BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%

Totaal aantal stemmen: 99

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 07:08

De M2 wordt 'n 4 cylinder turbo met ook 300 plus pk en ik hoop dat ze 'm onder de 1400kg weten te houden, met 'n echt mechanisch sperdiff zoals je van //M verwacht. Met 'n prijskaartje. Alhoewel BMW snapt wel als geen ander hoe ze CO2 vriendelijke dikke motoren moeten bouwen. Zie het onderwerp van dit draadje.

Vandaar ook dat bijv. Subaru in NL zo vreselijk duur is met die STI , die stoot bijna net zoveel uit als 'n Ferrari F12 Berlinetta...

De M235i zal dan de M135i zijn in 'n ander coupéjasje.

Wat wel beetje jammer is want de 6 cylinder vind ik dan weer zo'n unique selling point tov de concurrentie, dus wordt je als je echt speciaal //M weer in 'n 4 cylinder 'gedwongen'.

Nou ja dat was dik 25 jaar geleden ook al zo met de E30 M3 en de E30 325i.

:coffee:

Leen

Bericht door Leen » 27 nov 2012, 07:44

off topic :

die 4 cylinder hoeft geen straf te zijn , was een maand geleden aangenaam verrast over de 528i : 245 pk 2 ltr .
( kocht toen voor mijn collega's 2 F10's : 530D en 528i , waarvan die 528i de beter sturende F10 is , prestaties zijn nagenoeg gelijk )

on topic , lijkt me een heerlijk karretje die m135i . gefeliciteerd Robin .

maar zoals andre ook al opmerkt, ik heb nog elke dag schik in die 1M , by far de leukste bmw op dit moment .

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 nov 2012, 08:27

We willen een shootout 1M vs M135i :) !
Ik zet mijn geld op de 1M

Leen

Bericht door Leen » 27 nov 2012, 08:34

ferdy , ik denk qua motorprestaties/ rechtuitbranderij geen noemenswaardig verschil , qua hooligan/speelsheid denk ik dat de 1M meer hardcore is . maar dat prijsverschil gaat natuurlijk nergens over , die m135i is met weinig tweaks waarschijnlijk op hetzelfde niveau te brengen en dan is het idd een "bargain" voor zover je kunt spreken over een bargain natuurlijk met 60K .

RVV

Bericht door RVV » 27 nov 2012, 08:37

Toch is het erg vreemd vind ik. De nagelnieuwe M135i heeft als non M een 6 cilinder. En de M 2 die straks in alles de overtreffende trap van de M135i moet worden krijgt een 4 cilindertje mee. Even los van het feit dat heg een prima motor zal zijn, valt dit toch niet met goed fatsoen aan je doelgroep te verkopen?

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 08:47

Dát bedoel ik dus Rico.

Verder is in de UK die STi 320 tegenover de M135i gezet omdat ie in prijs verlaagd is met 6000 GBP(!) en hier kost ie 68K met minder pk's.

Dat ding is eigenlijk de enige competitie.

De rest is fwd of het heeft geen 300 plus pk of beide, voor ongeveer die centen/dat segment/beleving.

De 1M wordt al niet meer gebouwd, de RS3 ook niet.
Een Golf R is er nog niet, een GT86/BRZ is geen competitie,de oncoming Sti 300pk weer wel, maar gaat natuurlijk in NL met die CO2 uitstoot ook weer naar andere bedragen. Focus 300pk AWD bring it on, of 'n Megane Trophy awd/rwd ding ofzo.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 nov 2012, 08:53

Ouwe discussie Leen. Ik reed ook met een 135i en 375pk rond, onderstel aanpassing, hele mikmak voor 56k. Zal een 1M/// ook op de hielen hebben gezeten (rijden en branden), qua power beter zelfs denk ik. Is een M dan zonde van je geld? Maar een M is toch behoorlijk specialer en dat kost altijd dik geld. Mensen betalen dat. Rationeel is een M de laatste jaren al lang niet meer verdedigbaar.. maar emotioneel nog steeds dubbel en dwars de centen waard. Auto's rijden natuurlijk ook goed.

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 08:58

Ik herinner me nog de verhitte discussie hier 1M vs bijvoorbeeld de E9x M3.

Bijna iedereen hier zou doorsparen voor 'n E9x M3, want dat gedrocht 1M blablabla.
Let wel. Ik ben ALTIJD 1M gek geweest met reden. Een van de <5 hier tussen de 100den LOL. :D
Ik ga nu voor nieuw en minder bijtelling ipv een topkar die tóch 18000km heeft gelopen en van 2011 is(dus straks 2 bouwjaren). Meer niet.

