BMW M135i

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW M135i

Fail!
8
8%
Gaaf
40
40%
Liever een oud model 130i zonder turbo's
13
13%
Ik spaar wel door voor een 1 M Coupé
17
17%
Ik wacht wel tot er een 'echte M' op basis van de 1 Serie komt
3
3%
Face lift?! Yeahhh bring it on
6
6%
Gelukkig komt de 4 serie Coupe er aan
12
12%
 
Totaal aantal stemmen: 99

Wouter81
Berichten: 9425
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW M135i

Bericht door Wouter81 » 20 nov 2012, 20:49

Lol moeten we dit serieus nemen? Een droom om electrische stoelen te hebben? :TV kijken: Kan een mooie aflevering van Jambers worden dit. :)

"Overdag is het een eerzaam advocaat. Maar 's avonds, 's avonds bij volle maan, dan waart hij rond in zijn zigeunerpak en breekt hij in bij BMW dealers voor zijn grote fetisj: stiksels en electrische stoelen! En 's ochtends, dan ontbreekt er niets.... behalve alle glossy BMW individual folders"

:hot: :)

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 20 nov 2012, 20:49

Electrische stoelen wegen toch ook wel 'n paar kg meer dan mech stoelen? Ook al zitten die kgs wel weer laag dit in tegenstelling tot een electrisch klapdak. :D

Ik vond dit toen ik meer info over de E30 M3 zocht, vanaf 4:51 :tooth:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3NbRxOdG8Nw&NR=1[/youtube]

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW M135i

Bericht door Tristan » 20 nov 2012, 20:51

Macboy schreef:Ja dat hoger is vind ik kut. Dat nutteloos is niet. Knopjes aan stuur ook nutteloos. DVD navigatie ook. Stoelverwarming regensensor. Meer dan 130pk in Nederland ook. Bovendien elektrisch toch makkelijker en beter te verstellen.

Maar voor mij is het gewoon een droom: van kinds af aan al. Vond dit zo gaaf vroeger ! Man de Scorpio 24v had zelfs een elektrisch verstelbare achterbank ! Om over de 560SEL maar te zwijgen.

Pure nostalgie dus ...
Ga dit uiteraard niet serieus nemen. :roflol:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW M135i

Bericht door Joy » 20 nov 2012, 20:52

De M3 heeft ook elektrisch verstelbare stoelen. Ik vind het toch stiekem wel fijn dat ze erin zitten. Tijdens het rijden even een tikje anders gaan zitten is een makkie. De stoelen gaan in de E36 overigens nog steeds goed laag, geen idee hoe de nieuwe generatie BMW's dat doen.

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW M135i

Bericht door Rupie » 20 nov 2012, 21:45

Was in mijn e36 destijds ook ok. Vond het een super optie en alleen ik reed in de auto :tong uitsteken:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M135i

Bericht door Petrolhead Tom » 20 nov 2012, 21:50

Macboy schreef:Ja dat hoger is vind ik kut. Dat nutteloos is niet. Knopjes aan stuur ook nutteloos. DVD navigatie ook. Stoelverwarming regensensor. Meer dan 130pk in Nederland ook. Bovendien elektrisch toch makkelijker en beter te verstellen.

Maar voor mij is het gewoon een droom: van kinds af aan al. Vond dit zo gaaf vroeger ! Man de Scorpio 24v had zelfs een elektrisch verstelbare achterbank ! Om over de 560SEL maar te zwijgen.

Pure nostalgie dus ...

:roflol: :lollerdelol: :roflol: :lollerdelol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M135i

Bericht door GTRene » 20 nov 2012, 22:06

Ruben schreef:Was in mijn e36 destijds ook ok. Vond het een super optie en alleen ik reed in de auto :tong uitsteken:
lol, wat moest je hem toen vaak verstellen :ongeveer als:

bij de M coupe kan de stoel ook goed laag ook al is het elektrisch, doch als je hoort dat als je er bv 2 recaro's in zet kun je iets van 40 kilo :shocking: kilo besparen...
das veul.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 20 nov 2012, 22:21

Ach een Schnitzel laten staan scheelt ook 1kg ...

Online
Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7238
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Re: BMW M135i

Bericht door Fabian » 20 nov 2012, 22:30

Vanavond met m135i gereden.

