Cayman.
zelfs zonder de aanvullingen dan nog de Cayman, die zou me gewoon beter passen.
de nwe lijkt idd volwassener en veul mooier, Ik zou er best 1 willen

grappig ook het vergelijk met de 991...
van voor tot en met de deur lijkt de Cayman bijna gelijk van opzij, doch daarna vind ik de Cayman veul mooier, even los van de centen, als ik mocht kiezen tussen de basis 991 en een Cayman eventueel aangevuld met leuke goodies en eventueel wat tuning tot aan het bedrag van de basis 991, dan altijd de Cayman.
zelfs zonder de aanvullingen dan nog de Cayman, die zou me gewoon beter passen.
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Leuk die vergelijkende pics. De Cayman wins all imo, alhoewel ik die Z4 coupé toch ook wel briljant blijf vinden.
-
Dat is zeker geen straf:) rebel
Ik vindt het een hele mooie auto. Bring on Cayman RS.
Ik vindt het een hele mooie auto. Bring on Cayman RS.
- Mathieu
Natuurlijk kan dat!Joost schreef:Laat Porsche nu gelijk eens met een clubsport achtige variant komen ipv wachten met zo´n versie totdat het model al weer bijna opgevolgd wordt door een nieuwe (zoals bij de Cayman R).
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Laat die 981 Cayman maar snel, enorm populair worden...

-
Oops.., Andre vindt hem echt mooi! Trouble in paradise... Romo begin je spaarpot maar om te keren...
Robin gaat waarschijnlijk morgen meteen die 135i met pretpakket annuleren, en nog eens met de bank praten
Robin gaat waarschijnlijk morgen meteen die 135i met pretpakket annuleren, en nog eens met de bank praten

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Sperdy schreef:
Zijprofiel is idd

-Koplampen liggen veel platter dan de oude, heerlijk dus.
-Voorruit ligt platter, ook een dikke +
-Mooi laag voorspatscherm, dat vind ik altijd supersportief staan ( en vaak een misser op oude 911ers)
-Geen grote/grove platte afgezaagde wielkasten, maar precies juiste proportie
-Kont is beter dan de oude, maar echt heel mooi vind ik het niet
Ik wil hem toch wel eens IRL zien idd.....................

Krijgt CRX-VTEC dejavu....................
-
romo schreef:Valt me ietwat tegen, mn de laterale welving vind ik te feminien ..........de Audi A5 heeft dat ook, niet zo mijn ding........
Zijkant gaarne recht en strak..........
Nou, pruritis ani krijg ik er van..............
romo schreef:+1 Robin
Te duur voor wat ie biedt IMHO
Dan liever incognito met zo`n M135i/235i ......
Hahaha! Romo wie typte die tekst hierboven dan? Je tweelingbroer?
Andre, kun je Romo eens soufleren dat een Audi Q7 ook mooi is? Lijkt me zo leuk....

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Tussen kijken en kopen ligt nog een hele wereld ..................althans voor de meesten hierzo 

- dvh
De nieuwe is mooi hoor. Maar ik heb het huidige/oude model ook altijd een ( heel ) erg mooie vlotte hippe Porsche gevonden, en nog steeds vind ik dat zo.Steven N. schreef:
Laat die 981 Cayman maar snel, enorm populair worden...
Zoals hierboven, schitterend !
-
Nee ik koop hem niet. Maar ik vindt hem wel mooi:)
Daar rij je dan in je sportauto. Man in de 40 met grijze haren die ook nog wat wil op ze oudere leeftijd. Nee dan zou ik eerder nog een C63 AMG blackseries kopen in het zilvergrijs past mooi bij het grijze haar en me leeftijd.
Sportauto s welk merk ook zijn fantastisch zolang je er maar niet mee over de openbare weg hoeft te rijden. Als je ze naast het circuit kunt parkeren en lekker circuit rijden lijkt me heerlijk.
Altijd zie je ouwe knarren in porsches of andere sportauto s rijden die op hun ouwe brakke leeftijd nog wat jeugd willen ophalen. Als je ze dan ziet uitstappen dan denk ik man doe dit je lichaan niet aan.
Ze trekken hun aan het dak of de deur uit hun stoel:).
Gelukkig heb ik onder de 40 nog een GT3 gehad ik kan er over meepraten. Maar voor de openbare weg is het gewoon niet mijn ding.
Daar rij je dan in je sportauto. Man in de 40 met grijze haren die ook nog wat wil op ze oudere leeftijd. Nee dan zou ik eerder nog een C63 AMG blackseries kopen in het zilvergrijs past mooi bij het grijze haar en me leeftijd.

Sportauto s welk merk ook zijn fantastisch zolang je er maar niet mee over de openbare weg hoeft te rijden. Als je ze naast het circuit kunt parkeren en lekker circuit rijden lijkt me heerlijk.
Altijd zie je ouwe knarren in porsches of andere sportauto s rijden die op hun ouwe brakke leeftijd nog wat jeugd willen ophalen. Als je ze dan ziet uitstappen dan denk ik man doe dit je lichaan niet aan.

Gelukkig heb ik onder de 40 nog een GT3 gehad ik kan er over meepraten. Maar voor de openbare weg is het gewoon niet mijn ding.
- romo
Ik zou er gewoon mee touren, toupet is (nog) niet nodig, beetje grijs staat gedistingeerd, ben nog lenig en kwiek voor mijn leeftijd dus me er in en uit wurmen hoeft geen excuus te zijn............ 

- dvh
Nu ben ik nog geen 40, maar wel grijs
Maar mij lijkt het gewoon mooi om zo'n ding te bezitten en dan ala Spermy gewoon met een simpele daily je woon/werk te maken, en zo'n mooie Porsche in de garage.. gewoon om te koesteren en genieten van een zondagsritje.

Maar mij lijkt het gewoon mooi om zo'n ding te bezitten en dan ala Spermy gewoon met een simpele daily je woon/werk te maken, en zo'n mooie Porsche in de garage.. gewoon om te koesteren en genieten van een zondagsritje.