BMW E36 328i sedan [Verkocht...]
- GTRene
Re: BMW E36 328i sedan [Op de testbank geweest]
of zoals hier dan is ie al iets gebogen voor de E36 kost dan 69.50
http://www.schmiedmann.nl/3_series/E36/ ... a5.htm#183
http://www.schmiedmann.nl/3_series/E36/ ... a5.htm#183
- Knot
Denk gewoon een Z3M ding, is ook makkelijk te bestellen.
Gisteravond trouwens rondom even de remblokken vervangen (tijd geleden dat ik zwarte handen heb gehad zeg maar ik was blij dat het binnen kon ipv in de kou) voor Hawk HP+. Voor mij de beste combinatie voor sportief straatgebruik, driften en afentoe eens een paar uurtjes voluit lijnen rijden.
Met de oude HP+ heb ik voor 13.000km en achter 22.000km gereden. Achter was het redelijk op, nog 1 a 2mm dus kon nog een paar duizend doorrijden maar steeds kijken hoever het is blijft vervelend dus hup eraf, zijn de kosten niet.
Voor weer wat vreemd, schuin afgesleten, met name linksvoor, bovenop het binnenste blok nog 5mm en onderaan slechts 2mm. Rechterkan wel wat netter afgesleten daar zat nog 3mm op. Ook meteen maar nieuw spul op gezet dan kan het tenminste weer even vooruit maar denk er anders toch wel 5.000km meer in had gezeten. Schoongemaakt met een staalborstel maar je ziet wel dat het spul zn leeftijd heeft gehad, je moet echt krabben om de aangekoekte zooi eraf te krijgen. Eigenlijk zou je ze een keer helemaal kaal moeten maken (zandstralen?) en meteen de klauwen geheel reviseren dan gaat het een stuk soepeler heen en weer en slijten ze denkik ook recht af, maargoed setje rondom is 250 euro, als ik daar weer 15.000km mee kan doen vind ik het voorlopig prima.
Wat wel apart is, ik heb voor altijd 225/45/17 met 10mm spacers. Achter heb ik nu 205/45/17 Wanli's en staat het stuur kaarsrecht. Had er tijdelijk even 235/40/17 Viking's onder en toen stond het stuur wat naar links bij rechtuitrijden. Lijkt mij niet dat het door de banden kan komen of door de breedte, dan hoort het stuur toch niet ineens naar links te staan??
Gisteravond trouwens rondom even de remblokken vervangen (tijd geleden dat ik zwarte handen heb gehad zeg maar ik was blij dat het binnen kon ipv in de kou) voor Hawk HP+. Voor mij de beste combinatie voor sportief straatgebruik, driften en afentoe eens een paar uurtjes voluit lijnen rijden.
Met de oude HP+ heb ik voor 13.000km en achter 22.000km gereden. Achter was het redelijk op, nog 1 a 2mm dus kon nog een paar duizend doorrijden maar steeds kijken hoever het is blijft vervelend dus hup eraf, zijn de kosten niet.
Voor weer wat vreemd, schuin afgesleten, met name linksvoor, bovenop het binnenste blok nog 5mm en onderaan slechts 2mm. Rechterkan wel wat netter afgesleten daar zat nog 3mm op. Ook meteen maar nieuw spul op gezet dan kan het tenminste weer even vooruit maar denk er anders toch wel 5.000km meer in had gezeten. Schoongemaakt met een staalborstel maar je ziet wel dat het spul zn leeftijd heeft gehad, je moet echt krabben om de aangekoekte zooi eraf te krijgen. Eigenlijk zou je ze een keer helemaal kaal moeten maken (zandstralen?) en meteen de klauwen geheel reviseren dan gaat het een stuk soepeler heen en weer en slijten ze denkik ook recht af, maargoed setje rondom is 250 euro, als ik daar weer 15.000km mee kan doen vind ik het voorlopig prima.
Wat wel apart is, ik heb voor altijd 225/45/17 met 10mm spacers. Achter heb ik nu 205/45/17 Wanli's en staat het stuur kaarsrecht. Had er tijdelijk even 235/40/17 Viking's onder en toen stond het stuur wat naar links bij rechtuitrijden. Lijkt mij niet dat het door de banden kan komen of door de breedte, dan hoort het stuur toch niet ineens naar links te staan??
- Knot
Re: BMW E36 328i sedan
Nog een dikke 7.000km te gaan dus denk dat ergens begin zomer de 300.000 op de klok komt, heb al zitten denken maar hoe zet je die er nou het mooiste op?Joop schreef:Knot weer aan de Bimmer!![]()
Voor een auto die 225k km levenservaring heeft ziet ie er nog echt netjes uit. Zo te horen netjes mee omgesprongen, dus kan nog een tijdje mee lijkt mij. Op naar de 300k op de teller.
- 245 in de toerenbegrenzer jankend
- burnend met 6500rpm met veel rook
- powersliding in 3 in de bekende totalbocht
- duwend met motor uit op mankracht
- hikkend op de startmotor
- volle bak in zn achteruit
- ??
-
OnlineMartijn_bmw
245 op de teller 

