Blijft idd iets aparts de scheurvorming in het loopvlak van de RS-R .
Valt mij wel op dat bij geziene fotos op de div. forums het alleen scheuren in de profielblokken betreffen.
Nergens zie/hoor je dat ze doorlopen tot in de groeven en dus scheurvorming zichtbaar is bij bijv. de slijtindicatoren. Ook nooit verhalen gehoord over karkassen die vervormen of klapbanden op circuit.
Wel fotos gezien van stukken rubber die uit loopvlak gescheurd waren ,maar das denk vooral te wijten aan temperatuur(te warm) en bandenspanning(te laag koud) en overbelasting van het maximaal kunnen van deze budget straatband!
Blijft wel gewoon een feit dat de RS-R een heel sportieve straatband is voor weinig geld die het goed doet op het circuit. De RS-R is geen semi en mag/kan je niet qua opbouw en duurzaamheid vergelijken met een R888 AO48 RT615 etc vergelijken. Heb vorig jaar vernomen via importeur in hellevoetsluis dat taiwan de rubbersamenstelling heeft verbeterd voor het loopvlak!
@Andre: welke maat en DOT hebben die van jou ?
Eigenlijk zou je gewoon moeten doorrijden en ff aankijken of het erger wordt!
Anderzijds natuurlijk eventuele risicos totaal niet waard,maar ik denk dat je verbaast zal zijn hoe lang je nog verder kan rijden....
Hoor vanuit de UK ook hele goede ervaringen over de FZ-201. Is alleen in een te! beperkt matenpakket leverbaar,jammer dat de FZ-201 slecht leverbaar is.Heb levertijden aangevraagd voor NL en wil in 2013 wel setje proberen in 195/50R15.
RE070 is een idd een hele goede in 225/45r17,Martin met zijn 323Ti kan er goed mee spelen
Bandenspanning verschilt idd ook echt per type band en auto en rijder.
R888 onder mijn clio 1.9 koud en tot 2.3 warm goed
AO48 onder mijn clio 2.0 koud en tot 2.5 warm goed
AD08 onder mijn clio 2.2 koud en tot 2.6 warm goed
Falken adviseert voor zijn RT615 semis op circuit een hogere spanning zoals Joost heeft.
Terwijl Ben Prins ook altijd praat over 1.8-2.0 R888 koud.
En de RS-R het weer het langer volhoudt op veel hogere spanning.
Zou zelf volgend jaar wel eens een "echt" setje full-slicks willen gaan proberen onder mijn Clio.
Interessant om aan te voelen hoe anders dit zich gedraagt op circuit en hoeveel sneller het gaat!
Werk zelf nu ongeveer 15 jaar in de banden-groothandel en blijf dit soort topics altijd wel boeiend vinden.