Goh, drinken kappers bier? dacht eerder aan die wijvenroseTom schreef:Zolang er maar koud bier uit de bar komt.

Goh, drinken kappers bier? dacht eerder aan die wijvenroseTom schreef:Zolang er maar koud bier uit de bar komt.
Zolang die banden maar in hun originele vorm om de velgen blijven zitten!Tom schreef:Zolang er maar koud bier uit de bar komt.
WJ schreef:Misschien moet de title maar verandert worden in; "Federal Banden bevindingen + bandenspanning geblaat en Luco."
Erik dB schreef:Weet iemand waar die Federals nog voor een redelijke prijs zijn te krijgen in 225/45/17? Op zich bevallen de RE050's prima (ik betaal 3 tientjes p/s voor gebruikte), maar ik ben wel ook wel benieuwd naar het eventuele verschil in grip met de Federal.
Tja, dat is wat ik ook al probeerde te vertellen, te lage bandenspanning is funest.wjn schreef:
En wat gebeurt er als je er juist lucht uit laat en de band goed gaat belasten. Ja, dan gaat ie dus stuk.
Luco schreef:Goh, drinken kappers bier? dacht eerder aan die wijvenroseTom schreef:Zolang er maar koud bier uit de bar komt.
Hielke schreef:Zolang die banden maar in hun originele vorm om de velgen blijven zitten!Tom schreef:Zolang er maar koud bier uit de bar komt.
Om op het Federal topic terug te komen
Heren ontopic graag.daNpy schreef:Tom topickiller :')
Handige tool, als je bv alles hebt ingevuld en dan de max snelheid verhoogt van bv 250 naar 300km/u dan "moet" de druk ook omhoog...scheelt 0.2 in die uitvoering wat ik in toetsdewjn schreef:Ik weet niet hoe jullie aan die (lage) bandenspanningen komen (semi-slicks uitgezonderd), maar 2,5 - 3,2 bar druk is normaal tegenwoordig.
Continental geeft bijv. voor een BMW 130i 2,7bar voor en 3,2bar achter op, bij vollast. En dat zijn koud gemeten drukken, bij warme banden is die druk dus hoger en mag je er geen lucht uitlaten.
Hoe meer je een band belast, hoe meer druk erin moet om de max. draaglast te bereiken.
http://www.conti-luftdruck.de/index.php ... n=1#result
En wat gebeurt er als je er juist lucht uit laat en de band goed gaat belasten. Ja, dan gaat ie dus stuk.
Klopt. Zitten ook op mijn WRX. Rijdt erg lekker, behalve als het koud/nat is, dan hebben ze weinig grip.Hielke schreef:Rene, die RE70 was geloof ik de band die rond 2005 standaard op de Impreza STI werd geleverd.
Waar ik nog steeds ontzettend benieuwd naar ben is de meerwaarde van semislicks tov moderne sportieve banden. Ik gebruik de ervaringen van Andre dan graag als voorbeeld. Hij heeft voor zijn 1M meerdere sets velgen/banden combinaties. Eentje daarvan is een set met Toyo 888's. Onder een zware 1M beginnen de 888's binnen de kortste keren te smeren. Zijn sets met gewone sportbanden doen dat niet. Hij heeft sets van Toyo, Michelin en Bridgestone geprobeerd. Ik geloof dat de Michelins het meest stabiel bleven. Dat die banden maximaal gebruikt worden mag duidelijk zijn. De Bridgestones S001's heb ik zelf mogen ervaren. Relatief goedmoedig maar veel te slap in de wangen. Wat me bij het extreme gebruik van de sportieve banden iedere keer weer opvalt is hoe goed ze het misbruik overleven. De grip is minder dan bij semi's, maar niet veel. Eenmaal op temperatuur (erg warm) verliezen ze ook geen grip meer. Er vallen geen happen in het rubber, zelfs de zijkanten slijten relatief mooi weg.Banjo Clio RS schreef:
Zou zelf volgend jaar wel eens een "echt" setje full-slicks willen gaan proberen onder mijn Clio.
Interessant om aan te voelen hoe anders dit zich gedraagt op circuit en hoeveel sneller het gaat!
Werk zelf nu ongeveer 15 jaar in de banden-groothandel en blijf dit soort topics altijd wel boeiend vinden.
SportAuto. Een paar maanden geleden met een RWD 911 Carrera als mule.Hielke schreef: Hoeveel schelen ze in rondetijd met echte semi's? Wie heeft recentelijk een goede test gedaan?
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 8 gasten