- Petrolhead Tom
+1Martijn_bmw schreef:245 op de teller
- GTRene
das idd vreemd dat het stuur dan iets scheef staat...
kan aan de banden liggen, bv bepaalde slijtage, of nu het ontbreken er van.
wat het scheve afslijten betreft kan het nog wel eens liggen aan de plastic geleide busjes in de remklauw die ook aan slijtage onderhevig zijn doch waar je eigenlijk niet aan denkt
ik heb al een leuke lijst samen gesteld die ik volgend jaar ga bestellen,
bv die rubber geleide bushings in de remklauwen (setje voor) als
ik de nwe blokjes ga zetten tegen die tijd.
en nwe speciale busjes voor het koppelings en rempedaal iets van Drelon ofzo? anyway way better then OEM.
maar ook een nieuw plastic koppelings pedaal, ik zag namelijk foto's op het web waar je kon zien dat dat gat waar die bus in gaat ook uit kan slijten en dus meer omhoog staat en of makkelijker wat scheef...vele E36 en Z3 hebben dat.
kan aan de banden liggen, bv bepaalde slijtage, of nu het ontbreken er van.
wat het scheve afslijten betreft kan het nog wel eens liggen aan de plastic geleide busjes in de remklauw die ook aan slijtage onderhevig zijn doch waar je eigenlijk niet aan denkt

ik heb al een leuke lijst samen gesteld die ik volgend jaar ga bestellen,
bv die rubber geleide bushings in de remklauwen (setje voor) als
ik de nwe blokjes ga zetten tegen die tijd.
en nwe speciale busjes voor het koppelings en rempedaal iets van Drelon ofzo? anyway way better then OEM.
maar ook een nieuw plastic koppelings pedaal, ik zag namelijk foto's op het web waar je kon zien dat dat gat waar die bus in gaat ook uit kan slijten en dus meer omhoog staat en of makkelijker wat scheef...vele E36 en Z3 hebben dat.
- Knot
Die bussen zijn van metaal en heb ik deze keer nog netjes ingevet weer, we zullen zien straks.
- GTRene
ja? hier op nr 12 dat zijn kunstof bussen toch? of heb jij die messing aftermarket bussen.Knot schreef:Die bussen zijn van metaal en heb ik deze keer nog netjes ingevet weer, we zullen zien straks.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/C ... ad_sensor/
- frank de jonge
Kheb nog klauwen liggen van 328i
- Knot
Oh dat is rubber idd, maar die metalen pennen zitten er voor t gevoel vrij strak in, dacht dat je die bedoelde.
- GTRene
klopt, doch het rubber kan zeg verweerd zijn of de kracht eruit en dat zie je zo niet, doch kan de klauw dan wel eerder schudden en of remblokjes scheef afslijten als er veel kracht op komt...dat voel je niet zo als je die pen/bout erin schroeft.
vervangen dus na tig duizend km, die setjes zijn er niet voor niks en kost niet veel en helemaal niet voor wat het op kan leveren.
althans zo denk ik, ik ga het volgend jaar zeker doen als ik de blokjes moet vervangen, maar dat duurt nog ff, als ik niet of maar heel weinig rijd (2K per jaar) slijten ze bijna niet
vervangen dus na tig duizend km, die setjes zijn er niet voor niks en kost niet veel en helemaal niet voor wat het op kan leveren.
althans zo denk ik, ik ga het volgend jaar zeker doen als ik de blokjes moet vervangen, maar dat duurt nog ff, als ik niet of maar heel weinig rijd (2K per jaar) slijten ze bijna niet

