Bah!!! Bestolen.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
JWD

Bah!!! Bestolen.

Bericht door JWD » 20 nov 2012, 16:21

Ok een woord vooraf het is geen auto.

Misschien dat mensen hier mij iets kunnen aanraden want ik ben redelijk ziedend nu. :devil:

Mijn verloofde vergeet gisteren haar geliefde iPad op de zaak nadat dochterlief er mee had zitten spelen in het raamkozijn (kan je lekker in zitten).
Deze blijft dus liggen.
Vanochtend ontvangt een collega 2 klanten die voor een grote bestelling Plastidip komen, zij zitten aan een tafel naast het raam alles door te spreken.
Als de collega even weg loopt om wat van kantoor te pakken kijken ze wat rond en gaan weer zitten.
De collega loopt een 2e keer weg, de klant kijkt of ze het kantoor in loopt en springt op om hem uit het kozijn te pakken, stopt hem onder zijn trui en gaat weer zitten.

Dit alles is Full HD vastgelegd en elke handeling is zichtbaar en iedereen is meer dan duidelijk te herkennen (nog geen 4m tussen camera en personen).

Als vanzelfsprekend hebben we de betreffende persoon van wie wij naam toenaam en adres hebben hiermee geconfronteerd en na lang beraad aan zijn kant blijft hij ontkennen terwijl het onomstotelijk vast staat dat hij de dader is.

Politie zegt TOP kom maar met de beelden langs en dan gaan we het 'uitzoeken'.
Nu weet ik dat ons justitiële apparaat niet de snelste is dus vraag ik me af of iemand een idee heeft hoe dit verder in z'n werk gaat.
Het liefst gooi ik de beelden nog vanavond online op alle pagina's die ik kan bedenken met de namen erbij, ze hebben een auto shop dus je zou zeggen dat het redelijk pijnlijk is als je zo ontmaskerd wordt maar ik wil natuurlijk niet de rechtstgang beletten.

We hebben zelfs de mogelijkheid aangeboden om de iPad te retourneren omdat er veel spullen van sentimentele waarde opstaan voor mijn verloofde (foto's van onze dochter e.d.) maar zoals aangegeven is de persoon na lang beraad daar niet op ingegaan.

Dus.... wat nu?!

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Bah!!! Bestolen.

Bericht door Arthur » 20 nov 2012, 16:24

Kan ik je niet mee helpen maar wat een verhaal. Ongelooflijk eigenlijk, het is dat je er zelf bij was :shock:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 nov 2012, 16:25

Dreigen heeft ook geen zin. Weet hij dat je naar de politie gaat met de beelden? Je hebt hem de kans gegeven, dan moet 'ie maar voelen.

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 16:27

Ik zou hem nog 1 kans geven en hem confronteren met de beelden en erbij vertellen dat als die de ipad niet teruggeeft je de beelden openbaar maakt en aan de politie overhandigd.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 20 nov 2012, 16:31

Naast het feit dat ik stelen te kansloos voor woorden vind is het onvoorstelbaar dat die dwaas zo'n groot risico neemt voor zo'n klein bedrag.

Marc R

Bericht door Marc R » 20 nov 2012, 16:32

Dreigen met facebook...ook voor zijn kennissen...je hebt zijn naam dus je weet ook zijn "vrienden" ....

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 20 nov 2012, 16:34

Frustratie accepteren en de politie het op laten lossen. Als je de goeie treft dan kunnen ze weleens snel zijn; immers makkelijk scoren.

Heb je de localizer op de Ipad ook aanstaan? Dan kan je zien waar hij nu is.

Alternatief is een door het ministerie van justitie gecertificeerd detective bureau (http://www.rjsafety-security.nl/ zit bij ons in de buurt) of een deurwaarder een verslaglegging van feiten op papier laten zetten en deze via jouw advocaat op een dwingende manier versturen naar de beste man. Daarna kan je er wellicht een civiele zaak van maken.
Als laatste zit ik nog aan de rijdende rechter te denken ;)

Ik heb (helaas) een keer gebruik moeten maken van een detective bureau om fraude en inbreuk op merkrecht bij een leverancier vast te stellen. Dit kon ik later als bewijs in de (civiele) zitting gebruiken.

Ik neem aan dat je al aangifte hebt gedaan?

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 20 nov 2012, 16:34

Kijk uit met name&shame.
Hier kun jij namelijk weer voor op je vingers getikt worden.

Ik zou de persoon confronteren met de beelden.
Mocht hij daarna nog steeds ontkennen/niet toegeven, contact opnemen met politie met het verzoek tot snelle afhandeling. Dit omdat je anders bang bent dat er zaken kwijtgemaakt gaan worden.

