RVV schreef:maar emotioneel nog steeds dubbel en dwars de centen waard.
Een 1M? Enn Porsche Spyder misschien, maar een 1M zeker niet. Overigens ben ik persoonlijk al heel lang klaar met hetgene wat een auto mij "emotioneel" waard is. De e46 M3 CS was de eerste en de laatste auto die ik "emotioneel" zo veel geld waard vond. Daarna nooit meer die echte emotionele klik gehad. De Z4 Coupé vind ik "emotioneel" technisch gezien het gat redelijk opvullen. Maar Emoties of niet ik vind een auto, ongeacht welk type/soort/model/merk voor mezelf niet meer dan 25000/ 30000 euro waard. Want het geld wat je daarboven elke keer met bakken weggooid in de vorm van afschrijving (10K plus per jaar minimaal), daar werd ik altijd pas echt emotioneel van

De M5 was voor mij echt een eyeopener... 60K voor betaald....later niet meer aan de straatstenen te slijten en na 1,5 jaar nog geen 35K er voor weer gekregen.. en nee doorrijden was geen optie. Leuk op het moment dat je het meemaakt.. maar ik ben er wel een beetje klaar met die inruilboeventereurresestwaardemaffia.nl in Nederland, ofwel de autohandel genaamd.
Dan de opmerking of de M135i lelijk is. Tja, precies in de lijn van de M sport 130i uit 2005, hoe lelijk was die? Of een andere vraag, hoe mooi zijn de concurrenten? Een BMW is eigenlijk nooit een schoonheid. In mijn beleving zijn er maar paar schitterende BMW's gemaakt afgelopen decenia. De rest is in de lijn van het modellengamma van het betreffende tijdsbeeld. Ik vind de M135i gewoon een prima model. Geen schoonheid, maar wel speciaal. Looks zijn niet meer of minder dan een 1M. Iemand die roept dat een 1M prachtig is en een M135i lelijk moet eens naar de psychiater. Beide zijn namelijk even mooi en/of lelijk. Een hatch is lelijker dan een Coupé, maar de M135i is voor een hatch wel erg goed gelukt. De 1 serie Coupé daarintegen is voor een Coupé behoorlijk mislukt. De basis 1 serie Coupé oogt gewoon als die drol hierboven. Door er dikke bumpers en spatborden en wielen aan te plakken zoals bij de 1M gedaan oogt die wel dik en daardoor ook redelijk gelukt. Maar het is never nooit een schoonheid. M135i idem dito. Het sper verhaal bij de 1M is overated tov de M135i. Want voor 2500 a 3000 euro heb je de beste mechanische sper onder een M135i die beter is dan het standaard sper onder de 1M.
Rico, je hele post, eigenlijk een dikke -1 ...

en ik zal je ook nog zeggen waarom
Als je een rekensom maakt over restwaarde/opbrengst etc. tav. die dure hokken zoals M5's, Porsches, Lambo's, etc. etc. maak je aan capitale fout. Omdat die hokken je ALTIJD dik geld kosten en die hokken koopt men ALTIJD op basis van emotie. Dus die rekenopbrengsten tellen niet. Dus een dergelijke auto kost je bakken met geld, dat is een keuze. Dat weet je bij aanschaf. Het gaat er om of je het wilt/kunt betalen en dat het plezier van de aanschaf jouw dat waard is. Volgens mij was die M5 gewoon een dikke miskoop

Als jij superveel plezier had in die M5, reed je er nu nog in rond .. niet? bij wijze van ...
En over dat uiterlijk. Helemaal niet mee eens. Weet eingelijk niet waar ik moet beginnen: "Beauty is in the eye of the beholder", roepen we dan. Even mijn persoonlijke mening dan maar, voor zover nog niet bekend: Dat konijn ziet er niet uit. IEDEREEN roept, het is een lelijk hok aan de voorkant. Achterkant is te saai om lelijk te vinden, misschien nog wel erger. Over een 1M roept de meerderheid - en dat weet jij ook wel - een lekkere dikke BMW. Het is niet zo moeilijk.