:D

Tim N

Bericht door Tim N » 27 nov 2012, 09:01

Maar ik proef aan alles Robin, dat als de bijtelling hetzelfde was geweest je al met één been in de 1M gezeten had.

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 09:04

Tim N schreef:Maar ik proef aan alles Robin, dat als de bijtelling hetzelfde was geweest je al met één been in de 1M gezeten had.
Als de 335i in orde was geweest bleef ik met twee benen in de 335i zitten Tim.

Dus neh, ik vind nieuw in dit geval toch erg zwaar wegen, al schrijf ik 't misschien wel zo.

En as is verbrande turf. As ik heel veel centen had had ik nu 'n F12 Berlinetta. :df:

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 09:08

Wat ik ook 'mooi'(...) vind aan de M135i tov de 1M is de superboring looks eigenlijk voor dagelijks. Niet zo agressief looking en toch potent. Beetje zoals z'n rijder. :cool:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 nov 2012, 09:14

Robin schreef:Ik herinner me nog de verhitte discussie hier 1M vs bijvoorbeeld de E9x M3.

Bijna iedereen hier zou doorsparen voor 'n E9x M3, want dat gedrocht 1M blablabla.
Let wel. Ik ben ALTIJD 1M gek geweest met reden. Een van de <5 hier tussen de 100den LOL. :D
Ik ga nu voor nieuw en minder bijtelling ipv een topkar die tóch 18000km heeft gelopen en van 2011 is(dus straks 2 bouwjaren). Meer niet.

Ik heb hem even een bump gegeven. :df: :strong:

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 09:21

Petrolhead Tom schreef:
Robin schreef:Ik herinner me nog de verhitte discussie hier 1M vs bijvoorbeeld de E9x M3.

Ik heb hem even een bump gegeven. :df: :strong:
Ik zag 't. Anytime de 1M.Wat ik ook heb gepost toen.
De M3 is lomp/groot en in dagelijks leven geeft hij vaak het idee geen power te hebben. Tuurlijk is is snel, maar de beleving is er nauwelijks tot 5000pm en dat is al 'n toerental wat je in 't dagelijks verkeer niet zo vaak meemaakt. Dit itt de 1M die vanaf 2000 rpm bij de les is.

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 09:25

dvh

Bericht door dvh » 27 nov 2012, 09:28

Maar een M is toch behoorlijk specialer en dat kost altijd dik geld. Mensen betalen dat. Rationeel is een M de laatste jaren al lang niet meer verdedigbaar.. maar emotioneel nog steeds dubbel en dwars de centen waard. Auto's rijden natuurlijk ook goed.
Cognitieve dissonantie :)
Robin schreef:Wat ik ook 'mooi'(...) vind aan de M135i tov de 1M is de superboring looks eigenlijk voor dagelijks. Niet zo good looking en toch potent. Beetje zoals z'n rijder. :cool:
Niet agressief? Hij is zoveel dingen niet. Maar te beginnen met 'niet zo mooi'

:kikker:

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 09:43

Ik post 'm liever zélf even, dan is dat ook weer klaar.
Afbeelding

Ga uw gang.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 nov 2012, 09:45

Junior M met 4 cilinder turbo revvend tot 8.000 toeren of iets in die richting? GAARNE! :wave:

Snipe

Bericht door Snipe » 27 nov 2012, 10:35

Sperdy schreef:We willen een shootout 1M vs M135i :) !
Tja, heb je het prijsverschil wel eens bekeken? Daar zit een Golf GTI verschil tussen. Nogal wiedes dat een 1 M beter is, niet waar?

...maar we testen morgen een M135i, dus als een van de 1 M-rijders zich verveelt...

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 10:43

Snipe schreef:
Tja, heb je het prijsverschil wel eens bekeken? Daar zit een Golf GTI verschil tussen. Nogal wiedes dat een 1 M beter is, niet waar?

...maar we testen morgen een M135i, dus als een van de 1 M-rijders zich verveelt...
Ik hou m'n hart vast. :kikker:

Ik had ook wel even willen rijden, maar 't zal wel weer ergens rond Rijswijk zijn denk ik?

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 10:46

Petrolhead Tom schreef:Junior M met 4 cilinder turbo revvend tot 8.000 toeren of iets in die richting? GAARNE! :wave:
Ik denk toch echt dat bij min of meer 7200 de redline begint, maar dat ie niet inkakt vanaf 'n 6000 zoals zovele turbomotoren. De N55 in de 335i wordt iig niet veel minder na 6000 qua doorgaan.

Ook al heeft 't wel zin om bij 7000 te schakelen, ipv 5800 ofzo omdat ie bij de volgende versnelling ook weer mooi in de toeren zit.