- MParallel
- Auto: BMW
Goed om te lezen.Knot schreef:....Wat wel apart is, ik heb voor altijd 225/45/17 met 10mm spacers. Achter heb ik nu 205/45/17 Wanli's en staat het stuur kaarsrecht. Had er tijdelijk even 235/40/17 Viking's onder en toen stond het stuur wat naar links bij rechtuitrijden. Lijkt mij niet dat het door de banden kan komen of door de breedte, dan hoort het stuur toch niet ineens naar links te staan??
Ik heb me hier namelijk ook over verbaasd. Met zomerwielen 17" en 205/45-17 en daar destijds op laten uitlijnen, stuur kaarsrecht. Met 17" 215/50 winterbanden, stuur staat stuk naar links.
In voorjaar van dit jaar de zomerwielen er weer onder, stuur weer kaarsrecht. Nu paar weken weer de winterbanden eronder, en staat weer naar links.
Op de banden na, is er steeds niks aan de auto gewijzigd, dus blijkbaar, en met jouw ervaring nu lezend, kan het toch best alleen aan de banden liggen....
- Knot
Die achterbanden waar het bij mij door komt zijn krijgertjes, maar is dat profiel dan scheef gesleten ofzo?
- Joy
Ik heb het ook. Winterbanden sporen net iets anders dan de zomerbanden.
- Joy
- Knot
Hmmz, ff kijken hoor, maar volgens mij sloot hier de bekabeling en gasklephuis ook direct pasklaar op aan.
- MParallel
Maar de ASC+T gasklep vast niet, als je die wilt behouden.
Of je haalt zo'n adapterplaatje en dan past de 328 gasklep en alles verder zonder problemen.
Of je haalt zo'n adapterplaatje en dan past de 328 gasklep en alles verder zonder problemen.
- Knot
Ik heb de ideale 328i he, zonder ASC+T...
Alleen heb ik het liefst een spruitstuk wat pasklaar is, die M50 dingen kan je voor 150 euro aan laten passen zodat alle aansluitingen en kabels zonder uitrekken/klooien passen maar zou mooi zijn als deze alpina al pasklaar is voor een M52.
Alleen heb ik het liefst een spruitstuk wat pasklaar is, die M50 dingen kan je voor 150 euro aan laten passen zodat alle aansluitingen en kabels zonder uitrekken/klooien passen maar zou mooi zijn als deze alpina al pasklaar is voor een M52.
- MParallel
Dat scheelt een hoop gekloot idd.
Ben benieuwd of Alpina nog iets heeft gewijzigd aan dit spruitstuk, of alleen hun naam erop hebben gezet.
Ben benieuwd of Alpina nog iets heeft gewijzigd aan dit spruitstuk, of alleen hun naam erop hebben gezet.
- GTRene
dat ziet er wel goed uit, wat een verschil
heeft die eigenaar leuk gedaan de 2 naast elkaar leggen.

heeft die eigenaar leuk gedaan de 2 naast elkaar leggen.
- Knot
Alleen jammer dat je precies het aansluitpunt van die Alpina niet kunt zien, of dat M50 of M52 pasklaar is (adapterplaat).
- GTRene
wellicht een mailtje er aan wagen en vragen voor welke het pas klaar is?
prijs staat nu nog laag dacht ik, als je het voor weinig kan kopen kun je er weinig op verliezen lijkt me, blijft toch iets exclusiever (Alpina deel) dan een standaard deel.
prijs staat nu nog laag dacht ik, als je het voor weinig kan kopen kun je er weinig op verliezen lijkt me, blijft toch iets exclusiever (Alpina deel) dan een standaard deel.
- yorick
Enkel zuiger klauwen zullen (zeker bij jouw gebruik) blijven kantelen op die rubbers. Een messing glijderbus zal beter zijn, maar perfect wordt het nooit.Knot schreef:Oh dat is rubber idd, maar die metalen pennen zitten er voor t gevoel vrij strak in, dacht dat je die bedoelde.
- MParallel
Ik zeg niet pasklaar. Dan had die dat er wel expliciet bijgezet en op het plaatje kun je nog net het aansluitstuk zien waar de slang op komt die naar de ICV gaat bij M50 spruitstuk.Knot schreef:Alleen jammer dat je precies het aansluitpunt van die Alpina niet kunt zien, of dat M50 of M52 pasklaar is (adapterplaat).
- Knot
Stond nog op de todo lijst dus vanmiddag even bij DTC Tuning in Enkhuizen langsgereden (Je moet ff anderhalf uur op pad maar dan heb je wel wat). Heb er 2 tankjes 98 doorheen getrapt en vanochtend weer afgetankt.
Leuk om verschil te zien tussen Shell Fuelsave 95 en BP Ultimate 98, morgen even de juiste grafiek...

Leuk om verschil te zien tussen Shell Fuelsave 95 en BP Ultimate 98, morgen even de juiste grafiek...
Laatst gewijzigd door Knot op 28 nov 2012, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.