Waarschijnlijk hoef je alleen de beelden af te geven en nog geen aangifte te doen.
Als de politie enigszins gewillig is, zullen ze eerst overgaan tot een "orienterend" gesprek.
( wellicht dat de persoon toch overstag gaat als er opeens twee blauwpetten op de stoep staan )

Mocht dit eerste gesprekje geen oplossing bieden dan zul je inderdaad de lange gang moeten maken :
Aangifte doen ( met overlegging van beelden )
Verklaring afleggen voor PV
Vervolgens gaat de politie de verklaring van de man opnemen.
Dit traject wil je niet, want dat gaat lang duren, met als waarschijnlijk resultaat dat er niets gebeurd.

Ik zou in eerste instantie aan de politie vragen wat voor actie zij eventueel ondernemen.

dvh

Bericht door dvh » 20 nov 2012, 16:34

Verschillende mogelijkheden.
Aangifte doen duurt wellicht (te) lang.

Advocaat de zaak aan laten nemen en direct aanklagen voor diefstal + schadevergoeding.
Nu zit er emotionele waarde aan de inhoud.
Maar je zou hem ook per direct een (dikke)factuur kunnen sturen betreft de Ipad die hij vanuit jouw bedrijf mee heeft genomen. Gewoon factuur + deurwaarder erop als ie niet betaald, uiteindelijk heb jij bewijs mocht het voor de rechter komen.

Betreft de inhoud, zou ik persoonlijk geneigd zijn met een paar man de Ipad eigenhandig terug te gaan halen. Maar dat is niet altijd de verstandigste weg.

Advocaat inschakelen lijkt mij het beste en of het snelste.
Laatst gewijzigd door dvh op 20 nov 2012, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 20 nov 2012, 16:35

Wat een stumper !! is dus ook nog een klant van je ? Als ik het goed begrijp.

Ik had de lokale tv zender even gevraagd, leuk item voor ze. :D

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 16:37

de DF incassoploeg.
Wedden dat die hem teruggeeft.

Tristan

Bericht door Tristan » 20 nov 2012, 16:38

Deze kan bij de top 100 domste dieven ooit...

Indien je niet kan wachten, brief laten sturen door je advocaat dat hij nog 1 kans heeft de I-pad terug te geven zonder consequenties. Anders genoodzaakt bent dit aan de handen van Politie te geven.

Niels v/d burgh
Auto: Zweedse diesel

Bericht door Niels v/d burgh » 20 nov 2012, 16:41

Luco schreef:de DF incassoploeg.
Slinger de Patrol maar aan Luco, die kan zo door de gevel bij die stumper !! :hangloose:

JWD

Bericht door JWD » 20 nov 2012, 16:42

Marc RS4 schreef:Dreigen met facebook...ook voor zijn kennissen...je hebt zijn naam dus je weet ook zijn "vrienden" ....
Ze hebben beiden een profiel op Facebook dus taggen is voldoende om de hele vriendenkring op de hoogte te stellen.
Ga er dan wel vanuit dat we het nieuws halen als dit uitkomt en er misschien wel een gemeen privacy staartje komt tot kamer vragen aan toe.

Het is gewoon ZO achterlijk dat je terwijl alles van je bekend is zo'n frats uithaalt onder het toeziend oog van meerdere NIET te missen camera's.
Hij is de bestuurder van een E60 5 serie touring dus je zou zeggen dat ze niet geheel armlastig zijn.
Ze hangen vol in het zicht (zijn geen dome's) en als je een kwartier aan tafel zit kan je redelijk zien waar alles hangt.

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 16:43

Overigens heeft die een autoshop, dan zou ik zeker overwegen om de beelden anoniem naar al zijn leveranciers te sturen als waarschuwing, als die het bij jouw flikt, flikt die het hoogstwaarschijnlijk ook bij anderen.

RVV

Bericht door RVV » 20 nov 2012, 16:44

Ook gewoon kut dat het een klant is, want behalve die ipad kwijt ben je nu ook die klant kwijt.

Verder moeilijk advies te geven, neem aan dat de foto's op de ipad wel in de cloud staan? Zo ja dan ben je ze niet kwijt.