Maar 8000rpm bij 'n turbo hedentendage kun je vergeten en moet je naar McLaren(MP4/12C?) ben ik bang.

RVV

Bericht door RVV » 27 nov 2012, 11:05

maar emotioneel nog steeds dubbel en dwars de centen waard.
Een 1M? Enn Porsche Spyder misschien, maar een 1M zeker niet. Overigens ben ik persoonlijk al heel lang klaar met hetgene wat een auto mij "emotioneel" waard is. De e46 M3 CS was de eerste en de laatste auto die ik "emotioneel" zo veel geld waard vond. Daarna nooit meer die echte emotionele klik gehad. De Z4 Coupé vind ik "emotioneel" technisch gezien het gat redelijk opvullen. Maar Emoties of niet ik vind een auto, ongeacht welk type/soort/model/merk voor mezelf niet meer dan 25000/ 30000 euro waard. Want het geld wat je daarboven elke keer met bakken weggooid in de vorm van afschrijving (10K plus per jaar minimaal), daar werd ik altijd pas echt emotioneel van :'( De M5 was voor mij echt een eyeopener... 60K voor betaald....later niet meer aan de straatstenen te slijten en na 1,5 jaar nog geen 35K er voor weer gekregen.. en nee doorrijden was geen optie. Leuk op het moment dat je het meemaakt.. maar ik ben er wel een beetje klaar met die inruilboeventereurresestwaardemaffia.nl in Nederland, ofwel de autohandel genaamd.

Dan de opmerking of de M135i lelijk is. Tja, precies in de lijn van de M sport 130i uit 2005, hoe lelijk was die? Of een andere vraag, hoe mooi zijn de concurrenten? Een BMW is eigenlijk nooit een schoonheid. In mijn beleving zijn er maar paar schitterende BMW's gemaakt afgelopen decenia. De rest is in de lijn van het modellengamma van het betreffende tijdsbeeld. Ik vind de M135i gewoon een prima model. Geen schoonheid, maar wel speciaal. Looks zijn niet meer of minder dan een 1M. Iemand die roept dat een 1M prachtig is en een M135i lelijk moet eens naar de psychiater. Beide zijn namelijk even mooi en/of lelijk. Een hatch is lelijker dan een Coupé, maar de M135i is voor een hatch wel erg goed gelukt. De 1 serie Coupé daarintegen is voor een Coupé behoorlijk mislukt. De basis 1 serie Coupé oogt gewoon als die drol hierboven. Door er dikke bumpers en spatborden en wielen aan te plakken zoals bij de 1M gedaan oogt die wel dik en daardoor ook redelijk gelukt. Maar het is never nooit een schoonheid. M135i idem dito. Het sper verhaal bij de 1M is overated tov de M135i. Want voor 2500 a 3000 euro heb je de beste mechanische sper onder een M135i die beter is dan het standaard sper onder de 1M.

Robin

Bericht door Robin » 27 nov 2012, 11:18

Goed verhaal Rico.MAAR IK vind 'n 1M veel emotioneel specialer dan eigenlijk any Porker buiten GT3 etc. Dát dan weer wél. :D

Van al m'n auto's die ik heb gehad (en dat zijn d'r 20 ofzo), halen er maar 2 het predikaat emotioneel speciaal: De Subaru GTT die ik in 1999 kocht en m'n eerste snelle auto.
En de E46 M3 uit 2002.
De rest is gerommel in de marge en allemaal leuk aardig/lelijk/kwaliteit/problemen/weggedrag/sterke motor/afschrijving etc.

Nu hoop ik tegen beter weten in dat dit ding nummer 3 wordt.... :bag:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 27 nov 2012, 11:51

RVV schreef:
maar emotioneel nog steeds dubbel en dwars de centen waard.
Een 1M? Enn Porsche Spyder misschien, maar een 1M zeker niet. Overigens ben ik persoonlijk al heel lang klaar met hetgene wat een auto mij "emotioneel" waard is. De e46 M3 CS was de eerste en de laatste auto die ik "emotioneel" zo veel geld waard vond. Daarna nooit meer die echte emotionele klik gehad. De Z4 Coupé vind ik "emotioneel" technisch gezien het gat redelijk opvullen. Maar Emoties of niet ik vind een auto, ongeacht welk type/soort/model/merk voor mezelf niet meer dan 25000/ 30000 euro waard. Want het geld wat je daarboven elke keer met bakken weggooid in de vorm van afschrijving (10K plus per jaar minimaal), daar werd ik altijd pas echt emotioneel van :'( De M5 was voor mij echt een eyeopener... 60K voor betaald....later niet meer aan de straatstenen te slijten en na 1,5 jaar nog geen 35K er voor weer gekregen.. en nee doorrijden was geen optie. Leuk op het moment dat je het meemaakt.. maar ik ben er wel een beetje klaar met die inruilboeventereurresestwaardemaffia.nl in Nederland, ofwel de autohandel genaamd.