Iedereen die erover klaagt moet zich echt schamen, toppertje is het!!!!!!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 20 nov 2012, 22:50

Niemand klaagt erover. Ze vinden met name de voorkant lelijk. Zegt verder niks over de auto natuurlijk.

En ik bestel gewoon een Golf VII zoals iedereen al lang weet ... met elektrische stoelen dat wel ...

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: BMW M135i

Bericht door Joop » 21 nov 2012, 00:16

Andre schreef:3 deurs is sportiever qua looks. Goeie keus Robin!
Helemaal mee eens...
...houdt je zelf ook soepeler (en sportiever) ;–)

3-drs heeft sowieso altijd mijn voorkeur: Die B-stijl van het voorportier zit altijd vervelend in je gezichtsveld, naast dat het gewoon veel beter oogt.

Richardt.
Berichten: 6760
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: BMW M135i

Bericht door Richardt. » 21 nov 2012, 08:50

Ach het heeft wel wat, van die knopjes op je stoelen. Ik heb ze ook, maar even je stoel een stukje naar voren of naar achteren zetten gaat op de ouderwetse manier veel sneller.

Ik weet niet hoe dat bij BMW zit. Maar mijn stoelen zijn elektrisch veel meer te verstellen dan met de normale bediening. Dat zou voor mij wel een pré zijn, anders niet.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW M135i

Bericht door Macboy » 21 nov 2012, 09:36

Heeft iemand enig idee wat een akrapovich ongeveer zal kosten op de M135i ?

Stel nu dat ik zoiets koop, is zoiets na het inleveren van de auto weer te verkopen en originele uitlaat weer eronder te zetten ?

Naja beetje onzin om te filosoferen als ik de M135i nog niet eens in het echt heb gehoord, maar toch. Was wel even benieuwd.

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 21 nov 2012, 09:50

Electrische stoelen kost 1388,- plus de massa van ettelijke kilos meer weer.

Over Akrapovic/M135i heb ik nog niks gevonden, maar dat spul is niet gratis.

Als 't wat lijkt wil ik misschien nu dan wel eens een echt mech sperdiff eronder.

Maar dat bespreek ik wel met Andre hoe en wat.

Dat liever dan welke toch wel prijzige optie die ik nu niet heb(en me niet boeit, ja de DAB digitale zenderontvangst van 233,- heb ik niet, maar zit op elke 1er vanaf januari standaard, mooi)

Ergo. Liever 'n 6handbak wit 3 deurs met mech aircon en alleen pdc achter(kleine garage) EN 'n mech lsd als dat OEM leverbaar was!!!!11!!!!

:coffee:

Edit: PDC achter, handig en voor de gewichtsverdeling ok LOL. Als ik voor ook had gedaan dan weer 'n kilootje sensoren/bedrading voor in de voor bumper. :tooth:

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: BMW M135i

Bericht door Aernoudt » 21 nov 2012, 10:23

Bijkomend nadeel van elektrische stoelen is (voor de langere mensen onder ons (laten we zeggen 1.90M plus)) dat die ivm alle elektromeuk die onder die stoel moet, de zitting vaak hoger is, waardoor de zitpositie niet meer top is. Met handbediening kunnen stoelen vaak lager worden ingesteld leert de ervaring (en dat vind ik een groot plus punt, naast de vele kilo's minder wat ook prettig is en de snellere bediening zoals Tim in zijn filmpje al uitlegt :) ).

Tom
Berichten: 22268
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: BMW M135i

Bericht door Tom » 21 nov 2012, 10:25

Elektrische stoelen horen in een S klasse. Niet in een sportieve auto. En ja, mijn Z4 heeft ook elektrische stoelen maar hadden er wat mij betreft niet in hoeven zitten... nutteloos.. zeker als je de enige bent die erin rijd.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: BMW M135i

Bericht door Hielke » 21 nov 2012, 10:27

Macboy schreef:Heeft iemand enig idee wat een akrapovich ongeveer zal kosten op de M135i ?

Stel nu dat ik zoiets koop, is zoiets na het inleveren van de auto weer te verkopen en originele uitlaat weer eronder te zetten ?