Dan zou je een factuur kunnen sturen voor de ipad.. met het verhaal er bij dat als ze die niet betalen (ASAP) de filmbeelden wel eens per ongeluk bij geenstijl.nl terecht kunnen komen, die mannen weten er wel raad mee. :devil:

Luco

Bericht door Luco » 20 nov 2012, 16:45

Niels v/d burgh schreef:
Luco schreef:de DF incassoploeg.
Slinger de Patrol maar aan Luco, die kan zo door de gevel bij die stumper !! :hangloose:
Ja sorry oom agent ik trapte zomaar door mijn remmen heen, nogmaals mijn excuses :tong:
Is toch allrisk verzekerd.
Ja en dat de hond daarna deze man heeft gebeten was uit schrik van het ongeluk, het zal nooit meer gebeuren oom agent, nogmaals mijn nederige excuses.

Zo daar kom je altijd mee weg.

WJ

Bericht door WJ » 20 nov 2012, 16:50

Klote is dat als je de politie hun werk laat doen, dat de kans dan groot is dat het wat langer duurt en dat je dan je gegevens/foto's kwijt ben. Ik denk dat je de beelden moet voorschotelen, Ipad terug inclusief content = geen aangifte..
Niet, dan aangifte.

Name en shame bij beide opties, nadat je je ipad terug heb, doe je dat ervoor dan heeft hij ook weinig te verliezen en ziekt hij je gewoon terug met waarschijnlijk alle foto's en meuk gewoon te deleten. Wat voor jou een stuk pijnlijker uitvalt.

@Luco, ik denk dat JWD zelf ook wel een knokploeg kan inschakelen. ;)

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 20 nov 2012, 17:23

Sjonge jonge, wat een mongool. Lekker voor je vertrouwen in de mensheid ook.
RVV schreef:Ook gewoon kut dat het een klant is, want behalve die ipad kwijt ben je nu ook die klant kwijt
En dat inderdaad... :|

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 nov 2012, 17:27

Als ze op internet actief zijn dan neem ik aan dat de kans groot is dat ze hier ook meelezen.

KW

Bericht door KW » 20 nov 2012, 17:28

Waarom wachten met aangifte? Dat is juist het allereerste dat ik zou doen, samen met beelden als bewijs. Dan kun je alsnog die kerel vermelden dat het feit + bewijs bij de politie ligt, hem verzoeken het ding heel snel terug te geven, of een fikse rekening van aanschafbedrag + schadevergoeding, dat als hij hem teruggeeft of betaalt jij de aangifte intrekt, en zoniet dat hij dan een probleem heeft met z'n bedrijf en familie/vrienden. Maar die aangifte zowiezo als eerste. Vandalisme en diefstal heb ik zero tolerance voor.

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 20 nov 2012, 17:43

Wat een sukkel ben je dan zeg!

Snap niet dat ze blijven ontkennen dat maakt het nog idioter. Had gewoon toegegeven en dat ding terug gebracht. Ook niet leuk voor ze, maar is er tenminste nog een greintje van respect te krijgen.

Nu zou mijn reactie ook zijn van, hup naam en toenaam internet op en laten gaarkoken in hun eigen ellende.

Heb zelf al een idee wie het geweest kan zijn, maar goed kan daar ook enorm naast zitten.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 nov 2012, 17:49

een minne streek idd...
zoals het verhaal gaat en dat klopt dan verdient zo'n persoon geen 2de kans, die moet idd aangegeven worden met naam en toenaam en beelden e.d.

1. omdat ie ook nog eens je klant is en wat vertrouwen genoot wat nu ernstig geschonden is.
2. om anderen te beschermen immers als ie al zoiets flikt deinzen ze ook niet terug voor andere zaken...

aangeven dus en laat de politie het afhandelen, als je het via Internet doet kan zo'n iemand bv niet kloppende info over jou verkondigen...zoals sommige zieke geesten kunnen en zullen doen.
en dan ben je zelf ook beschadigt ook al weet jezelf beter, anderen weten dat niet zeker en dus twijfel ten nadele van jou.

WJ

Bericht door WJ » 20 nov 2012, 17:51

Maar zolang je geen aangifte heb gedaan heb je wat legale 'leverage'. JWD wil zijn content terug, dat die gozer straks een boete of in een of ander tuintje moet kloten zal hem een rotzorg zijn denk ik.

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 20 nov 2012, 18:51

Sowieso de camera beelden veilig stellen ipv alleen even terugkijken!!
Wij hebben hier ook een camera systeem staan waar mogelijk nog beelden opstaan van koperdieven, maar voordat het opgemerkt was heeft net iets te lang geduurd en het beeld is dus mogelijk al overschreven/weg.

Je kan nog kijken of je de reservekopie van de huidige ipad op een andere kan restoren om zo data terug te halen.

Plaats reactie