Dan de opmerking of de M135i lelijk is. Tja, precies in de lijn van de M sport 130i uit 2005, hoe lelijk was die? Of een andere vraag, hoe mooi zijn de concurrenten? Een BMW is eigenlijk nooit een schoonheid. In mijn beleving zijn er maar paar schitterende BMW's gemaakt afgelopen decenia. De rest is in de lijn van het modellengamma van het betreffende tijdsbeeld. Ik vind de M135i gewoon een prima model. Geen schoonheid, maar wel speciaal. Looks zijn niet meer of minder dan een 1M. Iemand die roept dat een 1M prachtig is en een M135i lelijk moet eens naar de psychiater. Beide zijn namelijk even mooi en/of lelijk. Een hatch is lelijker dan een Coupé, maar de M135i is voor een hatch wel erg goed gelukt. De 1 serie Coupé daarintegen is voor een Coupé behoorlijk mislukt. De basis 1 serie Coupé oogt gewoon als die drol hierboven. Door er dikke bumpers en spatborden en wielen aan te plakken zoals bij de 1M gedaan oogt die wel dik en daardoor ook redelijk gelukt. Maar het is never nooit een schoonheid. M135i idem dito. Het sper verhaal bij de 1M is overated tov de M135i. Want voor 2500 a 3000 euro heb je de beste mechanische sper onder een M135i die beter is dan het standaard sper onder de 1M.
Rico, je hele post, eigenlijk een dikke -1 ... :blink: en ik zal je ook nog zeggen waarom
:D :kikker:

Als je een rekensom maakt over restwaarde/opbrengst etc. tav. die dure hokken zoals M5's, Porsches, Lambo's, etc. etc. maak je aan capitale fout. Omdat die hokken je ALTIJD dik geld kosten en die hokken koopt men ALTIJD op basis van emotie. Dus die rekenopbrengsten tellen niet. Dus een dergelijke auto kost je bakken met geld, dat is een keuze. Dat weet je bij aanschaf. Het gaat er om of je het wilt/kunt betalen en dat het plezier van de aanschaf jouw dat waard is. Volgens mij was die M5 gewoon een dikke miskoop :P Als jij superveel plezier had in die M5, reed je er nu nog in rond .. niet? bij wijze van ...

En over dat uiterlijk. Helemaal niet mee eens. Weet eingelijk niet waar ik moet beginnen: "Beauty is in the eye of the beholder", roepen we dan. Even mijn persoonlijke mening dan maar, voor zover nog niet bekend: Dat konijn ziet er niet uit. IEDEREEN roept, het is een lelijk hok aan de voorkant. Achterkant is te saai om lelijk te vinden, misschien nog wel erger. Over een 1M roept de meerderheid - en dat weet jij ook wel - een lekkere dikke BMW. Het is niet zo moeilijk.

:hungry: :tooth:

dvh

Bericht door dvh » 27 nov 2012, 11:54

Snipe schreef:

Ben benieuwd Snipe !
Misschien leuk om ook wat ordinaire 0-100 sprinten op de gevoelige plaat te zetten tussen deze 2 ?
:df:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 nov 2012, 11:54

Ik denk dat het speciaal zijn van een auto ook voor een groot deel in je eigen perceptie ligt. Verwacht je super veel van een auto dan valt het al snel tegen. Daarbij denk ik dat veel mensen een auto pas echt speciaal gaan vinden op het moment dat ze er langer mee rijden en misschien stukje bij beetje hebben aangepast aan de eigen smaak.

Ik verwachte eigenlijk niets van de Fiesta maar ben er wel ontzettend blij mee omdat hij me bied wat ik leuk vind. Ik denk dat voor Robin de E90 M3 voornamelijk tegen is gevallen omdat hij er behoorlijk hoge verwachtingen van had en de M3 ze niet waar kon maken. Ben je verknocht aan de .35i motor dan zal een E90 M3 al gauw tegenvallen omdat al het vermogen in de laatste paar toeren zit. Daar heb je in de praktijk niet zo gek veel aan.

Ik denk dat de M135i met een paar simpele tweaks echt wel een 1M killer kan zijn. Maar zo'n bijzondere cult auto als de 1M nu al is zal het nooit worden.

Plaats reactie