Naja beetje onzin om te filosoferen als ik de M135i nog niet eens in het echt heb gehoord, maar toch. Was wel even benieuwd.
Tuurlijk is het te koop en tuurlijk verkoop je 'm later ook zo weer, maar waarom dat geblêr aan je hoofd? Mooi origineel laten, zo is ie af.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: BMW M135i

Bericht door Petrolhead Tom » 21 nov 2012, 10:37

Hielke schreef:
Macboy schreef:Heeft iemand enig idee wat een akrapovich ongeveer zal kosten op de M135i ?

Stel nu dat ik zoiets koop, is zoiets na het inleveren van de auto weer te verkopen en originele uitlaat weer eronder te zetten ?

Naja beetje onzin om te filosoferen als ik de M135i nog niet eens in het echt heb gehoord, maar toch. Was wel even benieuwd.
Tuurlijk is het te koop en tuurlijk verkoop je 'm later ook zo weer. Mooi niet origineel laten, met Akrapovic is ie zo af.
Fixed. :hangloose: :hungry: :police:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M135i

Bericht door GTRene » 21 nov 2012, 10:39

Robin, je garage word dan ineens zo'n 30cm "groter" met die kortere 1 :tooth: dus PDC kan ook weg ;-)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: BMW M135i

Bericht door Sperdy » 21 nov 2012, 11:03

Macboy schreef:Heeft iemand enig idee wat een akrapovich ongeveer zal kosten op de M135i ?

Stel nu dat ik zoiets koop, is zoiets na het inleveren van de auto weer te verkopen en originele uitlaat weer eronder te zetten ?

Naja beetje onzin om te filosoferen als ik de M135i nog niet eens in het echt heb gehoord, maar toch. Was wel even benieuwd.
Ilja, als jij met zo'n kötherrie Sjonniepoef - ookal is het mooi gemaakt - je klanten komt verdedigen, is het voor de rechter niet meer duidelijk wie de sjonnie, en wie de advocaat is.

En over die electrische stoelen: goed idee!
Ik wilde ze ook bestellen op mijn Spyder, graag in 13 standen incl. verwarmde reetzetels én afstandsbediening. Was verdorie niet leverbaar .. zonde.
Enfin, ik heb de folders hier nog liggen van wat aftermarketspul (voor als die van BMW je té gortig zijn):

Type 1:
Afbeelding

Type 2:
Afbeelding

:kikker:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW M135i

Bericht door GTRene » 21 nov 2012, 11:41

:clap: :rolling:

Robin
Berichten: 55144
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: BMW M135i

Bericht door Robin » 21 nov 2012, 11:46

Die voorste hubcap in Estoril Blauw laat dan wel weer oog voor detail zien.

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12606
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW M135i

Bericht door Downforce Hans » 21 nov 2012, 12:13

Robin schreef:Die voorste hubcap in Estoril Blauw laat dan wel weer oog voor detail zien.
Volgens mij zie ik er ook JRZ schokbrekers op zitten, zal wel door/voor die diepfries ontwikkeld zijn....... :tooth:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: BMW M135i

Bericht door Rupie » 21 nov 2012, 20:20

Akropovic? Held! :wave:

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8739
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW M135i

Bericht door MParallel » 22 nov 2012, 00:06

Tristan schreef:Met elektrische stoelen bij BMW zit je vaak hoger vanwege de elektromotoren onder de stoel. Maar ik vind het ook een onzinnige optie, tenzij er veel verschillende mensen in je auto rijden.
Ik ben in mijn E36 ooit overgestapt op elektrisch verstelbare stoelen. Qua hoogte, ik heb het niet nagemeten moet ik zeggen, maar volgens mij scheelt het niets of weinig.

Het grote voordeel van elektrische bediening is dat het traploos is. Toen mijn stoelen nog manueel verstelbaar waren, zat ik of net teveel naar voren, of net teveel naar achteren tussen 2 standen in. Nu kun je hem traploos verstellen.

Nadeel is idd wel het extra gewicht en breekt er een keer een (plastic) tandwieltje in de reductie eenheden, dan wordt het een gekloot de stoel uit de auto te halen ter reparatie (bij de voor/achter verstelling).

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Hans44, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 2 gasten